Ik ben nu ook een echt spel begonnen, met
Ajax. Doelstelling is om kampioen te worden en ver te komen in Europa. Na één of twee seizoenen wil ik naar het buitenland en een mooie club gaan trainen.
Ik heb mijn formatie al in gedachten en dat is deze:
![]()
Hierbij heb ik evenveel verdedigend als aanvallend ingestelde spelers. De meest belangrijke posities zijn de DMC-plek (Vertonghen) en de AMC-plek (Aissati). Zij zorgen ervoor dat het spel gaat lopen. Emanuelson en Silva moeten voor aanvallende impulsen zorgen en Leonardo en Suárez mogen zwerven. Huntelaar heb ik ingesteld als een soort van targetman; hij speelt minder aanvallend en moet de bal 'ophalen' en vasthouden. Sulejmani is de snelle spits en staat dieper.
Ik ben nu al tevreden met alle spelers, hiermee moet ik gewoon kampioen worden. Ik heb
Sepp De Roover gehaald, omdat Silva de enige rechtsback is van de selectie. Voor links wil ik eigenlijk ook nog iemand zoeken, want Schilder vind ik geen optie als vervanger voor Urby. Misschien dat ik nog een spits haal, want Manucharyan vind ik niet veel.
Ik heb vier vriendschappelijke wedstrijden gespeeld als test van deze tactiek:
![]()
De laatste drie wedstrijden waren geweldig. Dominant spel, een shitload aan kansen en precies hoe ik het mij voorstelde. Hopelijk gaan de echte wedstrijden ook zo

.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.