abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63426343
Nou hier is hij ook op de mat gevallen,
Er is nog niks van mijn bank gehaalt, dus ben benieuwd.
Tja dan weet ik het ook niet meer.
pi_63426361
Ja, ik ook, staan er trouwens ook voor letters, bij my staat alleen mijn achternaam
pi_63426366
ook wij hebben dus wel eens bij die opussupplies beteld
pi_63426368
Ja, wij hebben ook wel eens bij Opus besteld.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_63426375
misschien is het handig om ook even de opta in te lichten mocht je aangifte doen
pi_63426392
Hoe komen al die mensen die nooit op fok zijn ineens aan dit topic?
pi_63426393
Wij hebben vandaag ook hetzelfde gekregen, twee facturen, allebei 300 DVD's voor 166,15. Een naar van de Horst aan de Gerard Brandtweg 95, Enkhuizen en 1 naar van de Meer Gerard Brandtweg 55, Enkhuizen als verzendadres.

Al op m'n bankrekeningen gekeken, maar gelukkig nog geen afschrijvingen. ik heb het nummer niet gebeld, maar het KVK nrummer staat wel op Scrappy's Electronics en ook al gevonden dat het nummer aan Solaris System BV's toebehoort.

Als er al zoveel mensen zijn die dit ontvangen hebben, dan zal het wel nep zijn.

Ik ga het maandag in ieder geval aan de KVK doorgeven, want misschien dat Scrappy's Electronics er niets mee te maken heeft, maar dat hun naam misbruikt wordt.
pi_63426398
Helaas, heb ik ook zo'n factuur ontvangen. Erg dubieus allemaal. Het baart mij dus wel zorgen dat dit "bedrijf" ingeschreven staat bij de kamer van koophandel en dus "formeel" bestaat.
Als het afleveradres (Gerard Brandtweg 55, Enkhuizen) niet hetzelfde is als het factuuradres, dan kan er dus formeel "geleverd" worden waar ikzelf helemaal niet aan te pas hoef te komen. Formeel kan er dus een vordering ontstaan met alle gevolgen van dien.
Ik vind het wel erg gemakkelijk van de bank dat zij zeggen dat zij een icassoopdracht NIET mogen weigeren. Het gegeven dat er een "afspraak" is gemaakt met Scrappy's Electronics (nooit eerder van gehoord overigens) is voor de bank genoeg om de incasso te laten plaatsvinden. Zelfs al ben je het geld maar een paar dagen "kwijt" zijn er dus anderen die op een niet legitieme manier verdienen aan deze actie.

Ik vind dat wij hier massaal mee aan de haal moeten om er voor te zorgen dat er wettelijk dingen anders geregeld gaan worden. Hier ga ik mij voor inzetten.

En mensen, hou je bankrekening goed in de gaten de komende tijd!
pi_63426446
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 12:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
via de FP?
  zaterdag 22 november 2008 @ 12:39:09 #60
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_63426456
bij mij brandtweg 95, vd horst. wel creatieve lui geweest, alleen mijn achternaam en geen voornaam/letter.
telefoonboekexport of ergens databasehackje?

oja, VIA GOOGLE op scrappy's electronics hier gekomen ; 1e hit
Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
pi_63426463
quote:
als je op "scrappy's electronics" op google zoekt, staat dit topic boven aan.
dus vandaar!
pi_63426482
Jep same here.

Ook die brief ontvangen.

LoL en ik bestel ook wel eens iets bij Opus maar dat gaat altijd naar mijn werk adres.

Ben benieuwd.
Carpe Diem
pi_63426486
Ook nog een leuke ingang Tros Opgelicht
http://www.opgelicht.nl/
There's no place like 127.0.0.1
  zaterdag 22 november 2008 @ 12:41:21 #64
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_63426502
is er ook iemand die NOOIT bij opus heeft besteld? ik wel, ook bigdennis.
Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
pi_63426517
quote:
kwam zelf al wel vaker op het forum om te lezen maar dankzij Google heb ik dit topic gevonden want stond er niet eens bij stil dat er wel meerdere mensen zo een brief zouden ontvangen.

Heb net de ABN gebeld en die zien vaker van zulke praktijken voorbij komen en er wordt normaal niks van je rekening dan afgehaald want ze willen alleen dat de mensen die zo een brief ontvangen gaan bellen daar dat 0900 nummer. En die mevrouw kon mij wel vertellen dat ik het geld terug kon laten storten als het eraf gehaald zou worden.
pi_63426537
Heey, andere mensen die ook hetzelfde leed delen. Ik kreeg deze brief op het oude woonadres van mijn vriendin. Is hier nu echt iets tegen te beginnen op dit moment ? Heeft het überhaupt nut om dit 0900-nummer te gaan bellen ??
  zaterdag 22 november 2008 @ 12:43:00 #67
235856 fred.b
keepitsimple
pi_63426545
Scrappy's Electronics
'n paar minuten precies dezelfde factuur ontvangen .. staat n.b. op naam van mijn vrouw;
die bijna nooit gebruik maakt van de computer ook heeft zij nooit iets besteld op haar "meisjesnaam".

Ik vermoed dat het een valkuil is om de 0900 nummer ... in ieder zal ik verder zoeken en zeker ergens een melding van doen .. !!
pi_63426577
wat de neuk, hoe krijgt iemand dat nou weer voor mekaar?
Ik zou die persoon in mekaar timmeren, je hebt zijn/haar huisdres?
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_63426602
Ook ik heb vanmorgen een fake factuur ontvangen.
Best wel iets om je ongerust over te maken. Ik ben van mening dat deze oplichterij om het bellen gaat (80cpm). Personen gaan toch direkt bellen bij een vreemde factuur.
Mijn advies is toch om alert te blijven en direkt te reageren wanneer WEL iets wordt afgeschreven.
Mogelijk kan het TV programma TROS-Radar / TROS-Opgelicht hier enige aandacht aan besteden.

Mvg,
Sander

[ Bericht 13% gewijzigd door Soundline op 22-11-2008 12:51:50 ]
Sander
pi_63426612
Wij hebben ook deze factuur gekregen.
Zelfde bedrag en ook een adres in Enkhuizen.
Ik heb contact gezocht met de persoon in enkhuizen die dezelfde naam had als de naam op het afleveradres.
Deze persoon kende de persoon op het afleveradres in enkhuizen niet.
Hij had echter wel nog een telefoontje gekregen vandaag van een persoon die hem ook al belde met de vraag of hij de persoon kende op het afleveradres.
Ik zag dat mijn factuuradres hetzelde is als op de site.
Had men bij jou al iets van de rekening geschreven

Ik denk dat iemad probeert om geld binnen te krijgem via dat 0900 nummer.
Ik heb contact gehad met de politie. Volgens hen is het verstandig om dit bij de politie te melden zodat hier iets aan gedaan kan worden
pi_63426636
@ zwabbertje28

Denk eerder dat je meer bereikt met Tros Opgelicht dan met Peter R (of zijn er al doden gevallen) ;-)
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 12:30 schreef zwabbertje28 het volgende:
Hoi,

Ik heb zojuist dezelfde factuur ontvangen..
artikel 022.100SR S0ny dvd box 100 rewriteable,3 box a 45,- = 135,- + BTW = 166,15
De factuur ziet er slecht uit, vermeld geen internetadres, maar wel:

"De bestelde producten zullen door onze bezorger onder rembours op bovenstaand adres afgeleverd worden. Tenzij u heeft aangegeven doormiddel een eenmalige-incasso. In dat geval zal het bedrag van uw rekening worden afgeschreven.
Natuurlijk wordt naar de incasso gerefereerd.

Het afleveradres op de bon vermeld:

VD Meer
Gerard Brandtweg 55
1602 LZ Enkhuizen.

Leuke is hier dat genoemde mensen op detelefoongids.nl geregistreerd staan als wonende op nr 53.

Volgens de envelop zit het bedrijf "Scrappy,s Electronics" Jonkerdreef 1
2542 XB 's Gravenhage.
Hier ook een fout adres, het moet nml zijn JonkerSdreef 1. Dit adres bestaat, en eveneens het vermelde KvK nummer is geregistreerd bij KvK Den Haag, op adres Jonkersdreef 1.
Verder inderdaad het dure 0900 nummer (0900-7586500).

Het gaat hier zeker te weten om oplichterspraktijken, en de geadresseerden die "gefactureerd" zijn, zijn denk vrij bewust uitgekozen. Ik heb zelf namelijk een ICT bedrijfje bijvoorbeeld.

Ik ben vast van plan dit tot op de bodem uit te (laten) zoeken, desnoods m.b.v. de media (Peter R o.i.d.)

Voor geinteresseerden die contact met mij willen opnemen ben ik bereikbaar via msn op zwabbertje34 en de hete meel punt com.

Ja ik heb vaak bij Opus besteld
Patrick
Tilburg
pi_63426655
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 12:42 schreef tijmen_4real het volgende:
Heey, andere mensen die ook hetzelfde leed delen. Ik kreeg deze brief op het oude woonadres van mijn vriendin. Is hier nu echt iets tegen te beginnen op dit moment ? Heeft het überhaupt nut om dit 0900-nummer te gaan bellen ??
gewoon niet doen.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_63426658
Ik kreeg van daag de zelfde factuur binnen, zelde datum zelde bedrijf en ook naar Enkhuizen
maar nog niets afgeboekt
Bank gebeld wordt hier over maandag terug gebeld

Dirk
pi_63426677
Inderdaad hier in Brielle is deze brief ook gekomen.
Nadat ik eerst aan de meiden had gevraagd of zij iets hadden geregeld, toch maar op het internet gaan zoeken. Even googlen en boven aan dit forum.
Gelijk maar even een account aangemaakt.
Waar gaan jullie het aangeven? Bij de politie?
Ik hou het in de gaten. Hopelijk gaat het inderdaad om het telefoonnummer, want dan is niemand de klos.
Het is misschien wel wat voor Radar. Ik ga gelijk op de site kijken en dit doorgeven.
Misschien ook een idee voor anderen.
pi_63426684
Vanmorgen dus ook een factuur ontvangen.
3x Sony dvd box rewritable 166,15 euro
Afleveradres: van Bruggen, Gerard Brandtweg 90, Enkhuizen.

Google:
Scrappy's Electronics
Jonkersdreef 1
2542 XB 's-Gravenhage
06 28168738

Heb dit 06 nummer gebeld, krijg voicemail: "er is geen ruimte meer om een bericht in te spreken"

M.i. inderdaad een stunt om honderden mensen dat 0900 nummer te laten bellen.....KASSA!!!!!
pi_63426693
Mijn buren hebben niets gekregen wij wel. Vreemd dit.
Carpe Diem
  zaterdag 22 november 2008 @ 12:51:35 #78
145497 zwabbertje28
zwabbie is zo gek nog nie
pi_63426710
Google my friend...
quote:
pi_63426712
Ook hier precies hetzelfde verhaal. Factuur met als bezorgadres Enkhuizen in de Brandtweg.
Ook bij OpusSupplies besteld in het verleden.

We komen allemaal de in deze tread terecht want dit is de eerste link bij Google als je Scrappy Supplies intypt.

Kijken of we het zooitje kunnen aanklagen...
pi_63426743
Ook ik heb die factuur ontvangen. Bij mij is het afleveradres
Visser, Gerard Barndtweg 29, 1602 LZ Enkhuizen

Bij de politie en bij de bank hebben zee hier al heeeeeeeeeel veel telefoontjes over ontvangen.

Ben wel heel beenieuwd OF er bij iemand iets van de rekening afgeschreven wordt.
pi_63426745
ook ik kreeg vandaag 2 facturen van ieders 166.15 euro binnen schrok me kapot
pi_63426760
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 12:26 schreef Isegrim het volgende:
Bizar verhaal. Ben benieuwd wat erachter steekt...
Pecunia's "verdienen", denk ik.
pi_63426775
Hier slachtoffer ....
Het afleveradres bij mij is Gerard Brandtweg 90 in Enkhuizen.
Ik bestel ook altijd bij OPUS ?!?
Ga vanmiddag of maandag nog aangifte doen bij de politie.
pi_63426799
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 12:35 schreef kweenie67 het volgende:
Helaas, heb ik ook zo'n factuur ontvangen. Erg dubieus allemaal. Het baart mij dus wel zorgen dat dit "bedrijf" ingeschreven staat bij de kamer van koophandel en dus "formeel" bestaat.
Er zijn aardig wat junks die voor een shot best even de KVK willen binnen lopen en een papiertje willen tekenen daar.
pi_63426805
ik heb ook een (denk dezelfde) brief gehad.
scrappy's electronincs
Kvknummer 27326563
een telnr 0900-7586500 80 cent p/min (heb bij de info dat het 80cent perminuut kost snel opgehangen)
nota
3 x 100 dvdees van sony a 45,- stuk totaal 135 + 25,65 btw en 5,50 verzendkosten. totaal bedrag op 166,15eur
gericht aan: mijn naam en adres
afleveradres:
vd horst
gerard brandtweg 95
1602LZ in Enkhuizen

er is (nog) niets van mijn rekening afgeschreven
kvk nr bestaat wel
pi_63426814
Ik heb ook wel eens bij OPUS besteld, maar de post is hier nog niet geweest. Waarschijnlijk wordt het echter toch naar een oud adres gestuurd. Evenwel ben ik natuurlijk benieuwd en nieuwsgierig, zoals konijntjes eigenlijk altijd zijn.
pi_63426828
Iemand misschien Opus al gecontact om te vragen of zij jullie gegevens misschien verkocht hebben of dat hun server gehacked is met jullie gegevens? Aangezien toch bijna iedereen hier ook bij Opus ooit besteld heeft
pi_63426829
hier ook zo'n brief ontvangen...
ook 3x sony dvd box... ¤ 166,15
orderdatum 19 nov 2008
afleverdatum 22 nov 2008

afleveradres:
v vliet
gerard brandtweg 88
1602 LZ enkhuizen

eerste reaktie was gelijk het 0900 nummer bellen...
kreeg geen contact..
daar gaat het ze natuurlijk om...dat je belt...
heb al van iemand anders gehoord, aan andere kant van nederland dat ze daar ook
zo'n "factuur" ontvangen hebben
alleen het afleveradres is iets anders...
naam anders, straat, woonplaats hetzelfde, alleen nr 90...

gewoon niet reageren, zal waarschijnlijk niets gebeuren...
pi_63426840
Ik heb vandaag ook en nep factuur gekregen...

alleen me achternaam en geen voorletters,
voelde meteen al dat er iets niet klopte... crappy uitziende factuur van scrappy
kvk gegevens opgezocht, gelukkig niet gebeld omdat ik eerst onderzoek wil doen
voordat ik bel (en 0900 nrs zijn sowieso verdacht)

aflever adres is: Marco vd Horst
V Alkemadenlaan 1056b
in den haag...

ik ben een regelmatige besteller bij OPUS

misschien hebben ze de klantgegevens gestolen van OPUS?
pi_63426901
Ook wij hebben net 2 van die nep facturen ontvangen, en besteeln ook altijd de dvd's bij Opus.
Heb de postbank al gebeld en die worden gek gebeld daar met deze melding....dus maar ff afwachten wat er gaat gebeuren!!
pi_63426905
en idd ook ooit iets bij opus besteld...
zou dat het zijn...??
adressenlijst van opus?
pi_63426907
Ook ik heb deze brief deze morgen ontvangen (3x Sony dvd box rewriteable, bezorgadres vd Horst, G LZ Eindhoven).

Ter naamstelling is alleen achternaam.

Ik was zo dom om eerst te bellen i.p.v. te googelen en hier te komen, maar gelukkig kreeg ik zowel van mijn mobiel als huistelefoon een melding dat het nummer niet toegestaan was. Ik weet niet of dit ondertussen bij iedereen het geval is.

Ik heb in het verleden inderdaad bij zowel Opus als BigDennis besteld.

Ik denk als SOny dit allemaal moet gaan uitleveren dat ze toch ook wel een probleem hebben

Groeten,
André
pi_63426926
hier idemdito andré, geen contact..
pi_63426945
Hahaha die gast die dit veroorzaakt heeft zit zich nu de pest te lachen......zit waarschijnlijk ook hier op het forum.
pi_63426959
Hmmm Fok recherche team waar blijven jullie Of een Fok knokploeg inschakelen?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 november 2008 @ 13:03:32 #96
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_63426969
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 12:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand misschien Opus al gecontact om te vragen of zij jullie gegevens misschien verkocht hebben of dat hun server gehacked is met jullie gegevens? Aangezien toch bijna iedereen hier ook bij Opus ooit besteld heeft
Half Nederland bestelt vaak bij OPUS. Ga er maar vanuit dat OPUS hier niets mee te maken heeft en dat deze lui gewoon een adressenbestand hebben gekocht ergens. Als je iets zou willen ondernemen zou je e.e.a. moeten bundelen en je als 1 groep melden bij de politie. Of wellicht Kassa inschakelen.

Ik bestel zeeeer regelmatig bij OPUS en heb niets gekregen
pi_63426983
quote:
Boeiende vraag!
Dit wil ik volgen.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_63427009
ook 1tje gehad met aflever adres:

A.C. Slot
Fruitweg 1
2545 Den Haag
pi_63427010
Vrienden van mij kregen ook zo'n brief. Het gaat de afzender blijkbaar te doen - gezien de vele fakes op dit forum - om de inkomsten uit het 0900-nummer.
Hier de gegevens die ik gevonden heb omtrent de eigenaar van Scrappy's Electronics:
Hieronder de gegevens van het handelsregister van de Kamer van Koophandel, Dossiernummer: 27326563 Blad 00001

Uittreksel uit het handelsregister van de Kamers van Koophandel
Deze inschrijving valt onder het beheer van de Kamer van Koophandel voor
Den Haag (om privacyredenen heb ik enkele gegevens onleesbaar gemaakt)
Adres :Jonkersdreef 1, 2542XB 's-Gravenhage
Telefoonnummer :xxxxxx
Datum vestiging :24-09-2008
Bedrijfsomschrijving ebshop in electronica
Werkzame personen :1
----------------------------------------------------------------------------
De onderneming wordt gedreven voor rekening van:

Naam .xxxx, Stephan
Geboortedatum en -plaats :30-07-1987, Rotterdam
Adres :xxxxxxxx
Scrappy Electronics is volgens het register van de Opta nummerhouder van het op de factuur vermelde 0900-nummer. Dit behoeft nog niet te betekenen dat deze Stephan de verzender van de fake-facturen is (met de bedoeling dat mensen het dure 0900-nummer gaan bellen). Een nummerhouder mag het nummer doorgeven aan een nummergebruiker, als hij het 0900-nummer niet zelf gebruikt. In dat geval moet hij op verzoek van de Opta wel de gegevens van de nummergebruiker geven. Die kan dan een boete krijgen. Ook zal bij misbruik het 0900-nummer geblokkeerd worden. (meer info op www.opta.nl)

[ Bericht 25% gewijzigd door smitcons op 22-11-2008 15:47:31 (verwijderen persoonlijke gegevens om privacyredene) ]
pi_63427025
Ook ik ontving vandaag de gewraakte factuur.
Daar ik bij naspeuring direkt op dit forum terecht kwam heb ik het 0900 nummer niet gebeld.
Wél heb ik het bij TrosRadar onder de aandacht gebracht en tevens een klacht bij de KvK neergelegd.
Dergelijke praktijken zijn niet tolereerbaar en moeten zo snel mogelijk in de kiem worden gesmoort !!

Als nu iedereen op deze wijze of in ieder geval bij een instantie de klacht neerlegd ben ik er van overtuigd dat deze slecht riekende bloem snel zal verwelken.
"Ik ben toch zeker niet gek"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')