rot op manquote:
quote:Hoogte bijstandsuitkering voor alleenstaanden
Een alleenstaande van 21 jaar of ouder die recht heeft op een volledige bijstandsuitkering, krijgt een netto-uitkering van ¤ 607,40 per maand (50% van het minimumloon) en een vakantietoeslag van ¤ 29,29 per maand (bedragen per 1 juli 2008).
Als u alleen woont en uw (woon)kosten niet met iemand anders deelt, krijgt u bovenop uw bijstandsuitkering een toeslag van maximaal ¤ 242,96 per maand (20% van het minimumloon) en daarbij een vakantietoeslag van ¤ 11,71 (bedragen per 1 juli 2008). Het vakantiegeld ontvangt u één maal per jaar, in juni.
~800 netto.quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:42 schreef B.E.D het volgende:
De hamvraag:.....
hoeveel bedraagt een uitkering?
800 toch ofzo?quote:
Word schatgraver!quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:56 schreef Schatgraver het volgende:
[..]
Waarom zou ik gaan werken, als ik gelt nodig heb jat ik wel een fiets.
En dat is dus de schult van de overheit
... en sommige mensen zijn er prima toe in staat.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:51 schreef Red_Cat het volgende:
Terechte klacht, en voor de eikels hier, niet iedereen is in staat om te werken!
Ja dat geloof ik ook graag. Maar ik bv zit al een jaar thuis vanwege een hernia. Ik zou dolgraag weer aan het werk willen, maar dat kan gewoon niet. Ik moet leven van 720 euro per maand. Ik heb een huur van 320 in de maand en daar komen nog heel veel kosten bij, zoals bv een kat met blaasgruis. Ik leef uiteindelijk van een bedrag van nog niet eens 40 euro per week. Ik ga niet mijn kat wegdoen, ik zit al dagen lang alleen thuis en de kat is het enige wat mij op zo'n moment nog liefde geeft, dus die doe ik voor geen goud weg. Het is voor mij niet makkelijk ( al helemaal niet met het koude weer ) om wat leuks te gaan doen. Laat staan, wanneer het wel kan, dat er dan geld voor is. Van mij mogen de uitkeringen dus idd best wat hoger.quote:Op zaterdag 22 november 2008 11:13 schreef mgerben het volgende:
[..]
... en sommige mensen zijn er prima toe in staat.
In Almelo begon men met een 'work first' traject. Dus iedereen die een uitkering aanvraagt begint meteen de volgende dag met werken voor zijn geld.
30% haakte af; had die uitkering blijkbaar niet nodig maar wilde wel gratis geld.
Inderdaad, ik kreeg iets van 840 euro elke maand en dat was alleen al voor mn vaste lasten niet toereikend.quote:
Hapquote:Op vrijdag 21 november 2008 20:50 schreef Paupermans het volgende:
Als jij fatsoenlijk Nederlands had geleerd had je misschien een goede baan gehad.
Callcenter geen optie?quote:Op zaterdag 22 november 2008 11:22 schreef Red_Cat het volgende:
[..]
Ja dat geloof ik ook graag. Maar ik bv zit al een jaar thuis vanwege een hernia. Ik zou dolgraag weer aan het werk willen, maar dat kan gewoon niet. Ik moet leven van 720 euro per maand. Ik heb een huur van 320 in de maand en daar komen nog heel veel kosten bij, zoals bv een kat met blaasgruis. Ik leef uiteindelijk van een bedrag van nog niet eens 40 euro per week. Ik ga niet mijn kat wegdoen, ik zit al dagen lang alleen thuis en de kat is het enige wat mij op zo'n moment nog liefde geeft, dus die doe ik voor geen goud weg. Het is voor mij niet makkelijk ( al helemaal niet met het koude weer ) om wat leuks te gaan doen. Laat staan, wanneer het wel kan, dat er dan geld voor is. Van mij mogen de uitkeringen dus idd best wat hoger.
Nee helaaschquote:
Bij mensen die arbeidsongeschikt zijn: jaquote:Op zaterdag 22 november 2008 12:02 schreef massachusetts_avenue het volgende:
Het zou op zich ook geen probleem zijn om de uitkeringen per maand een 150 tot 200 euro om hoog te schroeven. Sommige mensen hebben nu eenmaal moeite met rondkomen, en dat is niet hun eigen schuld.
En een beetje minderquote:
Open er een topic overquote:Op zaterdag 22 november 2008 12:42 schreef Crane het volgende:
Wat een kut-topic.Het is niet eens grappig.
Serieus?quote:Op vrijdag 21 november 2008 21:30 schreef Superfast het volgende:
[..]
Dat heb je niet zelf bedacht![]()
Show van Najib van een paar jaar geleden
Ik vind het prima dat jij de vrijheid krijgt om eigen keuzes te maken.quote:Op zaterdag 22 november 2008 11:22 schreef Red_Cat het volgende:
Ja dat geloof ik ook graag. Maar ik bv zit al een jaar thuis vanwege een hernia. Ik zou dolgraag weer aan het werk willen, maar dat kan gewoon niet. Ik moet leven van 720 euro per maand. Ik heb een huur van 320 in de maand en daar komen nog heel veel kosten bij, zoals bv een kat met blaasgruis. Ik leef uiteindelijk van een bedrag van nog niet eens 40 euro per week. Ik ga niet mijn kat wegdoen, ik zit al dagen lang alleen thuis en de kat is het enige wat mij op zo'n moment nog liefde geeft, dus die doe ik voor geen goud weg. Het is voor mij niet makkelijk ( al helemaal niet met het koude weer ) om wat leuks te gaan doen. Laat staan, wanneer het wel kan, dat er dan geld voor is. Van mij mogen de uitkeringen dus idd best wat hoger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |