Eens met die gast zn ouders praten? Anders aangifte doen van stalking. Of beidenquote:Op zondag 23 november 2008 02:26 schreef childintime het volgende:
Ik vind het ook niet normaal en zie het als zeer obsessief gedrag. Hij heeft zwaar ADHD. Dochter is NLDer. Zij heeft het al een aantal keren geprobeert uit te maken maar dan gaat hij huilen en vind ze hem weer zielig. Ik word er echter stapelgek van. Mijn kind wordt gestalked en kan in mijn ogen niet voor zichzelf opkomen. Maar wat moet ik als ouder doen. Zoals het echte pubers betaamt, zijn al mijn goede bedoelingen averechts.
Als ze per ongeluk haar telefoon niet beantwoord (omdat'ie leeg is ofzo), dan wordt'ie helemaal gek; belt de huistelefoon of mij en moet per se afspraken maken... Ik vind het een heel eng iets en krijg er lichtelijke achtervolgingswaan van......
hoezo????? om de dag elkaar zien... zelfs dat is nog vrij veel als je net aan het begin van een relatie staat....quote:Op zondag 23 november 2008 02:26 schreef Edwinuss het volgende:
Jezus, je eigen kind verbieden om degene te mogen zien waar ze verkering mee heeft. Ga je wel ver hoor.
Ik snap je wel en als ouder wil je je kinderen niet voor hun poten lopen maar als moeder is het soms ook wel goed om bepaalde beslissingen voor je kroost te maken.quote:Op zondag 23 november 2008 02:26 schreef childintime het volgende:
Ik vind het ook niet normaal en zie het als zeer obsessief gedrag. Hij heeft zwaar ADHD. Dochter is NLDer. Zij heeft het al een aantal keren geprobeert uit te maken maar dan gaat hij huilen en vind ze hem weer zielig. Ik word er echter stapelgek van. Mijn kind wordt gestalked en kan in mijn ogen niet voor zichzelf opkomen. Maar wat moet ik als ouder doen. Zoals het echte pubers betaamt, zijn al mijn goede bedoelingen averechts.
Als ze per ongeluk haar telefoon niet beantwoord (omdat'ie leeg is ofzo), dan wordt'ie helemaal gek; belt de huistelefoon of mij en moet per se afspraken maken... Ik vind het een heel eng iets en krijg er lichtelijke achtervolgingswaan van......
Het probleem ligt dus niet bij zijn dochter, maar bij dat gastje.quote:Op zondag 23 november 2008 02:32 schreef MASD het volgende:
nah, dat is niet normaal. Je zou het haar kunnen verbieden, ze geeft zelf al aan er niet mee door te willen gaan.
Nee je kind naar de kloten laten helpen door een geestelijk gestoorde stalker is zeker beter??quote:Op zondag 23 november 2008 02:26 schreef Edwinuss het volgende:
Jezus, je eigen kind verbieden om degene te mogen zien waar ze verkering mee heeft. Ga je wel ver hoor.
Yes, en als dat niet helpt, naar de politie gaan.quote:Op zondag 23 november 2008 02:35 schreef NanKing het volgende:
Het beste wat je volgens mij kunt doen is wat Gabbylicious zei, met zijn ouders gaan praten.
Leer eens lezen...quote:Op zondag 23 november 2008 02:36 schreef Harajuku. het volgende:
Hoe komt hij aan jouw mobiele nummer
Are you kidding me?quote:Op zondag 23 november 2008 02:32 schreef childintime het volgende:
Als hij haar niet aan de telefoon krijgt, stuurt hij mij een smsje of ik haar help te herinneren de pil in te nemen,
IQ van 75 is weinig en maakt haar denk ik erg kwetsbaar voor dergelijke gasten.quote:Op zondag 23 november 2008 02:32 schreef childintime het volgende:
Oke...Ik verbiedt mijn dochter niets. Ook al heeft ze een IQ van 75, ze is nou eenmaal puber. Maar deze jongen belt idd zelfs mij als hij haar niet aan de telefoon krijgt. Als hij haar niet aan de telefoon krijgt, stuurt hij mij een smsje of ik haar help te herinneren de pil in te nemen, of ik haar help te herinneren haar tanden te poetsen......![]()
Ik wordt er stapelgek van en vind dit geen gezonde situatie
Beantwoord mijn vraag dan gewoon? Ik heb het topic gelezen en zie het niet staan.quote:
Da's makkelijk gezegd, zoals beschreven heeft mijn kind een IQ van 75 en ze heeft NLD (een aan autisme verwante stoornis). Misschien voor alle 16 jarigen niet zo'n begrijpelijk iets. Mijn kind is extra kwetsbaar. Erg lief, erg mooi, maar ook kwetsbaar.quote:Op zondag 23 november 2008 02:35 schreef Nickolaus.Maximillian het volgende:
Je dochter is dom, dom is je dochter. Och en wee, voor de nabestaanden ik treur.
Non verbal learning disorder?quote:Op zondag 23 november 2008 02:44 schreef childintime het volgende:
[..]
Da's makkelijk gezegd, zoals beschreven heeft mijn kind een IQ van 75 en ze heeft NLD (een aan autisme verwante stoornis). Misschien voor alle 16 jarigen niet zo'n begrijpelijk iets. Mijn kind is extra kwetsbaar. Erg lief, erg mooi, maar ook kwetsbaar.
Ze komt op school een ADHDer tegen waar het mee klikt. Maar inmiddels is ze een soort slaaf geworden van zijn compulsieve intimiderende gedrag.
Wt moet ik als ouder......? Ik wil niet degeen zij die alls verbied, want hoe meer ik verbied, hoe meer zij het willen. Maar ik zie wel mijn lieve, zachtaardige kind helemaal de verdoemenis in gaan en zich totaal aanpassen aan wat hij wil en wenst.
whaoh k zou serieus effe wat tegen die brutale gast zeggen. ze stoppen vast iets in die die babyvoeding tegenwoordig hoor, anders kan ik het ook niet bevattenquote:Op zondag 23 november 2008 02:13 schreef childintime het volgende:
Hij belt haar echter de godganse dag, zelfs ik krijg er achtervolgingswaan van. Als ze niet op neemt, dan belt'ie rustig 26 keer achter elkaar. Ze moet zijn smsjes beantwoorden, want als ze niet antwoordt, dan belt'ie op de huistelefoon of op mijn mobiel.
quote:Op zondag 23 november 2008 02:43 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Beantwoord mijn vraag dan gewoon? Ik heb het topic gelezen en zie het niet staan.
quote:Als ze per ongeluk haar telefoon niet beantwoord (omdat'ie leeg is ofzo), dan wordt'ie helemaal gek; belt de huistelefoon
Hij belt haar echter de godganse dag, zelfs ik krijg er achtervolgingswaan van. Als ze niet op neemt, dan belt'ie rustig 26 keer achter elkaar. Ze moet zijn smsjes beantwoorden, want als ze niet antwoordt, dan belt'ie op de huistelefoon of op mijn mobiel.quote:
zoals superfast het zelf al aangaf, gewoon keihard ingrijpen!!!! mijn ouders waren vroeg in mijn ogen verschrikkelijk!!!! maar ben ze nu toch wel dankbaar dat ze bepaalde dingen gedaan hebben en me met de harde hand hebben opgevoed (oke soms te hard maar goed..)quote:Op zondag 23 november 2008 02:44 schreef childintime het volgende:
[..]
Da's makkelijk gezegd, zoals beschreven heeft mijn kind een IQ van 75 en ze heeft NLD (een aan autisme verwante stoornis). Misschien voor alle 16 jarigen niet zo'n begrijpelijk iets. Mijn kind is extra kwetsbaar. Erg lief, erg mooi, maar ook kwetsbaar.
Ze komt op school een ADHDer tegen waar het mee klikt. Maar inmiddels is ze een soort slaaf geworden van zijn compulsieve intimiderende gedrag.
Wt moet ik als ouder......? Ik wil niet degeen zij die alls verbied, want hoe meer ik verbied, hoe meer zij het willen. Maar ik zie wel mijn lieve, zachtaardige kind helemaal de verdoemenis in gaan en zich totaal aanpassen aan wat hij wil en wenst.
Mijn ervaring is dat zo'n meisje zich helemaal niet realiseert of ze het leuk vindt of niet...ze doet gewoon wat zo'n jongen aangeeft wat normaal is. Zulke meiden zijn gewoon heel kwetsbaar.quote:Op zondag 23 november 2008 02:54 schreef Man-E-Faces het volgende:
Hey vraagje tussendoor, vindt een meisje het zelf leuk als een vriendje "zo erg veel aan ze denkt"?
Agter, ik vind dat een heel mooi voorbeeld, want dat is precies hoe ik het zie. Ik denk dat ik nog niet een topje van de ijsberg zie. Maar wat doe ik eraan als ouder. Ik wil haar niet vertellen hoe het "hoort", maar ik zie wel heel duidelijk hoe het niet moet. Zij moet haar eigen fouten maken, maar aangezien zij geen doorsnee kind is, ben ik bang dat ze dit veel te ver laat gaan. Ik veroordeel haar nooit. Haar geschiedenis van zelfbeschadiging zorgt ervoor dat ik haar op een niet doorsnee manier benader, maar wel exra alert ben.quote:Op zondag 23 november 2008 02:50 schreef agter het volgende:
Ik denk dat wat jij ziet te beperkt is. Hoogstens een gedeelte van wat er zich afspeelt.
Je ziet hoe hij zich over de telefoon gedraagt, hoe hij via sms en gsm een claim op je dochter legt.
Ik denk dat je je moet realiseren dat dat niet alleen per gsm is, maar dat hij die hele 'relatie' en al het contact met je dochter zo veeleisend is.
Die claim is 100% en 24 uur per dag, 7 dagen in de week. En hij claimt de volledige emotionele beschikbaarheid van je dochter.
Wat jij hier van meemaakt is enkel wat jij hiervan ziet..en dat is het bel/sms gedrag. Maar wat er 'echt' gebeurt, dat maak je als ouder niet mee...
Ga eens met je dochter om tafel zitten. En voer een serieus gesprek wat zij hier nou van vindt...en wees dan niet meteen veroordelend.
Wellicht kun je wel met haar een gesprek aangaan of ze dit BEWUST altijd FIJN vindt. Of dat ze denkt het zo hoort...of dat ze het moet doen voor hem. Ze wil gewoon graag lief zijn voor hem. En vergeet zichzelf daar bij.quote:Op zondag 23 november 2008 02:59 schreef childintime het volgende:
[..]
Agter, ik vind dat een heel mooi voorbeeld, want dat is precies hoe ik het zie. Ik denk dat ik nog niet een topje van de ijsberg zie. Maar wat doe ik eraan als ouder. Ik wil haar niet vertellen hoe het "hoort", maar ik zie wel heel duidelijk hoe het niet moet. Zij moet haar eigen fouten maken, maar aangezien zij geen doorsnee kind is, ben ik bang dat ze dit veel te ver laat gaan. Ik veroordeel haar nooit. Haar geschiedenis van zelfbeschadiging zorgt ervoor dat ik haar op een niet doorsnee manier benader, maar wel exra alert ben.
Kort gezegd, wegtrappen die gozer, straks zit er nog veel meer achter.quote:Op zondag 23 november 2008 03:15 schreef childintime het volgende:
Oke, ik wil hier dus heel snel een eind aan maken...Is dit leuk? Is dit een vorm van aandachtgeven of pure manipulatie, want dan ben ik er snel klaar mee.
Ik heb een aantal jaren in de psychiatrie gewerkt en mijns inziens is dit gedrag echt niet normaal en heb ik geen zin om hier dochter aan te laten onderwerpen
Is de jongen in kwestie al eens bij jullie wezen eten 's avonds...zodat je zijn, maar vooral ook het gedrag van je dochter, kunt observeren?quote:Op zondag 23 november 2008 03:15 schreef childintime het volgende:
Oke, ik wil hier dus heel snel een eind aan maken...Is dit leuk? Is dit een vorm van aandachtgeven of pure manipulatie, want dan ben ik er snel klaar mee.
Ik heb een aantal jaren in de psychiatrie gewerkt en mijns inziens is dit gedrag echt niet normaal en heb ik geen zin om hier dochter aan te laten onderwerpen
Wat je zelf al zegt is dit zeer waarschijnlijk het topje van de ijsberg maar de manier hoe je het het beste kunt aanpakken ligt aan de band die je met je dochter hebt en hoe ze als persoon in elkaar steekt.quote:Op zondag 23 november 2008 03:15 schreef childintime het volgende:
Ja.quote:Op zondag 23 november 2008 03:19 schreef Superfast het volgende:
[..]
Wat je zelf al zegt is dit zeer waarschijnlijk het topje van de ijsberg maar de manier hoe je het het beste kunt aanpakken ligt aan de band die je met je dochter hebt en hoe ze als persoon in elkaar steekt.
Sommige meiden zullen gebaat zijn bij keihard ingrijpen terwijl bij anderen dit compleet averechts werkt.
Wij kennen je dochter niet dus moeilijk oordelen maar dat er iets moet gebeuren lijkt me duidelijk
Ga met die ouders praten en neem je beslissing.quote:Op zondag 23 november 2008 03:30 schreef childintime het volgende:
Dank je wel agter.... Ik ben ouder en heb deze tijd godzijdank al heel ver achter mij liggen maar ben als ouder van zo'n bijzonder kind erg betrokken.
Ik heb veel verdriet als ik zie hoe hij met haar omgaat. Zij is veel te lief en beinvloedbaar voor hem. Hier kan is principe alles,. Toen zij met mij besprak dat ze aan de pil wilde was dit geen probleem. Ik heb met haar alles doorgesproken. Zijn ouders echter weten na al die maanden nog "van niets"... (whatever)..
Zij hebben al seks sinds Maart, ,maar zijn oudes doen alsof hun neus bloedt. Ik stop mijn kop niet in het zand maar neem mijn verantwoordelijkheid als ouder.
Dit is de enige juiste optie denk ik.quote:Op zondag 23 november 2008 02:32 schreef Superfast het volgende:
Ik snap je wel en als ouder wil je je kinderen niet voor hun poten lopen maar als moeder is het soms ook wel goed om bepaalde beslissingen voor je kroost te maken.
Ik zou het er sowieso met je dochter over hebben (als je dat al niet gedaan hebt) en als die weer belt naar jouw mobiel of de huistelefoon zeggen dat je dat niet meer wilt hebben punt.
Als die gaat flippen of ruzie zoekt dan zou ik keihard zijn en zeggen dat die niet meer welkom is .
Lijkt pijnlijk maar als schoonmoeder heb je ook een bepaalde macht.
Als je hem afwijst en zegt dat die op moet hoepelen zet dit je dochter ook weer aan het denken en nemen de spanningen in de relatie nog meer toe en heb je kans dat het uitgaat.
Lijkt me sowieso een ongezonde relatie medelijden kan NOOIT de basis zijn voor een relatie of vriendschap maar ik kan me voorstellen dat je er doodziek van wordt.
Ze is nog jong dus afkappen die relatie voordat die haar straks helemaal in zijn macht heeft en emotioneel manipuleert .
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |