abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63428515
Ik heb net wel gelijk het nummer gebeld want ik denk neem netjes contact op voordat ik echt de bestelling krijg.
Maar ik kreeg te horen dat het nummer geblokkeerd is.
Dus ik hoop dat ik geen spooktelefoon rekeningen krijg.
Maar bij mij staat er een adres uit den haag. ( waar ik woon )
Verder heb ik vorige week bij opus een cd map besteld mischien komt het daar door ???
Groeten Chris
pi_63428519
Politie kan nog niets doen, er is nog niets afgeschreven van de rekening.

De faktuur is inderdaafd een copy en het faktuurnummer is altijd hetzelfde

PS: EVEN MELDEN ALS HET HET BEDRAG VAN ZIJN/HAAR REKENING AFGESCHREVEN IS
pi_63428535
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:12 schreef AardeWerk het volgende:
Hallo hier Den Bosch. Ook ons heeft Scrappy weten vinden. Waarschijnlijk weten ze daar geeneens je bankrek.nr. dus geen angst. Ik zou dat 0900 nummer zeker niet bellen, want voor hetzelfde geld schrik je over een paar weken van je telefoonrekening. Mocht er desondanks toch geld van je rekening afgeschreven worden, laat het dan meteen storneren. Verder wachten we af, er zijn blijkbaar veel mensen die zo'n brief gehad hebben, vooralsnog heeft het Scrappy behoorlijk wat geld gekost om die brieven te versturen, als wij rustig blijven en niet gaan bellen levert het hun niets op. Verder zie ik het verband niet met Opus of welke online winkel dan ook, opus is een prima shop waar ik al jaren naar tevredenheid mijn spulletjes koop !!!
Je ziet geen verband met Opus???
Mmmmm....iets met een bestelling van DVD-RW's en het lijkt er op dat alle Opus klanten zo'n brief ontvangen hebben misschien??
pi_63428548
[quote=muizenstaartje]wat ik wel vreemd vind is de rol van TNT in dit geheel...
geadresseerde "reclame"..
als ze even de moeite hadden genomen om een paar brieven uit de open evelop te halen...
had er dan geen lichtje kunnen gaan branden???

"dat is vreemd...facturen, zelfde fact.nr.....iedereen 3 boxen dvd van sony besteld???"[/quote]

Ik werk zelf bij de TNT en heb nog nooit iemand een brief open zien maken omdat deze er vreemd uit zou zien. Hehe is ook ten strengste verboden trouwens. Als er gewoon voor betaald is heeft TNT er sowieso niks mee te maken. Als er niet voor betaald is is TNT net zo de dupe, of eigenlijk erger, dan wij.
pi_63428563
Vandaag heeft mijn vriendin bij haar thuis ook post ontvangen van Scrappy's. En de post stond op mijn naam. Na wat zoeken op internet kwamen we hier uit. Ook ik heb dus ooit wat bestelt bij Opus en dat heb ik toen bij haar thuis af laten leveren.

Ik heb ook meteen gekeken of er iets van mijn rekening is afgeschreven. Dit blijkt gelukkig (tot nu toe) niet zo te zijn.

Heeft iemand een idee wat we hiermee moeten doen? Heeft het zin om naar de bank of politie te gaan iod?
pi_63428586
Nu je het over OPUS hebt. Ik heb afgelopen woensdag, 19 November 2008, dus de datum van de order, CD's besteld.

Zou er dus een link zijn tussen OPUS en Scrappy's Electronics
pi_63428589
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:12 schreef AardeWerk het volgende:
Hallo hier Den Bosch. Ook ons heeft Scrappy weten vinden. Waarschijnlijk weten ze daar geeneens je bankrek.nr. dus geen angst. Ik zou dat 0900 nummer zeker niet bellen, want voor hetzelfde geld schrik je over een paar weken van je telefoonrekening. Mocht er desondanks toch geld van je rekening afgeschreven worden, laat het dan meteen storneren. [b]Verder wachten we af, er zijn blijkbaar veel mensen die zo'n brief gehad hebben, vooralsnog heeft het Scrappy behoorlijk wat geld gekost om die brieven te versturen, [/b]als wij rustig blijven en niet gaan bellen levert het hun niets op. Verder zie ik het verband niet met Opus of welke online winkel dan ook, opus is een prima shop waar ik al jaren naar tevredenheid mijn spulletjes koop !!!
Die porto kosten zullen ook wel op een fake rekening staan.
pi_63428597
Ja hoor,

Ik heb ook zo'n brief ontvangen.
Schrok me ook rot, heel onaangenaam als je zo'n brief krijgt en je niets besteld hebt.
Ook bij mij gaat het om 3 * een pakket van "100 Sony dvd box 100 rewritable".

Leuk geintje van het bedrijf "scrappy"

Allemaal het zelfde dus; dezelfde bestelling, het zelfde bedrag; 166.15 ¤
Afleveradres;l v Bruggen, Gerard Brandtweg 90, 1602 LZ Enkhuizen.

Eens met een paar mensen een klacht indienen bij de politie?

Laat aar eens weten!
pi_63428603
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:20 schreef bobo25 het volgende:
zeer waarschijnlijk is de website van opus gehacked.. niet goed genoeg beveiligd.. waarschijnlijk is opus nu nog waarder de dupe dan de mensen die de factuur ontvangen hebben.

0900 nummer oplichting..

EVEN ALLEMAAL DIT INVULLEN:
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254
DONE
pi_63428610
SOWIESO NIET BELLEN !
pi_63428620
Hallo

ook hier zojuist de factuur binnen gekregen en gelijk de Politie gebeld
deze hebben verteld dat er in overleg met de Officier van Justitie toch door iedereen aangifte gedaan moet worden.
pi_63428640
Ik heb ook zo'n faktuur ontvangen, ook regelmatig besteller bij Opus en BigDennis.

Op de site van Opus is er nog niks van terug te vinden.
Ook nog niks van mijn rekeningen afgeschreven, lijkt inderdaad op een 0900 scam, ik heb toch even dat nummer gebeld en dat is wel ZEER amateuristisch ingesproken
pi_63428676
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:29 schreef mpjjansen het volgende:
Hallo

ook hier zojuist de factuur binnen gekregen en gelijk de Politie gebeld
deze hebben verteld dat er in overleg met de Officier van Justitie toch door iedereen aangifte gedaan moet worden.
aangifte tegen wat dan???? aangifte tegen een brief sturen ?????
de mensen zijn zelf zo "dom" om dat nummer te bellen.....
pi_63428691
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:23 schreef Virgo86 het volgende:
als ze even de moeite hadden genomen om een paar brieven uit de open evelop te halen...

"dat is vreemd...facturen, zelfde fact.nr.....iedereen 3 boxen dvd van sony besteld???"
Ik werk zelf bij de TNT en heb nog nooit iemand een brief open zien maken omdat deze er vreemd uit zou zien. Hehe is ook ten strengste verboden trouwens. Als er gewoon voor betaald is heeft TNT er sowieso niks mee te maken. Als er niet voor betaald is is TNT net zo de dupe, of eigenlijk erger, dan wij.
[/quote]

Inderdaad BRIEFGEHEIM heet zoiets.
Ben zelf ook werkzaam voor TNT Post.
Mijn vader kreeg ook zo'n factuur trouwens.
Belde mij al op , of ik weer eens wat lege dvd'tjes besteld heb.
Maar ben al 5á6 jaar niet meer woonachtig op dat adres.
pi_63428697
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:23 schreef Virgo86 het volgende:

"dat is vreemd...facturen, zelfde fact.nr.....iedereen 3 boxen dvd van sony besteld???"
[/quote]

dacht ook al wel dat dat verboden zou zijn...logisch ook natuurlijk...
maar als TNT de opdracht krijgt om duizenden enveloppen te versturen...is er dan niemand die dat nakijkt,
waar het om gaat, en/of de opdrachtgever wel kan betalen bv???
geen controle what so ever???
pi_63428709
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:20 schreef dikkelejow het volgende:
Als iedereen dat nummer belt houd hij/zij er een aardig sinterklaas kadootje aan over.
Ik hoop dat ie een ander kadootje gaat krijgen: gratis hotelverblijf.. met tralies (alleen wel jammer dat de samenleving voor die kosten opdraait)
  zaterdag 22 november 2008 @ 14:34:10 #242
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_63428717
lol, dus ik krijg maandag de directeur in mijn nek voor een fake factuur ? (aangezien ik altijd alles daar laat aankomen, ook prive)

Humz, bedenk me net dat ik zowel voor 't bedrijf als voor mezelf op dat adres dingen heb laten aankomen vanuit Opus. Als er dus 2 facturen binnenkomen dan weet ik iig zeker dat het iets met Opus zijn database te maken heeft.
ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
pi_63428723
Zie net dat mijn postcode op de factuur niet klopt.
Heb op de side van Opus mijn gegevens gecontroleerd,en daar blijkt ook hetzelfde postcodefoutje te staan als op de faktuur.

Adresbestanden van Opus gekocht ?
pi_63428726
hoihoi
bij mij staat niet Afleveradres;l v Bruggen, Gerard Brandtweg 90, 1602 LZ Enkhuizen.
maar Afleveradres;l v d meer, Gerard Brandtweg 90, 1602 LZ Enkhuizen.
pi_63428740
Niet dat ik weet nee. Hooguit als er aan de buitenkant iets te zien is dat niet door de beugel kan, wat zich in de envelop bevind gaat TNT post niks aan.
pi_63428750
Hier ook een fake factuur.

Ik had ook al zoiets van hmm 0900 jaja de groeten. Ik denk dat we niet bang hoeven zijn. Ze gokken op die 80 cent per minuut.
pi_63428764
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:26 schreef dikkelejow het volgende:

[..]

Die porto kosten zullen ook wel op een fake rekening staan.
Zo werkt het dus met "Port Betaald":

U kunt uw zendingen versturen als partijenpost. Verzenden is eenvoudig: u voorziet al uw post van een Port Betaald TNT Post aanduiding en biedt deze aan in ‘telbare’ hoeveelheden van 25, 50 of 100 stuks op het postkantoor of bij een TNT Post Business Point. Een Port Betaald TNT Post aanduiding kunt u laten voorbedrukken op uw enveloppen, zelf met een stempel aanbrengen of downloaden. De stempel is te koop bij een postkantoor of TNT Post Business Point en via www.mailorder.nl.

Voorwaarden voor het versturen van partijenpost:
- Zendingen hebben een binnenlandse bestemming;
- Maximum afmeting 38 x 26,5 x 3,2 cm;
- U heeft minimaal 250 stuks Alle Bestemmingen Nederland of minimaal 100 stuks streekpost. Op deze pagina kunt u zien wat uw streekpostgebied is;
- Op de zending staat een Nederlands afzendadres vermeld.
Brieven dienen qua uiterlijk gelijk te zijn en in dezelfde gewichtstrap te vallen. Drukwerken dienen qua uiterlijk, inhoud en gewicht exact gelijk te zijn.

Voldoet u niet aan het minimum aantal stuks dan kunt u wel gebruik maken van partijenpost. U ontvangt dan een rekening voor het minimum aantal. Meer informatie vindt u in de brochure `Partijenpost & Streekpost`, die u hier kunt downloaden onder ‘Partijenpost’. Met de Tarievenwijzer vindt u de partijenposttarieven van TNT Post.

Voor de betaling van partijenpost heeft u de volgende mogelijkheden:
- Eenmalige incasso, bij aanlevering op een postkantoor. Op het postkantoor wordt een order- en machtigingsformulier opgemaakt. Vervolgens ontvangt u per post de orderbevestiging en een betalingsbewijs waarop het bedrag staat dat van uw rekening wordt afgeschreven. Om gebruik te maken van een eenmalige incasso dient u een bank- of giropas en een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.
- Contante betaling, bij aanlevering op een TNT Post Business Point.
- Via maandfactuur, bij aanlevering op een postkantoor of TNT Post Business Point. Hiervoor dient u te beschikken over een TNT Post Klantnummer. U kunt deze online aanvragen. Daar vindt u ook meer informatie over een TNT Post Klantnummer. Bij de partij dient u een ingevuld orderformulier P 1700-1 te voegen.

Ik weet niet hoe het werkt wanneer je de zaak zou willen flessen:
zo te zien moet je de partij op het postkantoor aanbieden en daar betalen, gewoon in postbus dumpen werkt dan waarschijnlijk niet.....
Maar zelf "port betaald" op een envelop printen is dus wel toegestaan, mits je aan bovenstaande voorwaarden voldoet (o.a. >250 stuks....) en je er netjes voor betaald.
pi_63428782
zo ik heb me ook even aangemeld,

ik heb dus ook zon fijne factuur gekregen..

ik ben na ht lezen hier op Fok maar even langs de politie gegaan.

daar was ik (pas) de 2e van de dag. ze hebben een kopie gemaakt van de brief en samen met mn gegevens opgeslagen .

de politie was ookal op de hoogte van dit topic.( de uitdraaien lagen al op de tafel(fokkers beware! :p ) ) en gaven me t advies om mezelf ook aan te melden en even te reageren. dan hebben ze een beter overzicht van de gedupeerde en kunnen ze beter/gerichter een eventueel onderzoek starten.

verder moest ik vooral mn rekening in de gaten houden en gelijk bij hun en de bank aan de bel hangen als er daadwerkelijk wat vanaf zou gehaald worden

groet uit het ondergehagelde Veenendaal
Kees
pi_63428789
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:35 schreef Virgo86 het volgende:
Niet dat ik weet nee. Hooguit als er aan de buitenkant iets te zien is dat niet door de beugel kan, wat zich in de envelop bevind gaat TNT post niks aan.
oke...duidelijk..
en toch blijf ik het vreemd vinden...
pi_63428810
Ja hoor dat werkt gewoon.

Zo vaak iets via marktplaats gekocht van mensen die het dan opsturen in een envelop van bedrijf x (waar ze waarschijnlijk werken). Dus kost je een beetje tijd en een pak papier. En met beetje mazzel de kopieermachine van je baas. Tada.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')