Er bestaat geen "tijd voor de oerknal". Tijd is toen ook onstaan.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:24 schreef Caracca het volgende:
[..]
Tet is een feit en aantoon dat er een "oerknal" is geweest. wat hiervoor was weten we op dit moment niet.
Misschien, we weten simpelweg niet wat er voor de oerknal was.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:41 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Er bestaat geen "tijd voor de oerknal". Tijd is toen ook onstaan.
Vragen wat er voor de oerknal kwam is vergelijkbaar met vragen wat zich ten noorden van de noordpool bevindt. Het woord 'voor' heeft hier weinig betekenis.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:57 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Misschien, we weten simpelweg niet wat er voor de oerknal was.
Ach, je kunt vast kijken naar 'voor de big bang' zoals je kunt kijken naar 'boven de noordpool'. Maar dan hebben we het in het ene geval over een andere dimensie van tijd zoals we het in het andere geval hebben over een andere dimensie van ruimte. Dat is vast mogelijk, maar voor het woord 'boven' hebben we dan nog geen goed woord bedacht. 'Voor' is ieg een misleidend woord.quote:Op zondag 11 april 2010 13:02 schreef Haushofer het volgende:
Nou, er zijn wel degelijk physici met dit vraagstuk bezig![]()
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:18 schreef SpecialK het volgende:
Vraag me dan wel af of dat nog een functie heeft behalve pigment. Is dit ding met die genen ook daadwerkelijk fototroof? Lijkt me wel een beetje stug
quote:Scientists have shown that once a young slug has slurped its first chloroplast meal from one of its few favored species of Vaucheria algae, the slug does not have to eat again for the rest of its life. All it has to do is sunbathe.
Read More http://www.wired.com/wiredscience/2010/01/green-sea-slug/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+wiredscience+%28Blog+-+Wired+Science%29#ixzz0uUVlaImh
Dat 'het' niet te verklaren is?quote:Op maandag 26 juli 2010 23:35 schreef Topspin het volgende:
Is het misschien niet zo dat het voor de mensheid niet te verklaren is? Dat er pogingen worden gedaan om de waarheid te achterhalen maar dat ieder antwoord 1000 nieuwe vragen oproept?
Idd wat is 'het' indeze?quote:
Ik ken de artikelen niet, maar op wiki is wel een lijst met publicaties te vinden van Dawkins.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:27 schreef oompaloompa het volgende:
Hallo slimme mensen,
Ik ben op zoek naar 2 papers, volgens mij beiden van Dawkins.
Ze zijn (meen ik me te herinneren) wel semi-academisch maar niet geschreven voor biologen.
Het eerste betreft de voorwaarden waar een theorie aan moet voldoen voordat deze als evolutionaire verklaring gezien mag worden.
Het tweede is meer column-achtig en gaat over de 8(?) meest voorkomende verkeerde interpretaties van evolutietheorie.
Als iemand mij hier mee kan helpen zou ik deze persoon heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dankbaar zijn
thanks, ik ga meteen kijken!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:55 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ik ken de artikelen niet, maar op wiki is wel een lijst met publicaties te vinden van Dawkins.
http://en.wikipedia.org/w(...)s_by_Richard_Dawkins
Wellicht dat je ze daar kan vinden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |