abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63443949
praten is egt een geweldig woord.
zet bijde kinderen aan de keukentavel en ga met ze praten, hem laten weten wat je dochter er nou van vind.
[img]http://users.telenet.be/Noxide/lord.gif[/img]
pi_63444234
quote:
Op zondag 23 november 2008 @ 10:30 schreef Roemertje het volgende:
praten is egt een geweldig woord.
zet bijde kinderen aan de keukentavel en ga met ze praten, hem laten weten wat je dochter er nou van vind.
Niet beide, dan voelen ze zich zéker aangevallen. Als je tijdens het eten, met je dochter, heel gewoontjes begint over hun relatie, dan werkt het beter en voelt ze zich niet zo snel aangevallen.
pi_63445403
quote:
Op zondag 23 november 2008 09:30 schreef RenRen- het volgende:
Wat je het beste kunt doen misschien is vragen hoe het met haar en haar vriend gaat, wat zij ervan vindt dat ze persé terug moet smsen en bellen, en dat hij zo vaak belt als hij niet opneemt. Misschien vindt zij het ook vervelend, en kun jij beter jouw punt duidelijk maken.
Precies.

't Zou heel goed kunnen dat zij het ook vervelend vindt, maar er niet echt uit zichzelf over durft te beginnen o.i.d... Ik zou me dat wel voor kunnen stellen in ieder geval.
pi_63445764
quote:
Op zondag 23 november 2008 @ 12:06 schreef Omniej het volgende:

[..]

Precies.

't Zou heel goed kunnen dat zij het ook vervelend vindt, maar er niet echt uit zichzelf over durft te beginnen o.i.d... Ik zou me dat wel voor kunnen stellen in ieder geval.
Precies! Als ik naar mezelf kijk, ik zou het heel moeilijk vinden om het erover te hebben. Zeker omdat ik toch wel om hem geef. Maar dat gedrag niet helemaal tof is.

Wat ik me ook afvraag is of TS ziet dat ze het vervelend vindt, of dat ze toch nog helemaal smoor is op hem.
  zondag 23 november 2008 @ 12:47:00 #55
231856 dekloonvanzuen
uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
pi_63446515
TS waarom zet je op internet neer dat je dochter een IQ van 75 heeft en NLD'er is, sorry hoor maar dat hou je toch een beetje voor jezelf
geef mij die pepsi max
  zondag 23 november 2008 @ 16:23:48 #56
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_63452695
Da's dan wel ziek.

Je dochter heeft seks met iemand die ze niet leuk vind...
WOS'ser for life.
pi_63467439
@dekloonvanzuen, dat is misschien best belangrijk om te weten aangezien mensen met een IQ van 75 en NLD wat minder weerbaar zijn. Kan meespelen in de situatie.

Ten eerste TS: het is opzich niet raar als een verliefde puber zijn vriendinnetje vaak wil spreken en zien, maar dit loopt de spuigaten uit natuurlijk. Misschien zit er niks achter en is hij gewoon smoor op je dochter, maar er moet sowieso wat aan gedaan worden. Ik begrijp dat je je dochter zelf fouten wilt laten maken en ik was/ben zelf ook altijd van het 'op m'n bek gaan' geweest, maar af en toe moet je toch ingrijpen.
Ik zou zelf eerst met mijn dochter praten, kijken wat zij er nu van vindt. Misschien vindt ze het zelf ook wel vervelend, maar durft ze er niet zoveel over te zeggen. Dan kan je voorstellen dat jij eens met hem gaat praten, zonder dat je laat vallen dat zij dat ook vindt.
Stap twee is eventueel eens een op een met die jongen praten. Ik weet niet hoe goed je hem al kent, maar misschien is het wel handig om een goeie indruk van hem te krijgen.
Als laatste zou je ook een gesprek met beide tegelijk kunnen voeren. Nog eens uitleggen wat precies je problemen zijn met de huidige situatie en hoe je voorstelt het te veranderen. Wees redelijk, niet aanvallend, dat schiet niet op natuurlijk.=)

In ieder geval zou ik het niet maar laten lopen omdat ze het zelf maar uit moet zoeken. Ik vind het dan ook al goed dat je hier komt vragen bij jongeren zelf of het normaal is.(Y) Het komt vast wel goed!
-goner-
  zondag 30 november 2008 @ 02:21:42 #58
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_63634827
quote:
Op zondag 23 november 2008 12:47 schreef dekloonvanzuen het volgende:
TS waarom zet je op internet neer dat je dochter een IQ van 75 heeft en NLD'er is, sorry hoor maar dat hou je toch een beetje voor jezelf
Weet jij wie ik ben en wie mijn dochter is? Ik kan moeilijk de eerste beste school/ kroeg instappen en mijn vraag voorleggen....

Bedankt voor jullie antwoorden. De situatie is zo dat dochter met mij alles kan bespreken. Ik heb geen oordeel en verbied haar niet. Dat zij bij hem zou mogen slapen is uitgesloten; die ouders weten "zogenaamd" niets. Wel dat ze verkering hebben, maar niet dat er ook maar iets gebeurd. Ik heb zelfs aangeboden dat als ze samen uitgaan, hij hier mag slapen (anders moet hij om half 12 thuis zijn); maar dat moet dan weer met leugens, want hij mag niet bij haar blijven slapen.

Het is echt vreemd. Vrijdag wilde zij graag uitgaan. Ik ben daar niet zo happy mee, aangezien ze nou eenmaal geen doorsnee jongere is. Ze is best kwetsbaar. Maar aangezien ik haar natuurlijk niet haar leven lang alles kan verbieden en ze juist moet leren "hoe het hoort", bood ik aan dat ze dan samen met vriendje uit kon gaan en eventueel hier samen konden slapen. Nou, vriendje heeft dus helemaal geen zin om met haar uit te gaan. Hij wil hier wel avonden achter elkaar op de bank hangen en boven met haar zitten, maar niets leuks samen doen.

Ik probeer haar dan wel duidelijk te maken dat je juist samen leuke dingen moet doen en uitgaan en zo, maar vriendje heeft daar geen zin in.

Toen het een tijdje niet zo goed met dochter ging stuurde vriendje mij een sms omdat hij zich zorgen maakte om haar. Een paar dagen later zei hij tegen me dat ik dat smsje van hem moest verwijderen zodat als zij in mijn telefoon las, zij het niet zou lezen. Ik was echt verbaasd. ik zei hem dat wij hier thuis niet elkaars smsjes lazen en respect hebben voor elkaars priveleven. Hij zei toen dat ze dat echt wel zou doen. Ik bespreek dit wel met haar. Ik vind het belangrijk dat je respect hebt voor elkaars prive leven en ik ga echt geen post of smsjes lezen van een 16 jarige. Maar blijkbaar is dat bij hem thuis wel gewoon. Soms denk ik weleens dat hij thuis dus ontzettend kort wordt gehouden en denkt dat dat overal zo is. Dat alle 16 (en half) jarigen dus totaal geen vrijheid hebben. Maar het feit dat hij dus met mij dingen wil bespreken over haar vind ik al heel storend. Als zij iets wil bespreken met mij over hem dan geef ik haar die ruimte, maar ik wil met haar vriendje niet over haar gaan praten.

Ik vroeg haar laatst of ze het zelf normaal vond hoe het allemaal ging en toen zei ze dat ze dat niet vond. Maar ze zei ook "als ik zeg dat ik dit niet meer wil gaat hij huilen en dat vind ik zo zielig". Het is dus duidelijk een relatie gebaseerd op pure manipulatie.

Maar ik wil niet degeen zijn die iets afdwingt, ik wil dat ze zelf dat inzicht krijgt. Het is lastig. Toen ik 16 was, wilde ik het allemaal zelf kunnen bepalen. Maar ten eerste is zij een andere 16 jarige dan ik toen was en ten tweede zijn de tijden natuurlijk heel anders dan toen.
pi_63644032
quote:
Op zondag 30 november 2008 @ 02:21 schreef childintime het volgende:

[..]

