Om het spel wat beter te leren kennen, wilde ik bij een niet te moeilijke club beginnen. Veel mensen hier kiezen Ajax, maar omdat ik mijn volgende game met Telstar wil gaan spelen en ik de clubs Nederlandse competitie daarom niet te vaak wil tegenkomen, besloot ik een club uit een ander land te kiezen. Dit werd Anderlecht, een club die al een paar jaar wisselvallig presteert in een land dat langzaam de voetballadder afzakt. De club is geplaatst voor de 2e CL voorronde en speelt om de Super Cup.
![]()
Door iets te veel risico's in de laatste tien minuten werd ik uiteindelijk geklopt. Helaas, maar ik zat nog midden in de voorbereiding dus ik kon er niet echt mee zitten.
![]()
![]()
![]()
![]()
Geklopt worden door een dwerg uit Noorwegen is zuur. Misschien niet zo erg als verslagen worden door BATE, maar toch. Twee wedstrijden was ik beter, twee wedstrijden hadden mijn spitsen een offday. Die hebben ze trouwens al het gehele seizoen.
![]()
![]()
St Etienne is een erg zware loting (ik was geplaatst), en uiteindelijk was het ook mijn ondergang. Al heel snel uitgeschakeld in Europa helaas. De tweede wedstrijd was ik veel beter, maar een dubbel tellende goal in de verlenging deed mij de das om.
![]()
Zakelijke overwinning in de Belgische beker.
In de competitie gaat het redelijk. Na negen wedstrijden ongeslagen en zonder goal tegen (!) dolf ik mijn onderspit in Westerlo, waar ik ten onrechte met 1-0 verloor. Wederom slapende spitsen. Ik draai overigens wel mee bij de bovenste 2/3.
Tenslotte de transfers:
![]()
Veel huurlingen voor 0% salaris, vind ik altijd handig om achter de hand te hebben. Die Koreaan is wel een grappig spelertje wat nu in mijn u21 speelt en misschien een grote kan worden. Eden Hazard mag af en toe al zijn opwachting maken in het eerste, maar is met zijn 17 jaar ook daar nog niet klaar voor.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I. The Terrifying Snoman |
De Wageningse Berg