abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64660363
Ik weet niet of het aan de stadions zelf ligt... Ik denk toch meer het Bosman-arrest en alle gevolgen van dien, met name het feit dat clubs geen beperking meer hebben qua aantal buitenlanders. Nou valt het dankzij dat minimumsalaris voor niet-EU'ers nog mee, maar toch, veel clubs hebben wel een paar buitenlanders lopen en het is vaak maar de vraag of ze nou echt zoveel toevoegen.

Bovendien is daardoor alles verschoven. De traditionele topclubs uit de eredivisie verliezen hun spelers steeds sneller. Vroeger gingen alleen de mannen die zich echt bewezen hadden als één van de drie buitenlanders naar bijvoorbeeld Real Madrid. Nu hebben ze alleen al zes Nederlanders. Normaal gesproken had de helft dus nog in ons land kunnen spelen, met oude regels. Gevolg is dat alles opschuift. Spelers die vroeger bij pakweg Groningen speelden gaan nu naar Ajax, Groningen haalt weer jongens van pakweg Heracles, Heracles haalt ze weer weg uit de eerste divisie. Ik vind wel dat dit in tien jaar heel snel gegaan is.

Al zie je nu ook de keerzijde. Clubs hebben amper geld, spelers van 28 of 29 zijn al te duur en veel ploegen kiezen voor een selectie vol jonkies die op amateurbasis willen beginnen.

En wat dat betreft zijn de afstanden blijkbaar toch minder relevant geworden. Vroeger - rotwoord, maar ja - kwamen de meeste spelers behoorlijk uit de buurt, zie dat team van Dordt deze week in de VI. Nu trekt iedereen het land door. Dat gaat ook ten koste van de herkenbaarheid van een club, want die wordt vaak toch bepaald door de gewoontes en manieren van de plaats van herkomst. Hoe kan pakweg FC Zwolle nog een "Zwolse mentaliteit" hebben, voor zover die bestaat, met al die inmiddels weggestuurde Zuid-Amerikanen?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_64660980
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:09 schreef Omnifacer het volgende:
Klopt. Het kan natuurlijk ook zijn dat jij en ik grote nostalgici zijn, maar wat is het toch jammer dat het karakter van allerlei clubs verloren dreigt te gaan. Hoe zou dat komen? Zou de bouw van al die eenheidskubussen als stadions er iets mee te maken hebben? RBC de club uit de volkswijk Kalsdonk, waar hard maar technisch gevoetbald werd, Excelsior de club van oud papier met toch altijd een prima elftal, Den Bosch in de oude Vliert...
Het is gewoonweg niet mogelijk om echt mee te kunnen doen met een oud stadion en jongens uit de wijk. Een aantal fanatici kickt op oude stadions, maar het grote publiek zit liever warm en droog en plast liever in een schone WC.
  zondag 4 januari 2009 @ 20:36:53 #253
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_64661567
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:16 schreef methodmich het volgende:
Ik weet niet of het aan de stadions zelf ligt... Ik denk toch meer het Bosman-arrest en alle gevolgen van dien, met name het feit dat clubs geen beperking meer hebben qua aantal buitenlanders. Nou valt het dankzij dat minimumsalaris voor niet-EU'ers nog mee, maar toch, veel clubs hebben wel een paar buitenlanders lopen en het is vaak maar de vraag of ze nou echt zoveel toevoegen.

Bovendien is daardoor alles verschoven. De traditionele topclubs uit de eredivisie verliezen hun spelers steeds sneller. Vroeger gingen alleen de mannen die zich echt bewezen hadden als één van de drie buitenlanders naar bijvoorbeeld Real Madrid. Nu hebben ze alleen al zes Nederlanders. Normaal gesproken had de helft dus nog in ons land kunnen spelen, met oude regels. Gevolg is dat alles opschuift. Spelers die vroeger bij pakweg Groningen speelden gaan nu naar Ajax, Groningen haalt weer jongens van pakweg Heracles, Heracles haalt ze weer weg uit de eerste divisie. Ik vind wel dat dit in tien jaar heel snel gegaan is.

Al zie je nu ook de keerzijde. Clubs hebben amper geld, spelers van 28 of 29 zijn al te duur en veel ploegen kiezen voor een selectie vol jonkies die op amateurbasis willen beginnen.

En wat dat betreft zijn de afstanden blijkbaar toch minder relevant geworden. Vroeger - rotwoord, maar ja - kwamen de meeste spelers behoorlijk uit de buurt, zie dat team van Dordt deze week in de VI. Nu trekt iedereen het land door. Dat gaat ook ten koste van de herkenbaarheid van een club, want die wordt vaak toch bepaald door de gewoontes en manieren van de plaats van herkomst. Hoe kan pakweg FC Zwolle nog een "Zwolse mentaliteit" hebben, voor zover die bestaat, met al die inmiddels weggestuurde Zuid-Amerikanen?
Zit veel in, in wat je zegt, maar ik vraag me dan af: hoe kan het dan zijn dat bij sommige clubs het nog wel gewoon voetbal ademt? Extreem voorbeeld, en ik wil RBC niet met Liverpool vergelijken, maar ik was dit jaar op Anfield en Goodison Park en als je daar binnenkomt dan ruik je gewoon voetbal. Dit terwijl de Engelse clubs eigenlijk bovenaan de voedselketen staan, dus juist grossieren in buitenlanders halen etc etc. Zelfde heb ik als ik door Barcelona loop. Of een vergelijking dichter bij huis: NAC. Al die helden lopen bij RBC wel 'ik schijt op NAC' te zingen als we 1-0 voorstaan tegen Eindhoven, maar de manier waarop daar de voetbalsfeer gehandhaafd wordt is toch om van te watertanden?

Al die oud-spelers lopen rond in de Carnac, stadion is vol (ook toen in de Eerste Divisie!), in de jeugdopleiding kom je vele oud-spelers tegen, en ga zo maar door. Breda is NAC, NAC is Breda.

Waarom daar wel en bijvoorbeeld bij RBC niet?
pi_64693859
Daar zit wel wat in ja, in Engeland lukt het toch nog wel vrij aardig. In Duitsland ook wel.

Maar wellicht zit bij RBC de liefde toch minder diep? Volgens mij is heel Breda trots op NAC, dat gevoel heb ik in Roosendaal totaal niet. Zie ook de plannen om eventueel naar Bergen op Zoom te verhuizen van een jaar geleden... Waarom kan ik moeilijk beoordelen, zou je aan een echte Roosendaler moeten vragen denk ik.
www.thuisuiteten.nl
pi_64869704
Probeerde onderstaande ook al te vragen in ander topic, maar dit is gesloten omdat het geen Telstar-topic was of zo. Daarom nog maar een keer hier de vraag:

Ben al jaren geleden verhuisd naar oosten van het land en tot mijn spijt mijn oude liefde Telstar beetje uit het oog verloren. Toen ik deze foto's tegenkwam ging mijn hart direct sneller kloppen Kan me niet herinneren dat er op Schoonenberg indertijd een aparte ingang was voor de Business Club. Nu dus wel. En gelukkig nog altijd op z'n Telstars, hahaha. Maar ik vraag me dus af of deze foto echt is. Is dit echt de entree van de Business Club of is de hele foto gephotoshopped???
Es un sentimento no puedo parar!
pi_64870292
Die is nep, aangezien je langs het supporterskraampje gewoon naar die ingang kan lopen. En ik heb hem de laatste thuiswedstrijd ook niet gezien ofzo. Fake.
pi_64879475
Ik heb zelf in Augustus 2005 deze foto gemaakt:

Poortje staat er wel degelijk, aan de Noordkant van het sportpark. Die andere foto zal van dit jaar zijn, en de logo's met de Stormvogels zijn overgeschilderd.
pi_64893892
Of ie er nu nog staat met de herverbouwing weet ik niet, maar hij heeft er zeker gestaan ik zal vanavond of morgen wel even kijken (woon dr vlakbij)
pi_64907367
VVV heeft vandaag in een oefenwedstrijd Racing Genk met 3-0 verslagen. Belooft wat voor de tweede seizoenshelft...
pi_64907778
quote:
Op zondag 11 januari 2009 05:04 schreef JLSB het volgende:
VVV heeft vandaag in een oefenwedstrijd Racing Genk met 3-0 verslagen. Belooft wat voor de tweede seizoenshelft...
Vlak voor de winterstop begonnen ze toch wat punten te verliezen. Maar ik denk niet dat nog iemand ze gaat achterhalen, daar is de rest sowieso niet constant genoeg voor...
pi_65003445
FC Dordt blijft renoveren: FC Dordrecht raakt Boyen en De Jong kwijt

Wel jammer, in de voorbereiding deed De Jong het toch vrij goed!
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 januari 2009 @ 19:14:23 #262
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_65118830
20.00 FC Dordrecht TOP Oss Niet begonnen
20.00 Fortuna Sittard Helmond Sport Niet begonnen
20.00 HFC Haarlem SC Cambuur-Leeuwarden Niet begonnen
20.00 FC Den Bosch Excelsior Niet begonnen
20.00 BV Veendam MVV Niet begonnen
20.00 VVV-Venlo RBC Roosendaal Niet begonnen
20.00 FC Eindhoven Telstar Niet begonnen
20.00 AGOVV Apeldoorn RKC Waalwijk Niet begonnen
20.00 FC Omniworld FC Emmen Niet begonnen
Periode 4 Go Ahead Eagles FC Zwolle 18 jan 2009 12.30

En als inhaler
Periode 4 MVV FC Emmen 19 jan 2009 20.00
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_65126105
VVV gaat gewoon verder... terwijl Fortuna wederom wint..
pi_65126213
Omniworld komt niet dichterbij de nummer 19 zo, maar winst was wel weer eens leuk.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 januari 2009 @ 22:10:25 #265
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_65126248
20.00 FC Dordrecht TOP Oss 2-0 (1-0) Einde wedstrijd
20.00 Fortuna Sittard Helmond Sport 3-1 (1-0) Einde wedstrijd
20.00 HFC Haarlem SC Cambuur-Leeuwarden 0-1 (0-0) Einde wedstrijd
20.00 FC Den Bosch Excelsior 0-0 (0-0) Einde wedstrijd
20.00 BV Veendam MVV 1-0 (1-0) Einde wedstrijd
20.00 VVV-Venlo RBC Roosendaal 3-1 (3-0) Einde wedstrijd
20.00 FC Eindhoven Telstar 1-4 (0-2) Einde wedstrijd
20.00 AGOVV Apeldoorn RKC Waalwijk 2-2 (0-2) Einde wedstrijd
20.00 FC Omniworld FC Emmen 1-0 (0-0) Einde wedstrijd
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 januari 2009 @ 22:12:56 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65126355
Cambuur
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65129560
Jaaaalalalaaaaa

Fortuna
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_65129626
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:37 schreef meami het volgende:
Jaaaalalalaaaaa

Fortuna
Wat een club!
Wat een mooie avond

Periode pakken in Leeuwarden?
pi_65129797
Zou zelf liever in de thuiswedstrijd zien, maar hoe eerder hoe beter natuurlijk .
  vrijdag 16 januari 2009 @ 23:45:13 #270
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_65129828
RBC

Het is Fortuna wel gegund overigens
pi_65129829
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:44 schreef Rucebo het volgende:
Zou zelf liever in de thuiswedstrijd zien, maar hoe eerder hoe beter natuurlijk .
Meegaan naar Leeuwarden, wordt een feest
pi_65129881
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:45 schreef Evertje het volgende:

[..]

Meegaan naar Leeuwarden, wordt een feest
Ben nog nooit naar een uitwedstrijd van Fortuna geweest. Maar deze overweeg ik toch zwaar ...
pi_65130227
Helmond Sport.
Verliezen van die falers mijn hemel.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_65130832
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:55 schreef Paaskonijn het volgende:
Helmond Sport.
Verliezen van die falers mijn hemel.
Moet je voorstellen wat voor falers de rest van de Jupiler league zijn
4 wedstrijden, 12 punten
pi_65131067
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:46 schreef Rucebo het volgende:

[..]

Ben nog nooit naar een uitwedstrijd van Fortuna geweest. Maar deze overweeg ik toch zwaar ...
Uitwedstrijden van Fortuna zijn legendarisch
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')