Heelveeltextblabla.
Ik snap ook het probleem niet van dat posten, als niemand jou of je dochter kent.
Maar goed.

Over dat uitmaken, wat ga je doen? Ik snap dat je niet wilt dat ze zich schuldig gaat voelen, maar er moet toch wel iets gebeuren lijkt me..
  zondag 30 november 2008 @ 15:09:39 #60
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_63644432
quote:
of op mijn mobiel
:S Wat een vage mongool.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_63725066
quote:
Op zondag 23 november 2008 02:32 schreef childintime het volgende:
Als hij haar niet aan de telefoon krijgt, stuurt hij mij een smsje of ik haar help te herinneren de pil in te nemen, of ik haar help te herinneren haar tanden te poetsen......
Muhahahahaha sorry maar dit is echt absurt. Ik zou, wanneer ik een dochter had, haar meteen verbieden om met die Jongen om te gaan. Je zou er veel beter aan doen dat ze wat meer in de kringen terecht komt van haar eigen soort...
pi_63725304
quote:
Op zondag 23 november 2008 02:59 schreef childintime het volgende:

[..]

Agter, ik vind dat een heel mooi voorbeeld, want dat is precies hoe ik het zie. Ik denk dat ik nog niet een topje van de ijsberg zie. Maar wat doe ik eraan als ouder. Ik wil haar niet vertellen hoe het "hoort", maar ik zie wel heel duidelijk hoe het niet moet. Zij moet haar eigen fouten maken, maar aangezien zij geen doorsnee kind is, ben ik bang dat ze dit veel te ver laat gaan. Ik veroordeel haar nooit. Haar geschiedenis van zelfbeschadiging zorgt ervoor dat ik haar op een niet doorsnee manier benader, maar wel exra alert ben.
Echt waar dat vind ik dus echt zooo typisch modern ouderelijk gedrag waar ik dus echt op kots en jij bent dus nu ook 1 van die ouders die hulp vraagd omdat ze niet weten wat ze moeten doen hullie. "Zij moet haar eigen fouten maken." HELEMAAL niet jij bent er als ouder juist voor dat ze die fouten niet maakt en je taak is om haar te beschermen en ervoor te zorgen dat ze een goede opvoeding krijgt. Als je wilt bereiken dat je kind leert van fouten. Help haar gewoon dan en behoed haar van mogelijke fouten. Kinderen maken namelijk al genoeg fouten en foute keuzes waar de ouders niet bij zijn.

Wat jij trouwens wilt bereiken is denk ik dat je dochter een eigen mening heeft en je wilt voorkomen dat ze alles klakkeloos overneemt van jezelf. Dit doe je iig naar mijn mening niet op deze manier maar bijvoorbeeld aan tafel na het eten doormiddel een stevige discussie.

Ikzelf ben altijd erg dankbaar geweest voor mijn ouders. Aan de ene kant was mijn vader eigenlijk altijd wel soft en mijn moeder streng. En ik dank hun beide daarvoor omdat ik hierdoor zeg maar van beide kanten heb mogen smullen. Maar ik denk dat een harde maar rechtvaardige aanpak altijd het beste is. Onderzoek wijst niet voor niets uit dat "moederkindjes" vaak veel onafhankelijker zijn wanneer ze uit huis gaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Wouser op 03-12-2008 14:30:03 ]
pi_63784516
amen...
Op vrijdag 25 maart 2011 23:25 schreef Woeste_Woerd het volgende: Wat mij betreft ben je 80's. Het is dat geen seal of approval heb, maar anders had ik hem gepost. :P[/quote]
  zondag 7 december 2008 @ 01:57:25 #64
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_63817294
quote:
Op woensdag 3 december 2008 14:21 schreef Wouser het volgende:

[..]

Echt waar dat vind ik dus echt zooo typisch modern ouderelijk gedrag waar ik dus echt op kots en jij bent dus nu ook 1 van die ouders die hulp vraagd omdat ze niet weten wat ze moeten doen hullie. "Zij moet haar eigen fouten maken." HELEMAAL niet jij bent er als ouder juist voor dat ze die fouten niet maakt en je taak is om haar te beschermen en ervoor te zorgen dat ze een goede opvoeding krijgt. Als je wilt bereiken dat je kind leert van fouten. Help haar gewoon dan en behoed haar van mogelijke fouten. Kinderen maken namelijk al genoeg fouten en foute keuzes waar de ouders niet bij zijn.

Wat jij trouwens wilt bereiken is denk ik dat je dochter een eigen mening heeft en je wilt voorkomen dat ze alles klakkeloos overneemt van jezelf. Dit doe je iig naar mijn mening niet op deze manier maar bijvoorbeeld aan tafel na het eten doormiddel een stevige discussie.

Ikzelf ben altijd erg dankbaar geweest voor mijn ouders. Aan de ene kant was mijn vader eigenlijk altijd wel soft en mijn moeder streng. En ik dank hun beide daarvoor omdat ik hierdoor zeg maar van beide kanten heb mogen smullen. Maar ik denk dat een harde maar rechtvaardige aanpak altijd het beste is. Onderzoek wijst niet voor niets uit dat "moederkindjes" vaak veel onafhankelijker zijn wanneer ze uit huis gaan.
Een kind als deze, kan dit niet aan. Ik heb 1 maal toe moeten zien hoe ze zichzelf beschadigde en ben niet de stompzinnige ouder die maar net doet alsof'ie het niet ziet omdat dat nou eenmaal makkelijker voor hem zelf is.

Een stevige discussie met een kind als deze heeft geen nut en is niet denkbaar. Precies daarom schreef ik ook de redenen van mijn twijfels op.

De reden dat ik hier mijn oproep plaatste was of dit gedrag (van vriendje) normaal is. Wat je tegenwoordig als normaal kunt beschouwen. Toen ik 16 was, was dat een stuk makkelijker. Er was geen mobiel, msn hyves ed. Als je iemand niet wilde spreken, hoefde je alleen maar te zorgen dat je uit die persoons buurt bleef. En dat gaat helaas tegenwoordig niet meer zo.

Maar ja, met deze tijd moet zij dealen. Vandaar dat ik me afvroeg of alle jongeren zo met elkaar en relaties omgaan. Of dat een normaal iets is voor deze tijd.

Ik ga haar zeker niet verbieden om hem te zien, want hoe meer ik verbied, hoe meer zij het juist willen; ik wil dat zij zich meer bewust wordt van hoe alles gaat. En ik weet niet op wat voor manier dat zou kunnen.
pi_63823968
Ik zou als ik jou / u was, met uw dochter gaan praten, en haar jou proberen te laten overtuigen wat ze in hem ziet.
Ik zou als ouder ook niet meteen gaan verbieden en te streng op treden, want dit werkt toch averechts.
En zowiezo eens met die jongen gaan praten, wat voor type is het enzo, uit wat voor familie komt ie.
Belletje naar de ouders. Ook omdat uw kind best wel kwetsbaar is, op dat gebied, mede door het NLD en lage IQ.
Als ouder is het soms moeilijk om dit soort keuzes te maken, en ze kan daardoor ook opstandig gaan worden.
Maar ik ben ook blij dat mijn ouders mij sommige dingen hebben verboden.

Een degelijke soort van manipulatie. Hij heeft haar afhankelijk van haar gemaakt.
Gaat ze nog wel gewoon met haar vriendinnen om? Spreekt ze daar nog wel mee af e.d?

Het is voor ons denk ik ook moeilijk omdat wij niet echt ooit zo'n situatie hebben meegemaakt.
Maar ik denk dat het belangrijk is om goed contact te houden, en zoveel mogelijk te weten komen, wat zich tussen deze 2 afspeelt, zodat u ook een beter beeld krijgt.
Het klinkt moeilijk om je als ouders in een 'relatie' van je kind te gaan bemoeien, maar het is beter voor haar en voor u.
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
  zaterdag 13 december 2008 @ 22:20:35 #66
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_63994964
Je hebt helemaal gelijk, ik vind het heel moeilijk. Ik heb moeite met te bepalen waar de grens ligt tussen "hun eigen ding" en mijn bemoeienis. Ze gaat wel met vriendinnen om, maar dan belt hij echt ieder half uur ofzo. Om te vragen wat ze doet, waar ze is, dat hij van haar houdt en dat'ie straks weer terugbelt.....
Afgelopen week sliep hier een vriendin van school. Hij was kwaad geworden op dochter omdat de vriendin hier wel bleef eten en slapen en hij niet. Ik heb gezegd dat als hij eerlijk is tegen zijn ouders, hij hier ook kan blijven slapen. Hij heeft hier ooit 1 keer geslapen, maar later kwam ik erachter dat hij thuis leugens had verteld. Hij had gezegd dat hij bij een vriend sliep. En dat wil ik dus niet meer. Als hij hier slaapt heb ik de verantwoording en als er wat gebeurt, ben ik degeen die moet vertellen dat er gelogen is. Ik heb hem dus gezegd dat hij hier best mag slapen, maar dan wel eerlijk tegen zijn ouders moet zijn. Ik vind het al zo'n wonderlijk iets dat iemand van bijna 17 om half 12 thuis moet zijn (ook in het weekend) en zich dus blijkbaar daar helemaal niet tegen verzet. Het lijkt mij normaal dat je je op die leeftijd tegen dit soort dingen verzet en ruimte voor jezelf vrijmaakt.......

Met zijn ouders heb ik geen contact. Zijn vader lijkt me een aardige man, maar zijn moeder heb ik 1 keer ontmoet en stond me als persoon meteen tegen.

Toevallig zijn ze laatst samen uitgeweest omdat hij bij een nicht sliep en van die nicht wel uit mocht (wat zijn moeder dus niet mag weten). Hij mocht tot 02.30 uit, maar ze waren al om 01.00 weggegaan omdat hij het niet leuk vond en zich niet op zijn gemak voelde. Dochter was dus heel teleurgesteld
pi_63995845
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:20 schreef childintime het volgende:
Ik vind het al zo'n wonderlijk iets dat iemand van bijna 17 om half 12 thuis moet zijn (ook in het weekend) en zich dus blijkbaar daar helemaal niet tegen verzet. Het lijkt mij normaal dat je je op die leeftijd tegen dit soort dingen verzet en ruimte voor jezelf vrijmaakt.......
Als je altijd streng opgevoed wordt werkt dat wel anders. Sommige mensen gaan er dan wel enorm tegenin, maar heel veel mensen zijn niet anders gewend. Ik ging op die leeftijd helemaal niet uit. Ik mocht op die leeftijd net in m'n eentje naar de stad (overdag!). Ik vind het dus eigenlijk alleen maar raar als ik tieners om dat soort tijden buiten zie. Het is maar wat je gewend bent.

Mijn ouders hebben me ook meerdere malen verboden met bepaalde mensen om te gaan en ik accepteerde dat ook. Was ik wel jonger hoor, maar goed. In de puberteit deden ze ook wel vaak negatief over mensen waar ik mee omging, maar toen vond ik dat ze het wat dat betreft ook konden bekijken. Maar goed, mijn ouders vinden ongeveer niemand goed genoeg en dat zag ik toen ook wel in (achteraf was er met die mensen waar ik mee omging ook helemaal niks mis - gewoon normale meiden die niet rookten, niet veel uitgingen of dronken, geen drugs gebruikten, geen enkel crimineel gedrag vertoonden en het goed deden op school... ).

Ik moet zeggen dat ik in dit geval toch eerder geneigd zou zijn om het af te kappen of in ieder geval restricties te stellen vwb contact. M.i. maakt hij gebruik van haar (simpel gezegd, ze is voor hem een gat waar hij z'n lul in kan steken zonder dat hij verder nog iets hoeft te doen voor haar) en zij is niet weerbaar genoeg om er een eind aan te maken, terwijl ik de indruk krijg dat ze het zelf niet echt wil (anders zeg je niet dat je het zielig vindt om het uit te maken, toch?).

[ Bericht 19% gewijzigd door Maeghan op 13-12-2008 23:03:26 ]
Sanity is (not) statistical
  zaterdag 13 december 2008 @ 23:24:25 #68
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_63996494
Daar heb ik ook wel aan gedacht...... Met een kind als dit is het heel moeilijk. Waar ben je de terecht bezorgde ouder en waar ben je de ouder die alles bepaalt? Juist omdat dat in haar geval zo moeilijk ligt weet ik niet zo goed wat te doen. Ik wil graag dat zij leert zelfstandig te zijn. Maar waar ligt de grens tussen zelfstandigheid en afhankelijkheid.
  zaterdag 13 december 2008 @ 23:28:38 #69
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_63996586
Ze is net thuisgekomen van vader. Ze was niet lekker en wilde liever thuis zijn. Ze is koud 10 minuten thuis en het eerste smsje is alweer binnen
pi_63997063
Ik neig in dit geval dus in ieder geval naar de terecht bezorgde ouder.
  zaterdag 13 december 2008 @ 23:53:15 #71
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_63997239
Ik ook ja.....Dochter is zo beinvloedbaar en neemt dus klakkeloos aan dat dit een normale gang van zaken is als iemand "van je houd"........ Ik vind het ziekelijk gedrag, maar ben dus bang dat dat gekleurd wordt door mijn eigen ervaringen.......
  zondag 14 december 2008 @ 00:45:58 #72
235707 Painted_Horse
Quarter or Dime?
pi_63998274
quote:
Op zondag 23 november 2008 02:26 schreef Edwinuss het volgende:
Jezus, je eigen kind verbieden om degene te mogen zien waar ze verkering mee heeft. Ga je wel ver hoor.

Er zin grenzen, en er is school.
Om de dag vind ik nog heeeel coulant
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
  zondag 14 december 2008 @ 01:02:54 #73
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_63998586
Ik mocht op mijn 16e in schoolweken sowieso alleen 's middags tot etenstijd afspreken, in het weekend ook 's avonds en eens een keer logeren enzo. Daarnaast kreeg ik niet genoeg beltegoed om elk uur een smsje te sturen.
Ik heb nooit een gevoel van strenge opvoeding gehad, juist vrij. Ook niet zoveel behoefte gehad om al die dingen te doen, het is maar waar je mee opgroeit denk ik voor een groot deel. Natuurlijk waren er momenten waarop ik juist die avond wel of dat weekend wel dit en dat, maar dat houd je toch altijd.
pi_64083508
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:02 schreef Krentenbol. het volgende:
Ik mocht op mijn 16e in schoolweken sowieso alleen 's middags tot etenstijd afspreken, in het weekend ook 's avonds en eens een keer logeren enzo. Daarnaast kreeg ik niet genoeg beltegoed om elk uur een smsje te sturen.
Ik heb nooit een gevoel van strenge opvoeding gehad, juist vrij. Ook niet zoveel behoefte gehad om al die dingen te doen, het is maar waar je mee opgroeit denk ik voor een groot deel. Natuurlijk waren er momenten waarop ik juist die avond wel of dat weekend wel dit en dat, maar dat houd je toch altijd.
Tegenwoordig zijn SMSjes ook een stuk goedkoper he. Ik betaalde vroeger 50 cent per sms'je volgens mij.
pi_64090378
Afkappen die handel! Wat is er nu erger::

Je dochter die nog verder van huis raakt door iemand met een of andere paranoïde stoornis;
Je dochter die je iets moet verbieden voor haar eigen bestwil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')