abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63427622
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:34 schreef UncleScooby het volgende:

[..]

Ik denk dat een fatsoenlijk en betrouwbaar bedrijf ook wel in de gouden gids te vinden zou zijn, maar scrappy staat er niet bij hoor...
Denk dat qltel het over het bedrijf Opus heeft en niet over Scrappy.... dat er bedoelt wordt dat Opus hier iets mee te maken zou hebben en dat er niet te snel conclusies getrokken moet worden omdat Opus hier misschien niets mee te maken heeft
pi_63427627
ik doe mee bet bovenstaande aktie!!!!!!!!!

ik ook zo'n brief gehad vandaag...... damn dat factuur zag er niet uit.....
en de politie wordt ook gek gebeld door andere mensend ie zo'n factuur gehad hebben.....
alleen in tegenstelling tot de rest heb ik nog nooit bij opus besteld........
ik ga altijd naar mediamadness in den haag voor me cd's....
  zaterdag 22 november 2008 @ 13:39:14 #153
3455 Helsie
Proud to be
pi_63427649
Het komt 100% zeker uit het Opus adres bestand: Ik heb daar een keer per ongeluk een typefout in mijn postcode gemaakt en deze zelfde typefout zit nu ook in het adres waarop ik deze scam-brief kreeg... Blij dat ik ge-googled heb voordat ik belde...
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
pi_63427657
Kan iemand niet de factuur ff inscannen en hier plaatsen?
pi_63427658
Maar is er dan iemand die zo'n brief heeft gehad, die nooit bij Opus besteld heeft?
Deze balzak moet sowieso hangen
pi_63427675
ook hier zon brief gekregen en ook jaren geleden wel is bij opus besteld
schrok me dood
heb in eerste opwelling wel het 0900 nr gebeld kreeg ingesprektoon
van mijn rekening is niks af geschreven
pi_63427689
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 12:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoe komen al die mensen die nooit op fok zijn ineens aan dit topic?
Heel simpel: via Google
pi_63427698
NIET HET 0900 NUMMER BELLEN DAAR IS ZE HET JUIST ALLEMAAL OM TE DOEN DUS DOE HET AUB NIET
HET NUMMER KOST TACHTIG EUROCENT PER MINUUT ALS ZE DUIZEND MENSEN HEBBEN DIE BELLEN ZIE DAAR DE WINST
pi_63427701
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:23 schreef TheBass het volgende:
Hallo allemaal,

Heb net als jullie allemaal, ook deze factuur gehad. Het enige verschil is het afleveradres. Ben hem in jullie berichten nog niet tegen gekomen: van Vliet op de Gerard Brandtweg nr 88, 1602 LZ in Enkhuizen.

Doe ook net als jullie standaard mijn bestellingen bij opus. Misschien is het handig als zij even worden ingelicht. Blijkbaar hebben zij ergens een steekje laten vallen.

Ik blijf jullie berichten wel aandachtig volgen.

Succes allemaal.
bij mij is het van de horst wel op hetzelde adres...
pi_63427713
Hier hetzelfde verhaal.

werd gebeld door mijn moeder, door de ontvangen factuur. ook gebeld met het dure nummer en niemand aan lijn gekregen!!!

heb 1 keer iets online besteld via www.opus.nl en heb het bij mijn moeder laten afleveren. gezien eerdere brichten staat het buiten kijf dat opus hier ook iets mee te maken heeft!!!!!

gr
pi_63427737
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:39 schreef Virgo86 het volgende:
Maar is er dan iemand die zo'n brief heeft gehad, die nooit bij Opus besteld heeft?
Deze balzak moet sowieso hangen
iig kan me niet herinnerend at ik er ooit besteld heb.........
  † In Memoriam † zaterdag 22 november 2008 @ 13:43:55 #162
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_63427738
TIP: neem allemaal een FOK! pimp abonnement en blijf op de hoogte van de vorderingen!

http://www.fok.nl/shop
pi_63427742
Het kan goed dat Opus hier iets mee te maken heeft maar onwaarschijnlijk denk ik dat ze de gegevens zomaar afgeven van jullie... denk eerder dat ze gestolen zijn of server gehacked ofzo.... en dat Opus hier niet aan meegewerkt heeft
pi_63427748
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:43 schreef Sebasser het volgende:
TIP: neem allemaal een FOK! pimp abonnement en blijf op de hoogte van de vorderingen!

http://www.fok.nl/shop
Idd
pi_63427754
Hieronder scrappy's fake factuurtje die we gisteren in de brievenbus hebben gekregen.

Ik denk dat het een ex werknemer is van Opus die het klantenbestand uit de database heeft getrokken. Wel allemaal heel erg toevallig dat iedereen, en ook ik dus, in het verleden iets bij Opus hebben besteld en nu zoíets op de mat binnen krijgen. Maar goed dit is een speculatie.

Let overigens nog eens op de spelfouten op het fake factuurtje. Ik kan er wel om lachen eigenlijk. Stephan Wilsoe, als jij hiermee te maken hebt laat het dan even weten. Jij bent toch "The Real Deal!!!" als ik dat moet opmaken uit je netlog pagina?
Scrapppy's Electronic gaat eraan!
pi_63427759
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan iemand niet de factuur ff inscannen en hier plaatsen?
FF ingescand

http://s289.photobucket.com/albums/ll207/wouz/?action=view¤t=Scrappyoplichting.jpg
Carpe Diem
pi_63427765
Niet zo snel de conclusie trekken, iemand kan de database gehacked hebben en de info stilletjes hebben gekopieerd.

Daar zou Opus absoluut niks aan kunnen doen, behalve beter beveiligen.
pi_63427767
Ook ik heb zojuist de factuur ontvangen. M'n vrouw was al niet blij dat ik zomaar even voor 165 ¤ aan dvd's besteld had
  zaterdag 22 november 2008 @ 13:46:03 #169
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_63427777
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
Het kan goed dat Opus hier iets mee te maken heeft maar onwaarschijnlijk denk ik dat ze de gegevens zomaar afgeven van jullie... denk eerder dat ze gestolen zijn of server gehacked ofzo.... en dat Opus hier niet aan meegewerkt heeft
Ik denk dat de3 meeste daar ook wel van uit gaan. Dan nog is het een slechte zaak.. Boel beter beveiligen!
pi_63427787
Wij kunnen misschien niets doen, maar TNT zou er achter aan kunne gaan wanneer blijkt dat hun "Port betaald"-stempel misbruikt is voor honderden, misschien duizenden brieven. E.e.a moet eerst nog uitgezocht worden uiteraard.
Ook zou Opus stappen kunnen ondernemen wanneer blijkt dat adresgegevens van opus onrechtmatig verkregen zijn.
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:23 schreef zwabbertje28 het volgende:
Standaard antwoord politie: we kunnen niets doen, totdat er geld van de rekening afgeschreven word..
Dit gebeurd natuurlijk niet, maar het was te doen om naar het 0900 nr te bellen wat inmiddels ook niet meer bereikbaar is...
[..]

pi_63427790
quote:
[b] pagina?
Je was me net voor
Carpe Diem
pi_63427792
ik heb ook een factuur gehad.
scrappy's electronincs
Kvknummer 27326563
een telnr 0900-7586500 80 cent p/min (heb bij de info dat het 80cent perminuut kost snel opgehangen)
nota
3 x 100 dvdees van sony a 45,- stuk totaal 135 + 25,65 btw en 5,50 verzendkosten. totaal bedrag op 166,15eur
gericht aan: mijn naam en adres
afleveradres:
v vliet
gerard brandtweg 95
1602LZ in Enkhuizen

er is (nog) niets van mijn rekening afgeschreven

ik bestel ook bij opus
pi_63427796
kan iemand de factuur even op deze site zetten? ga ik ook aangifte doen, wat iedereen zou moeten doen. Misschien komt dit nog wel op het nieuws als er zoveel mensen gedupeerd zijn... Zou mooi zijn wat media aandacht... wordt dit mysterieuze raadsel zo opgelost!!!

dit moet toch niet zomaar kunnen???
pi_63427805
Jep, hier ook een brief gehad.
pi_63427826
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:47 schreef michel24 het volgende:
kan iemand de factuur even op deze site zetten? ga ik ook aangifte doen, wat iedereen zou moeten doen. Misschien komt dit nog wel op het nieuws als er zoveel mensen gedupeerd zijn... Zou mooi zijn wat media aandacht... wordt dit mysterieuze raadsel zo opgelost!!!

Staan er inmiddels 2 :>
Carpe Diem
  zaterdag 22 november 2008 @ 13:48:45 #176
145497 zwabbertje28
zwabbie is zo gek nog nie
pi_63427831
"Misdaadverslaggever"
Peter R toont ook voor andere oplichtingspraktijken interesse om aan de kaak te stellen..
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 12:47 schreef garyw het volgende:
@ zwabbertje28

Denk eerder dat je meer bereikt met Tros Opgelicht dan met Peter R (of zijn er al doden gevallen) ;-)
[..]

pi_63427843
Hoe doen jullie aangifte ? Via internet kan volgens mij niet, want dan moet je een keuze maken tussen vernieling en diefstal. Er is immers (nog) niets gestolen.
pi_63427844
Het wordt tijd voor een meeting in enkhuizen?
pi_63427848
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:47 schreef michel24 het volgende:

Ff beter kijken... kopie factuur staat paar reacties eerder.. en aangifte is niet mogelijk, dat kan pas als er iets daadwerkelijk is afgeschreven van je rekening
pi_63427856
hoi heb ook een factuur gehad gewoon politie bellen en je gegevens laten noteren dat je gebeld heb dan staat je sterker als er werkelijk geld van je rekeninge afgehaald wordt
pi_63427857
Ook hier een factuur. Ben benieuwd of er uberhaupt iets afgeschreven wordt. Mocht er een d-base bij Opus gehacked zijn, hoop ik wel dat er geen rekeningnummers bijzitten etc. Wachten wel ff af.
pi_63427860
Hier hetzelfde. Afleveradres in Enkhuizen.

Zo'n adressenbestand kun je overal vandaan halen. Hoeft geen enkele relatie te hebben met Opus. Lijkt me ook erg onverstandig van zo'n Opus, want je gooit wel je eigen naam te grabbel.

Vond het al meteen verdacht dat een op naam gestelde factuur in een open envelop zat. Ik ga ook maar even een mail richting Kassa duwen, maar verwacht er weinig van. Zo'n type is nauwelijjks aan te pakken.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_63427865
volgens de politie kunnen we nog geen aangifte doen... er is nog geen strafbaar feit gepleegd.... wel zou opus zelf misschien aangift kunnen doen, wegens diefstal van hun adressenbestand.
pi_63427875
Als ik jullie was zou ik iig de OPTA inlichten, zo krijg je misschien het bedrag wat je verbeld hebt aan het 0900-nummer terug op je rekening of wordt het niet in rekening gebracht door je provider.
pi_63427879
Scrappy Electronics is nummerhouder van het desbetreffende 0900-nummer
Bron: opta
(Nummer Status Nummerhouder

0900-7586500 Toegekend
per 20-10-2008 Scrappy's Electronics ).

Het kan zijn dat de eigenaar van Scrappy Electronics het nummer in gebruik heeft gegeven aan iemand anders. Dit zegt de Opta in dat geval:
Verbod op doorgeven van nummers
De nummerhouder is degene aan wie OPTA het nummer heeft toegekend. Een nummerhouder mag een nummer - als hij het zelf niet gebruikt - in gebruik geven aan een nummergebruiker. Een nummergebruiker mag het aan hem in gebruik gegeven nummer niet in gebruik geven aan een ander (artikel 4.9, derde lid, Tw).

Verplichting nummerhouder om gegevens nummergebruiker bij te houden
De nummerhouder van 090x nummers is verplicht gegevens over de nummergebruiker en over het gebruik van het nummer te registreren (artikel 4.9, derde lid, sub b Tw en artikel 3.8 Regeling universele dienstverlening en eindgebruikersbelangen). Het betreft de volgende gegevens:
a. de naam-, adres- en woonplaatsgegevens (naw-gegevens);
b. het telefoonnummer;
c. de periode dat het nummer in gebruik is;
d. de periode waarin voor een aan de oproep verbonden dienst geen bijkomend tarief wordt gerekend op het tarief voor de elektronische communicatiedienst;
e. de naw-gegevens en het telefoonnummer van de platformaanbieder die het nummer aansluit.
Nummerhouders zijn verplicht de gegevens van de nummergebruiker vóór 1 januari 2009 te hebben geregistreerd.

Verstrekken gegevens over nummergebruiker aan OPTA
Eén enkele nummermisbruiker kan binnen korte tijd veel consumenten duperen. Om die reden is snel handelen van belang. Van nummerhouders wordt verwacht dat ze een actueel bestand hebben van de gebruikers van de aan hen toegekende nummers. Nummerhouders moeten bij een informatieverzoek van OPTA direct de gegevens kunnen verstrekken over de nummergebruikers. Indien een nummerhouder de gegevens niet direct kan overleggen, kan OPTA dit aanmerken als een overtreding van de wet en u daarvoor een boete of een last onder dwangsom opleggen. OPTA is bevoegd om de informatie te vorderen (artikel 18.7 Tw).

4. Misbruik nummers en bevoegdheden OPTA

Misbruik betaalnummers
Misbruik van 0900 nummers en 18xy nummers is verboden (artikel 4.4 Tw en 3.6b Besluit universele dienstverlening en eindgebruikersbelangen treden naar verwachting in de loop van 2008 in werking). Er kan sprake zijn van misbruik als:
- voorafgaand aan de oproep onjuiste informatie wordt verstrekt, bijvoorbeeld over de totale kosten van de oproep; of
- voorafgaand aan de oproep essentiële informatie wordt weggelaten, bijvoorbeeld de kosten per minuut of de kosten per oproep; of
- bellers aan de lijn worden gehouden zonder dat zij uiteindelijk iemand te spreken krijgen of zonder dat er een dienst wordt geleverd (bijvoorbeeld: een onverwachte wachttijd van minimaal 10 minuten); of - bij een nummer met een vast tarief per gesprek de nummergebruiker de verbinding verbreekt zonder een dienst te leveren.

Bevoegdheden OPTA bij misbruik betaalnummers
OPTA kan bij een vermoeden van misbruik van 0900-nummers en 18xy nummers optreden door:
a. de betaling aan het nummer te laten opschorten,
b. de aankiesbaarheid van het nummer te laten opschorten (oftewel: het nummer laten afsluiten).
Daarnaast kan OPTA boetes opleggen.
"

Zaak dus om zoveel mogelijk en zo snel mogelijk aangifte te doen bij de Consuwijzer (klachteninstituut overheid): hier vind je het digitale klachtenformulier:
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=16804
  zaterdag 22 november 2008 @ 13:52:24 #186
3455 Helsie
Proud to be
pi_63427890
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:49 schreef Klaas73 het volgende:
Hoe doen jullie aangifte ? Via internet kan volgens mij niet, want dan moet je een keuze maken tussen vernieling en diefstal. Er is immers (nog) niets gestolen.
Poging tot oplichting is wel een reden om langs te komen. Heb net naar 0900 8844 gebeld en ze wisten al meteen welke brief ik bedoelde (ze hadden al veeeel telefoontjes gehad). Heb een afspraak staan voor maandag en word nog gebeld als het niet door hoeft te gaan.
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
pi_63427923
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:49 schreef Wunny het volgende:
Het wordt tijd voor een meeting in enkhuizen?
Want?

Dit "bedrijf" lijkt gevestigd te zijn in Den Haag. Jonkerstraat 1 om precies te zijn (zie eerdere post met het KvK doopceel).
quote:
Uittreksel uit het handelsregister van de Kamers van Koophandel
Deze inschrijving valt onder het beheer van de Kamer van Koophandel voor
Den Haag
Adres :Jonkersdreef 1, 2542XB 's-Gravenhage
Telefoonnummer :06-28168738
Datum vestiging :24-09-2008
Bedrijfsomschrijving ebshop in electronica
Werkzame personen :1
----------------------------------------------------------------------------
De onderneming wordt gedreven voor rekening van:

Naam ilsoe, Stephan
Geboortedatum en -plaats :30-07-1987, Rotterdam
Adres :Burgemeester Jansenstr 2, 2552TR 's-Gravenhage

Woerden, 22-11-2008
Uittreksel is vervaardigd om 11.57 uur
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_63427927
Ik heb Opus maar even ingelicht want wel veel klanten van hebben een brief gekregen.
ik denk dat zij net zoveel de sigaar zijn als wij, mogelijk nog meer want als er maar nenoeg mensen denken dat het daar van daan komt kost het ze klanten.

Het zal toch geen actie zijn van onze Haagse vrienden van de CD en DVD heffing

en het val mij op dat het aflever adres tekens de zelde straat is, alleen een andere naam en nummer.
de postbode zal het druk hebben vandaag daar
pi_63427929
Zolang er geen geld wordt afgeschreven van de rekeningen dan zal er weinig gebeuren, als die gasten dat wel doen dan ben je pas fout bezig.
pi_63427930
Hier ook eentje die de factuur heeft ontvangen. Eenmalige incasso... gegoogled en hier op deze pagina terecht gekomen. Ik begrijp niet dat dit soort kloothufters hier mee wegkomen. Gerard Brandtweg 29...staat er bij mij.. incasso van 166,15 euro sony dvd box.

Ik ook heb wel eens bij opus besteld.

Opus zou m.i. ook doorgelicht moeten worden om de daders boven water te kunnen krijgen!!!

Het is hem natuurlijk te doen om dat 0900 nummer.. de kosten van de brief zijn nihil, en waarschijnlijk over de rug van een bedrijf geprint .. ook opgelicht en de ptt ook opgelicht..

Stelletje KLOOTZAKKEN!!!!!!!!!!!!!
pi_63427957
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:37 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Denk dat qltel het over het bedrijf Opus heeft en niet over Scrappy.... dat er bedoelt wordt dat Opus hier iets mee te maken zou hebben en dat er niet te snel conclusies getrokken moet worden omdat Opus hier misschien niets mee te maken heeft
Ik denk dat je gelijk hebt, niet goed gelezen
pi_63427969
Altijd al gedacht, dat de mensen in Enkhuizen de meeste "illegale kopieen" maakte....
pi_63427980
Hier ook een factuur ontvangen, wij kunnen volgende week toch gewoon aangifte doen bij de politie vertelden ze ons aan de foon. Wij hebben overigens niets met een IT/bedrijfje o.i.d. te maken. Wel hebben we ooit bij Opus besteld...dat valt dus wel op. Verder heb ik deze klacht al gemeld bij Tros Radar en Consuwijzer. Als er genoeg meldingen binnenkomen gaan ze daar vast wel aandacht aan besteden lijkt me.

Hopelijk staan we samen sterk en kan er wat aan gedaan worden!
pi_63427989
btw het is wel een "hot" topic nu zeg. Ik blijf op F5 duwen
pi_63428009
net maar even klacht ingedienst bij de consuwijzer....

zullenw e onderstaande jongen es opzoeken??? zijn mobieltje staat iig al uit..... helaas...

Onderneming:
Handelsna(a)m(en) :Scrappy's Electronics
Rechtsvorm :Eenmanszaak
Adres :Jonkersdreef 1, 2542XB 's-Gravenhage
Telefoonnummer :06-28168738
Datum vestiging :24-09-2008
Bedrijfsomschrijving ebshop in electronica
Werkzame personen :1
----------------------------------------------------------------------------
De onderneming wordt gedreven voor rekening van:

Naam ilsoe, Stephan
Geboortedatum en -plaats :30-07-1987, Rotterdam
Adres :Burgemeester Jansenstr 2, 2552TR 's-Gravenhage

Woerden, 22-11-2008
Uittreksel is vervaardigd om 11.57 uur
pi_63428014
Ik heb inmiddels Opus geinformeerd over wat er speelt.....en TNT wordt op de hoogte gebracht as we speak.
pi_63428021
Ook ik heb factuur ontvangen en heb inmiddels melding gemaakt bij OPTA (zie hierboven).
Uiteraard houd ik mijn bankrekening angstvallig in het oog.
(Opus-klant) Gerlo
pi_63428026
Ook ik heb hem ontvangen, ook met afleveradres in Enkhuizen. Dhr of mevr. Van de Meer, echter woont deze meneer of mevrouw niet op Gerard Brandtweg 55, maar op 53 ... (ik heb gebeld) de meneer of mevrouw op 55 heeft een heel andere naam. Ook mijn faktuur is voor 300 DVD's á ¤45 per spindel ... eh ... volgens mij kan dat goedkoper eigenlijk ...

Het KvK-nummer heb ik zojuist gechecked op www.kvk.nl en is echt een legaal nummer en staat op naam van Scrappy's electronics

Naam: Scrappy's Electronics
Vestigingsadres: Jonkersdreef 1
Vestigingsplaats: 2542XB 's-Gravenhage
KvK-nummer: 27326563 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

dat is wat ik op de website van de kamer van koophandel heb gevonden.

Ik heb zelf een donkerbruin vermoeden dat het hier om een héle slechte marketingcampagne gaat (al werkt het wel, want volgens mij is er nog nooit op een topic zo massief gereageerd, door zoveel verschillende mensen op 1 dag). Het is wel heel bijzonder als het hier om een soort identity-theft zou gaan, want als bedrijf ga je je toch wel een beetje zorgen maken als er zoveel mensen 3 spindels DVD's op een en hetzelfde adres laten bezorgen.

Iemand een idee??
pi_63428053
Heb maar een netlog account aangemaakt en een bericht achtergelaten op z'n netlog pagina. Ben benieuwd
Scrapppy's Electronic gaat eraan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')