abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:33:22 #51
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_63313701
quote:
Op maandag 17 november 2008 13:40 schreef DoctorB het volgende:

[..]

wat heeft jouw persoonlijke correspondentie ermee te maken?
Als het allemaal zooo persoonlijk is had je je pc sowieso niet met anderen gedeeld...
er zit een verschil tussen mensen vrijwillig en gedwongen gegevens toevertrouwen.
Het is geen argument dat als je anderen je gegevens toevertrouwd iedereen ze maar mag inzien.
quote:
En wat is precies het verschil tussen bevel tot binnentreding en huiszoekingsbevel zoals jij dat noemt?
Een bevel tot binnentreding heeft een aantal opties waaronder in beslagname/ doorzoeking of alleen maar oplaaien van een persoon. Wat stond er op dat bevel van binnentreding?
Ik weet het fijne er niet van, maar een bevel tot binnentreding, lijkt mij slechts een bevel om binnen te treden, precies wat de woordencombinatie zegt. Van inbeslagname van goederen lijkt me dan geen sprake, noch van doorzoeking. Dit is puur om tot desbetreffende persoon te kunnen komen, zonder inbreuk, maar met een officieel bevel.
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_63356731
De pc's zijn inmiddels terug, alsmede de huisgenoot.

Geen PV gehad dat ze die pc's hebben meegenomen, was ook geen huiszoekingsbevel aanwezig. Lekker duidelijk dus. Ga dus een klacht overwegen want het is te gek voor woorden dat ze zomaar spullen kunnen meenemen terwijl die iemand daar geen afschrift van krijgt op het moment van de politie zomaar wat spullen uit je huis kunnen halen terwijl jij als eigenaar precies weet wat. Dr was ook geen huiszoekingsbevel trouwens...
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_63357429
quote:
Op woensdag 19 november 2008 21:06 schreef nachtdier2 het volgende:
De pc's zijn inmiddels terug, alsmede de huisgenoot.

Geen PV gehad dat ze die pc's hebben meegenomen, was ook geen huiszoekingsbevel aanwezig. Lekker duidelijk dus. Ga dus een klacht overwegen want het is te gek voor woorden dat ze zomaar spullen kunnen meenemen terwijl die iemand daar geen afschrift van krijgt op het moment van de politie zomaar wat spullen uit je huis kunnen halen terwijl jij als eigenaar precies weet wat. Dr was ook geen huiszoekingsbevel trouwens...
Tsja das dan ook een beetje jullie eigen fout lijkt me
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_63357535
Zonder huiszoekingsbevel mogen ze niets meenemen, en als jij ze niet binnen wil laten mogen ze niet eens binnenkomen.
Lambo of Rekt
pi_63364086
quote:
Op woensdag 19 november 2008 21:26 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Tsja das dan ook een beetje jullie eigen fout lijkt me
Hoezo is dat onze eigen fout? Ik vind het erg vreemd dat de politie kennelijk spullen mee kan nemen zonder dat zij daar een soort van 'bevestiging' van hebben. In ieder geval een kennisgeving aan mij, dat mijn pc dus weg is gehaald.

Want als die pc niet terug zou komen zou ik een probleem hebben met het aantonen dat die pc uberhaupt meegenomen is... en aantonen dat ik een pc had staan die zij zonder papieren hebben meegenomen lijkt me ook verdomd lastig.
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_63364101
deleted

[ Bericht 55% gewijzigd door THEFXR op 20-11-2008 03:20:52 ]
pi_63364179
Is dat die 'vriend' waar je nog 140 euro van kreeg?
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_63467697
Nee, staat er los van. Toevallig wel van de week nog aan de lijn gehad die gast. Heeft 3 deurwaarders achter zich aan. En ondertussen ook weer 1000 euro aan zn wagen laten versleutelen omdat ie door de APK kan.

Iets met verkeerde prioriteiten.. zal ik m nog wel op aanspreken dat dat niet langer kan.
[..]
  maandag 24 november 2008 @ 10:40:47 #59
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_63472119
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:33 schreef Goofup het volgende:

[..]

Ik weet het fijne er niet van, maar een bevel tot binnentreding, lijkt mij slechts een bevel om binnen te treden, precies wat de woordencombinatie zegt. Van inbeslagname van goederen lijkt me dan geen sprake, noch van doorzoeking. Dit is puur om tot desbetreffende persoon te kunnen komen, zonder inbreuk, maar met een officieel bevel.
Nee. Het document heet "Bevel tot binnentreding" en dat document kan van alles betekenen afhankelijk van wat erop vermeldt staat. Op het document zelf staat aangegeven of er doorzocht mag worden, of er meegenomen mag worden of er alleen maar iemand opgehaald mag worden etc...
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_63481934
Bevel was voor 'ter aanhouding'. Repte verder niet over doozoeking, in beslagname, enz.
En was gegeven omdat de persoon geen behoefte had om naar het bureau te gaan om wat vragen te beantwoorden.
[..]
pi_63495548
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:47 schreef nachtdier2 het volgende:
Bevel was voor 'ter aanhouding'. Repte verder niet over doozoeking, in beslagname, enz.
En was gegeven omdat de persoon geen behoefte had om naar het bureau te gaan om wat vragen te beantwoorden.
Zo zou ik zelf ook zijn, als ze mij willen spreken komen ze maar langs. kost alleen maar tijd en zelf heb je er niks aan, voor hetzelfde geldt, haalt een vriend een grapje met je uit, door zo'n brief na te maken.
pi_63496212
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Zo zou ik zelf ook zijn, als ze mij willen spreken komen ze maar langs. kost alleen maar tijd en zelf heb je er niks aan, voor hetzelfde geldt, haalt een vriend een grapje met je uit, door zo'n brief na te maken.

Mja, ik vond het wat minder geslaagd dat ze om 9.30 met een mannetje of 7 voor de deur stonden en mij wilden geboeid wilde meenemen terwijl ik keurig hun vragen beantwoordde:
-Mogen we binnenkomen? Nee, dat ben je al.
-Bent u dhr Achternaam ? Ja, dat ben ik.
-Kunt u zich legitimeren? Nee (want mn ID lag 5 meter verderop, alleen zei ik dat niet )

Om me vervolgens direct redelijk hardhandig tegen de muur te drukken om me te boeien, waarop mn huisgenoot dus aan kwam wandelen en ie herkend werd blijkbaar want ik mocht gelijk weer los. En dan beweren die gasten nog dat ik me verzet ook... Ja , duh, vind je het gek als ik zomaar in de boeien wordt geslagen terwijlz e de verkeerde voor zich hebben.

Huisgenoot is in onderbroek en pyjama meegenomen en heeft de vragen beantwoord op het bureau, net als ie eerder al telefonisch had gedaan. Op even sarcastische wijze overigens...

'We willen u verhoren'. Nou, meneer, dan pakt u even een pen en papier en schrijft u toch gewoon de antwoorden op die ik u nu geef.

' Woont u op die en die straat?' Daar ben ik niet woonachtig meneer... (woont ie op die en die laan... )

Ach, het kutte is gewoon dat ik bijna geboeid werd, mijn pc is meegenomen, ik gvd niet eens mocht kijken wat ze in mijn huis deden. (Meneer, als u niet heel snel een stap naar achterdoet, bent u aangehouden...terwijl je even kijkt wat ze in een zijkamertje doen.

Ik had wel verwacht dat ze langs zouden komen, maar dat dat met zo;n buitensporig geweld zou zijn en met zo'n overmacht... Ach, dr was tenminste weer keer wat politie in de straat :
[..]
pi_63496541
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 01:16 schreef nachtdier2 het volgende:

[..]

Mja, ik vond het wat minder geslaagd dat ze om 9.30 met een mannetje of 7 voor de deur stonden en mij wilden geboeid wilde meenemen terwijl ik keurig hun vragen beantwoordde:

Om me vervolgens direct redelijk hardhandig tegen de muur te drukken om me te boeien, waarop mn huisgenoot dus aan kwam wandelen en ie herkend werd blijkbaar want ik mocht gelijk weer los. En dan beweren die gasten nog dat ik me verzet ook... Ja , duh, vind je het gek als ik zomaar in de boeien wordt geslagen terwijl ze de verkeerde voor zich hebben.

net als ie eerder al telefonisch had gedaan. Op even sarcastische wijze overigens...

'We willen u verhoren'. Nou, meneer, dan pakt u even een pen en papier en schrijft u toch gewoon de antwoorden op die ik u nu geef.

Ach, het kutte is gewoon dat ik bijna geboeid werd, mijn pc is meegenomen, ik gvd niet eens mocht kijken wat ze in mijn huis deden. (Meneer, als u niet heel snel een stap naar achterdoet, bent u aangehouden...terwijl je even kijkt wat ze in een zijkamertje doen.

Ik had wel verwacht dat ze langs zouden komen, maar dat dat met zo;n buitensporig geweld zou zijn en met zo'n overmacht... Ach, dr was tenminste weer keer wat politie in de straat :
Dit is natuurlijk wel een schoolvoorbeeld van excessief geweld/machtsmisbruik.
Kijk, als ze je verdenken van terrorisme, kan ik begrijpen dat ze met 7 man bij je binnenkomen,maar niet als je weigert naar het bureau te komen.

Verder woon ik alleen, dus mochten ze mij komen ophalen hebben daar geen huisgenoten last van. Jouw arrestatie was gewoon nergens op gebaseert, jou zochten ze niet,maar je huisgenoot.
Ik zou denk ook zo aan de telefoon antwoorden, vragen kan je idd ook via de telefoon stellen.
Deze actie heeft dus totaal niks opgeleverd,maar als er een keer iets van je wordt gejat en je gaat naar het bureau,mag je bidden dat ze je aangifte willen opnemen.

p.s. ik ben trouwens ook weleens bedreigt, schriftelijk/sms, maar als je daar mee aankomt bij de blauwe, dan lachen ze je uit. ze kunnen niks doen, want er is niks gebeurt zeggen ze dan.

[ Bericht 2% gewijzigd door THEFXR op 25-11-2008 02:07:42 ]
pi_63509059
Ben niet gearresteerd of aangehouden. Huisgenoot wel, en die werd toch wel hardhandig tegen de wand gedrukt en zelfs bij zn keel gegrepen. Naar verluidt heeft een van de agenten dat tijdens verhoor ook toegegeven dat ze iets te hardhandig bezig zijn geweest. Mja, die huisgenoot schijnt eerder verzet te hebben gegeven. En mijn tegenstribbelen toen ze me wilden boeien werd ook al als verzet genoemd.

Ik ben 2 jaar terug zelfs eens aangehouden en toen mocht ik gewoon meelopen naar buiten. Ongeboeid afgevoerd. Reden: niet tonen van ID in mn eigen huis. Dus ja... Heb ook gewoon meegewerkt, want zo;n foute jongen ben ik ook weer niet.
[..]
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:44:51 #66
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_63510847
Jouw probleem is dat je een geschifte huisgenoot hebt. Je woont zeker in een kraakpand?
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_63584436
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:44 schreef DoctorB het volgende:
Jouw probleem is dat je een geschifte huisgenoot hebt. Je woont zeker in een kraakpand?
Jouw probleem is dat je wat info over nachtdier2 bij elkaar zoekt en dan een geschifte conclusie daaruit trekt.

Nee, ik woon niet in een kraakpand, maar in een doodnormale portiekwoning waar ik elke maand keurig netjes enkele honderden euro's aan huur voor overmaak naar de woningbouwvereniging.

Het enige stukje dat wel enigzins klopt, is dat van die geschifte huisgenoot. Af en toe irriteer ik me mateloos aan hem vanwege zn gedrag. Dat dan weer wel...
[..]
  vrijdag 28 november 2008 @ 01:54:00 #68
6941 APK
Factual, I think.
pi_63584691
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 01:24 schreef nachtdier2 het volgende:

Jouw probleem is dat je wat info over nachtdier2 bij elkaar zoekt en dan een geschifte conclusie daaruit trekt.
Lijkt mij ook een agent aan zijn lompe en rigide antwoorden te zien.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_64101425
En hoe is het met je klacht afgelopen nachtdier2...???
Die ging je toch indienen...???
pi_64138601
Daar heb ik drie jaar voor volgens mij?

Ik weet niet of ik zin heb in die rompslomp eigenlijk. Maar ben wel beetje boos erom. Die kloothommel nog beweren dat ik op mn huisgenoot lijk ook... Heeft zeker niet verder gekeken naar inhammen in het haar ofzo )
[..]
pi_64142431
Fijn om te lezen dat de politie ook weer gewoon op boeven jaagt.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_64156121
en dan te bedenken dat ik en mn huisgenoot helemaal geen boeven zijn
[..]
pi_64231132
Heb je al gekeken of er misschien een keylogger o.i.d. op de pc is gezet? dan kunnen ze je gedrag op afstand controleren.

Heb je trouwens wel een goed gesprek met huisgenoot Y gevoerd over de "stoute" dingen?
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_64232323
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:07 schreef Argento het volgende:
Fijn om te lezen dat de politie ook weer gewoon op boeven jaagt.
En toen werd je wakker?

Komop zeg, "boeven". Bijvoorbeeld straatcriminaliteit durven ze niet eens naartoe te rijden. Wat nou boeven vangen. De politie functioneert steeds meer als dreigmiddel en belastingfuik. En als je ze nodig hebt zijn ze er niet. Het is in ieder geval allang mijn beste vriend niet meer.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 22 december 2008 @ 01:27:52 #75
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_64232922
quote:
Op maandag 17 november 2008 12:15 schreef mgerben het volgende:
De PC is terecht meegenomen
dat blijkt niet onomstotelijk uit de casus.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_64237377
quote:
Op maandag 17 november 2008 12:38 schreef DonJuanErnesto het volgende:

[..]

Daarbij lijkt me een kopie van bewijs toch wat minder handig in een rechtzaak dan het bewijs zelf. Ze maken ook geen kopietje van een mes, dus waarom wel van een pc?

DD
Maakt niet uit. In een rechtzaak krijgt de verdedigende partij (persoon Y dus) altijd de gehe toegang tot alle verzamelde bewijsstukken van de aanvallende partij (justitie dus)
pi_64249869
quote:
Op maandag 22 december 2008 00:39 schreef geevee het volgende:
Heb je al gekeken of er misschien een keylogger o.i.d. op de pc is gezet? dan kunnen ze je gedrag op afstand controleren.

Heb je trouwens wel een goed gesprek met huisgenoot Y gevoerd over de "stoute" dingen?
Heb ik wel al aan gedacht. Daar ga ik zeker op scannen nog.

Dat zijn dus exact de dingen waarom ik wil weten wat er met die pc is gebeurd. Wat hebben ze er mee gedaan? Inderdaad dus een keylogger misschien? Of hebben ze de harde schijf gekopieerd? Vragen die ik waarschijnlijk met heel veel moeite beantwoord kan krijgen. Let wel: kan... verwacht niet dat ik daar ooit het antwoord op ga krijgen. Nu heb ik daar geen internet momenteel, maar een fijn idee vind ik het gewoon niet.
[..]
pi_64250414
quote:
Op maandag 22 december 2008 01:09 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En toen werd je wakker?

Komop zeg, "boeven". Bijvoorbeeld straatcriminaliteit durven ze niet eens naartoe te rijden. Wat nou boeven vangen. De politie functioneert steeds meer als dreigmiddel en belastingfuik. En als je ze nodig hebt zijn ze er niet. Het is in ieder geval allang mijn beste vriend niet meer.
Dat denk ik ook vaak. Ik denk dat ze door verkeerde prioriteiten heel wat aanzien en gezag hebben verloren en dat is eigenlijk best jammer.
[..]
  maandag 22 december 2008 @ 17:38:41 #79
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_64251016
Ik zou als ik TS was wel degelijk een klacht indienen.
Documentatie klopt niet, buitensporig geweld etc.

Stel je voor dat ze wat vinden op de PC van je... 1 ding is zeker, tis onrechtmatig verkregen bewijs omdat in eerste instantie de papierboel al niet klopte. Doe je er niets mee dan sta je niet zo sterk. Tis kut en kost tijd maar toch doen.
Neerkomen wel!
pi_64252463
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 01:56 schreef THEFXR het volgende:
Dit is natuurlijk wel een schoolvoorbeeld van excessief geweld/machtsmisbruik.
Kijk, als ze je verdenken van terrorisme, kan ik begrijpen dat ze met 7 man bij je binnenkomen,maar niet als je weigert naar het bureau te komen.
Hoe weet jij dat nou weer? Was je er bij?
Weet jij precies waar de huisgenoot van TS van verdacht wordt?
Zo niet? Laat dan dit soort opmerkingen achterwege want die voegen echt niets toe

Lekker makkelijk om weer eens te gaan zeuren op de politie. Het is ook nooit goed, of wel?
We kunnen wel gaan speculeren over wat de huisgenoot van TS heeft gedaan, maar als ze al met 7 man sterk aan de deur komen, dan is daar een reden voor en zal het een serieuze zaak zijn. Als je bijdehand genoeg bent om niet in te gaan op een uitnodiging om op het bureau te verschijnen, kun je er op wachten dat ze je op komen halen. Zeker als het ernstig genoeg is.

Jammer voor TS dat hij het zonder computer heeft moeten doen, maar zo gaan die zaken nou eenmaal. Is de computer verder nog helemaal intact en alle bestanden zaten er nog op?
pi_64253897
quote:
Op maandag 22 december 2008 01:09 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En toen werd je wakker?

Toen ik laatst 112 belde omdat iemand ineens wat klappen ving, kwam er binnen drie minuten een politieauto aan sjezen.
pi_64255438
quote:
Op maandag 22 december 2008 18:25 schreef Locusta het volgende:

[..]

Lekker makkelijk om weer eens te gaan zeuren op de politie. Het is ook nooit goed, of wel?
We kunnen wel gaan speculeren over wat de huisgenoot van TS heeft gedaan, maar als ze al met 7 man sterk aan de deur komen, dan is daar een reden voor en zal het een serieuze zaak zijn. Als je bijdehand genoeg bent om niet in te gaan op een uitnodiging om op het bureau te verschijnen, kun je er op wachten dat ze je op komen halen. Zeker als het ernstig genoeg is.

Jammer voor TS dat hij het zonder computer heeft moeten doen, maar zo gaan die zaken nou eenmaal. Is de computer verder nog helemaal intact en alle bestanden zaten er nog op?
Als het een dermate serieuze zaak is, dan gaan ze echt niet bellen voor een verhoor maar dan komen ze je direct ophalen. Die 7 man waren dus echt gewoon compleet overbodig. Hadden er ook 3 of 4 kunnen zijn. Misschien is het een stukje sensatie geweest van ze? Kan me daar wel wat bij voorstellen namelijk.

Wat ik me trouwens ook nog afvroeg. Het binnentredingbevel (ter aanhouding) of hoe het document ook heet, is afgegeven door een of andere inspecteur. Heb even heel snel gekeken in WSv en daar kan ik dat niet zo een twee drie terugvinden helaas. Zou dat niet door de OvJ moeten zijn gebeurd? Nu we toch doorgaan met het topic...

Geen idee of er wat af is... PC doet het nog wel gewoon, maar een van de twee pc's was compleet uit elkaar en had een gecrashte harddisk. Weet dus niet of ze die hebben kunnen uitlezen?

Plus dat wat ik ook wel aso vond, is dat ie gewoon in zn piyama is meegenomen en het vanuit het bureau kon uitzoeken hoe ie terugkwam met 2 pc's.. maar das weer ander verhaal. Lekker toch, dat je niet eens mag aankleden en zo afgevoerd wordt?
[..]
pi_70117012
quote:
Wat ik me trouwens ook nog afvroeg. Het binnentredingbevel (ter aanhouding) of hoe het document ook heet, is afgegeven door een of andere inspecteur. Heb even heel snel gekeken in WSv en daar kan ik dat niet zo een twee drie terugvinden helaas. Zou dat niet door de OvJ moeten zijn gebeurd? Nu we toch doorgaan met het topic...
Nee, die soort van inspecteur is dan waarschijnlijk een plaatsvervangend OvJ geweest...
Dat is handig, want dan kan de politie sneller en efficienter werken, dan hoeven ze niet iedere keer zo'n dure meneer extra uit de kast te trekken namelijk...
Ze mogen dan ook gewoon de deur eruit slopen als je niet open doet...
  donderdag 18 juni 2009 @ 02:42:34 #84
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_70119376
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 23:49 schreef FFnog het volgende:

[..]

Nee, die soort van inspecteur is dan waarschijnlijk een plaatsvervangend OvJ geweest...
Dat is handig, want dan kan de politie sneller en efficienter werken, dan hoeven ze niet iedere keer zo'n dure meneer extra uit de kast te trekken namelijk...
Ze mogen dan ook gewoon de deur eruit slopen als je niet open doet...
Wow... wat een kick.
pi_70119575
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 02:42 schreef Ludootje het volgende:
Wow... wat een kick.
En als het nou nog klopte wat ie zegt ... hij bedoelt een "hulpofficier van justitie" (een "plaatsvervangend officier van justitie" is een heel ander beestje)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_70150640
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 04:29 schreef r_one het volgende:

[..]

En als het nou nog klopte wat ie zegt ... hij bedoelt een "hulpofficier van justitie" (een "plaatsvervangend officier van justitie" is een heel ander beestje)
Oh ja, je hebt gelijk (natuurlijk)
Maar het idee is hetzelfde...
  vrijdag 19 juni 2009 @ 01:26:30 #87
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_70153922
FFNog, m'n grootste fan! Ik was dit topic alweer vergeten.

Hebben jullie me een beetje gemist?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')