Juist. En bel het hotel!quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:03 schreef CartWOman het volgende:
Boek een volgende keer bij www.booking.com
Ik kon tot op de dag van aankomst annuleren, via een formuliertje op hun website, zonder kosten.
Ze vroegen bij het boeken alleen m'n credticardnummer en de vervaldatum, betalen bij aankomst in het hotel. Perfect.
nee niet bellen. Dan maak je juist de slapende honden wakker. Gewoon de 50% annuleringskosten betalen en daar boven de 25% belastingquote:
Zo voorkom je waarschijnlijk dat je de naheffing op misgelopen toeristenbelasting moet betalen, en aangezien die niet fiscaal aftrekbaar is wil je dat niet.quote:Op zaterdag 22 november 2008 11:49 schreef Wexy het volgende:
[..]
nee niet bellen. Dan maak je juist de slapende honden wakker. Gewoon de 50% annuleringskosten betalen en daar boven de 25% belasting
Ik heb dat een keer gehad met een hotel uit een Franse keten in Amsterdam. Die zeiden eerst ook dat de Franse regeling gold maar toen de aanmaningen op de deurmat lagen werd dat ineens in alle toonaarden ontkend en zeiden ze dat in Nederland gewoon de Nederlandse wet gold. Vuilakken die het zijn.quote:Op zaterdag 22 november 2008 00:31 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Australisch?!
Niet om je te verontrusten, maar ik zou de kleine lettertjes er nog eens op nalezen.
quote:Op zaterdag 22 november 2008 12:17 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb dat een keer gehad met een hotel uit een Franse keten in Amsterdam. Die zeiden eerst ook dat de Franse regeling gold maar toen de aanmaningen op de deurmat lagen werd dat ineens in alle toonaarden ontkend en zeiden ze dat in Nederland gewoon de Nederlandse wet gold. Vuilakken die het zijn.
Als ik nu in de schoenen van TS zou staan zou ik meteen die 50% + ¤ 15,00 overboeken, dan hebben ze straks geen poot om op te staan en ben jij de lachende laatste.
Nee, 175, je betaalt 100 procent aan de credit card maatschappij plus nog 100 gedeeld door 30 procent aan het hotel en nog 35 procent aan de belasting wat neer komt op 130/140x130 keer 1,5. Dus ongeveer 175 procent..quote:Op vrijdag 21 november 2008 02:03 schreef GieJay het volgende:
[..]
Nee, 125, je betaalt 100 procent aan de credit card maatschappij plus nog 100 gedeeld door 16 procent aan het hotel en nog 20 procent aan de belasting wat neer komt op 100/120x116 gedeeld door 2.. Dus ongeveer 125 procent..
quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:34 schreef Mieks het volgende:
Oke het verhaal is geeindigd.
Slot som: Ik had 218 euro betaald. Daarvan is inmiddels 203 euro terug gestort. Totale annuleringskosten: 15 euro. Niks meer, niks minder.
End of story.
Maar bedankt voor de hulp in ieder geval.
(Overigens kwam ik op die 50% omdat in hun boekingsvoorwaarden staat dat je die betaald als je minder dan 4 dagen van te voren annuleert. Als je meer dan vier dagen van tevoren annuleert betaal je 15 euro. Om de een of andere reden betaal ik toch maar 15 euro)
echt, dat je er mensen bestaan, die nota bene studeren aan de universiteit, die níet door hebben dat een heel topic ze voor t lapje houdt....quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:07 schreef Mieks het volgende:
[..]
Ja balen voor je dat ik geen 280% of wat dan ook hoef te betalen.
Ik heb vooral moeten huilen van het lachen toen er mensen begonnen over de aftrekbaarheid van annuleringsbelasting, en van de aangetekende brieven naar de creditcardmaatschappijquote:Op dinsdag 25 november 2008 16:27 schreef kwakveense het volgende:
sorry daarvan moet ik idd. huilen van t lachen.
ja dat dus, en al die matige wiskundige berekeningen tussendoor...quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb vooral moeten huilen van het lachen toen er mensen begonnen over de aftrekbaarheid van annuleringsbelasting, en van de aangetekende brieven naar de creditcardmaatschappijSerieus, dikke tranen en buikpijn
quote:
Ik studeer in augustus af. Dus ja.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:27 schreef kwakveense het volgende:
[..]
echt, dat je er mensen bestaan, die nota bene studeren aan de universiteit, die níet door hebben dat een heel topic ze voor t lapje houdt....
sorry daarvan moet ik idd. huilen van t lachen.
jezus. heb je je P al gehaald bij rechten? want ik zie t somber voor je in qua tekstbegrip....
Dat zou je niet zeggen. Als je me zou vertellen dat je bent gezakt voor de basisschool zou ik het echter wél geloven.quote:
quote:
sssst dan mag ze spontaan niet meer afstuderen!quote:Op woensdag 26 november 2008 01:01 schreef petre86 het volgende:
Leg de situatie en dit topic eens voor aan een docent consumentenrecht e.d.
Weer het bewijs dat het (hoger) onderwijs gigantisch aan het falen is.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |