Niet beide, dan voelen ze zich zéker aangevallen. Als je tijdens het eten, met je dochter, heel gewoontjes begint over hun relatie, dan werkt het beter en voelt ze zich niet zo snel aangevallen.quote:Op zondag 23 november 2008 @ 10:30 schreef Roemertje het volgende:
praten is egt een geweldig woord.
zet bijde kinderen aan de keukentavel en ga met ze praten, hem laten weten wat je dochter er nou van vind.
Precies.quote:Op zondag 23 november 2008 09:30 schreef RenRen- het volgende:
Wat je het beste kunt doen misschien is vragen hoe het met haar en haar vriend gaat, wat zij ervan vindt dat ze persé terug moet smsen en bellen, en dat hij zo vaak belt als hij niet opneemt. Misschien vindt zij het ook vervelend, en kun jij beter jouw punt duidelijk maken.
Precies! Als ik naar mezelf kijk, ik zou het heel moeilijk vinden om het erover te hebben. Zeker omdat ik toch wel om hem geef. Maar dat gedrag niet helemaal tof is.quote:Op zondag 23 november 2008 @ 12:06 schreef Omniej het volgende:
[..]
Precies.
't Zou heel goed kunnen dat zij het ook vervelend vindt, maar er niet echt uit zichzelf over durft te beginnen o.i.d... Ik zou me dat wel voor kunnen stellen in ieder geval.
Weet jij wie ik ben en wie mijn dochter is? Ik kan moeilijk de eerste beste school/ kroeg instappen en mijn vraag voorleggen....quote:Op zondag 23 november 2008 12:47 schreef dekloonvanzuen het volgende:
TS waarom zet je op internet neer dat je dochter een IQ van 75 heeft en NLD'er is, sorry hoor maar dat hou je toch een beetje voor jezelf
Ik snap ook het probleem niet van dat posten, als niemand jou of je dochter kent.quote:
:S Wat een vage mongool.quote:of op mijn mobiel
Muhahahahaha sorry maar dit is echt absurt. Ik zou, wanneer ik een dochter had, haar meteen verbieden om met die Jongen om te gaan. Je zou er veel beter aan doen dat ze wat meer in de kringen terecht komt van haar eigen soort...quote:Op zondag 23 november 2008 02:32 schreef childintime het volgende:
Als hij haar niet aan de telefoon krijgt, stuurt hij mij een smsje of ik haar help te herinneren de pil in te nemen, of ik haar help te herinneren haar tanden te poetsen......
Echt waar dat vind ik dus echt zooo typisch modern ouderelijk gedrag waar ik dus echt op kots en jij bent dus nu ook 1 van die ouders die hulp vraagd omdat ze niet weten wat ze moeten doen hullie. "Zij moet haar eigen fouten maken." HELEMAAL niet jij bent er als ouder juist voor dat ze die fouten niet maakt en je taak is om haar te beschermen en ervoor te zorgen dat ze een goede opvoeding krijgt. Als je wilt bereiken dat je kind leert van fouten. Help haar gewoon dan en behoed haar van mogelijke fouten. Kinderen maken namelijk al genoeg fouten en foute keuzes waar de ouders niet bij zijn.quote:Op zondag 23 november 2008 02:59 schreef childintime het volgende:
[..]
Agter, ik vind dat een heel mooi voorbeeld, want dat is precies hoe ik het zie. Ik denk dat ik nog niet een topje van de ijsberg zie. Maar wat doe ik eraan als ouder. Ik wil haar niet vertellen hoe het "hoort", maar ik zie wel heel duidelijk hoe het niet moet. Zij moet haar eigen fouten maken, maar aangezien zij geen doorsnee kind is, ben ik bang dat ze dit veel te ver laat gaan. Ik veroordeel haar nooit. Haar geschiedenis van zelfbeschadiging zorgt ervoor dat ik haar op een niet doorsnee manier benader, maar wel exra alert ben.
Een kind als deze, kan dit niet aan. Ik heb 1 maal toe moeten zien hoe ze zichzelf beschadigde en ben niet de stompzinnige ouder die maar net doet alsof'ie het niet ziet omdat dat nou eenmaal makkelijker voor hem zelf is.quote:Op woensdag 3 december 2008 14:21 schreef Wouser het volgende:
[..]
Echt waar dat vind ik dus echt zooo typisch modern ouderelijk gedrag waar ik dus echt op kots en jij bent dus nu ook 1 van die ouders die hulp vraagd omdat ze niet weten wat ze moeten doen hullie. "Zij moet haar eigen fouten maken." HELEMAAL niet jij bent er als ouder juist voor dat ze die fouten niet maakt en je taak is om haar te beschermen en ervoor te zorgen dat ze een goede opvoeding krijgt. Als je wilt bereiken dat je kind leert van fouten. Help haar gewoon dan en behoed haar van mogelijke fouten. Kinderen maken namelijk al genoeg fouten en foute keuzes waar de ouders niet bij zijn.
Wat jij trouwens wilt bereiken is denk ik dat je dochter een eigen mening heeft en je wilt voorkomen dat ze alles klakkeloos overneemt van jezelf. Dit doe je iig naar mijn mening niet op deze manier maar bijvoorbeeld aan tafel na het eten doormiddel een stevige discussie.
Ikzelf ben altijd erg dankbaar geweest voor mijn ouders. Aan de ene kant was mijn vader eigenlijk altijd wel soft en mijn moeder streng. En ik dank hun beide daarvoor omdat ik hierdoor zeg maar van beide kanten heb mogen smullen. Maar ik denk dat een harde maar rechtvaardige aanpak altijd het beste is. Onderzoek wijst niet voor niets uit dat "moederkindjes" vaak veel onafhankelijker zijn wanneer ze uit huis gaan.
Als je altijd streng opgevoed wordt werkt dat wel anders. Sommige mensen gaan er dan wel enorm tegenin, maar heel veel mensen zijn niet anders gewend. Ik ging op die leeftijd helemaal niet uit. Ik mocht op die leeftijd net in m'n eentje naar de stad (overdag!). Ik vind het dus eigenlijk alleen maar raar als ik tieners om dat soort tijden buiten zie. Het is maar wat je gewend bent.quote:Op zaterdag 13 december 2008 22:20 schreef childintime het volgende:
Ik vind het al zo'n wonderlijk iets dat iemand van bijna 17 om half 12 thuis moet zijn (ook in het weekend) en zich dus blijkbaar daar helemaal niet tegen verzet. Het lijkt mij normaal dat je je op die leeftijd tegen dit soort dingen verzet en ruimte voor jezelf vrijmaakt.......
quote:Op zondag 23 november 2008 02:26 schreef Edwinuss het volgende:
Jezus, je eigen kind verbieden om degene te mogen zien waar ze verkering mee heeft. Ga je wel ver hoor.
Tegenwoordig zijn SMSjes ook een stuk goedkoper he. Ik betaalde vroeger 50 cent per sms'je volgens mij.quote:Op zondag 14 december 2008 01:02 schreef Krentenbol. het volgende:
Ik mocht op mijn 16e in schoolweken sowieso alleen 's middags tot etenstijd afspreken, in het weekend ook 's avonds en eens een keer logeren enzo. Daarnaast kreeg ik niet genoeg beltegoed om elk uur een smsje te sturen.
Ik heb nooit een gevoel van strenge opvoeding gehad, juist vrij. Ook niet zoveel behoefte gehad om al die dingen te doen, het is maar waar je mee opgroeit denk ik voor een groot deel. Natuurlijk waren er momenten waarop ik juist die avond wel of dat weekend wel dit en dat, maar dat houd je toch altijd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |