Klopt, er zijn ook mensen die minder goed opgevoed zijn of minder geluk hadden met hun familie. Dat maakt daar echter nog niet de standaard van, deze soort mens wijkt af omdat ze maar weinig voor komt. Dat maakt afwijken niet ziek, maar wel niet-representabel.quote:Op donderdag 20 november 2008 18:12 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Onzin, dus. Waarom vertalen mensen in hemelsnaam altijd hun eigen jeugdervaringen naar anderen alsof het de fucking norm is? Alsof het ziek is als je afwijkt, als je je hele familie eigenlijk niet mag? Al die wijdverspreide misverstanden

Ja inderdaad, dat lijkt me ook de beste oplossing. Het zal wel bloed zweet en tranen kosten om dit te bewerkstelligen. Ik ben er namelijk al paar maand verliefd op en dit in beide richtingen. Ergens voel ik ook de behoefte om alles op te biechten aan men broer. Dit is gewoon een gigantische kutzooi. Ik ben er zelf verantwoordelijk voor dat besef ik. Bedankt in elk geval voor de vele reacties, denk dat ik zowat alle mogelijkheden heb gelezen die ook ik in gedachten heb, nu nog de beste keuze maken.quote:Op donderdag 20 november 2008 09:53 schreef As_33 het volgende:
Je hebt het niet al te best aangepakt hèDat je verliefd wordt, oke, kan gebeuren, maar om daar al iets mee te doen zolang ze nog bij je broer is
Toen mijn vriend jaren en jaren geleden verliefd werd op de vriendin van zijn broer en zij op hem, is hij eerst met zijn broer gaan praten en heeft toen 'toestemming' gekregen, dát is de manier om zoiets aan te pakken.
Ik zou even een flinke afstand nemen, een paar maanden lang waarin zij de boel eerst netjes gaat afronden met je broer.

Dus is overgeneralisatie gerechtvaardigd? Daarbij is het niet zo dat het weinig voorkomt, kijk naar hoeveel gezinnen er stuk lopen, hoeveel kinderen er weglopen. En dan nog is er de grootste groep van mensen die hun gezin wel tolereren, en vice versa, maar die onvoorwaardelijke liefde is bullshit.quote:Op donderdag 20 november 2008 18:22 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Klopt, er zijn ook mensen die minder goed opgevoed zijn of minder geluk hadden met hun familie. Dat maakt daar echter nog niet de standaard van, deze soort mens wijkt af omdat ze maar weinig voor komt. Dat maakt afwijken niet ziek, maar wel niet-representabel.

Kan ik hier uit concluderen dat het bij jou niet als een zonnetje gaat in de familie? Bij mij ook niet altijd hoor, maar ik houd wel van mijn familie.quote:Op donderdag 20 november 2008 20:20 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Dus is overgeneralisatie gerechtvaardigd? Daarbij is het niet zo dat het weinig voorkomt, kijk naar hoeveel gezinnen er stuk lopen, hoeveel kinderen er weglopen. En dan nog is er de grootste groep van mensen die hun gezin wel tolereren, en vice versa, maar die onvoorwaardelijke liefde is bullshit.

Nee, alles gaat prima, haha. Ik heb het goed, maar ik ken veel mensen bij wie dat niet zo is. En ik heb een hekel aan mensen die alles vanuit zo'n nauw perspectief zien. Alles heeft meerdere kanten, niks is zeker, dus als je wilt oordelen, overweeg alles dan ook goed.quote:Op donderdag 20 november 2008 20:44 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Kan ik hier uit concluderen dat het bij jou niet als een zonnetje gaat in de familie? Bij mij ook niet altijd hoor, maar ik houd wel van mijn familie.

En jij bedriegt niemand he? En zij dus ook niet he?quote:Op woensdag 19 november 2008 23:40 schreef Eric1000 het volgende:
Ik kom goed overeen met mijn broer. Ben gewoon verliefd op haar en zij op mij. Je moet weten dat mijn broer haar meermaals bedrogen heeft. Ik weet daarvan, zij van enkelen. Bedankt voor de reacties, al is er niet veel constructief uit gekomen.

Nee, overgeneralisatie is niet gerechtvaardigd maar daar is ook geen sprake van.quote:Op donderdag 20 november 2008 20:20 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Dus is overgeneralisatie gerechtvaardigd? Daarbij is het niet zo dat het weinig voorkomt, kijk naar hoeveel gezinnen er stuk lopen, hoeveel kinderen er weglopen. En dan nog is er de grootste groep van mensen die hun gezin wel tolereren, en vice versa, maar die onvoorwaardelijke liefde is bullshit.

Whehehequote:Op woensdag 19 november 2008 22:57 schreef Godshand het volgende:
Goed trio met je broer en haar houden, en dan die slet naakt de straat op dumpen...

Inderdaad, dat wijf spoort zelf ook niet, die gaat er straks inderdaad vandoor met je pa of een neef.quote:Op vrijdag 21 november 2008 02:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
En jij bedriegt niemand he? En zij dus ook niet he?
Je weet in ieder geval dat je met een onbetrouwbaar wijf zit.
Succes met je relatie.

Kap het af. Zorg ervoor dat zij het uitmaakt met je broer en laat het voor wat het is... Zou het niet vertellen of je moet echt zeker weten dat hij je vergeeft.quote:Op woensdag 19 november 2008 23:54 schreef Eric1000 het volgende:
Ok, kappen met haar, gaat pijn doen maar zit er ook aan te denken.
Enerzijds wil ik het opbiechten aan men broer en denk, ben bijna zeker, dat hij het mij gaat vergeven aangezien hij er enkele reserve vriendinnen heeft en niet echt van haar houd.
Echt kut, zit zo in de knoop

Slotje.
 Slotje.

Amen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 08:10 schreef Panthera1984 het volgende:
Toch vind ik dat je zelf-verantwoordelijkheid had moeten nemen en haar een halt had moeten toezeggen op het moment dat ze je voor het eerst wilde zoenen.

Mijn broer is al jaren vertrokken vanwege zijn opleiding, maar zoiets wat TS heeft gedaan zou ik nooit en ten nimmer bij mijn broer flikken. Kom op zeg, lekkere familie is dat. Zoiets doe je gewoon niet.quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:34 schreef Netstorm het volgende:
TS is een klootzak.. beetje je broer een flinke trap nageven. Oh trouwens.. ze is met je vreemdgegaan en als je denkt dat dat niet voor herhaling vatbaar is dan heb je een enorme blok voor je kop.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |