er zit een verschil tussen mensen vrijwillig en gedwongen gegevens toevertrouwen.quote:Op maandag 17 november 2008 13:40 schreef DoctorB het volgende:
[..]
wat heeft jouw persoonlijke correspondentie ermee te maken?
Als het allemaal zooo persoonlijk is had je je pc sowieso niet met anderen gedeeld...
Ik weet het fijne er niet van, maar een bevel tot binnentreding, lijkt mij slechts een bevel om binnen te treden, precies wat de woordencombinatie zegt. Van inbeslagname van goederen lijkt me dan geen sprake, noch van doorzoeking. Dit is puur om tot desbetreffende persoon te kunnen komen, zonder inbreuk, maar met een officieel bevel.quote:En wat is precies het verschil tussen bevel tot binnentreding en huiszoekingsbevel zoals jij dat noemt?
Een bevel tot binnentreding heeft een aantal opties waaronder in beslagname/ doorzoeking of alleen maar oplaaien van een persoon. Wat stond er op dat bevel van binnentreding?
Tsja das dan ook een beetje jullie eigen fout lijkt mequote:Op woensdag 19 november 2008 21:06 schreef nachtdier2 het volgende:
De pc's zijn inmiddels terug, alsmede de huisgenoot.
Geen PV gehad dat ze die pc's hebben meegenomen, was ook geen huiszoekingsbevel aanwezig. Lekker duidelijk dus. Ga dus een klacht overwegen want het is te gek voor woorden dat ze zomaar spullen kunnen meenemen terwijl die iemand daar geen afschrift van krijgt op het moment van de politie zomaar wat spullen uit je huis kunnen halen terwijl jij als eigenaar precies weet wat. Dr was ook geen huiszoekingsbevel trouwens...
Hoezo is dat onze eigen fout? Ik vind het erg vreemd dat de politie kennelijk spullen mee kan nemen zonder dat zij daar een soort van 'bevestiging' van hebben. In ieder geval een kennisgeving aan mij, dat mijn pc dus weg is gehaald.quote:Op woensdag 19 november 2008 21:26 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Tsja das dan ook een beetje jullie eigen fout lijkt me
Nee. Het document heet "Bevel tot binnentreding" en dat document kan van alles betekenen afhankelijk van wat erop vermeldt staat. Op het document zelf staat aangegeven of er doorzocht mag worden, of er meegenomen mag worden of er alleen maar iemand opgehaald mag worden etc...quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:33 schreef Goofup het volgende:
[..]
Ik weet het fijne er niet van, maar een bevel tot binnentreding, lijkt mij slechts een bevel om binnen te treden, precies wat de woordencombinatie zegt. Van inbeslagname van goederen lijkt me dan geen sprake, noch van doorzoeking. Dit is puur om tot desbetreffende persoon te kunnen komen, zonder inbreuk, maar met een officieel bevel.
Zo zou ik zelf ook zijn, als ze mij willen spreken komen ze maar langs. kost alleen maar tijd en zelf heb je er niks aan, voor hetzelfde geldt, haalt een vriend een grapje met je uit, door zo'n brief na te maken.quote:Op maandag 24 november 2008 16:47 schreef nachtdier2 het volgende:
Bevel was voor 'ter aanhouding'. Repte verder niet over doozoeking, in beslagname, enz.
En was gegeven omdat de persoon geen behoefte had om naar het bureau te gaan om wat vragen te beantwoorden.
quote:Op dinsdag 25 november 2008 00:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Zo zou ik zelf ook zijn, als ze mij willen spreken komen ze maar langs. kost alleen maar tijd en zelf heb je er niks aan, voor hetzelfde geldt, haalt een vriend een grapje met je uit, door zo'n brief na te maken.
Dit is natuurlijk wel een schoolvoorbeeld van excessief geweld/machtsmisbruik.quote:Op dinsdag 25 november 2008 01:16 schreef nachtdier2 het volgende:
[..]
Mja, ik vond het wat minder geslaagd dat ze om 9.30 met een mannetje of 7 voor de deur stonden en mij wilden geboeid wilde meenemen terwijl ik keurig hun vragen beantwoordde:
Om me vervolgens direct redelijk hardhandig tegen de muur te drukken om me te boeien, waarop mn huisgenoot dus aan kwam wandelen en ie herkend werd blijkbaar want ik mocht gelijk weer los. En dan beweren die gasten nog dat ik me verzet ook... Ja , duh, vind je het gek als ik zomaar in de boeien wordt geslagen terwijl ze de verkeerde voor zich hebben.
net als ie eerder al telefonisch had gedaan. Op even sarcastische wijze overigens...
'We willen u verhoren'. Nou, meneer, dan pakt u even een pen en papier en schrijft u toch gewoon de antwoorden op die ik u nu geef.
Ach, het kutte is gewoon dat ik bijna geboeid werd, mijn pc is meegenomen, ik gvd niet eens mocht kijken wat ze in mijn huis deden. (Meneer, als u niet heel snel een stap naar achterdoet, bent u aangehouden...terwijl je even kijkt wat ze in een zijkamertje doen.
Ik had wel verwacht dat ze langs zouden komen, maar dat dat met zo;n buitensporig geweld zou zijn en met zo'n overmacht... Ach, dr was tenminste weer keer wat politie in de straat :
Jouw probleem is dat je wat info over nachtdier2 bij elkaar zoekt en dan een geschifte conclusie daaruit trekt.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:44 schreef DoctorB het volgende:
Jouw probleem is dat je een geschifte huisgenoot hebt. Je woont zeker in een kraakpand?
Lijkt mij ook een agent aan zijn lompe en rigide antwoorden te zien.quote:Op vrijdag 28 november 2008 01:24 schreef nachtdier2 het volgende:
Jouw probleem is dat je wat info over nachtdier2 bij elkaar zoekt en dan een geschifte conclusie daaruit trekt.
En toen werd je wakker?quote:Op vrijdag 19 december 2008 10:07 schreef Argento het volgende:
Fijn om te lezen dat de politie ook weer gewoon op boeven jaagt.
dat blijkt niet onomstotelijk uit de casus.quote:Op maandag 17 november 2008 12:15 schreef mgerben het volgende:
De PC is terecht meegenomen
Maakt niet uit. In een rechtzaak krijgt de verdedigende partij (persoon Y dus) altijd de gehe toegang tot alle verzamelde bewijsstukken van de aanvallende partij (justitie dus)quote:Op maandag 17 november 2008 12:38 schreef DonJuanErnesto het volgende:
[..]
Daarbij lijkt me een kopie van bewijs toch wat minder handig in een rechtzaak dan het bewijs zelf. Ze maken ook geen kopietje van een mes, dus waarom wel van een pc?
DD
Heb ik wel al aan gedacht. Daar ga ik zeker op scannen nog.quote:Op maandag 22 december 2008 00:39 schreef geevee het volgende:
Heb je al gekeken of er misschien een keylogger o.i.d. op de pc is gezet? dan kunnen ze je gedrag op afstand controleren.
Heb je trouwens wel een goed gesprek met huisgenoot Y gevoerd over de "stoute" dingen?
Dat denk ik ook vaak. Ik denk dat ze door verkeerde prioriteiten heel wat aanzien en gezag hebben verloren en dat is eigenlijk best jammer.quote:Op maandag 22 december 2008 01:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En toen werd je wakker?
Komop zeg, "boeven". Bijvoorbeeld straatcriminaliteit durven ze niet eens naartoe te rijden. Wat nou boeven vangen. De politie functioneert steeds meer als dreigmiddel en belastingfuik. En als je ze nodig hebt zijn ze er niet. Het is in ieder geval allang mijn beste vriend niet meer.
Hoe weet jij dat nou weer? Was je er bij?quote:Op dinsdag 25 november 2008 01:56 schreef THEFXR het volgende:
Dit is natuurlijk wel een schoolvoorbeeld van excessief geweld/machtsmisbruik.
Kijk, als ze je verdenken van terrorisme, kan ik begrijpen dat ze met 7 man bij je binnenkomen,maar niet als je weigert naar het bureau te komen.
Toen ik laatst 112 belde omdat iemand ineens wat klappen ving, kwam er binnen drie minuten een politieauto aan sjezen.quote:Op maandag 22 december 2008 01:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En toen werd je wakker?
Komop zeg, "boeven". Bijvoorbeeld straatcriminaliteit durven ze niet eens naartoe te rijden. Wat nou boeven vangen. De politie functioneert steeds meer als dreigmiddel en belastingfuik. En als je ze nodig hebt zijn ze er niet. Het is in ieder geval allang mijn beste vriend niet meer.
Als het een dermate serieuze zaak is, dan gaan ze echt niet bellen voor een verhoor maar dan komen ze je direct ophalen. Die 7 man waren dus echt gewoon compleet overbodig. Hadden er ook 3 of 4 kunnen zijn. Misschien is het een stukje sensatie geweest van ze? Kan me daar wel wat bij voorstellen namelijk.quote:Op maandag 22 december 2008 18:25 schreef Locusta het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om weer eens te gaan zeuren op de politie. Het is ook nooit goed, of wel?
We kunnen wel gaan speculeren over wat de huisgenoot van TS heeft gedaan, maar als ze al met 7 man sterk aan de deur komen, dan is daar een reden voor en zal het een serieuze zaak zijn. Als je bijdehand genoeg bent om niet in te gaan op een uitnodiging om op het bureau te verschijnen, kun je er op wachten dat ze je op komen halen. Zeker als het ernstig genoeg is.
Jammer voor TS dat hij het zonder computer heeft moeten doen, maar zo gaan die zaken nou eenmaal. Is de computer verder nog helemaal intact en alle bestanden zaten er nog op?
Nee, die soort van inspecteur is dan waarschijnlijk een plaatsvervangend OvJ geweest...quote:Wat ik me trouwens ook nog afvroeg. Het binnentredingbevel (ter aanhouding) of hoe het document ook heet, is afgegeven door een of andere inspecteur. Heb even heel snel gekeken in WSv en daar kan ik dat niet zo een twee drie terugvinden helaas. Zou dat niet door de OvJ moeten zijn gebeurd? Nu we toch doorgaan met het topic...
Wow... wat een kick.quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:49 schreef FFnog het volgende:
[..]
Nee, die soort van inspecteur is dan waarschijnlijk een plaatsvervangend OvJ geweest...
Dat is handig, want dan kan de politie sneller en efficienter werken, dan hoeven ze niet iedere keer zo'n dure meneer extra uit de kast te trekken namelijk...
Ze mogen dan ook gewoon de deur eruit slopen als je niet open doet...
En als het nou nog klopte wat ie zegt ... hij bedoelt een "hulpofficier van justitie" (een "plaatsvervangend officier van justitie" is een heel ander beestje)quote:
Oh ja, je hebt gelijk (natuurlijk)quote:Op donderdag 18 juni 2009 04:29 schreef r_one het volgende:
[..]
En als het nou nog klopte wat ie zegt ... hij bedoelt een "hulpofficier van justitie" (een "plaatsvervangend officier van justitie" is een heel ander beestje)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |