Er is zoveel cultureel erfgoed die aandacht verdient.. de sint ook...quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Stelling:
1 Sinterklaas verdient de status van beschermd immaterieel cultureel erfgoed
flauwekul... dat moeten de feestvierders zelf bepalenquote:2 Er moet een verbod komen voor zwarte Sinten en witte Pieten.
Dat was inderdaad al helemaal een aanfluiting.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:14 schreef marcodej het volgende:
Eens.
Ik vond die ´regenboogpieten´ van een paar jaar terug al een mislukking van de eerste orde.
Als optie 1 al volop de aandacht zou krijgen dan zou optie 2 ook niet nodig zijn.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er is zoveel cultureel erfgoed die aandacht verdient.. de sint ook...
wbt kinderfeest kan er wel extra aandacht van de overheid komen
[..]
Sintpolitiequote:Op dinsdag 18 november 2008 11:26 schreef Hexagon het volgende:
Een dwaas idee met een dwaas nieuw verbod bestrijden. Waarom moet dit plezier aan rigide regels worden onderworpen. Het gaat toch om het feit dat mensen er lol aan hebben.
Verder ben ik benieuwd hoe je dit wil controleren. Weer een stel politieagenten die op pakjesavonden door ruiten gaat gluren?
Maar jij vindt optie 2 wel nodig... hoe vul je dat concreet in?quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als optie 1 al volop de aandacht zou krijgen dan zou optie 2 ook niet nodig zijn.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:22 schreef Bluesdude het volgende:
..maar mag een zwart iemand zich wit schminken om sint te spelen binnen dit verbod?
.. mogen mensen zich meer bruin/grijs schminken, zowel voor de sintrol als het piet-gebeuren? .. en waarom zouden witte pieten geen knecht kunnen zijn van de sint?
Nou weet je, het gaat mij om het resultaat. We hebben al erg veel ruimte gegeven aan nieuwkomers. Laten we gewoon eerlijk zijn. Ik heb zoiets van, kunnen volkstradities als het sinterklaasfeest nou niet gewoon in er houden?quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar jij vindt optie 2 wel nodig... hoe vul je dat concreet in?
Probeer dat eens te omschrijven ?
[..]
een groene sint??? Brrrrrrrrr.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:46 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
echtgaaf... een sint in groene kleren? moet dat verboden worden ?
quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:39 schreef Hexagon het volgende:
Overigens vind ik die zaaddodende discussie over zwarte Pieten ook rete-irritant daar niet van.
Maar zolang dat soort moraalridderij weg blijft bij mensen die het traditioneel willen vieren vind ik het best. Dan mogen mensen die paars-geel geblokte Pieten willen zien ook wel hun eigen pleziertje hebben.
Ja, en wat is daar mis aan?quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:57 schreef Clara het volgende:
Onze cultuur? Het gaat bij Sinterklaas om een verkatholiekte traditie.
Er is een witte pieten verbodquote:Op dinsdag 18 november 2008 11:59 schreef zoalshetis het volgende:
sluit ab klink straks ook huishoudens die, ondanks het zwarte pietenverbod, toch aan deze traditie willen vasthouden?
als het aan ab ligt niet.quote:
als nieuwkomers geen sint willen vieren of op hun manier met groene kleding of met zwarte sinten... bijv oranje geschminkt of niet..... dan is dat hun vrijheid..quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind gewoon dat we onze cultuur niet te grabbel moeten gooien aan de nieuwkomers. Linksom of rechtsom.
onzin.. gigantisch en absurdquote:Op dinsdag 18 november 2008 11:54 schreef EchtGaaf het volgende:
We gooien onze cultuur volledig te grabbel aan de nieuwkomers.
Alleen is "onze cultuur" geen statisch fenomeen dat nooit aan verandering onderhevig is.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je kan van Rita Verdonk vinden wat je wilt, maar ze had wel degelijk een punt. We gooien onze cultuur volledig te grabbel aan de nieuwkomers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |