Al voordat de beurs sloot, afgelopen vrijdag?quote:Op maandag 26 januari 2009 12:45 schreef Koen465 het volgende:
ING gaat geweldig! Leve Wouter en z'n vrindjes.. Laat de staatsschuld maar lekker oplopen zolang ik m'n zakken maar kan vullen... Een makkelijke voorspelling, ik hoorde het al op de radio dat ze centen zouden krijgen...
Dat de aex nog gaat duikelen staat voor mij ook zo goed als vast, tot dan blijf ik ver ver weg van aandelen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:35 schreef Koen465 het volgende:
Nee, maandagochtend. Ik had ze al gekocht. Nu gaat de aex weer rampzalig... Volgens sommige mensen gaat ie onder de 200 p. duikelen....
We zijn echt niet zomaar bij de 4000 pnt.quote:Op donderdag 29 januari 2009 18:07 schreef SeLang het volgende:
Waar is het PPT als je ze nodig hebt?
Straks gaan we nog een instappunt bereiken als ik vanaf overmorgen een maand in de rimboe zit.
Ik wil een bailout zodat de markt nog een maandje hoog blijft totdat ik weer terug ben!
Ja, gelukkig maar.quote:Op donderdag 29 januari 2009 18:26 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
We zijn echt niet zomaar bij de 4000 pnt.
Ik mis toch echt Fugro, koerswinstverhouding van 5 atm. Stabiel dividendbeleid.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:13 schreef SeLang het volgende:
Iets als Fugro en SBM Offshore is inderdaad nog wel een aardige aanvulling. Tot nu toe weigerde ik die op te nemen omdat die aandelen teveel gehyped waren, maar inmiddels is die hype een beetje voorbij aan het gaan dus misschien dat ik nog zoiets ga toevoegen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 09:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik mis toch echt Fugro, koerswinstverhouding van 5 atm. Stabiel dividendbeleid.
En Nyrstar uiteraard, heeft veel meer potentieel dan ArcelorMittal.
Fugro betaald 1,50 euro dividend over een aandeel dat 19 euro waard is atm. Das zeker geen overwaardering.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Iets als Fugro en SBM Offshore is inderdaad nog wel een aardige aanvulling. Tot nu toe weigerde ik die op te nemen omdat die aandelen teveel gehyped waren, maar inmiddels is die hype een beetje voorbij aan het gaan dus misschien dat ik nog zoiets ga toevoegen.
Overigens maken de individuele aandelen op een gespreide lijst van >65 aandelen weinig meer uit, want de keren dat je toevallig goed gokt of misgokt met je selectie middelen gewoon uit. En dat is natuurlijk ook het hele idee achter spreiding.
Bij welke S&P-stand (of DJ) stap jij dan in?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:13 schreef SeLang het volgende:
Ik weet trouwens niet of ik in 2009 al aan kopen ga toekomen.
Dividend boeit niet, het gaat om de winst per aandeel (een hoog dividend is leuk als PR stunt, maar in de huidige situatie kan het nadelig zijn voor het bedrijf. Sommige bedrijven keren nu zelfs meer dividend uit dan ze winst maken!). Maar Fugro lijkt op het eerste gezicht idd niet meer te duur (al hebben wij natuurlijk een informatie achterstand op de recente verkopers - daarom doe ik ook niet aan stockpicking: wij zijn de zwakkere kant van het speelveld).quote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Fugro betaald 1,50 euro dividend over een aandeel dat 19 euro waard is atm. Das zeker geen overwaardering.
SBM is zeker nice, maar ik vind Fugro aantrekkelijker.
Leuk dividend geeft mede het koerspotentieel aan van een aandeel. Fugro zou eigenlijk ruim boven de 30 euro moeten staan.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dividend boeit niet, het gaat om de winst per aandeel (een hoog dividend is leuk als PR stunt, maar in de huidige situatie kan het nadelig zijn voor het bedrijf. Sommige bedrijven keren nu zelfs meer dividend uit dan ze winst maken!). Maar Fugro lijkt op het eerste gezicht idd niet meer te duur (al hebben wij natuurlijk een informatie achterstand op de recente verkopers - daarom doe ik ook niet aan stockpicking: wij zijn de zwakkere kant van het speelveld).
1 of 2 jaar geleden had ik gedacht dat ik op de huidige stand allang ingestapt zou zijn. Maar ontwikkelingen (vooral hoe overheden het probleem 'aanpakken') maken me steeds negatiever. Voelde ik een half jaar geleden rond de 800-900 al een zekere sense of urgency om de kopen, momenteel is die verdwenen en verwacht ik een crisis die zich zeker kan meten met de grootsten in de afgelopen eeuw.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Bij welke S&P-stand (of DJ) stap jij dan in?
Niet als er een dividend wordt betaald dat zo hoog is dat het de positie van het bedrijf verslechtert (ik zeg niet dat dat bij Fugro zo is hoor!). Het veel gehoorde argument dat dividend een bodem legt onder de koers daar ben ik het ook helemaal niet mee eens, want als het de balans verslechtert of uiteindelijk blijkt het dividend toch niet houdbaar te zijn dan gaat het bedrijf alsnog de diepte in. Als de winst sterk verslechtert maar het dividend wordt gehandhaafd dan is dat voor mij juist een reden tot zorg, want er vindt een verkeerde allocatie van kapitaal plaats om populistische redenen en de lange termijn winstgevendheid van het bedrijf komt daarmee in gevaar.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:58 schreef pberends het volgende:
[..]
Leuk dividend geeft mede het koerspotentieel aan van een aandeel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |