abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63341821
Op 13 november 2008 is er een pakketje in Zoetermeer op de post gedaan. Dit was om zo'n 3 uur (dus voordat de pakketten worden opgehaald). Echter, vandaag (19 november 2008), heb ik het pakketje nog steeds niet binnen. De (enige) status is nog steeds:

Zending opgehaald en in sorteerproces 13-11-2008 Zoetermeer , balie postkantoren

Hoe kan dit? Wanneer kan de ontvanger het pakketje ontvangen?

Ik en de verzender hebben TNT gebeld en er zal een formulier opgestuurd worden naar de verzender. Deze moet hij dan terugsturen en dan zou over 5 werkdagen blijken waar het pakketje is gebleven.
Ik baal hier dus ontzettend van, want nu heb ik dus geen telefoon (al vanaf 12 november)..

In het pakketje zat een N95 8GB.
  woensdag 19 november 2008 @ 12:17:40 #2
234450 Prism
English, Fitz or Kitty.
pi_63341903
Is het pakketje aangetekend verstuurd?
"On the third, look out for Otis Wright. Until then keep your head up."
  woensdag 19 november 2008 @ 12:18:39 #3
225234 Ifigineia
Prettig gestoord.
pi_63341926
Ja sorry, die heb ik gekregen
Topopmerking van het jaar m.b.t. zwanger worden: "Als er niks in gaat, kan er ook niks uitkomen!"
pi_63341985
Ze zijn gewoon heel langzaam met sorteren in Zoetermeer.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_63342099
Ergens halverwege van de vrachtwagen gevallen?
pi_63342155
Verzekerd verstuurd ja(Zeker pakket, 7,95 euro). Wat kan ik verwachten(van TNT omdat het pakket verzekerd is verzonden) als deze, zoals Vandaw zegt, "van de vrachtwagen gevallen is"?
  woensdag 19 november 2008 @ 12:31:15 #7
234450 Prism
English, Fitz or Kitty.
pi_63342283
quote:
Op woensdag 19 november 2008 12:26 schreef Barzi het volgende:
Verzekerd verstuurd ja(Zeker pakket, 7,95 euro). Wat kan ik verwachten(van TNT omdat het pakket verzekerd is verzonden) als deze, zoals Vandaw zegt, "van de vrachtwagen gevallen is"?
Verhalen op TNT?
pi_63342867
Ja, maar de nieuwaarde terug? Of hoe gaan weten zij wat er in het pakketje zat?
  woensdag 19 november 2008 @ 12:56:30 #9
234450 Prism
English, Fitz or Kitty.
pi_63342910
quote:
Op woensdag 19 november 2008 12:54 schreef Barzi het volgende:
Ja, maar de nieuwaarde terug? Of hoe gaan weten zij wat er in het pakketje zat?
Dat lijkt me stug, maar daar zou ik minimaal wel over beginnen te klagen ja!
Je tekent zo'n ding niet voor niets aan, dat doe je om zekerheid te hebben dat er niets mee gebeurd onderweg.
pi_63343990
Hmm oke. Maar moet ik eerst even wachten wat blijkt uit het onderzoek (met formulier)?
Misschien word het pakketje terug gevonden, maar dan heeft het verzenden wel zo'n 2 week gedaan..

Of wat voor tips hebben jullie voor mij ?
  woensdag 19 november 2008 @ 13:42:54 #11
27699 Ravage
thinking about you
pi_63344180
Bij het Zeker pakket ben je verzekerd tot ¤ 500 bij verlies of diefstal. Dus je krijgt je geld terug, maar het kan nog wel even duren...
i'm not living, i'm just killing time
pi_63344618
TS heeft een telefoon gekocht via marktplaats
Dan vraag je gewoon om problemen. De verkoper heeft er waarschijnlijk iets illegaal in gedaan wat onderschept is en hij heeft je een tracking nummer gegegeven zodat het lijkt of hij echt de telefoon heeft verstuurd.

Hoeveel heb je voor de N95 betaald?
pi_63346075
quote:
Op woensdag 19 november 2008 13:59 schreef Mourir het volgende:
TS heeft een telefoon gekocht via marktplaats
Dan vraag je gewoon om problemen. De verkoper heeft er waarschijnlijk iets illegaal in gedaan wat onderschept is en hij heeft je een tracking nummer gegegeven zodat het lijkt of hij echt de telefoon heeft verstuurd.

Hoeveel heb je voor de N95 betaald?
Binnen Nederland word niet gecheckt.. Zo stuur ik altijd mn wiet op (wel goed sealen, anders kunnen ze m alsnog openmaken om de meur die er uit komt). Je kan tot 5 kilo versturen voor maar 6,20 .
pi_63346209
Het is zeker geen oplichter. Een n95 8GB van tweakers gekocht met een goede feedback.
Daar ligt het niet aan. En ALS er iets illigaals in zat, hoor ik dat graag van TNT. Nu weet ik eigenlijk niks, alleen dat ik mijn pakketje niet heb.

Heeft iemand al eens meegemaakt dat een pakketje zoek was en je je geld terug krijgt? Ik weet niet hoe ze de waarde gaan schatten(gewoon geloven op je woord?) en hoelang gaat dat ongeveer duren (moet dus een nieuwe mobiel zoeken, maar heb het geld wel nodig).
  woensdag 19 november 2008 @ 15:16:09 #15
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_63346789
Voor mn werk sturen we met enige regelmaat kleinere pakketen op. Niet alleen in het binnenland, maar ook naar het buitenland (Spanje, Italie, Polen, Mexico, Pakistan etc). En welk groot postorder bedrijf je ook gebruikt, TNT of UPS bv, bijna altijd wel problemen. Of pakketten die te veels laat zijn (Niet 1 dag, maar een maand) of pakketten die zoek zijn, pakketten die teruggestuurd worden.

En het ergste is, ze mogen je niks vertellen, dus ook niet waar het staat dat je het zelf, of degene die het ontvangt, wel ophaalt.

TNT heeft het zo erg gemaakt met een zending naar Polen, wat ze ons vertelde is dat ie in Polen in het depot stond, de ontvanger had niks ontvangen van een papiertje van het lokale postbedrijf, hij stond op het depot en mocht hm niet meenemen. Ze bepalen zelf wanneer ze langsgaan en ook daar kon niks over gezegd worden, we konden ook het adres niet veranderen. Al met al, vier weken nadat wij hm verstuurd hadden kwam ie weer terug. En mochten we het opnieuw doen. En dat was een pakketje van net geen 200 euro...

Maar je kan lang wachten met de TNT, als de verzender een track/trace heb je nog enig kans op waar het pakket ongeveer is. Anders is het gewoon wachten dat ie bij een van jullie aankomt.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_63350223
Hij kan ook gejat zijn toch?
pi_63350373
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:13 schreef Barzi het volgende:
Hij kan ook gejat zijn toch?
Alles kan. Maar daar zou ik nog maar even niet van uit gaan.
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_63350865
Dat snap ik. Weten jullie ook of de verzender (dus de verkoper) langs het sorteercentrum kan gaan? Hij heeft een Track & Trace nummer dus het pakketje dan opzoeken zal niet al te moeilijk zijnn.

Of raden jullie mij eerst aan om het onderzoek (4 a 6 werkdagen) af te wachten?
  woensdag 19 november 2008 @ 17:54:22 #19
27699 Ravage
thinking about you
pi_63351172
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:40 schreef Barzi het volgende:
Dat snap ik. Weten jullie ook of de verzender (dus de verkoper) langs het sorteercentrum kan gaan? Hij heeft een Track & Trace nummer dus het pakketje dan opzoeken zal niet al te moeilijk zijnn.

Of raden jullie mij eerst aan om het onderzoek (4 a 6 werkdagen) af te wachten?
Langs het sorteercentrum gaan heeft weinig zin: het lijkt er op dat ie daar nooit is aangekomen, anders had je wel als status gekregen "Zending gesorteerd in sorteercentrum"
Pakketten blijven nooit langer dan een dag in het sorteercentrum, aan het eind van de nacht is alles weggewerkt en het sorteercentrum leeg. Dus vermoed ik dat het pakket of per ongeluk in het postkantoor blijven liggen, of is gejat.
i'm not living, i'm just killing time
pi_63351771
Maar aan de Track & Trace status te zien is ie wel opgehaald bij het postkantoor, toch?
Dat betekent dus automatisch dat het pakketje gejat is?
pi_63352072
Misschien ligt het op het postkantoor.

Naar een sorteercentrum gaan heeft echt geen zin, deze verwijzen je naar de klantenservice. Je komt alleen met een pasje binnen.
Jouw pakket wordt trouwens vanuit het sorteercentrum naar het distributiecentrum gebracht. Van daaruit rijden de chauffeurs. Dat distributiecentrum wordt om 5.00 uur helemaal volgepropt met pakketten en een paar uur later is alles weg, voor 100%. Het is uitgesloten dat een pakket daar achter blijft. Door een chauffeur kan een pakket niet gejat worden, alles wordt geregistreerd en er is daar videobewaking.
pi_63356351
Dus waar is mijn pakket?

(sorry kan er niet echt een conclusie uit opmaken :$ )
pi_63356578
quote:
Op woensdag 19 november 2008 20:54 schreef Barzi het volgende:
Dus waar is mijn pakket?

(sorry kan er niet echt een conclusie uit opmaken :$ )
Dat weten wij toch ook niet.
  woensdag 19 november 2008 @ 21:03:39 #24
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_63356656
misschien wel gebruikt als verhoger van een plantenbakje?
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_63356660
Haha dat snap ik. Maar ik bedoel, waar kan die liggen volgens Conflict?
pi_63357195
quote:
Op woensdag 19 november 2008 21:03 schreef Barzi het volgende:
Haha dat snap ik. Maar ik bedoel, waar kan die liggen volgens Conflict?
postkantoor misschien.
  donderdag 20 november 2008 @ 02:56:01 #27
39228 lipboutje
Grimm aliën Fadango
pi_63364430
Weer nieuw speeltje vooronze con-flict
xx 236-kl-78yu-MMklo-ccdfth21
pi_63365582
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:21 schreef Barzi het volgende:
Maar aan de Track & Trace status te zien is ie wel opgehaald bij het postkantoor, toch?
Dat betekent dus automatisch dat het pakketje gejat is?
Als iemand hm heeft opgehaald bij het postkantor, en jij was het niet, dan is het postkantoor wel fout. Maar daar moet je samen met de verzender achter heen. Langsgaan bij een sorteercentrum heeft nooit zin, iedereen kan wel een track/trace nummer hebben opgeschreven. En ook al heb je officiele papieren, ze mogen toch niks geven.

Het zit zo dicht daarzo, iedereen houdt zn mond, als je pakketje niet aankomt is wat ze vaak zeggen dat het een foutje in het systeem is. oid en laten jou gewoon zonder pakket zitten.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  donderdag 20 november 2008 @ 08:19:02 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_63365617
Ik denk dat een van je buren blij is met je nieuwe telefoon.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_63365782
De status betekent niet dat het pakketje is opgehaald bij mijn huis. Dat is de allereerste (en enige) status.
Ik woon ook zelf in Groningen, en de verkoper juist in Zoetermeer.
Dus hij is nog ergens in Zoetermeer, maar waar ?
pi_63798320
Hoe is het afgelopen? ik heb precies eenzelfde geval (sorteercentrum dordrecht). pakket is verstuurd vanuit eindhoven naar arnhem.

Verzekerd tot 500 euro is bij verlies volgens mij gewoon 500 euro incasseren. Bij schade wordt de schade volgens mij opgenomen.

Plz let me know hoe het is afgelopen bij jou!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')