abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63386453

Centraal evolutietheorie topic voor vragen en discussiëren over evolutie.

Wat is de bedoeling?

• Vragen die je tegenkomt en niet snapt over evolutietheorie.

• Aanvulling op evolutietheorie, conclusies, experimenten herziening rondom oudere aannames.

• Evolutietheorie wetenschappelijk onderbouwen of verwerpen, ik benadruk op een wetenschappelijke manier.

Wat is niet de bedoeling?

• Religie, ideologisch geīnspireerde overtuigingen voor het bevestigen of verwerpen van evolutie.

• Geen vs topic dwz : Geen evolutie vs vulmaarin discussies. Iaw het topic kapen.

• Geen ( verkapte ) tvp's, geen oneliners / hardliners in de discussies, geen geflame, of een lap text / link de 'discussie' voor jou laten voeren.

Kortom :

Evolutie zegt niets over jouw God.
    Evolutie zegt niets over het ontstaan van het leven.
    Evolutie zegt niets over jouw levensbeschouwing of filosofie, daarom laten we deze dingen ook buiten beschouwing.

Game on, may the knowledge en results of the sciences be with you.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2008 21:38:05 ]
  • pi_63386777
    Ts kickt af :

Naar wat ik begrepen heb is volgens de wetenschap de (natuur) wetten die evolutie mogelijk maakten na de big bang meteen tot stand gekomen. Het proces wat we evolutie noemen of drijfveer van evolutie kon na de big bang meteen evolueren om het maar even zo te noemen. In andere woorden is met de big bang alle 'onnodige' dingen weggewerkt / een status bereikt om het proces te laten beginnen, een evolutie van evolutie?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2008 22:06:02 ]
    pi_63386982
    Ok als evolutionist heb ik 2 vragen die ik niet kan beantwoorden.

1. Hoe is het helal ontstaan vanuit het niets. Iets moet het gestart hebben maar er was niets.
    2. Hoezo ben ik, ik en heb ik een bewustzijn. Evolutie theorie gaat uit van werkende systemen die beter functioneren.

pi_63387045
    Geen schepper onderwerpen aankaarten nogmaals. evolutie gaat daar niet over en hier houden we het strikt daarover, gelieve je post dan ook aan te passen aub.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2008 21:50:37 ]
    pi_63387101
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 21:50 schreef Triggershot het volgende:
    Geen schepper onderwerpen aankaarten nogmaals. evolutie gaat daar niet over en hier houden we het strikt daarover, gelieve je post dan ook aan te passen aub.
    Sorry heb dat deel verwijder om een reliegieuze bash topic te vermijden.
    pi_63387351
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 21:51 schreef WillempieB het volgende:

[..]

Sorry heb dat deel verwijder om een reliegieuze bash topic te vermijden.
    Dank u zeer.
    pi_63387599
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 21:43 schreef Triggershot het volgende:
    Ts kickt af :

Naar wat ik begrepen heb is volgens de wetenschap de (natuur) wetten die evolutie mogelijk maakten na de big bang meteen tot stand gekomen. Het proces wat we evolutie noemen of drijfveer van evolutie is kon na de big bang meteen evolueren om het maar even zo te noemen. In andere woorden is met de big bang alle 'onnodige' dingen weggewerkt / een status bereikt om het proces te laten beginnen, een evolutie van evolutie?
    Evolutie is een systeem. Natuurkunde is het boven water halen van de wetten in het systeem, dus het fundamentele principe begrijpen aan de hand van waarneming en wetenschap.
    Ten tijden van de big bang zijn deze wetten geintroduceerd (of er voor). Waar het systeem vandaan komt is een mysterie en het verwonderlijke is dat de evolutie leven mogelijk heeft maakt.

De big bang is een heftige reactie geweest een revolutie in mensentijd wat vervolgens een langdurige evolutie traject heeft ingezet.

Wat bedoel je met onnodige dingen weggewerkt? Dat materie en antimaterie gescheiden wordt of dat er een schone lei (universum) wordt gecreeerd?

pi_63387897
    Een theorie:

Alles in de wereld werkt in cycli. Planeten gaan rond de zon, mensen worden geboren en gaan dood, zon komt op en gaat onder, etc.
    Zou de Big-Bang! het begin van een cycli kunnen zijn?!? Zou er een Big-!gnaB (bang achterstevoren) plaatsvinden nadat het universum is uitgeexpandeerd; dus dat alles in elkaar ploft om vervolgens een nieuwe uitspatting van een Big-Bang! te veroorzaken ?!?

pi_63388617
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 21:48 schreef WillempieB het volgende:

1. Hoe is het helal ontstaan vanuit het niets. Iets moet het gestart hebben maar er was niets.
    Dat heeft geen zak met evolutie te maken, maar dat even terzijde. Zaken als 'iets uit niets' zijn meer filosofisch. Causaliteit bestaat bij de gratie van tjid, immers een oorzaak is een fenomeen dat voorafgaat aan een gevolg. Wanneer er geen tijd is, kan er ook geen sprake zijn van voorafgaan.

Kant beargumenteerde in Kritik der reinen vernunft dat je op basis van redeneringen over causaliteit zowel kunt aantonen dat een 'oneindige regressie' en een 'eerste oorzaak' inconsistent zijn. Daardoor krijg je een vreemd situatie dat twee tegenovergestelden beiden onjuist zijn. Kant beargumenteerde daarom dat de redenaties op fundamenteel foutieve aannames berusten en dat causaliteit alleen toepasbaar is op mogelijke ervaringen en niet op transcendente oorzaken.
    quote:
    2. Hoezo ben ik, ik en heb ik een bewustzijn. Evolutie theorie gaat uit van werkende systemen die beter functioneren.
    Het eerste heeft weer niets met de evolutionaire biologie te maken noch zie ik hoe je dit in verband brengt met het tweede. Daarnaast is het tweede een volstrekt verkeerde interpretatie van de theorie.
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
    pi_63401335
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 21:48 schreef WillempieB het volgende:

Het is meer natuurkundig dan evolutiespul. Maar ooit gehoord van de string-theorie?
    Din jävla kuk!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')