Jij kunt natuurlijk alles een nooduitgangetje noemen waarvan jij dat graag zo ziet, maar het slaat helemaal nergens op. Abortus is legaal. De wet is echter zo opgezet dat het eerst verboden is en daarna is er ruimte gecreerd om het legaal te doen. De reden daarvoor is voor de hand liggend: zo reduceer je het aantal gaten in de wet. Zo zouden OS bouwens ook moeten redeneren: het kan niet tot expliciet toestemming gegeven wordt.quote:Op woensdag 19 november 2008 09:49 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Nee zo functioneert onze wetgeving niet.
Het is bepaalt dat abortus verboden is.
Dat er daarnaast een nooduitgang is gedifineerd is een beetje hetzelfde als in Belgie het Crime Passionell.
Moord is verboden , maar wanneer het uit hartstochtelijke beweeggronden gebeurt wordt de aangeklaagde niet voor moord aangeklaagd.
Nood-uitgangetje.
Leeeee-zuuuuhnquote:Op dinsdag 18 november 2008 18:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ten eerste vind ik het nogal arrogant om iemand op die manier te willen veroordelen, maar wil je die vrouwen verplicht abortus laten ondergaan?
Waarom verbaasd deze uitspraak me niet.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:37 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
En waarom moet die dat recht niet krijgen? Ze kan dat prima beslissen, ook als het gaat om de kleur van de ogen.
Wat versta jij onder eigen stommiteit? Zonder een definitie daarvan is er geen zinnige uitspraak te geven.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:55 schreef desiredbard het volgende:
Leeeee-zuuuuhn
Juist niet.
vertplicht kind aftstaan misschien als ze het niet wensen.
je bent lekker selectief aan het knippen gegaan.
Ongewenst zwanger worden/maken is in 99.9999% van de gevallen gewoon eigen stommiteit.
En nogmaals gedurende de 9maande draagtijd pappa financieel verantwoordelijk houden voor ongemakken/gederfde inkomsten kosten etc
En zat vrouwen die niet wensen te bevallen.quote:Maar nogmaals zat ouders die een kindje zouden willen adopteren
quote:Waarom verbaasd deze uitspraak me niet.
Oh
Dr mengele experimenteerde daarmee....
Oh en voor de goede orde...dit is 12 weken:quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een klompje cellen?
Het is iig onderdeel van een persoon en jij, de paus of een regering hebben daar niets over te zeggen. Waarom wel?
Concludeer ik daar nu uit dat de aanwezigheid van deze aspecten voldoende reden is om niet tot doden te mogen overgaan? En, geldt dit ook voor dieren? Ik zie eerlijk gezegd niet hoe de aanwezigheid van nagels bijvoorbeeld een zwaarwegend argument kan zijn.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:03 schreef desiredbard het volgende:
Aan het eind van legale periode...16 weken:
[ afbeelding ]
De baby heeft nu vinger- en teennagels, oogleden en wimpers
quote:Ik zal de foto's voor partial birthg abortion besparen...en slechts een schetsje doen
[ afbeelding ]
niet relevant in Nederland.
WHOEAAAAH!!quote:Op woensdag 19 november 2008 12:03 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Oh en voor de goede orde...dit is 12 weken:
[ afbeelding ]
Het is nu ongeveer 60 gram en 8 centimeter lang.
Aan het eind van legale periode...16 weken:
[ afbeelding ]
De baby heeft nu vinger- en teennagels, oogleden en wimpers
.
Dat is natuurlijk jouw persoonljke mening. Ik leef gelukkig in een land waar de overgrote meerderheid het niet met jou eens is.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan plaatjes posten wat je wilt, het blijft onderdeel van de moeder, niemand heeft daar iets over te zeggen.
Precies. Gadverdamme, wat een mormels, ik zou haast pleiten voor een opt-out-abortus-systeem als je die lelijke monsters zo op die foto's ziet. Daar mogen er ook wel een stuk minder van zijn.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
WHOEAAAAH!!Een monster, kill it! Please kil it!!!!!!!
![]()
Dus iemand die je eerst niet geschikt vind om een kind te krijgen dwing je eerst een kind te krijgen en daarna pak je het af. Je straft haar voor haar immorele gedrag door haar te misbruiken als broed machine. Welke religie heeft je dat idee gegeven?quote:Op woensdag 19 november 2008 11:55 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Leeeee-zuuuuhn
Juist niet.
vertplicht kind aftstaan misschien als ze het niet wensen.
Nee, ik confronteer je mnet de consequenties van je ideeën .quote:
je bent lekker selectief aan het knippen gegaan.
En daarom moet er zwaar gestraft worden? Als ik jou voor iedere stommiteit een kind in je maag splits, vind je het dan nog rechtvaardig?quote:
Ongewenst zwanger worden/maken is in 99.9999% van de gevallen gewoon eigen stommiteit.
Een totaal onbekend slachtoffer van een one-night-stand top vader bombarderen? Jij doet echt je best om mensen ongelukkig te maken.quote:
En nogmaals gedurende de 9maande draagtijd pappa financieel verantwoordelijk houden voor ongemakken/gederfde inkomsten kosten etc
Aangezien abortus gewoon legaal is en dat nauwelijks ter discussie staat, denk ik dat je je vergist.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:23 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk jouw persoonljke mening. Ik leef gelukkig in een land waar de overgrote meerderheid het niet met jou eens is.
Straf?...ze wil dat kind toch nietquote:Op woensdag 19 november 2008 12:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus iemand die je eerst niet geschikt vind om een kind te krijgen dwing je eerst een kind te krijgen en daarna pak je het af. Je straft haar voor haar immorele gedrag door haar te misbruiken als broed machine. Welke religie heeft je dat idee gegeven?
Oh conbsequentiesquote:Nee, ik confronteer je mnet de consequenties van je ideeën .
iedere stommiteit.... ?quote:En daarom moet er zwaar gestraft worden? Als ik jou voor iedere stommiteit een kind in je maag splits, vind je het dan nog rechtvaardig?
Slachtoffer van een one night stand?quote:Een totaal onbekend slachtoffer van een one-night-stand top vader bombarderen? Jij doet echt je best om mensen ongelukkig te maken.
Abortus verbieden ...alleen op medische gronden toestaan.quote:En welke politiestaat gaat dat allemaal regelen?
Hoe moet ik dit nu lezen? Het verbaast je niet omdat Mengele d'r mee experimenteerde en het dus niet nieuw is en jij dus de verbazing voorbij bent?quote:Op woensdag 19 november 2008 11:55 schreef desiredbard het volgende:
Waarom verbaasd deze uitspraak me niet.
Oh
Dr mengele experimenteerde daarmee....
Dan krijgt ze gewoon een abortus. 9 maanden sjouwen is alleen leuk als je eenkind wilt.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:57 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Straf?...ze wil dat kind toch niet
Ik vind het kiezen voor abortus ook een manier om verantwoordelijkheid te nemen.quote:
En niks broedmachine....
Ik neem aan dat jij bij de linkse kerk behoort de reliege van al rechten en geen plichten en verantwoordelijkheden
Nee, maar daar zijn pillen en abortus een goede oplossing voor.quote:
[..]
Oh conbsequenties
Zoals Neuken zonder voorbehoedsmiddlene = 1:3 kans zwanger te maken danwel raken
En een kind mag daar de dupe van worden ?
Maar de consequenties worden in dit geval door jouw opgelegd door abortus te willen verbieden. En jij hebt makkelijk praten, je kan niet zwanger worden.quote:
[..]
iedere stommiteit.... ?
Ik weet niet of jjij weet waar kinderthjes vandaan komen...maar rtoch echt niet van verkeerd parkeren door rood rijden je belastinformuliertje fout invullen...Die stommiteiten hebben namelijk hun geheel eigen consequenties
Ik vind een abortus een uitstekende manier om verantwoordelijkheid te nemen.quote:
[..]
Slachtoffer van een one night stand?
Je hebt er toch ja tegen gezegd aan mee gedaan.... nogmaals verantwoording nemen is jou vreemd
Dan krijg je illegale abortussen, je steekt je hoofd in het zand.quote:
[..]
Abortus verbieden ...alleen op medische gronden toestaan.
WHOAAAAH! Een monster!quote:
Dat is niet aan jou om te bepalen.quote:
Er zijn best redenen voor abortus.
Een one night stand is miz zeker geen...
quote:Op woensdag 19 november 2008 12:57 schreef desiredbard het volgende:
reliege conbsequenties voorbehoedsmiddlene danwel jjij kinderthjes rtoch belastinformuliertje
Voorwaar een tamelijk foutloze zin. Laat ik daar dan eens op reageren. Waarom zou een abortus nemen geen verantwoording nemen zijn? Misschien dat jij het een verkeerde vorm van verantwoording nemen vindt, maar dat betekent niet dat het geen verantwoording nemen is.quote:Slachtoffer van een one night stand?
Je hebt er toch ja tegen gezegd aan mee gedaan.... nogmaals verantwoording nemen is jou vreemd
Dat is een klompje cellen. Weet je wat nog meer klompjes cellen zijn? De volgende zaken:quote:Nogmaals noem dit maar een klompje cellen: Protesten Alicante tegen Nederlandse abortusboot
De gemiddelde zwangerschap na een one night stand zonder voorbehoedsmiddelen wordt veel eerder afgebroken dan 24 weken. Jij wilt nu het meeste extreme voorbeeld (uit vrije wil een slag in het rond neuken zonder voorbehoedsmiddel en op 24 weken een abortus.) tot standaard maken. Dat is ronduit belachelijk. Pool verwoordde het mooi: het is een glijdende schaal. Een morning-after pil is geen enkel probleem, 30 weken gaat te ver. Ergens daartussen ligt een arbitraire grens, een grens die jij slechts kunt onderbouwen met argumenten als 'het kan toch niet zo zijn dat' of 'de linkse kerk'.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:57 schreef desiredbard het volgende:
Oh conbsequenties
Zoals Neuken zonder voorbehoedsmiddlene = 1:3 kans zwanger te maken danwel raken
En een kind mag daar de dupe van worden ?
Nee, abortus is tot een bepaald moment legaal en vanaf dat moment illegaal. Er is dus een grens en die grens staat altijd enigszins ter discussie, maar zelden in een fundamentele politiek breed gesteunde discussie.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Aangezien abortus gewoon legaal is en dat nauwelijks ter discussie staat, denk ik dat je je vergist.
Daar heb je gelijk in, maar CANARIS deed het (m.i.) voorkomen alsof abortus altijd illegaal was, doch het in sommige omstandigheden als nooduitgang een soort van gedoogd werd. Dat is, volgens mij, niet waar. De wet heeft een aantal voorwaarden waaraan voldaan moet worden opdat abortus legaal is. Dat maakt het binnen die voorwaarden een legale operatie.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:25 schreef Pool het volgende:
Nee, abortus is tot een bepaald moment legaal en vanaf dat moment illegaal. Er is dus een grens en die grens staat altijd enigszins ter discussie, maar zelden in een fundamentele politiek breed gesteunde discussie.
En dat is maar goed ook, want uiteindelijk moet er ergens een grens liggen, die ligt er nu, hij voldoet prima, en laten we onze wetgevers nu richten op de échte problemen in de samenleving.
Ja dat klopt helemaal. Op die juridisch-technische discussie doelde ik verder ook niet, ik reageerde puur op de stelling van papierversnipperaar dat abortus in Nederland legaal is, terwijl dat dus de halve waarheid is.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:37 schreef Iblis het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar CANARIS deed het (m.i.) voorkomen alsof abortus altijd illegaal was, doch het in sommige omstandigheden als nooduitgang een soort van gedoogd werd. Dat is, volgens mij, niet waar. De wet heeft een aantal voorwaarden waaraan voldaan moet worden opdat abortus legaal is. Dat maakt het binnen die voorwaarden een legale operatie.
Het is wat dat ouders het beste met hun kind voorhebben. Schandelijk en onchristelijk.quote:Op woensdag 19 november 2008 14:54 schreef schoelje het volgende:
De Christenunie heeft een spoeddebat in de kamer aangevraagd na nieuwe verontrustende abortuscijfers. En terecht, een hazenlipje is voor de Nederlandse vrouw tegenwoordig een reden om zich te laten aborteren. Dat is een grof schandaal, hoe moeten mensen die met een dergelijke goed te opereren aandoening zich wel niet voelen bij dit bericht. Abortus is geen zaak van de vrouw alleen, het heeft negatieve gevolgen voor de hele maatschappij. Vergelijk zo'n vrouw met een collega op je werk die hardop zit te boeren. Kun je zeggen dat dat zijn eigen keuze is en dat hij vrijheid van uiting heeft maar dergelijk negatief gedrag is aanmatigend!
klopt ook een zaak van de eventuele partner maar wat zijn in godsnaam de negatieve gevolgen voor de maatschappij?quote:Op woensdag 19 november 2008 14:54 schreef schoelje het volgende:
Abortus is geen zaak van de vrouw alleen, het heeft negatieve gevolgen voor de hele maatschappij.
Mijn god zeg zo'n onzinnige vergelijking kom je zelden tegen.quote:Vergelijk zo'n vrouw met een collega op je werk die hardop zit te boeren. Kun je zeggen dat dat zijn eigen keuze is en dat hij vrijheid van uiting heeft maar dergelijk negatief gedrag is aanmatigend!
Of je leest maar half of je houdt je opzettelijk van de domme. Het argument dat ik aan het heb geprobeerd te brengen is dat abortus niet alleen het ongeboren kind treft, maar onze soort in het algemeen.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:05 schreef Iblis het volgende:
Het is wat dat ouders het beste met hun kind voorhebben. Schandelijk en onchristelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |