Ja, en wat is daar mis aan?quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:57 schreef Clara het volgende:
Onze cultuur? Het gaat bij Sinterklaas om een verkatholiekte traditie.
Er is een witte pieten verbodquote:Op dinsdag 18 november 2008 11:59 schreef zoalshetis het volgende:
sluit ab klink straks ook huishoudens die, ondanks het zwarte pietenverbod, toch aan deze traditie willen vasthouden?
als het aan ab ligt niet.quote:
als nieuwkomers geen sint willen vieren of op hun manier met groene kleding of met zwarte sinten... bijv oranje geschminkt of niet..... dan is dat hun vrijheid..quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind gewoon dat we onze cultuur niet te grabbel moeten gooien aan de nieuwkomers. Linksom of rechtsom.
onzin.. gigantisch en absurdquote:Op dinsdag 18 november 2008 11:54 schreef EchtGaaf het volgende:
We gooien onze cultuur volledig te grabbel aan de nieuwkomers.
Alleen is "onze cultuur" geen statisch fenomeen dat nooit aan verandering onderhevig is.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je kan van Rita Verdonk vinden wat je wilt, maar ze had wel degelijk een punt. We gooien onze cultuur volledig te grabbel aan de nieuwkomers.
En als ze nou op een commercieel kanaal een eigen roze sinterklaas met gouden pieten gaan uitzenden?quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:17 schreef Petera het volgende:
Zolang als de televisiesint en -pieten maar blijven zoals het hoort.
quote:Sint Nicolaas
Al jaren hebben we een bepaald beeld van hoe Sint Nicolaas eruit zou hebben gezien. Door de plaatjes in boeken en via televisie weten we al van kleins af aan dat het een man is met een lange witte baard, bleek gezicht en een rode mantel.
Afgelopen avond zit ik op m'n gemak naar een documentaire op nederland 1 te kijken. Hierin wordt onderzoek gedaan naar de botten van sint Nicolaas. Via een computerscan van de schedel wordt een reconstructie gemaakt van het gezicht.
En dan breekt het grote moment aan, we krijgen te zien hoe deze kindervriend er werkelijk uitgezien heeft. Hij blijkt wel een witte baard te hebben, maar dat is dan ook de enige overeenkomst die ik kan vinden met het beeld in mijn fantasie.
De bisschop van Myra blijkt een getinte huid te hebben en bruine ogen, niets geen spitse neus en bleke huid.
Weer een illusie minder!
En zo is het maar net. Ik walg als mensen onze Sint gaan verkrachten.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:28 schreef Scaurus het volgende:
Belachelijk, zeg. 'Onze' Sint heeft niets te maken met de bisschop van Myra. Ja, hij komt eruit voort, maar heeft tegenwoordig een geheel andere betekenis.
Politiepiet!quote:
quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:33 schreef Montov het volgende:
En zet die slecht opgemaakte Zwarte Pieten dan ook gelijk tegen de muur. Stelletje whiggers.
"onze sint" heeft natuurlijk alles te maken met de echte bisschop.... en we leren onze kinderen ook dat verhaal .... tegelijk moeten we --volgens echtgaaf zonodig wettelijk verplicht -- de kinderen indoctrineren dat die man blank was ..quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:28 schreef Scaurus het volgende:
Belachelijk, zeg. 'Onze' Sint heeft niets te maken met de bisschop van Myra. Ja, hij komt eruit voort, maar heeft tegenwoordig een geheel andere betekenis.
Met de beste wil in de wereld hoor, maar deze man mag nooit moderator worden.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
is het niet tijd voor een echtgaafpolitie op pol ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |