quote:
Op donderdag 21 mei 2009 21:05 schreef DatMeenJeNiet het volgende:Acht trainers? En dit jaar werden we overigens weer zevende, maar dat terzijde.
Volgens wikipedia (

) achtereenvolgens Van Marwijk, Gullit, Koeman, Beenhakker, Van Marwijk, Verbeek, Vlemmings en nu weer Been.
quote:
Van Dijk
Dani - Hofland - Bahia - De Cler
El Ahmadi - Fer - Bruins
Wijnaldum - Biseswar
Makaay/Cissé
Darley, Leerdam, Vlaar, Wattemeleo, Manteiga, Vincken, Hofs, Slory, Erasmus, Pedro, Schet, Janota
Dit hou je dan een beetje over als selectie, al zie ik liever dan ook Hofs nog vertrekken, maar hij is aan de ene kant wel nodig in geval van blessures en dergelijke op het middenveld.
En nja, kwalitatief zijn de eerste elf nog goed, maar van Hofland weet je bijvoorbeeld al dat hij een stuk of zeven wedstrijden zal missen. Bahia is wel eens geschorst, etc. En daarachter zit weinig.
Inprincipe moet je daarmee op dezelfde plek kunnen eindigen als de laatste paar seizoenen en hopen op een uitschieter, alleen zit je met de ongelooflijke beperking van een hele smalle selectie en ga je van subtop ineens naar net boven de streep, hoe talentvol die reservebank ook kan zijn. Dat zal ook zeker het probleem zijn de komende seizoenen. De eerste 13, 14 zullen zeker kwalitatief goed genoeg zijn voor het linkerrijtje, alleen hoe kan je dat opvangen?
quote:
Maarja, wat moet je doen? Er is geen geld.
Het zou op zich een optie zijn om te gaan huren. Zie bijvoorbeeld Twente. Zo'n Rajkovic doet het gewoon uitstekend en zal echt niet zo veel kosten. Luirink zou een optie kunnen zijn en niet eens zoveel kosten denk ik. Misschien zullen sommigen het triest vinden dat je dan voor anderen opleid, maar Feyenoord heeft het recht niet meer zich daar te goed voor te voelen. Verder loopt er nog wel genoeg rond op de tribunes van AZ en PSV denk ik. Marko Matic bijvoorbeeld misschien, of spelers die ze niet weten te slijten en ze liever niet op de tribune hebben. (Holman, Poulsen, etc..) Maar daar is de kans dat het je veel salaris gaat kosten.
En verder moet je het transfervrij gaan zoeken in de Eredivisie...
Klopt, alleen hoelang blijft dan weer het imago van het magische Feyenoord bestaan met het geweldige legioen als het nog een jaar op deze manier gaat, hoe aantrekkelijk blijf je dan voor een speler als Van Der Gun, die voor misschien wel een beter salaris ook de 13e of 14e van Twente kan worden ipv een basisspeler bij Feyenoord.
Wat Feyenoord enorm zal helpen zou een contractverlenging zijn van De Guzman, maar die kans wordt wel erg klein. Wijnaldum eerst verkopen voor een bedrag van dubbele cijfers en daarna een seizoen later een Fer of Leerdam misschien al kwijtraken.
Wie weet gaat die samenwerking met Excelsior jonge jongens heel erg veel goed doen, waardoor het verschil om aan te sluiten kleiner gaat worden.
Belangrijkste is ook de acceptatie van het legioen zoals Happel zegt. Tot aan het in gebruik nemen van het nieuwe stadion zal Feyenoord naar mijn mening absoluut geen structurele groei en aansluiting kunnen vinden bij de huidige top5 en je moet echt bang zijn voor de stappen die AZ, Twente en Heerenveen gaan maken.
Of een externe (buitenlandse) investeerder echt DE oplossing zal zijn.... Ik weet het niet.