abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 november 2008 @ 23:12:03 #41
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63419176
's Heeren wegen zijn ondoorgrondelijk.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheďst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_63419516
Onze referentiekader richt zich bij deze termen : ID & Creationisme, misschien ook wel terecht tot het Christendom omdat zij het hardst roepen, doch deisten zoals Flew hoe je niet eens in hetzelfde categorie te plaatsen zoals Christenen, klopt beiden menen een god te waarnemen, maar bij de een was het uit logisch redeneren en bij de ander simpelweg omdat het moet.
pi_63420952
/ LB
pi_63421166
Hoe heet die creationist eigenlijk die vroeger bij de EO altijd van die filmpjes maakte met die vogel? Hij heeft ook boeken geschreven over creationisme. Hij is ook vaak te gast geweest in programma's.
pi_63425134
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 00:50 schreef schatje het volgende:
Hoe heet die creationist eigenlijk die vroeger bij de EO altijd van die filmpjes maakte met die vogel? Hij heeft ook boeken geschreven over creationisme. Hij is ook vaak te gast geweest in programma's.
Die Hour of Power inleidt? Jan van den Bosch?
pi_63425185
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 22:43 schreef Scaurus het volgende:

[..]

't Was wel grappig om de clip te zien en Fatboy Slim nog te horen terwijl die vent alweer over God begon.
Nee het is treurig. "Ow, leuk dan doen we ook een leuk joetjoepfilmpje. Vet cool voor de jongeren."
  zaterdag 22 november 2008 @ 11:42:42 #47
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_63425341
Echt een mooi filmpje dat de doorsnee gedachtengang (angst voor de dood als motivatie voor geloof) van een christelijke en hun discussie tegenover biologen weergeeft.

Ik zeg: verplicht kijkvoer voor iedere naďeveling.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  zaterdag 22 november 2008 @ 11:46:22 #48
197338 Knevelt
pi_63425408
Journalistiek gezien vond ik trouwens dat Pauw & Witteman geen prettige sfeer waarborgden voor neo-Noach. Was wel erg makkelijk scoren.
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_63425436
Het gesprek zou spannender geweest zijn als ze een christen met meer kennis van zaken daar neer hadden gezet. Een Cees Dekker, een Ouweneel desnoods... of van mijn part Andries Knevel.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  zaterdag 22 november 2008 @ 12:46:36 #50
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_63426615
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 11:47 schreef koningdavid het volgende:
Het gesprek zou spannender geweest zijn als ze een christen met meer kennis van zaken daar neer hadden gezet. Een Cees Dekker, een Ouweneel desnoods... of van mijn part Andries Knevel.
jij bent toch zelf een creationist?
pi_63427462
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 00:50 schreef schatje het volgende:
Peter Scheele?
pi_63428636
Het was helemaal treurig toen de creationist begon met 'wat heeft de evolutietheorie nou te bieden? na de dood is het over!' Ja hállo, als we op die toer gaan. Wat heeft het christendom nou te bieden, bij de moslims krijg je 70 maagden om te beuneren!
pi_63428804
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:29 schreef VonHinten het volgende:
Het was helemaal treurig toen de creationist begon met 'wat heeft de evolutietheorie nou te bieden? na de dood is het over!' Ja hállo, als we op die toer gaan. Wat heeft het christendom nou te bieden, bij de moslims krijg je 70 maagden om te beuneren!
Ik vond de bioloog echt heel zwak, hij had hem tot 2 maal toe kansloos kunnen afmaken, met inderdaad dat hij zich laat leiden door zijn verlangens ipv feitelijke analyse of dat hij zijn vraag terug had kunnen kaatsen met waar God dan vandaan zou komen ipv evolutie.
pi_63428922
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 11:42 schreef Knevelt het volgende:
Echt een mooi filmpje dat de doorsnee gedachtengang (angst voor de dood als motivatie voor geloof) van een christelijke en hun discussie tegenover biologen weergeeft.
"Maar het is ze zielig en om verdrietig van te worden als er niets is na de dood!"

"Uhm... ja? Dat is zo, máár..."

Typisch.
  zaterdag 22 november 2008 @ 15:00:28 #55
197338 Knevelt
pi_63429150
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vond de bioloog echt heel zwak, hij had hem tot 2 maal toe kansloos kunnen afmaken, met inderdaad dat hij zich laat leiden door zijn verlangens ipv feitelijke analyse of dat hij zijn vraag terug had kunnen kaatsen met waar God dan vandaan zou komen ipv evolutie.
Hoogstwaarschijnlijk behoort Midas tot de ik-ga-niet-eens-meer-moeite-doen-categorie.
pi_63430411
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 21:54 schreef Iblis het volgende:

[..]

Als hij uitgenodigd wordt mag hij z'n geluid laten horen, maar creationisme is qua theorie net zo het aanhoren waard als David Icke met z'n reptilians of een andere figuur die Atlantis ontdekt heeft. Ik snap niet dat je zulke lui een plaats geeft.
Om mensen te leren kritisch na te denken misschien? Als je zo'n dwaas hoort praten, kun je voor jezelf misschien weer wat beter op een rijtje zetten waar jij in gelooft en waarom je dat doet?

Met zn allen 1 gezette weg volgen en nooit eens vraagtekens ergens bij te zetten lijkt me ook niet echt bevordelijk.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 22 november 2008 @ 16:14:17 #57
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63430591
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 16:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Om mensen te leren kritisch na te denken misschien? Als je zo'n dwaas hoort praten, kun je voor jezelf misschien weer wat beter op een rijtje zetten waar jij in gelooft en waarom je dat doet?

Met zn allen 1 gezette weg volgen en nooit eens vraagtekens ergens bij te zetten lijkt me ook niet echt bevordelijk.
Dat klinkt heel nobel, maar daarvoor heb je zo'n persoon niet nodig.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63430922
hoeveel "el" is een olifant? Geen wonder dat de dinosuriërs niet meer bestaan, die hebben te veel "el".

[ Bericht 6% gewijzigd door attila_de_hun op 22-11-2008 22:16:46 ]
pi_63431930
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 16:14 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat klinkt heel nobel, maar daarvoor heb je zo'n persoon niet nodig.
Ach, het herinnert ons er ook aan hoe ver we zijn gekomen als mensheid. Honderden jaren geleden was hij waarschijnlijk erg vooruitstrevend met zijn gedachtengoed
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_63432110
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 15:00 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Hoogstwaarschijnlijk behoort Midas tot de ik-ga-niet-eens-meer-moeite-doen-categorie.
Oh prima, alleen had hij dan daar niets te zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')