abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 december 2008 @ 15:45:32 #201
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_64152719
100% met flammie eens. Is het niet een feitelijk egotrippen van ouders om hun geloofsovertuigingen maar te volgen ten koste van een mensenleven? Dit soort dogma's doet niemand goed... en vooral een kind niet.
Ik ben het niet altijd met Blue-Eagle eens overigens, hij is vaker erg zwart-wit maar kan me wel altijd in zijn punt vinden tot bepaalde hoogtes. Het voorbeeld dat hij gaf was extreem maar deze reactie had ik toch echt niet verwacht..
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 19 december 2008 @ 15:46:35 #202
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_64152748

"Wij waren paraat op 10 december maar het enige dat we kregen was een stijve nek !"
zzz
pi_64152821
hhaahhaha dat plaatje

ook een zeer pakkende tekst denninger
  vrijdag 19 december 2008 @ 15:49:06 #204
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64152835
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 15:36 schreef Bastard het volgende:

[..]

Spijt me zeer maar dat gebeurt dus ook gewoon in het dagelijks leven hoor.. als een kind van jehovas getuige ziek word en bijvoorbeeld een bloedtransfusie nodig heeft, zal die dat niet krijgen. Ik zeg niet dat ik achter die beslissing sta, maar ik ben er wel voor om mensen hun eigen beslissingen te laten maken.. ik zou ze niet dwingen om te luisteren naar mij, omdat ik het idee heb dat ik het beter weet dan de ander. Dat is egotrippen.
Keur je dan ook af dat de ouders in dit geval gigantisch aan het egotrippen zijn ten koste van een doodziek kind? Nogmaals, als mensen beslissen voor zichzelf, dan moeten ze dat lekker zelf weten maar in dit (vrij extreme hoewel niet heel erg zeldzame) voorbeeld ligt er dus een kind dood te gaan.

Om nog maar eens een belachelijk extreem maar toch gelijkende parallel te pakken: Als Dutroux zou beweren dat hij die meisjes misbruikte en vermoordde omdat het zijn religie is, ben jij dan van mening "ach, dat moet kunnen, het is zijn religie, en wie zijn wij om zijn religie in twijfel te trekken, da's egotripperij. Hij moet zelf zijn beslissingen kunnen maken"?
quote:
Maar goed, we dwalen een beetje af van aliens en het landen op de aardbol geloof ik
Het is een samenzwering! In de tijd dat wij hier over aan het kibbelen zijn hebben zij de planeet gekoloniseerd! We zijn mind controlled! OMFGWTFBBQ!!!111!!111einzeinz!!1eleven1
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  vrijdag 19 december 2008 @ 15:49:09 #205
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_64152836
Ik zie toch echt allemaal UFO's op dat plaatje!

die 2 linksonder met dat kanon zijn het bruutst
pi_64169973
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:08 schreef FatalException het volgende:
Nog voor 2009 zal het gebeuren:
'In de zeer nabije toekomst zal een grote, heldere ster aan de hemel verschijnen, en dag en nacht over de hele wereld zichtbaar zijn.'
Dat iemand iets geroepen heeft is geen bewijs dat het gaat gebeuren, waar baseer je je vertrouwen op?
quote:
De aankondiging van Maitreya's aanstaande 'verschijning' als de messias van de joden, de christus van de christenen, de imam mahdi van de moslims, de boeddha van de boeddhisten en de krishna van de hindoes vond plaats door middel van een grote advertentie van 'Share International' in de Wall Street Journal op 12 december.
Dus de reclamewereld is tegenwoordig bewijs dat iets echt is? De beste marketing bepaald welke voorspelling echt is? Wat als iemand een advertentie plaatst dat het niet echt is? Mag dat ook als aanwijzing geciteerd worden?
quote:
'Al jaren vinden overal ter wereld talloze wonderen plaats...
Welke? Waar? Met welk bewijs? Een nog grotere advertentie?
quote:
De organisatie 'Share International' is al jaren een spreekbuis en promotor van Maitreya, wiens eerste openbare optreden plaatsvond in 1988, toen CNN en andere media berichtten over zijn plotselinge 'miraculeuze' verschijning aan 6000 mensen in Nairobi, Kenya.
Hoe miraculeus was dat dan?
quote:
Een week voor deze gebeurtenis zou er vanuit het niets een ongewoon heldere ster aan de hemel zijn verschenen.
Wie wat waar? Geen ster die van te voren uitrekenbaar goed zichtbaar was? Wat is "ongewoon" helder? 2 keer helderer dan andere? 10 keer?
quote:
'Share International' wordt al jaren geleid door Benjamin Creme, een new-age occultist met uitgesproken anti-christelijke denkbeelden. Al 30 jaar bereiden Creme en zijn groep -de "Meesters der Wijsheid"- de publieke openbaring van Maitreya als 'de messias' voor. Nu is het dan zover: eind dit jaar of uiterlijk begin 2009 zal Maitreya onthullen dat hij inderdaad de 'messias' is van de mensheid.
Dus als hij dat "onthuld" moeten we als bewijs zien dat het zo is? Hoeft hij verder niks voor te doen? Niet lopen over water? Wat als een zwerver om de hoek roept dat hij de messias is? Geef je dan gewoon een euro en loop je dan niet gewoon door?
quote:
De buitengewone energie van Maitreya zou de afgelopen jaren al voor verschillende doorbraken in de wereld hebben gezorgd. Zo wordt het eind van de koude oorlog, de val van de Sovjet Unie, het einde van de apartheid, de sterker wordende roep van de mensheid om vrijheid en rechtvaardigheid en de toenemende zorg voor het milieu op zijn conto geschreven.
Zozo, en er gebeuren geen dingen meer spontaan? Zomaar op zijn conto geschreven, geen enkele bewijsvoering? Zullen we weer regendansen gaan uitvoeren? Heksen verbranden? Alsof oorlogen niet kunnen beginnen en eindigen gewoon omdat dat cultureel/evolutionair gewoon gebeurt?
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_64170050
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:31 schreef Bastard het volgende:
Heb je het nou over de bewering uit de OP? (er staan er nu geloof ik een paar in dit topic) .. iemand droomt, schrijft het op, zet het op zijn blog en soms blijken dromen uit te komen.
Wat komt uit? Het is van veel dingen niet te achterhalen wanneer het geplaatst was, noch wat later verwijderd is als het niet klopte. Om nog maar te zwijgen van de achteraf moeizaam gezochtte overeenkomsten tussen wereldgebeurtnissen (en daar gebeurt veel) met een droom. Verder is het plaatsen van de dingen waarbij geen exacte datum genoemd nogal makkelijk scoren, dan kan je er nooit naast zitten, gewoon wachten tot het toevallig uitkomt of zeggen het is NOG niet uitgekomen.
quote:
Dat is geen gezwets dat is aantoonbaar, maar wil niet zeggen dat iedere droom zal uitkomen.
Als niet alles uitkomt dan MOET je naar de statistieken kijken en hoe exact er iets uitkomt, anders is het volstrekt waardeloos. En dan MOET het het toeval enorm ontstijgen.
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
  zaterdag 20 december 2008 @ 01:35:38 #208
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_64170238
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 01:23 schreef mike_another het volgende:

[..]

Wat komt uit? Het is van veel dingen niet te achterhalen wanneer het geplaatst was, noch wat later verwijderd is als het niet klopte. Om nog maar te zwijgen van de achteraf moeizaam gezochtte overeenkomsten tussen wereldgebeurtnissen (en daar gebeurt veel) met een droom. Verder is het plaatsen van de dingen waarbij geen exacte datum genoemd nogal makkelijk scoren, dan kan je er nooit naast zitten, gewoon wachten tot het toevallig uitkomt of zeggen het is NOG niet uitgekomen.
[..]

Als niet alles uitkomt dan MOET je naar de statistieken kijken en hoe exact er iets uitkomt, anders is het volstrekt waardeloos. En dan MOET het het toeval enorm ontstijgen.
en uit ONDERZOEK is daaruit juist gebleken dat de meerwaarde totaal te verwaarlozen is
pi_64536818
Er is heul niks gebeurd Of wonen jullie in een andere dimensie? Dan hadden jullie dat er wel even bij mogen zetten....
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:12:37 #210
31101 _Led_
pi_64844061
Poeh, het was wat he !
zzz
pi_64844097
wat een ervaring wederom
pi_64844281
Is het nu 10 januari?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_64844327
Topictitel is natuurlijk verkeerd, moet zijn 2009 obv
Mr. Prolapse 2009
pi_64847015
En de voorspelling was nog wel zo degelijk onderbouwd, met dubbele tetrahedrons en zo.
pi_64847271
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:29 schreef Prst_ het volgende:
En de voorspelling was nog wel zo degelijk onderbouwd, met dubbele tetrahedrons en zo.
QFT

tevens verkapt verzoek aan een mod om evt. een slotke hierop te gooien?
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:40:19 #216
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64849543
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:12 schreef _Led_ het volgende:
Poeh, het was wat he !
Vertel mij wat, ik sta nog steeds na te trillen.

Of zou dat komen omdat ik recentelijk ontvoerd ben door interstellaire Illuminatie en ze allemaal experimenten met mijn kont gedaan hebben?
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 18 mei 2009 @ 11:18:38 #217
31101 _Led_
pi_69144677
Maar het wordt dus 25 mei zeggen ze nu : 25 mei Staat er iets groots te gebeuren! Buitenaards bezoek ?!?!

Heus !
zzz
  maandag 18 mei 2009 @ 11:33:56 #218
230727 sjoep
a new day!
pi_69145227
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:18 schreef _Led_ het volgende:
Maar het wordt dus 25 mei zeggen ze nu : 25 mei Staat er iets groots te gebeuren! Buitenaards bezoek ?!?!

Heus !
Meteen maar effe de kop in drukken: Dat zegt de History Channel dus.
Een geschiedeniskanaal, niet echt toekomstvoorspellers hè?
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')