Wetenschappelijk inderdaad niet relevant. Maatschappelijk is het echter *zeer* relevant. Het verbaast mij niets dat mensen zoals Dawkins een kruistocht tegen ID aanhangers voeren: zulke mensen maken van een serieus wetenschappelijk vakgebied een ideologisch lachertje.quote:Op vrijdag 6 december 2013 16:57 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Wetenschappelijk gezien maakt het niet uit waardoor kritiek 'gemotiveerd' is. Kritiek is kritiek. En als je theorie daar niet tegen bestand is dan is hij onjuist.
Heel gek, maar ID aanhangers (en andere critici) zijn daar nooit mee bezig. Ze zijn vooral bezig met kinderlijk slecht onderbouwde kritiek op evolutie, zonder ooit een alternatief te onderbouwen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 16:57 schreef JerryWesterby het volgende:
Dat betekent niet automatisch dat de alternatieve theorie van de critici (als ze die hebben) wel juist is. Ook die moet door kritiek getoetst worden.
Ik snap je eerste vraag niet helemaal. Er zijn mensen die zich alleen met wetenschap bezighouden en er zijn mensen die daarnaast ook nog een ideologie hebben en daar die wetenschap voor gebruiken. Dat weerhoudt de eersten er niet van om toch gewoon door te gaan. En terecht natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 december 2013 16:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je beantwoordt mijn vraag niet: waarom zouden wetenschappers die geen atheist zijn zich daarmee bezighouden?
En kun je de voorgaande vragen ook nog even beantwoorden:
1) wat is een soort?
2) wat is complexiteit?
Onzin, mensen zoals Dawkins en Miller verzetten zich tegen ideologische onzin. En dat doen ze niet omdat ze atheist resp. katholiek zijn, maar eenvoudig omdat het onzin is.quote:Op vrijdag 6 december 2013 17:36 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Ik snap je eerste vraag niet helemaal. Er zijn mensen die zich alleen met wetenschap bezighouden en er zijn mensen die daarnaast ook nog een ideologie hebben en daar die wetenschap voor gebruiken.
Ik vraag niet naar voorbeelden maar naar wetenschappelijk toetsbare criteria.quote:Op vrijdag 6 december 2013 17:36 schreef JerryWesterby het volgende:
Wat is een soort: een hond is een hond en een vlieg is een vlieg. Veel ingewikkelder zou ik het niet maken.
Ook hier: ik vraag niet naar voorbeelden maar naar objectief en wetenschappelijk toetsbare criteria. Wat jij wel of niet complex vindt is wetenschappelijk niet interessant.quote:Op vrijdag 6 december 2013 17:36 schreef JerryWesterby het volgende:
Wat is complexiteit: een molekuul is simpel, een complex molekuul is complex, een microbe is heel erg complex, een meercellig organisme is nog complexer, een organisme met een brein is supercomplex, een intelligent organisme is supersupercomplex, een bewust intelligent organisme is zo complex dat het onbegrijpelijk is.
Miller ken ik niet maar Dawkins is helaas een bewezen ideoloog.quote:Op vrijdag 6 december 2013 17:54 schreef Molurus het volgende:
Onzin, mensen zoals Dawkins en Miller verzetten zich tegen ideologische onzin. En dat doen ze niet omdat ze atheist resp. katholiek zijn, maar eenvoudig omdat het onzin is.
En daarmee is je stelling 'soortvorming is nooit aangetoond' net zo grijs.quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:18 schreef JerryWesterby het volgende:
Je bedoelt er is in dit geval geen scherpe grens tussen X en Y. Dat is waar.
Alles is een tussenvorm. Dat niet het hele spectrum zichtbaar is in fossielen is niet vreemd, daar vorming van fossielen extreem zeldzaam is.quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:18 schreef JerryWesterby het volgende:
Dus is de vraag: waar zijn de tussenvormen van X naar Y. Waar is het volledige spectrum XY. In de praktijk zien we alleen X en zien we alleen Y.
Miller is een katholieke celbioloog die bekend werd door zijn optreden in het Dover proces, waarin niet-gelovige ouders protesteerden tegen het onderwijzen van Intelligent Design op scholen als alternatief voor de evolutietheorie. Dit is in de Verenigde Staten uitgevochten voor een federaal hof, en de video die ik van hem postte is een lezing over zijn rol in dat proces.quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:20 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Miller ken ik niet maar Dawkins is helaas een bewezen ideoloog.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mandelbrot_setquote:Op vrijdag 6 december 2013 17:36 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Ik snap je eerste vraag niet helemaal. Er zijn mensen die zich alleen met wetenschap bezighouden en er zijn mensen die daarnaast ook nog een ideologie hebben en daar die wetenschap voor gebruiken. Dat weerhoudt de eersten er niet van om toch gewoon door te gaan. En terecht natuurlijk.
Wat is een soort: een hond is een hond en een vlieg is een vlieg. Veel ingewikkelder zou ik het niet maken.
Wat is complexiteit: een molekuul is simpel, een complex molekuul is complex, een microbe is heel erg complex, een meercellig organisme is nog complexer, een organisme met een brein is supercomplex, een intelligent organisme is supersupercomplex, een bewust intelligent organisme is zo complex dat het onbegrijpelijk is.
Het zou wel raar zijn als ik zou beweren dat soortvorming nooit is aangetoond, want er zijn soorten, dus moeten ze gevormd zijn.quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
En daarmee is je stelling 'soortvorming is nooit aangetoond' net zo grijs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |