Nee mafklapper, dit is een berenklauw:quote:Op woensdag 19 november 2008 18:44 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij vandaan komt, vast Limburg. Je zegt zeker ook friet ipv patat
Tjah, Friesland.quote:Op woensdag 19 november 2008 18:46 schreef Chuck_Norris het volgende:
In Heerenveen heet het ook een berenhap hoor
quote:Op woensdag 19 november 2008 18:48 schreef Homdeck het volgende:
mensen die friet zeggen, zeggen ook bereklauw met satesaus.
echte mannen zeggen patat en berehap met pindasaus.
Epische falerquote:Op woensdag 19 november 2008 18:48 schreef Homdeck het volgende:
ah de eerste untermensch dient zich al aanquote:
Rogerquote:Op woensdag 19 november 2008 18:48 schreef Homdeck het volgende:
Ik vermoed dat TS uit de bewoonde wereld komt en niet uit een dorp met 500 inwoners en 1 internetaansluiting.quote:Op woensdag 19 november 2008 19:18 schreef Hardrebel het volgende:
Drenthe zegt ook Berenhap. Overal lees ik dat het Berehap heet. Waar zou TS vandaan komen.![]()
Ik ookquote:Op woensdag 19 november 2008 18:59 schreef Magereheinus het volgende:
Ik moest bij de TT denken aan een sukkel die door die plant geprikt was!
saterolquote:Op woensdag 19 november 2008 20:17 schreef 100% Tukker het volgende:
Alleen het laagste van het laagste uitschot van de maatschappij koopt een bereklauw/hap. Tokkies. Tenminste, dat is mijn ervaring...
Satérol 4 teh win!11!111!!!einz!!1
quote:Op woensdag 19 november 2008 19:03 schreef MoneyTalks het volgende:
Berenklauw, patat, pindasaus satesaus
Hennie Risquote:Op woensdag 19 november 2008 18:46 schreef Chuck_Norris het volgende:
In Heerenveen heet het ook een berenhap hoor
In belgie en aanverwante streken is het friet, in normalere buurten is het patat!!!quote:
ik denk dat je zwaar overdrijft - berelulletje hooguitquote:
mexicanoquote:Op woensdag 19 november 2008 20:20 schreef Agiath het volgende:
[..]
saterolwtf moet ik me daar bij voorstellen.
Bij de snackbar haal je verdomme patat, frikandel, kroket of mexicano, en niets anders quasi-intellectuelen met jullie berenhap of saterol![]()
De Randstad misschien?quote:Op woensdag 19 november 2008 19:18 schreef Hardrebel het volgende:
Drenthe zegt ook Berenhap. Overal lees ik dat het Berehap heet. Waar zou TS vandaan komen.![]()
Jaaa. Of het hoekskequote:Op woensdag 19 november 2008 20:31 schreef Ruubstar het volgende:
[..]
Hennie Risof Lennie Lissssss (sinds die jap eigenaar is)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Berehapquote:Op woensdag 19 november 2008 18:44 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij vandaan komt, vast Limburg. Je zegt zeker ook friet ipv patat
Klauw klinkt toch echt veul bruter dan 'hap'quote:Op woensdag 19 november 2008 20:53 schreef steve-urkel het volgende:
hahaha... een afbeerlul![]()
Wat een watjes, bereklauw![]()
Het is een echte hap, voor mannen, vandaar de term: BereHAP. Met stok ertussen, kun je hem in 1x in je slokdarm duwen..
RRRRoarrrrrr
quote:Op woensdag 19 november 2008 22:19 schreef Zon het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Berehap
Spoetnikquote:Berehap (zonder tussen-n) is een merknaam van Mabos snacks, en mag dus alleen door deze fabrikant als "berehap" of "berenhap" verkocht worden. Andere fabrikanten en eetgelegenheden noemen daarom de snack ook wel berenklauw, berelul of spoetnik (Limburg). In Vlaanderen wordt de snack van oudsher berenpoot genoemd
In het héle dorp?quote:Op woensdag 19 november 2008 18:48 schreef NoelGallagher het volgende:
Bij alle snackbars hier in het dorp staat ''Berenklauw'' op het menu.
quote:Op woensdag 19 november 2008 22:31 schreef Susi het volgende:
[..]
[..]
Spoetnik
Dat is een raket en een ijsje
quote:Hoewel berehap een merknaam is, wordt de naam door de Nederlandse Taalunie inmiddels als soortnaam beschouwd en is berenhap opgenomen in de Woordenlijst Nederlandse Taal (het "Groene Boekje").
Eerder 40.000 inwoners.quote:Op woensdag 19 november 2008 19:29 schreef zovty het volgende:
[..]
Ik vermoed dat TS uit de bewoonde wereld komt en niet uit een dorp met 500 inwoners en 1 internetaansluiting.
Ik woon op de Veluwequote:Op woensdag 19 november 2008 19:29 schreef zovty het volgende:
[..]
Ik vermoed dat TS uit de bewoonde wereld komt en niet uit een dorp met 500 inwoners en 1 internetaansluiting.
Het is nog altijd satesaus.quote:Op woensdag 19 november 2008 18:41 schreef Joooo-pi het volgende:
Saté is toch bij de chinees ?![]()
Ik bestel altijd pindasaus bij de patat
Het zegt het al, hequote:Op donderdag 20 november 2008 10:21 schreef zwitsalbaby00 het volgende:
Toen ik door plotselinge verstandsverbijstering in een klein dorpje bij belgie in de buurt ging wonen,
bestelde die losers een gehaktbal speciaal....
Echt waar, dat was daar een bereklauw!!!!
Omg, gelukkig ben ik weer terug in Utrecht!
Bij ons heet dat gewoon niet te vretenquote:Op donderdag 20 november 2008 10:36 schreef Mopst3r het volgende:
Bij ons heet dat gewoon een berelul!
Dat is beide een berenklauw. De een een plant, de ander omdat hij er uitziet alsof hij een klauw van een beer heeft gekregen (opengescheurd).quote:Op woensdag 19 november 2008 18:47 schreef Leatherneck het volgende:
[..]
Nee mafklapper, dit is een berenklauw:
[ afbeelding ]
Dit een berehap:
[ afbeelding ]
En nee, ik ben geen Limburger.
Die link slaat natuurlijk helemaal nergens op hé, ik hoop dat je je dat realiseert.quote:
Eet dan maar lekker een berenklauw. Kijken als er nog wat van je slokdarm overblijft.quote:Op donderdag 20 november 2008 14:09 schreef koningdavid het volgende:
Het is (voor zover ik weet) berenklauw in Utrecht en omgeving.
Och brandnetelsoep is ook te eten zonder dat 't hetzelfde effect heeft op je slokdarm dus waarom zou berenklauw nou niet eetbaar zijn?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eet dan maar lekker een berenklauw. Kijken als er nog wat van je slokdarm overblijft.
quote:Op woensdag 19 november 2008 20:20 schreef Agiath het volgende:
[..]
saterolwtf moet ik me daar bij voorstellen.
Bij de snackbar haal je verdomme patat, frikandel, kroket of mexicano, en niets anders quasi-intellectuelen met jullie berenhap of saterol![]()
quote:Op woensdag 19 november 2008 18:48 schreef Homdeck het volgende:
Je had m bijna goed..quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:51 schreef Acinonyx het volgende:
Berenklauw, Patat FRIET en Satésaus !![]()
![]()
![]()
Ja die duikt altijd en overal op.quote:
Nee, geen kutklacht. Zelfrespecterende snackbars halen altijd het stokje eruit.quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:02 schreef cerror het volgende:
"Ik kocht gister een BBQ set, zat het plastic er nog omheen"
Christus, wat is dit voor nutteloze krachtkankerkutklacht?
Ik zie het zo voor me.quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:04 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Nee, geen kutklacht. Zelfrespecterende snackbars halen altijd het stokje eruit.
Jij bent geen mod meer, dus jij moet je bakkes houden.quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:11 schreef cerror het volgende:
[..]
Ik zie het zo voor me.
Zo'n irritante gozer in de snackbar die een heel betoog houd over hoe er om moet worden gegaan met frituur volgens zijn zwaar autistische normen.
De friet, en neen niet PATAT, is te lang gebakken onder een te lage temperatuur en de frikandel speciaal heeft een 10% te lage quantiteit aan uitjes/curry ratio plus er zit nog een satéprikker in de berenklauw die hijzelf niet hoort te verwijderen.
Werknemers + andere klanten= Shut the fuck up kankerlijer.
Jij = Gerechtigheid. Want ik verdien mijn eigen gewoontes, ik ben autistisch.
Daarom is dit dus meer een R&P topic die ook gesloten dient te worden gezien je gewoon beter naar het GGZ kan gaan.
Dit is het huh?quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:14 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Jij bent geen mod meer, dus jij moet je bakkes houden.
Nee, ik was even bezig in de scquote:Op woensdag 11 februari 2009 01:15 schreef cerror het volgende:
[..]
Dit is het huh?
Tjonge wat zijn die baggeraars saai.
Oké, stel. Je hebt net een lange dag gehad op je werk/school. De stress, samen met het gevoel van je samentrekkende maag doen je beslissen om even een lekker patatje oorlog met een berenklauw met satesaus te bestellen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:11 schreef cerror het volgende:
[..]
Ik zie het zo voor me.
Zo'n irritante gozer in de snackbar die een heel betoog houd over hoe er om moet worden gegaan met frituur volgens zijn zwaar autistische normen.
De friet, en neen niet PATAT, is te lang gebakken onder een te lage temperatuur en de frikandel speciaal heeft een 10% te lage quantiteit aan uitjes/curry ratio plus er zit nog een satéprikker in de berenklauw die hijzelf niet hoort te verwijderen.
Werknemers + andere klanten= Shut the fuck up kankerlijer.
Jij = Gerechtigheid. Want ik verdien mijn eigen gewoontes, ik ben autistisch.
Daarom is dit dus meer een R&P topic die ook gesloten dient te worden gezien je gewoon beter naar het GGZ kan gaan.
Kijk, daar zit een klacht.quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:31 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Oké, stel. Je hebt net een lange dag gehad op je werk/school. -blablabla-
Ja, dat stokje is wel een klacht! Ik bedoel, jij gaat toch ook niet op een stoel zitten terwijl hij nog niet af is.quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:35 schreef cerror het volgende:
[..]
Kijk, daar zit een klacht.
Niet dat satéstokje.
Als het nou een verhaal was met het bold gedeelte met als conclusie een anekdote over de Berenklauw okay.
Maar neen.
Ik stik tenminste niet in een cornetto omdat het karton er nog omzit.quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:37 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Ja, dat stokje is wel een klacht! Ik bedoel, jij gaat toch ook niet op een stoel zitten terwijl hij nog niet af is.
Ik meen het wel zeker. Het is gewoon kolder van de bovenste plank om zelf het stokje te moeten verwijderen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:43 schreef cerror het volgende:
[..]
Ik stik tenminste niet in een cornetto omdat het karton er nog omzit.
Ik bak mijn vlees pas als ik het uit de PVC verpakking haal en ik frituur mijn frikandellen zodra het beckerslogo van de kartonnen verpakking in de vuilnisbak ligt.
Wat je hier hebt is een klacht over je eigen luiheid.
Maar gezien je het topic niet eens meent: Gewoon bagger.
Ik had het KLB topic willen zien van je moeder toen ze die klomp uitpoepte wat jou vormde.quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:45 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Ik meen het wel zeker. Het is gewoon kolder van de bovenste plank om zelf het stokje te moeten verwijderen.
De subklacht was je vaderquote:Op woensdag 11 februari 2009 01:47 schreef cerror het volgende:
[..]
Ik had het KLB topic willen zien van je moeder toen ze die klomp uitpoepte wat jou vormde.
[KLB]Ziekenhuis heeft geen rolstoel met stick!quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:47 schreef cerror het volgende:
[..]
Ik had het KLB topic willen zien van je moeder toen ze die klomp uitpoepte wat jou vormde.
JAWELLLLLLL, een kleine glimlach kreeg ik.quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:51 schreef cerror het volgende:
[..]
[KLB]Ziekenhuis heeft geen rolstoel met stick!
Nu moet ik zelf rondrijden, of m'n man rijd me.
Waarom doet het ziekenhuis dat niet? Paupers.
Klacht: Ziekenhuis heeft geen motorische rolstoelen.
Nee, dat kun je er zo uitscheppen met je patat.quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:55 schreef cerror het volgende:
[KLB]Paupersnackbar!
Gister patat met apart mayo besteld.
Krijg ik een beker mayo zonder lepeltje!
Wat is dat voor paupersnackbar.
Klacht: Nepsnackbar heeft geen lepeltje bij bakje mayo.
En jij kan die satéprikker eruit trekken met je vingers.quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:56 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Nee, dat kun je er zo uitscheppen met je patat.
Nee, want over het algemeen zit er nog allemaal satesaus overheen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:57 schreef cerror het volgende:
[..]
En jij kan die satéprikker eruit trekken met je vingers.
Mongool.
Je bent echt een autist huh?quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:59 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Nee, want over het algemeen zit er nog allemaal satesaus overheen.
Of een boterham eten ipv een broodje.quote:Op donderdag 20 november 2008 02:04 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Friet is voor sukkels die ook een 'pilsje' drinken ipv bier.
Dat stokje hoort er in, man.quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:37 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Ja, dat stokje is wel een klacht! Ik bedoel, jij gaat toch ook niet op een stoel zitten terwijl hij nog niet af is.
Alleen PATAT heb je goedquote:Op woensdag 11 februari 2009 09:54 schreef Acinonyx het volgende:
Het is BerenKLAUW ! en PATAT en SATÉsaus, en dat stokje hoort in die berenklauw om de boel bij mekaar te houden, je eet toch ook geen satétjes zonder stokje ??
Ho ho, dat stokje heeft hij ook goed.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:08 schreef Zapper het volgende:
[..]
Alleen PATAT heb je goed![]()
Derhalve FAIL!
patat is het enige wat hij fout heeftquote:Op woensdag 11 februari 2009 10:08 schreef Zapper het volgende:
[..]
Alleen PATAT heb je goed![]()
Derhalve FAIL!
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:51 schreef Acinonyx het volgende:
Berenklauw, Patat en SatéPindasaus !![]()
![]()
![]()
Punt.quote:Een berenhap (ook wel berenpoot of berenklauw genoemd) is een in plakken gesneden gehaktbal aan een satéprikker met daartussen een aantal uienringen. Soms wordt er naast ui ook gebruikt gemaakt van ananas of paprika. Deze worden gefrituurd en in sommige streken geserveerd met pindasaus.
Berehap (zonder tussen-n) is een merknaam van Mabos snacks, en mag dus alleen door deze fabrikant als "berehap" of "berenhap" verkocht worden. Andere fabrikanten en eetgelegenheden noemen daarom de snack ook wel berenklauw, berelul of spoetnik (Limburg). In Vlaanderen wordt de snack van oudsher berenpoot genoemd.
Hoewel berehap een merknaam is, wordt de naam door de Nederlandse Taalunie inmiddels als soortnaam beschouwd en is berenhap opgenomen in de Woordenlijst Nederlandse Taal (het "Groene Boekje").
Ik bestel altijd een berenlul sate!!!quote:
Als patat voor paupers was geweest, had jij het wel zo genoemdquote:Op woensdag 11 februari 2009 11:17 schreef theKiD het volgende:
[..]
patat is het enige wat hij fout heeftDerhalve fail voor 3/4 van dit klotetopic
Patat is voor paupers
quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:44 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Als patat voor paupers was geweest, had jij het wel zo genoemd
Zo'n plant, ach wat maakt het ook uit. Hoog uit wat allergie reactie's.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:47 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Och brandnetelsoep is ook te eten zonder dat 't hetzelfde effect heeft op je slokdarm dus waarom zou berenklauw nou niet eetbaar zijn?
Ik zeg friet en berenklauw, wat ben ik nu dan?quote:Op woensdag 19 november 2008 18:44 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Vorkje?quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:31 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Oké, stel. Je hebt net een lange dag gehad op je werk/school. De stress, samen met het gevoel van je samentrekkende maag doen je beslissen om even een lekker patatje oorlog met een berenklauw met satesaus te bestellen.
Dan is het toch kut om je berenklauw met satesaus te krijgen terwijl het stokje er nog in zit. Moet je ten eerste je dat hele stokje eruit halen. En denken dat dat makkelijk is, nee hoor. Het is kut, aangezien je hele poten dan weer onder die satesaus zitten omdat ze het er weer eens zo achterlijk erop geflikkerd hebben.
Als er geen stokje in zit, kun je gewoon stukje bij stukje eten.
Het is een snackbar, geen restaurant.quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:08 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Vorkje?
Het stokje houdt de berehap/-klauw bij elkaar zodat de héle snack lekker warm blijft als hij ligt te wachten om op gegeten te worden.
Je stuurt in een restaurant een sateh ook terug omdat er een stokje inzit?
Klacht: Hongerdebonger!
quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:00 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Ik zeg friet en berenklauw, wat ben ik nu dan?
Maar ik bén het wel!quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:24 schreef theKiD het volgende:
[..]
Ook alleen maar omdat je berenklauw en friet zegt hoor..![]()
![]()
quote:Op woensdag 19 november 2008 18:41 schreef Joooo-pi het volgende:
Saté is toch bij de chinees ?![]()
Ik bestel altijd pindasaus bij de patat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |