abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 november 2008 @ 14:07:49 #151
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_63618651
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 09:09 schreef sempron2400 het volgende:
Toch wel vervelend/moeilijk om te lezen dat met een ASS de kans op werk zo klein is. Je kunt in deze maatschappij vele normen en waarden aan de laars lappen, antisociaal zijn, en toch een goede baan hebben. Maar o wee als je wat minder goed kan communiceren. Dan is het maar de vraag of je een financieel gezonde toekomst te wachten staat.
Of iemand is gewoonweg niet gediagnosticeerd en heeft dus nog geen etiket, óf iemand vraagt zich zelf niet af of-ie autistische trekken heeft en het valt anderen ook niet zo op.
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_63618906
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 12:44 schreef tijnbrein het volgende:
Het is in deze maatschappij schijnbaar normaal om mensen met een handicap als minderwaardig te beschouwen. Maar owee als je dit durft te zeggen over iemand met een ander ras, geloof of geslacht. Want dat is de wereld te klein. Ieder mens is gelijk ongeacht het verschil, handicap of wat dan ook.
Ieder mens zou gelijk moeten zijn in deze maatschappij maar toch blijkt dit nog steeds niet zo te zijn. Zodra je een handicap hebt dan ben je minderwaardig en de maatschappij to last. Waarom? Iedereen levert een bijdrage aan de maatschappij op zijn of haar manier.
Dat is nou juist het hele punt: door die handicap lijk je als mens per definitie "minder". Een handicap is iets heel anders dan een ander ras of geloof. Die handicap zorgt ervoor dat je minder goed presteert op bepaalde vlakken als een ander mens. Zeker als een ander niet weet wat daarvan de oorzaak is, is het volkomen logisch dat iemand jou niet gaat aannemen omdat hij iemand kan vinden die die taak beter doet dan jij.

Het is een leugen/een illusie/wishful thinking dat alle mensen gelijk zijn. We hebben besloten dat alle mensen door hun intrinsieke waarde als mens gelijkwaardig zijn en gelijkwaardig behandeld moeten worden, maar dat is iets heel anders dan gelijk zijn. Het is heel goed mogelijk en eigenlijk ook waarschijnlijk dat we niet geboren zijn met gelijke kwaliteiten. Met andere woorden, als je twee mensen met hun positieve en eigenschappen naast elkaar zou zetten op een soort meetlat, kan de een een 'beter' mens zijn dan de ander. De realiteit is natuurlijk dat we geen meetlat hebben om totaal verschillende eigenschappen op een rechtvaardige manier met elkaar te vergelijken, maar het verschil is wel aanwezig en lijkt soms zo groot dat mensen geneigd zijn elkaar ongelijkwaardig te behandelen. Als autist zul je niet alleen moeten accepteren dat je sommige dingen minder goed kan, je zult moeten accepteren dat de wereld zo werkt dat je minder geaccepteerd zult worden omdat je dingen minder goed kan. Dan kun je wel hard schreeuwen als Calimero dat het niet eerlijk is, maar daar bereik je doorgaans niets mee. Het enige wat je kunt doen is: 1 je schikken naar je mogelijkheden, of: 2 hard vechten om koste wat kost te bereiken waar je wil zijn in je leven. Welke keuze maak jij?

Even voor de duidelijkheid: hiermee wil ik niet zeggen dat autisten per definitie "minder" zijn dan mensen zonder autisme. Voor "normale" mensen lijkt het alleen zo en daar word je naar behandeld.
quote:
Als er maar vaak genoeg tegen jouw wordt gezegd dat je niet goed genoeg bent ga je dit vanzelf geloven terwijl dit helemaal niet zo hoeft te zijn.

In mijn geval ga ik nu bijna geloven dat ik bepaalde dingen niet kan terwijl ik weet dat ik ze wel kan. Alleen dat ik langer nodig heb om iets te leren dat moet niet uitmaken. Dat daar bij veel bedrijven daar geen ruimte voor is, is een kwalijke zaak.
Ik hoop dat je meer kansen zult zien en aanpakken om jezelf te bewijzen.
quote:
Verder kijk ik in het begin de kat uit de boom. Omdat ik in het begin niet weet wat voor houding ik mijzelf moet aannemen. Als mensen dat raar vinden is dat hun probleem en niet de mijne. Andersom moet ik begrip hebben voor hun problemen maar zij hoeven geen begrip te hebben voor mijn problemen. En als je dat niet doet dan ben je de slechterik en hun niet. Ook hier wordt door bedrijven geen rekening mee gehouden. Als je een afwachtende houding aanneemt bij je onverschillig en niet geïnteresseerd. Terwijl dat in werkelijkheid helemaal niet zo is.
Het is wél jouw probleem en dat moet je goed onder ogen zien. Als jij niet aangenomen wordt omdat jij teveel de kat uit de boom kijkt, dan heb jij geen baan en is het voor het bedrijf geen enkel probleem om iemand te vinden die ze wel geschikt achten. Het helpt niet om hier verongelijkt over te doen en te eisen dat het bedrijf zich meer aanpast aan jouw wensen, want dan hebben ze nog meer reden om je niet aan te nemen. Ze kennen je niet, ze hebben geen idee waar je goed in bent; waarom zouden ze iemand aannemen die zeurt? Je zult jezelf aantrekkelijk moeten maken voor een bedrijf. Laat zien waarom ze jou aan moeten nemen. Maar daarvoor zul je eerst in jezelf moeten geloven en weten wat jouw kwaliteiten zijn. Pas dan kan je iemand anders overtuigen.
pi_63619109
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 13:10 schreef tijnbrein het volgende:
Dankjewel voor de tips.
1) Ik weet eigenlijk niet echt wat ik wil. Waarom ik iets leuk vind kan ik ook nauwelijks verwoorden. Op een vraag als (welk eten vind jij het lekkerst?) heb ik geen antwoord. Gewoon weg omdat ik eten niet zo belangrijk vind en niet echt een favoriet gerecht heb.
Maar dit geldt eigenlijk voor alles in het leven. Alles wat ik in het leven bereikt heb daar haal ik mijn schouders vooral. Ik heb een MAVO diploma en een MBO diploma maar het doet me weinig. Zo ook met dingen als een huis, auto en werk. Alle dingen die ik bereikt heb zijn normaal en hebben de meeste mensen ook daarom vind ik het niet speciaal. Mijn verjaardag heeft voor mij ook geen speciaale betekennis. En nu met al dat gedoe ben ik er helemaal niet mee bezig. Vandaag (29 november) ben ik jarig overigens ik word 26. Maar eigenlijk interesseerd met het helemaal niks. Die verjaardag kan me gestolen worden.
Ik ben ongelukkig en vraag mijzelf vaak hard op af waarom ik elke morgen weer op sta. Wat heb ik bereikt in het leven niet veel? Waarom doe ik de dingen die ik doe? Veel vragen waarop ik geen antwoord heb. Eigenlijk weet ik niet wie ik ben en wat ik wil. Als ik in de spiegel kijk heb ik geen idee wie mijn spiegelbeeld is.
Gefeliciteerd met je verjaardag En probeer die vragen voor jezelf te beantwoorden. Ze zijn heel belangrijk.
quote:
Ik accepteer dat ik anders ben. Maar ik heb het gevoel dat ik nog nooit een kans heb gehad om mijzelf te bewijzen. Dat een sollicitatiegesprek een toneel stukje is. Dat weet ik. Maar ik ben liever eerlijk. En toneelspelen is niks voor mij. Het is voor onbegrijpelijk dat mensen zo snel een oordeel vellen zonder een persoon de kans te geven zichzelf te bewijzen.
Als je bij een sollicitatiegesprek eerlijk zegt dat je bepaalde dingen minder goed kan, zul je daar iets tegenover moeten stellen wat je wel goed kunt. En kansen moet je creëren. Ik weet het, het klinkt allemaal zo cliché, maar het hoort bij een mentaliteit. Niet bij de pakken neer zitten
  zaterdag 29 november 2008 @ 19:15:31 #154
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_63623810
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 12:44 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ieder mens is gelijk ongeacht het verschil, handicap of wat dan ook.
[..]
&
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 14:21 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
We hebben besloten dat alle mensen door hun intrinsieke waarde als mens gelijkwaardig zijn en gelijkwaardig behandeld moeten worden, maar dat is iets heel anders dan gelijk zijn.
[..]
---
quote:

[..]

Dankjewel voor de tips.
1) Ik weet eigenlijk niet echt wat ik wil. Waarom ik iets leuk vind kan ik ook nauwelijks verwoorden. Op een vraag als (welk eten vind jij het lekkerst?) heb ik geen antwoord. Gewoon weg omdat ik eten niet zo belangrijk vind en niet echt een favoriet gerecht heb.
Maar dit geldt eigenlijk voor alles in het leven. Alles wat ik in het leven bereikt heb daar haal ik mijn schouders vooral. Ik heb een MAVO diploma en een MBO diploma maar het doet me weinig. Zo ook met dingen als een huis, auto en werk. Alle dingen die ik bereikt heb zijn normaal en hebben de meeste mensen ook daarom vind ik het niet speciaal.
Grappig, dat had/heb ik ook, collega's vragen wel eens: en, ben je nu trots op die prestatie? En ik dan maar afdoen als: stelt niets voor, wordt ik voor betaald, wat is er nu speciaal aan. Maar ik merk ook dat mensen daar niet naar kijken (die zeggen allen: die is stom dat ie daar niet trots op is), dus ik pas me aan en accepteer het dat anderen blijkbaar 'trots' nodig hebben op prestaties die ik verricht.
quote:
Mijn verjaardag heeft voor mij ook geen speciaale betekennis. En nu met al dat gedoe ben ik er helemaal niet mee bezig. Vandaag (29 november) ben ik jarig overigens ik word 26. Maar eigenlijk interesseerd met het helemaal niks. Die verjaardag kan me gestolen worden.
Desondanks toch hartelijk gefeliciteerd
quote:
Ik ben ongelukkig en vraag mijzelf vaak hard op af waarom ik elke morgen weer op sta. Wat heb ik bereikt in het leven niet veel? Waarom doe ik de dingen die ik doe? Veel vragen waarop ik geen antwoord heb. Eigenlijk weet ik niet wie ik ben en wat ik wil. Als ik in de spiegel kijk heb ik geen idee wie mijn spiegelbeeld is.
[...]
Dit soort vragen kan je waarschijnlijk alleen pas met heel veel moeite en hulp beantwoorden. Overigens zouden veel meer mensen dat soort vragen moeten hebben. Persoonlijk heb ik dat soort vragen ook (altijd al trouwens) en ik probeer ze ook te beantwoorden, maar naar mijn mening is dat nagenoeg niet mogelijk. Volgens mij moet je ze ook niet beantwoorden, maar als een uitdaging zien om zoveel bij zoveel mogelijk onderwerpen die vragen te stellen en daar antwoorden bij te zoeken (iets dat naar mijn mening wel kan)

Zoek je werk en je weet niet wat je leuk vindt? Weet je wel wat je niet leuk vindt? Denk je dat je in een groep beter werkt of liever niet? Zoek je uitdagend werk of werk waarbij je niet hoeft na te denken?
Daarbij: heel veel werk heeft diverse facetten waarbij verschillende zaken meer spelen, alleen zie je die vaak pas na een tijdje.

edit: laatste alinea gewijzigd

[ Bericht 16% gewijzigd door Stupendous76 op 29-11-2008 22:26:48 ]
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_63628509
quote:

[..]

Dankjewel voor de tips.
Maar dit geldt eigenlijk voor alles in het leven. Alles wat ik in het leven bereikt heb daar haal ik mijn schouders vooral. Ik heb een MAVO diploma en een MBO diploma maar het doet me weinig. Zo ook met dingen als een huis, auto en werk. Alle dingen die ik bereikt heb zijn normaal en hebben de meeste mensen ook daarom vind ik het niet speciaal. Mijn verjaardag heeft voor mij ook geen speciaale betekennis. En nu met al dat gedoe ben ik er helemaal niet mee bezig. Vandaag (29 november) ben ik jarig overigens ik word 26. Maar eigenlijk interesseerd met het helemaal niks. Die verjaardag kan me gestolen worden.

Tja, best herkenbaar eigenlijk (dat van verjaardagen & diploma's ook). Het is dat ik een vriend heb die me overal doorheen sleept, maar anders... En dan nog denk ik soms, 'laat maar, ik pak de auto en ik rij met 120 tegen een muur aan'... Maar als je echt dagelijks met zo'n gevoel rondloopt is dat ook best ernstig. Heb je er hulp voor of gewoon iemand om erover te praten?

Ik wil altijd alles tegelijk en alles ook zo snel mogelijk, maar ik weet nooit hoe ik het aan moet pakken en daarnaast ben ik meestal na drie dagen alweer vergeten dat ik het graag wil
quote:
3) Ik accepteer dat ik anders ben. Maar ik heb het gevoel dat ik nog nooit een kans heb gehad om mijzelf te bewijzen. Dat een sollicitatiegesprek een toneel stukje is. Dat weet ik. Maar ik ben liever eerlijk. En toneelspelen is niks voor mij. Het is voor onbegrijpelijk dat mensen zo snel een oordeel vellen zonder een persoon de kans te geven zichzelf te bewijzen.
Dat is helaas een nadeel van ons stelsel. Je moet eerst een debiel toneelstuk spelen voordat je ook maar een kans krijgt iets te laten zien. Dat geldt niet alleen voor jou hoor: mannen met vrouw en kinderen maken sneller promotie dan mannen zonder vrouw en kinderen, vrouwen met oorbellen en opgestoken haar worden eerder aangenomen dan vrouwen zonder oorbellen en met los haar, dikke mensen worden minder snel aangenomen dan dunne mensen, blonde vrouwen eerder dan vrouwen met bruin haar, etc. Iedereen wordt beoordeeld op dingen die er niet toe doen.

Daarnaast moet je ook realistisch zijn -- als jij een bedrijf had, zou je dan wel iemand aannemen die meer moeite had met het werk? Iemand met een ASS kan sommige dingen nu eenmaal minder goed. Ik zou ook niet in iedere baan een ASS'er aannemen, ondanks dat ik iedereen een leuke baan gun, sommige mensen en banen passen nu eenmaal niet bij elkaar.

Nu focus je erg op het vinden van werk, maar als je eenmaal werk hebt, loop je daar ongetwijfeld ook weer tegen problemen aan. Dat heb ik nu en daar valt dan ook niet zo heel veel aan te doen. Ik hou altijd in m'n achterhoofd dat ik ook een eigen bedrijf kan beginnen. Het enige probleem is dat ik niet kan kiezen wat voor bedrijf.
Sanity is (not) statistical
  zaterdag 29 november 2008 @ 22:29:37 #156
188877 Stupendous76
pi_63628656
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:25 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Tja, best herkenbaar eigenlijk (dat van verjaardagen & diploma's ook). Het is dat ik een vriend heb die me overal doorheen sleept, maar anders... En dan nog denk ik soms, 'laat maar, ik pak de auto en ik rij met 120 tegen een muur aan'... Maar als je echt dagelijks met zo'n gevoel rondloopt is dat ook best ernstig. Heb je er hulp voor of gewoon iemand om erover te praten?

Ik wil altijd alles tegelijk en alles ook zo snel mogelijk, maar ik weet nooit hoe ik het aan moet pakken en daarnaast ben ik meestal na drie dagen alweer vergeten dat ik het graag wil
[..]

Dat is helaas een nadeel van ons stelsel. Je moet eerst een debiel toneelstuk spelen voordat je ook maar een kans krijgt iets te laten zien. Dat geldt niet alleen voor jou hoor: mannen met vrouw en kinderen maken sneller promotie dan mannen zonder vrouw en kinderen, vrouwen met oorbellen en opgestoken haar worden eerder aangenomen dan vrouwen zonder oorbellen en met los haar, dikke mensen worden minder snel aangenomen dan dunne mensen, blonde vrouwen eerder dan vrouwen met bruin haar, etc. Iedereen wordt beoordeeld op dingen die er niet toe doen.

Daarnaast moet je ook realistisch zijn -- als jij een bedrijf had, zou je dan wel iemand aannemen die meer moeite had met het werk? Iemand met een ASS kan sommige dingen nu eenmaal minder goed. Ik zou ook niet in iedere baan een ASS'er aannemen, ondanks dat ik iedereen een leuke baan gun, sommige mensen en banen passen nu eenmaal niet bij elkaar.

Nu focus je erg op het vinden van werk, maar als je eenmaal werk hebt, loop je daar ongetwijfeld ook weer tegen problemen aan. Dat heb ik nu en daar valt dan ook niet zo heel veel aan te doen. Ik hou altijd in m'n achterhoofd dat ik ook een eigen bedrijf kan beginnen. Het enige probleem is dat ik niet kan kiezen wat voor bedrijf.
Overigens hebben veel autisten ook sterke punten, weliswaar erg afgebakend, maar toch.
Trouwens wel een vrij loze opmerking van mijzelf, ik weet nog steeds niet waar ik echt goed in ben en hoe ik dat dan kan 'uitbuiten'
Repent, Pray, Forgive
pi_63628774
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 14:00 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik herken het niet echt eigenlijk, maar misschien helpt het als je zelf ook vaak de hort op gaat. Dat maakt het misschien makkelijker om te accepteren dat hij soms weg is als jij thuis bent. Of misschien kun je zelf op stap gaan als je weet dat hij die avond weg is; dan zit je niet alleen thuis.
Tja, als hij thuis is, wil ik liever niet (lang) van huis zijn. Ja, soms even een uurtje wat voor mezelf doen of misschien wel een keer een middag winkelen, maar dat is het dan ook echt. Als ik iets met anderen ga doen, dan mis ik m'n vriend ook. Dan denk ik, als hij erbij was zou het leuker zijn.

Ik heb dat verder nooit met iemand gehad. Normaalgesproken werken mensen al snel op m'n zenuwen en ik deed vroeger alles alleen; winkelen, naar de bioscoop, op vakantie... Maar hij is echt de enige die ik helemaal vertrouw en bij wie ik mezelf kan zijn en vanaf het begin zijn we zo veel mogelijk samen geweest. Ik vind het heel moeilijk om hem los te laten en in het begin voelde het ook als afwijzing dat hij liever iets met iemand anders ging doen dan met mij.

Het grootste probleem voor mij is als ik me niet voor kan bereiden, dus als ie zoals gisteren opeens belt dat hij niet thuis slaapt. Ik heb hem wel gevraagd daar rekening mee te houden en dat doet hij ook wel. Sterker nog, als ik tegen hem zeg dat ik per se wil dat hij naar huis komt doet hij dat, maar dat wil ik ook niet (al zou ik dat op het moment het liefst wel zeggen). Ik weet ook wel dat het normaal is dat iemand een avondje voor zichzelf wat gaat doen en ik wil daar ook gewoon mee kunnen omgaan.
pi_63629768
Aan de ene kant wil ik je zeggen dat het niet praktisch is om zo afhankelijk van iemand te zijn. Misschien kun je proberen met iemand anders ook een band op te bouwen. Aan de andere kant heb ik veel bewondering voor je relatie; zoiets heb ik niet (al zou ik het ook niet willen denk ik). Ik ga vaker op stap zonder dan met mijn vriend.
  zondag 30 november 2008 @ 02:49:01 #159
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_63635382
Ik ben helemaal blij

Vader heeft voor het eerst in 16 jaar toegegeven dat dochter toch wel anders is dan anderen. Het verhaal:

Wij gingen uit elkaar toen zij 1 jaar was. Vader had steeds andere vriendinnetjes waar dochter zich maar aan aan moest passen. Als ik ergens over wilde praten was dat veel te confronterend en werd dat weg gewuifd. Toen ik laatst een gesprek met vader had over het uitgaan zei hij ineens uit zichzelf dat het met dochter toch wat anders lag en je haar niet als een "doorsnee" 16 jarige kon zien.

Iets waar ik 14 jaar lang voor heb moeten "strijden" met hem..........
pi_63640649
Ik stop met posten in dit topic, hoe vervelend ik dat ook vind. Er zijn mensen die proberen om mijn identiteit te achterhalen, dat was precies waar ik al bang voor was en daar heb ik geen zin in.
Vond het zo fijn om ergens anoniem over m'n problemen te kunnen praten, maar dat blijkt dus helaas niet mogelijk.

Veel succes nog allemaal en bedankt voor alle herkenning en openbaringen.
Sweet and innocent...
pi_63641189
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:07 schreef Innocence het volgende:
Ik stop met posten in dit topic, hoe vervelend ik dat ook vind. Er zijn mensen die proberen om mijn identiteit te achterhalen, dat was precies waar ik al bang voor was en daar heb ik geen zin in.
Vond het zo fijn om ergens anoniem over m'n problemen te kunnen praten, maar dat blijkt dus helaas niet mogelijk.

Jammer. Bedenk wel dat je nog steeds PM's kan sturen.
pi_63643166
Pff ik wil reageren maar ik ben nu te moe en ik even nadenken over een heleboel dingen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_63646041
quote:

Same here
Er gaat niets boven Groningen
pi_63656059
Wat bezielt iemand in vredesnaam om te gaan zitten proberen uit te vissen wie iemand is? =S
pi_63656660
Bij mij is het niet al te moeilijk om uit te vogelen wie ik ben Maar wat maakt het uit verder?
  zondag 30 november 2008 @ 23:29:15 #166
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_63656669
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:05 schreef Maeghan het volgende:
Wat bezielt iemand in vredesnaam om te gaan zitten proberen uit te vissen wie iemand is? =S
Ja, en wat voor belang heeft die iemand er bij

Het spijt me dat jullie je hier niet veilig voelen... Dat vind ik echt erg...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  maandag 1 december 2008 @ 12:13:31 #167
188877 Stupendous76
pi_63664754
quote:

Succes en sterkte, tot dit topic of een volgend?

[ Bericht 2% gewijzigd door Stupendous76 op 02-12-2008 00:12:58 ]
Repent, Pray, Forgive
  maandag 1 december 2008 @ 12:54:56 #168
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63665727
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:05 schreef Maeghan het volgende:
dat zijn helaas de kneuzen van het internet zie zelf geen leven hebben en daarom dat van anderen proberen te vergallen, staat stoer bij de matties jeweetzz...

Ik kan er helaas weinig aan doen, ik vind het ontzettend jammer, het breekt het vertrouwen en de mogelijkheid om gewoon anoniem te kunnen meedoen. Het is helaas de realiteit.

Tip is daarom wel dat als je anoniem in een topic mee wil doen je dus een exclusieve kloon moet hebben en er niet mee in andere topics moet posten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_63673545
Waarom is het zo vervelend als iemand weet wie je bent? Gaat het om chantage of iets dergelijks?
pi_63674165
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:42 schreef Black_Tulip het volgende:
Waarom is het zo vervelend als iemand weet wie je bent? Gaat het om chantage of iets dergelijks?
Ja, nou..., bij mij is het meer zo dat ik niet wil dat dit tot in de oneindigheid in Google blijft staan, en dan zo aan mijn naam te koppelen is. Heb dat gezeik wel eerder meegemaakt, en ik wil gewoon niet dat mijn omgeving alles wat ik hier meld kan lezen. Via Google.

Dat heb ik dus al eens vaker gehad.. bij mensen die dan op een vrijdag avond niks te doen hebben en dan je naam eens invullen bij Google. Krijg je weer van zulke reacties van 'Zo.. dus jij zegt dit en dit en dit ' .

En al helemaal omdat ik normaal praktisch niks uit mezelf zeg, laat staan dit soort dingen.. snap je..

Dus ik wil daar gewoon een klein beetje mee oppassen. Het liefst zou ik ook mijn nickname veranderen maar dat doen ze hier bij fok weer niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door sander-3 op 01-12-2008 18:15:20 ]
pi_63675033
[
quote:
quote]Op zaterdag 29 november 2008 14:21 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Dat is nou juist het hele punt: door die handicap lijk je als mens per definitie "minder". Een handicap is iets heel anders dan een ander ras of geloof. Die handicap zorgt ervoor dat je minder goed presteert op bepaalde vlakken als een ander mens. Zeker als een ander niet weet wat daarvan de oorzaak is, is het volkomen logisch dat iemand jou niet gaat aannemen omdat hij iemand kan vinden die die taak beter doet dan jij.

Het is een leugen/een illusie/wishful thinking dat alle mensen gelijk zijn. We hebben besloten dat alle mensen door hun intrinsieke waarde als mens gelijkwaardig zijn en gelijkwaardig behandeld moeten worden, maar dat is iets heel anders dan gelijk zijn. Het is heel goed mogelijk en eigenlijk ook waarschijnlijk dat we niet geboren zijn met gelijke kwaliteiten. Met andere woorden, als je twee mensen met hun positieve en eigenschappen naast elkaar zou zetten op een soort meetlat, kan de een een 'beter' mens zijn dan de ander. De realiteit is natuurlijk dat we geen meetlat hebben om totaal verschillende eigenschappen op een rechtvaardige manier met elkaar te vergelijken, maar het verschil is wel aanwezig en lijkt soms zo groot dat mensen geneigd zijn elkaar ongelijkwaardig te behandelen. Als autist zul je niet alleen moeten accepteren dat je sommige dingen minder goed kan, je zult moeten accepteren dat de wereld zo werkt dat je minder geaccepteerd zult worden omdat je dingen minder goed kan. Dan kun je wel hard schreeuwen als Calimero dat het niet eerlijk is, maar daar bereik je doorgaans niets mee. Het enige wat je kunt doen is: 1 je schikken naar je mogelijkheden, of: 2 hard vechten om koste wat kost te bereiken waar je wil zijn in je leven. Welke keuze maak jij?
Welke keuze ik maak dat weet ik niet. Ik probeer te blijven vechten om iets te bereiken met mijn leven. Maar ik word er wanhopig van dat ik weinig bereikt heb in het leven. En dat ik dingen minder goed kan.
Ik denk er aan om maar gewoon op te geven en er gewoon helemaal mee te kappen.
quote:
Even voor de duidelijkheid: hiermee wil ik niet zeggen dat autisten per definitie "minder" zijn dan mensen zonder autisme. Voor "normale" mensen lijkt het alleen zo en daar word je naar behandeld.
[..]

Ik hoop dat je meer kansen zult zien en aanpakken om jezelf te bewijzen.
[..]
Ik wou dat ik eens kans kreeg om mijzelf te bewijzen. Tot nu toe heb ik nog nooit die kans echt gehad. Ik heb nu 4 jaar mijn MBO-diploma maar in de tijd heb ik niks bijgeleerd.
quote:
Het is wél jouw probleem en dat moet je goed onder ogen zien. Als jij niet aangenomen wordt omdat jij teveel de kat uit de boom kijkt, dan heb jij geen baan en is het voor het bedrijf geen enkel probleem om iemand te vinden die ze wel geschikt achten. Het helpt niet om hier verongelijkt over te doen en te eisen dat het bedrijf zich meer aanpast aan jouw wensen, want dan hebben ze nog meer reden om je niet aan te nemen. Ze kennen je niet, ze hebben geen idee waar je goed in bent; waarom zouden ze iemand aannemen die zeurt? Je zult jezelf aantrekkelijk moeten maken voor een bedrijf. Laat zien waarom ze jou aan moeten nemen. Maar daarvoor zul je eerst in jezelf moeten geloven en weten wat jouw kwaliteiten zijn. Pas dan kan je iemand anders overtuigen.
Dat begrijp ik natuurlijk dat het mijn probleem is en dat bedrijven liever een normaal iemand aannemen zonder problemen. Maar toch vind ik dat er wel meer begrip mag bestaat bij sommige bedrijven.
Verder ben ik erg onzeker. Bij twijfel zeg ik liever dat ik het niet kan. Ik wou dat ik sterker in mijn schoen sta. Maar helaas is dat niet zo. Deze dingen zullen mij voor de rest van mijn leven blijven achtervolgen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_63675122
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:09 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Ja, nou..., bij mij is het meer zo dat ik niet wil dat dit tot in de oneindigheid in Google blijft staan, en dan zo aan mijn naam te koppelen is. Heb dat gezeik wel eerder meegemaakt, en ik wil gewoon niet dat mijn omgeving alles wat ik hier meld kan lezen. Via Google.

Dat heb ik dus al eens vaker gehad.. bij mensen die dan op een vrijdag avond niks te doen hebben en dan je naam eens invullen bij Google. Krijg je weer van zulke reacties van 'Zo.. dus jij zegt dit en dit en dit ' .

En al helemaal omdat ik normaal praktisch niks uit mezelf zeg, laat staan dit soort dingen.. snap je..

Dus ik wil daar gewoon een klein beetje mee oppassen. Het liefst zou ik ook mijn nickname veranderen maar dat doen ze hier bij fok weer niet.
Waarom zou je je schamen voor wat je op Fok post?
pi_63675182
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 14:35 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je verjaardag En probeer die vragen voor jezelf te beantwoorden. Ze zijn heel belangrijk.
[..]

Als je bij een sollicitatiegesprek eerlijk zegt dat je bepaalde dingen minder goed kan, zul je daar iets tegenover moeten stellen wat je wel goed kunt. En kansen moet je creëren. Ik weet het, het klinkt allemaal zo cliché, maar het hoort bij een mentaliteit. Niet bij de pakken neer zitten
Dankjewel.
Ik kan een aantal dingen minder goed. Maar ik daar eigenlijk niks in tegenover te stellen wat ik dan wel weer goed kan. Als ik puur en alleen naar mijn werkervaring kijk is die niet bijzonder. Ik heb alleen ervaring in ondersteunde en voorbereidende handelingen en geen ervaring met het doen van analyses of het onderhoud van apparatuur. Dit werkt tegen mij. Iemand die 4 jaar zijn/haar diploma heeft zou veel meer ervaring moeten hebben met analyseren en onderhoud dan ik heb.
Te eerlijk zijn op een sollicitatiegesprek is niet goed. Maar het achterwege laten van je te kortkomingen is ook niet goed. Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik hier een middenweg in kan vinden. Of mijn verhaal zo vertellen dat ik wel word aangenomen.
14 SHADES OF GREY
pi_63675445
quote:
[quote]Op zaterdag 29 november 2008 22:25 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Met het gevoel dat ik eigenlijk niet meer verder wil met mijn leven loop ik al jaren. Er zijn tijden geweest waar ik elke week dacht ik maak er een eind aan.
Ik loop bij een psycholoog maar de gesprekken liepen zeer moeizaam en er was nog geen enkele progressie. Door al dat gedoe met solliciteren heb ik nog geen contact met hem gehad. De gesprekken lagen stil omdat ik eerst van hem een aantal opdrachten moest uitvoeren. Van die opdrachten is nog niet veel terechtgekomen. Ik ga hem morgen bellen en dan zie ik wel verder. Want zo gaat het niet meer. Ik krijg gewoon fysieke klachten van al dit gedoe. Ik ben heel moe en heb nergens zin in.
Verder praat ik er over met een ex-collega waarmee ik bevriend ben.
quote:
[..]

Misschien als ik al mijn problemen heb opgelost en sterker in mijn schoenen sta dan krijg ik vanzelf wel leuk werk waarin ik plezier heb en mogelijkheden om mijzelf verder te ontwikkelen.
14 SHADES OF GREY
pi_63676323
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:52 schreef tijnbrein het volgende:
Welke keuze ik maak dat weet ik niet. Ik probeer te blijven vechten om iets te bereiken met mijn leven. Maar ik word er wanhopig van dat ik weinig bereikt heb in het leven. En dat ik dingen minder goed kan.
Ik denk er aan om maar gewoon op te geven en er gewoon helemaal mee te kappen.
Ik zou zeggen, doe dat niet, maar ik weet dat het moeilijk is om als je in zo'n negatieve spiraal zit er weer uit te komen. Maar blijf vooral doorgaan
quote:
Ik wou dat ik eens kans kreeg om mijzelf te bewijzen. Tot nu toe heb ik nog nooit die kans echt gehad. Ik heb nu 4 jaar mijn MBO-diploma maar in de tijd heb ik niks bijgeleerd.
Wat voor diploma heb je en wat heb je in die vier jaar gedaan?
quote:
Dat begrijp ik natuurlijk dat het mijn probleem is en dat bedrijven liever een normaal iemand aannemen zonder problemen. Maar toch vind ik dat er wel meer begrip mag bestaat bij sommige bedrijven.
Meer begrip krijg je als je laat zien ondanks je tekortkomingen iets te betekenen voor het bedrijf. Probeer gewoon bij het sollicitatiegesprek te verzwijgen wat jij zoal denkt dat er niet goed aan je is. Als dat na verloop van tijd toch naar boven komt, maakt het minder uit als je al hebt laten zien wat je kan.
quote:
Verder ben ik erg onzeker. Bij twijfel zeg ik liever dat ik het niet kan. Ik wou dat ik sterker in mijn schoen sta. Maar helaas is dat niet zo. Deze dingen zullen mij voor de rest van mijn leven blijven achtervolgen.
Doe dat niet. Als je erin gelooft dat je gebrek aan zelfvertrouwen je zal blijven achtervolgen, dan is dat ook zo. Accepteer het niet als een vaststaand, onveranderlijk feit dat je niet in jezelf gelooft. Je kunt meer zelfvertrouwen krijgen. Geloof me, ik weet dat het kan, want ik was vroeger ook erg onzeker en ik heb ook meer zelfvertrouwen gekregen. Ik zou willen dat ik een formule voor je had voor meer zelfvertrouwen, maar die is er niet, helaas. Ik kan je alleen aanraden om eens 'ja' te zeggen of dingen te doen die je eigenlijk niet goed durft. Houd je gewoon voor dat het niet uitmaakt of het goed gaat of niet; het feit dat je het doet terwijl je het vroeger niet had gedurfd, is al een overwinning.

Ik wens je veel sterkte. Het is niet makkelijk, maar je zult je zoveel beter voelen als je over een paar jaar op jezelf kan terugkijken en kan zeggen dat je zoveel vooruit bent gegaan.
pi_63677610
quote:
[quote]Op maandag 1 december 2008 19:42 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, doe dat niet, maar ik weet dat het moeilijk is om als je in zo'n negatieve spiraal zit er weer uit te komen. Maar blijf vooral doorgaan
[..]

Wat voor diploma heb je en wat heb je in die vier jaar gedaan?
[..]
Ik heb een MLO-diploma richting analytische chemie. Na mijn school ben eerst een paar maanden werkloos geweest. Daarna heb ik een aantal tijdelijke baantjes gehad. Waaronder het afwegen van chemicaliën. Verder heb ik een jaar monstervoorbereiding gedaan. De afgelopen twee jaar heb ik een klein beetje ervaring opgedaan met analyseren van monsters en het werken met apparatuur. Verder registeerde ik ook monsters.
Mijn werkervaring is dus vooral in de ondersteunde taken en niet in het analyseren van monsters. Terwijl mijn ambitie vooral in het analyseren van monsters ligt. Dat is een van de redenen waarom ik daar weg te gaan. Bij dat bedrijf waar ik ontslagen ben dacht ik dat ik een nieuwe kans kreeg om mijn verder te ontwikkelen.
Iemand in mijn situatie zou veel meer ervaring met het analyseren. Maar dat heb ik niet. Dus veel bedrijven willen mij niet omdat ik gewoon weg geen ervaring genoeg heb.
quote:
Meer begrip krijg je als je laat zien ondanks je tekortkomingen iets te betekenen voor het bedrijf. Probeer gewoon bij het sollicitatiegesprek te verzwijgen wat jij zoal denkt dat er niet goed aan je is. Als dat na verloop van tijd toch naar boven komt, maakt het minder uit als je al hebt laten zien wat je kan.
[..]

Doe dat niet. Als je erin gelooft dat je gebrek aan zelfvertrouwen je zal blijven achtervolgen, dan is dat ook zo. Accepteer het niet als een vaststaand, onveranderlijk feit dat je niet in jezelf gelooft. Je kunt meer zelfvertrouwen krijgen. Geloof me, ik weet dat het kan, want ik was vroeger ook erg onzeker en ik heb ook meer zelfvertrouwen gekregen. Ik zou willen dat ik een formule voor je had voor meer zelfvertrouwen, maar die is er niet, helaas. Ik kan je alleen aanraden om eens 'ja' te zeggen of dingen te doen die je eigenlijk niet goed durft. Houd je gewoon voor dat het niet uitmaakt of het goed gaat of niet; het feit dat je het doet terwijl je het vroeger niet had gedurfd, is al een overwinning.

Ik wens je veel sterkte. Het is niet makkelijk, maar je zult je zoveel beter voelen als je over een paar jaar op jezelf kan terugkijken en kan zeggen dat je zoveel vooruit bent gegaan.
Dat is makelijker gezegd dan gedaan. Maar toch ga ik het proberen.
14 SHADES OF GREY
pi_63679010
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:27 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik heb een MLO-diploma richting analytische chemie. Na mijn school ben eerst een paar maanden werkloos geweest. Daarna heb ik een aantal tijdelijke baantjes gehad. Waaronder het afwegen van chemicaliën. Verder heb ik een jaar monstervoorbereiding gedaan. De afgelopen twee jaar heb ik een klein beetje ervaring opgedaan met analyseren van monsters en het werken met apparatuur. Verder registeerde ik ook monsters.
Mijn werkervaring is dus vooral in de ondersteunde taken en niet in het analyseren van monsters. Terwijl mijn ambitie vooral in het analyseren van monsters ligt. Dat is een van de redenen waarom ik daar weg te gaan. Bij dat bedrijf waar ik ontslagen ben dacht ik dat ik een nieuwe kans kreeg om mijn verder te ontwikkelen.
Iemand in mijn situatie zou veel meer ervaring met het analyseren. Maar dat heb ik niet. Dus veel bedrijven willen mij niet omdat ik gewoon weg geen ervaring genoeg heb.
Hoe komt het dat je met analyseren zo weinig ervaring hebt opgedaan?
quote:
Dat is makelijker gezegd dan gedaan. Maar toch ga ik het proberen.
  maandag 1 december 2008 @ 22:19:58 #178
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_63681705
tijnbrein anders kun je ook proberen 'n HBO diploma chemie te behalen? Dat helpt altijd om wat hoger op de ladder te komen.

M.
Hallon!
  maandag 1 december 2008 @ 23:15:21 #179
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_63683786
tvp
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:09 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Globaal kan je dan nog wel over bepaalde dingen praten toch, zonder er te diep op in te gaan? En mensen die dat soort dingen doen zou ik evengoed niet al te serieus nemen.
pi_63690777
@ Black_tulip en Bluemage. HBO gaan doen zou misschien een idee. Een probleem ik ben heel slecht in wiskunde. Op het MLO begreep ik nauwelijks iets van wiskunde. Op het HBO zal wiskunde nog veel moeilijker worden. Ik kan met formule iets berekenen maar als er nog een formule bij komt dan snap ik het niet meer.
Verder heb ik nooit de mogelijkheid gekregen om ervaring op te doen met analyseren. Het stond niet in mijn takenpakket.
14 SHADES OF GREY
pi_63693543
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:15 schreef S95Sedan het volgende:
tvp
[..]

Globaal kan je dan nog wel over bepaalde dingen praten toch, zonder er te diep op in te gaan? En mensen die dat soort dingen doen zou ik evengoed niet al te serieus nemen.
Ja.. dat is wel zo.
pi_63696578
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:54 schreef tijnbrein het volgende:
Het stond niet in mijn takenpakket.
Had je dat niet kunnen eisen dan?
pi_63697648
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:58 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Had je dat niet kunnen eisen dan?
Ik heb weleens gevraagd of ik door kon groeien en meer de kant op van het analyseren. Als antwoord kreeg ik nee zo lang er niemand weg gaat dan veranderd er niks. En bij die functie was het ook nooit de bedoeling dat ik dat, dat zou gaan doen.
Verder was het bij mijn vorige werkgever de bedoeling dat ik vooral ondersteunde taken deed zoals de monsters in het apparaat zetten en op de startknop drukken de gegevens verwerken was dan weer de taak van andere die een hogere functie hadden.

Ook leuk mijn voormalig werkgever belt net met de vraag of ik terug wil komen.
Nu weet ik niet wat ik goed wat ik hier van moet denken. Ik ben daar niet zonder reden weg gegaan. En als ik terug ga is dit natuurlijk ook niet goed voor mijn imago. Maar aan de andere kant dan heb ik wel weer werk. Hoe dan ook. Het is lastig. Terug gaan en dan weer werk hebben. Met als voordeel dat ik al de werkzaamheden al ken. Maar terug gaan naar iets wat niet leuk is/was. En het contact dat ik nog heb met collega's is het alleen maar vervelender geworden daar. Het feit dat sommige collega's mijn raar gaan aankijken en gaan pesten omdat het niet gelukt is om ander werk te vinden. Dat mijn voormalig werkgever nu gaat eisen dat ik blijf.
14 SHADES OF GREY
pi_63698381
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 15:37 schreef tijnbrein het volgende:
Ik heb weleens gevraagd of ik door kon groeien en meer de kant op van het analyseren. Als antwoord kreeg ik nee zo lang er niemand weg gaat dan veranderd er niks. En bij die functie was het ook nooit de bedoeling dat ik dat, dat zou gaan doen.
Verder was het bij mijn vorige werkgever de bedoeling dat ik vooral ondersteunde taken deed zoals de monsters in het apparaat zetten en op de startknop drukken de gegevens verwerken was dan weer de taak van andere die een hogere functie hadden.

Ook leuk mijn voormalig werkgever belt net met de vraag of ik terug wil komen.
Nu weet ik niet wat ik goed wat ik hier van moet denken. Ik ben daar niet zonder reden weg gegaan. En als ik terug ga is dit natuurlijk ook niet goed voor mijn imago. Maar aan de andere kant dan heb ik wel weer werk. Hoe dan ook. Het is lastig. Terug gaan en dan weer werk hebben. Met als voordeel dat ik al de werkzaamheden al ken. Maar terug gaan naar iets wat niet leuk is/was. En het contact dat ik nog heb met collega's is het alleen maar vervelender geworden daar. Het feit dat sommige collega's mijn raar gaan aankijken en gaan pesten omdat het niet gelukt is om ander werk te vinden. Dat mijn voormalig werkgever nu gaat eisen dat ik blijf.
Het is eigenlijk heel simpel: jij belt je vorige werkgever en je zegt dat als hij je zo graag terug wil hebben, dat hij je dan de kans moet geven om voldoende werkervaring op te doen in analyseren. Als hij dat niet wil, dan zeg je nee. Als hij ja zegt en nee doet, dan vertrek je weer. Jouw voormalig werkgever gaat eisen dat je blijft? Kom nou zeg. Jij bent nu in een positie om te gaan eisen. Hij wil je terug en jij weet niet zeker of je er nog wil werken, maar misschien wordt de keuze wat makkelijker als hij je wat dingen aanbiedt. Hij belt jou met de vraag of je terug wil komen; dat betekent dat je wat waard bent voor hem! Benut dat En negeer collega's die zich gedragen als kleuters. Als zij zich zo gedragen, dan heb je hen toch niet nodig?
pi_63700480
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:04 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Het is eigenlijk heel simpel: jij belt je vorige werkgever en je zegt dat als hij je zo graag terug wil hebben, dat hij je dan de kans moet geven om voldoende werkervaring op te doen in analyseren. Als hij dat niet wil, dan zeg je nee. Als hij ja zegt en nee doet, dan vertrek je weer. Jouw voormalig werkgever gaat eisen dat je blijft? Kom nou zeg. Jij bent nu in een positie om te gaan eisen. Hij wil je terug en jij weet niet zeker of je er nog wil werken, maar misschien wordt de keuze wat makkelijker als hij je wat dingen aanbiedt. Hij belt jou met de vraag of je terug wil komen; dat betekent dat je wat waard bent voor hem! Benut dat En negeer collega's die zich gedragen als kleuters. Als zij zich zo gedragen, dan heb je hen toch niet nodig?
Ik denk er over na. De enige reden dat ze mij gebeld hebben is dat ze geen mensen kunnen vinden voor die functies. Er staan nog 5 of 6 plaatsen open bij dat bedrijf. En tot nu toe is er een sollicitant geweest die is afgewezen omdat zij niet geschikt was. Verder willen er nog meer mensen weg. Van zeker 5 collega weet dat ze ook weg willen. En een paar willen misschien wel weg maar kunnen niet omdat ze te veel verdienen. Misschien kan ik deze positie benutten om te proberen hogerop te komen. Maar ik weet in hoevere zij daarin mee willen gaan.
Over die collega's daar heb je gelijk in. Laat ze maar praten.
14 SHADES OF GREY
  dinsdag 2 december 2008 @ 23:04:17 #186
188877 Stupendous76
pi_63711899
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:14 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik denk er over na. De enige reden dat ze mij gebeld hebben is dat ze geen mensen kunnen vinden voor die functies. Er staan nog 5 of 6 plaatsen open bij dat bedrijf. En tot nu toe is er een sollicitant geweest die is afgewezen omdat zij niet geschikt was. Verder willen er nog meer mensen weg. Van zeker 5 collega weet dat ze ook weg willen. En een paar willen misschien wel weg maar kunnen niet omdat ze te veel verdienen. Misschien kan ik deze positie benutten om te proberen hogerop te komen. Maar ik weet in hoevere zij daarin mee willen gaan.
Ik weet niet waarom er zoveel weg willen (zelfde reden als jij?), maar als jouw voormalige werkgever vraagt of je terug wilt komen, vraag dan om de voorwaarde die jij wilt (namelijk doorgroeimogelijkheden, of op zijn minst bijscholing ofzo)
Succes!
Repent, Pray, Forgive
pi_63714107
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:14 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Als ze zo staan te springen om werknemers, is dat extra reden om eens goed op je strepen te staan.
pi_63718562
@ Stupendous76 En Black_Tulip.
De redenen waarom er mensen daar weg verschilt per persoon. De een kan niet doorgroeien, de ander heeft het niet naar zijn zin. Weer een ander wil verhuizen naar een ander plaats.
Verder is mijn situatie nog ingewikkelder dan ik vertelde. Ik was namelijk gedetacheerd bij een bedrijf. Het bedrijf dat mij detacheerde belde mij op met de vraag of ik wil terug komen. Het bedrijf waar ik werkte behandelde mij en een paar collega's die ook gedetacheerd waren als tweede rangs medewerkers en het bedrijf dat ons detacheerde keek ook niet naar ons om. Verder zou ik daar nooit de mogelijkheid krijgen om door te groeien. En bij het bedrijf waar ik werkte in dienst in komen is ook geen optie. Omdat zij liever HBO-ers hebben dan MBO-ers.
Ik kan dus wel op mijn strepen gaan staan maar ik denk niet dat, dat zinvol is. Bijscholing vragen is zinloos want dat is niet nodig voor het uitvoeren van de functie dus krijgen ik dat niet. Doorgroeimogelijkheden binnen die functie zijn er gewoon weg niet. Ik en mijn collega's die gedetacheerd zijn, zijn voor een bepaald takkenpakket aangenomen. En eigenlijk is dat vooral ondersteund werk ipv uitvoerend werk.
Ik denk dat het voor mij beter is dat ik iets anders ga zoeken. Misschien kan het bedrijf dat mij detacheerde mij ergens anders plaatsen waar ik wel verder kan groeien. Zo niet dan ga ik verder zoeken elders.
14 SHADES OF GREY
pi_63722512
Heb een vraagje: Ben begin dit jaar door de huisarts naar de psychiater gestuurd op verdenking van een autisme spectrum stoornis. De psych zei: Ik zie niks autistisch in jou. Ik dacht dat hij daar een duidelijke reden voor had, maar later hoorde ik dat hij niet zo gelooft in die "spectra". Nou weet ik niet of hij niet in de aandoening op zich gelooft of in de benaming ervan. Ik geloof er in elk geval wel in......

Nou ben ik gediagnosiceerd met ADD en persoonlijkheidsproblematiek (zoals bang voor nieuwe dingen, me niet aan mensen kunnen hechten, me niet kunnen openen, emoties niet kunnen tonen etc). Ik heb kort geleden ritalin geprobeerd maar dat was tot nu toe geen succes.

Twee familieleden van mij zijn kort geleden gediagnosticeerd met het Syndroom van Asperger en één van de twee heeft ook licht ADHD. Nou is mijn vraag: Kan enorme drukte in je hoofd ook veroorzaakt worden door Asperger? Kun je ook Asperger hebben als je figuurlijk taalgebruik wel goed begrijpt en als je niet veel moeite hebt om bij mensen hun gezichtsuitdrukking te lezen?

Ik heb wel veel moeite met communicatie. Soms weet ik niet wat mensen nou precies bedoelen, maar dat zou ook wellicht ook door ADD verklaard kunnen worden of door de problemen die ik inmiddels heb met mijn zelfvertrouwen.

Ik ben gewoon erg bang, dat ik wellicht óf alleen Asperger heb en géén ADD of een combinatie van beiden.

Ik ben erg graag alleen, heb moeite met contacten leggen, ben erg nerveus voor nieuwe dingen, raak in paniek als ik de weg niet weet, ik zie het overzicht allemaal niet, heb erg beperkte interessen, ben erg serieus vergeleken met leeftijdgenoten en ben zéér geremd. Je zult mij niet gauw in de apres-ski bar zien hoor haha.

Tot nu toe heb ik altijd gedacht dat dit alles door mijn ADD kwam, maar ik begin toch erg te twijfelen....

sorry, voor de lange post.....
  woensdag 3 december 2008 @ 14:18:36 #190
188877 Stupendous76
pi_63725241
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:25 schreef oceanpony het volgende:
Heb een vraagje: Ben begin dit jaar door de huisarts naar de psychiater gestuurd op verdenking van een autisme spectrum stoornis. De psych zei: Ik zie niks autistisch in jou. Ik dacht dat hij daar een duidelijke reden voor had, maar later hoorde ik dat hij niet zo gelooft in die "spectra". Nou weet ik niet of hij niet in de aandoening op zich gelooft of in de benaming ervan. Ik geloof er in elk geval wel in......

Nou ben ik gediagnosiceerd met ADD en persoonlijkheidsproblematiek (zoals bang voor nieuwe dingen, me niet aan mensen kunnen hechten, me niet kunnen openen, emoties niet kunnen tonen etc). Ik heb kort geleden ritalin geprobeerd maar dat was tot nu toe geen succes.

Twee familieleden van mij zijn kort geleden gediagnosticeerd met het Syndroom van Asperger en één van de twee heeft ook licht ADHD. Nou is mijn vraag: Kan enorme drukte in je hoofd ook veroorzaakt worden door Asperger? Kun je ook Asperger hebben als je figuurlijk taalgebruik wel goed begrijpt en als je niet veel moeite hebt om bij mensen hun gezichtsuitdrukking te lezen?

Ik heb wel veel moeite met communicatie. Soms weet ik niet wat mensen nou precies bedoelen, maar dat zou ook wellicht ook door ADD verklaard kunnen worden of door de problemen die ik inmiddels heb met mijn zelfvertrouwen.

Ik ben gewoon erg bang, dat ik wellicht óf alleen Asperger heb en géén ADD of een combinatie van beiden.

Ik ben erg graag alleen, heb moeite met contacten leggen, ben erg nerveus voor nieuwe dingen, raak in paniek als ik de weg niet weet, ik zie het overzicht allemaal niet, heb erg beperkte interessen, ben erg serieus vergeleken met leeftijdgenoten en ben zéér geremd. Je zult mij niet gauw in de apres-ski bar zien hoor haha.

Tot nu toe heb ik altijd gedacht dat dit alles door mijn ADD kwam, maar ik begin toch erg te twijfelen....

sorry, voor de lange post.....
Lange post? Valt wel mee i.v.m. andere hier

Die diagnose ADD, wie heeft die gesteld? Diezelfde psycholoog die weinig waarde hecht aan PDD-NOS/Asperger? Kan je die psycholoog op papier laten zetten waarom het volgens hem/haar géén Asperger is. En waarom het wel ADD is. Sterker nog: vraag gewoon een copie op van het rapport dat hij/zij van jou gemaakt heeft, daar moet in staan hoe hij/zij tot die conclusie is gekomen (dat recht heb je)
Daarnaast: als jij meer zekerheid wilt hebben, ga voor een second opinion. De motivatie hiervoor heb je net zelf gegeven: in eerste instantie jouw huisarts die daar een gegrond(?) vermoeden voor heeft, vergelijkbare voorvallen in de (nabije) familie, jouw eigen mening/ervaring, etc.

Succes!
Repent, Pray, Forgive
pi_63726235
quote:
Op woensdag 3 december 2008 14:18 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Lange post? Valt wel mee i.v.m. andere hier

Die diagnose ADD, wie heeft die gesteld? Diezelfde psycholoog die weinig waarde hecht aan PDD-NOS/Asperger? Kan je die psycholoog op papier laten zetten waarom het volgens hem/haar géén Asperger is. En waarom het wel ADD is. Sterker nog: vraag gewoon een copie op van het rapport dat hij/zij van jou gemaakt heeft, daar moet in staan hoe hij/zij tot die conclusie is gekomen (dat recht heb je)
Daarnaast: als jij meer zekerheid wilt hebben, ga voor een second opinion. De motivatie hiervoor heb je net zelf gegeven: in eerste instantie jouw huisarts die daar een gegrond(?) vermoeden voor heeft, vergelijkbare voorvallen in de (nabije) familie, jouw eigen mening/ervaring, etc.

Succes!
Bedankt voor je antwoord! Die betreffende psychiater die ADD heeft vastgesteld doet alleen diagnostiek, dus hij heeft me doorverwezen naar een plek die gespecialiseerd is in neuro-psychiatrie. Daar wilden ze mij testen op ASS, waarschijnlijk vanwege die bovengenoemde klachten. Ik was ervan overtuigd dat die vorige psych dacht dat ik het zeker weten niet had, dus ik heb het even afgeslagen. In het vorige onderzoek ben ik er (volgens de gegevens in het dossier, die niks zeggen over ASS) niet op getest.

Ik ga toch maar voorstellen om het nog even te laten uitzoeken..... De nieuwe psychologe vroeg naar de 2 kernpunten (dus het begrijpen van figuurlijk taalgebruik en nonverbale communicatie) en ik zei dat ik met beide niet zoveel problemen had, toen besloot zij er niet verder op in te gaan. Daarom vraag ik me af of je wel Asperger kan hebben zonder die 2 dingen... Bijna alle andere problemen die iemand met Asperger ondervindt, heb ik namelijk weldegelijk......en sommige daarvan kun je niet verklaren vanuit ADD....
  woensdag 3 december 2008 @ 16:25:09 #192
188877 Stupendous76
pi_63728124
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:02 schreef oceanpony het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord! Die betreffende psychiater die ADD heeft vastgesteld doet alleen diagnostiek, dus hij heeft me doorverwezen naar een plek die gespecialiseerd is in neuro-psychiatrie. Daar wilden ze mij testen op ASS, waarschijnlijk vanwege die bovengenoemde klachten. Ik was ervan overtuigd dat die vorige psych dacht dat ik het zeker weten niet had, dus ik heb het even afgeslagen. In het vorige onderzoek ben ik er (volgens de gegevens in het dossier, die niks zeggen over ASS) niet op getest.

Ik ga toch maar voorstellen om het nog even te laten uitzoeken..... De nieuwe psychologe vroeg naar de 2 kernpunten (dus het begrijpen van figuurlijk taalgebruik en nonverbale communicatie) en ik zei dat ik met beide niet zoveel problemen had, toen besloot zij er niet verder op in te gaan. Daarom vraag ik me af of je wel Asperger kan hebben zonder die 2 dingen... Bijna alle andere problemen die iemand met Asperger ondervindt, heb ik namelijk weldegelijk......en sommige daarvan kun je niet verklaren vanuit ADD....
Nou, het een sluit het ander zeker niet. Het is niet zo dat je pas 'iets' hebt als je exact aan het bijbehorende lijstje voldoet. Daarnaast, het is heel goed mogelijk dat als je Asperger hebt, hebt leren om te gaan met bepaalde verschijnselen (of ze waren er bij jou uberhaupt nooit, dat zou ook nog kunnen)
In het algemeen hebben autisten moeite met figuurlijk taalgebruik en nonverbale communicatie, maar dus niet iedere autist. Daar kan je achter komen met testen en gesprekken met psychologen.
Overigens: het is een autismespectrumstoornis, dat wil zeggen dat er legio mogelijkheden/combinaties zijn.
Repent, Pray, Forgive
pi_63735014
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:55 schreef tijnbrein het volgende:
Misschien kan het bedrijf dat mij detacheerde mij ergens anders plaatsen waar ik wel verder kan groeien. Zo niet dan ga ik verder zoeken elders.
Ik hoop voor je dat ze dat doen dan
pi_63747123
quote:
Op woensdag 3 december 2008 20:25 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat ze dat doen dan
Ja dat hoop ik ook. Maar ik reken er dat ze dat niet gaan doen. DUs ga ik verder zoeken.

Verder was ik gisteren bij het CWI. Toen ik aangaf moeite met sociale interactie en onzeker vroeg hij of ik daar hulp voor had gezocht. Dat heb ik.
Verder krijg ik een competentietest.
14 SHADES OF GREY
pi_63747560
quote:
Op donderdag 4 december 2008 08:51 schreef tijnbrein het volgende:
Toen ik aangaf moeite met sociale interactie en onzeker vroeg hij of ik daar hulp voor had gezocht. Dat heb ik.
Waarom zou je dat zeggen? Door dat te zeggen, beweer je impliciet dat het van belang is. Wat denk je zelf? Is het van belang? Het gaat er uiteindelijk alleen maar toch om dat je je werk goed doet? Maar doordat je het aangeeft, gaat zo'n man zelf denken "hm, als hij sociaal niet zo goed is, zullen werkgevers hem niet aan willen nemen, en gelijk hebben ze". Je beperkt je eigen mogelijkheden door zoiets te zeggen.
pi_63758602
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:19 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Waarom zou je dat zeggen? Door dat te zeggen, beweer je impliciet dat het van belang is. Wat denk je zelf? Is het van belang? Het gaat er uiteindelijk alleen maar toch om dat je je werk goed doet? Maar doordat je het aangeeft, gaat zo'n man zelf denken "hm, als hij sociaal niet zo goed is, zullen werkgevers hem niet aan willen nemen, en gelijk hebben ze". Je beperkt je eigen mogelijkheden door zoiets te zeggen.
Dat hoeft toch niet. En ik denk dat hij dat zelf ook al gemerkt had aan mijn houding en lichaamstaal. Verder heb ik het vooral gehad over het feit dat ik nogal onzeker ben en weinig zelfvertrouwen.
14 SHADES OF GREY
pi_63764127
Ik ben het eens met tijnbrein wat dit betreft; als er iets is waar je toch al merkbaar problemen mee hebt, kun je er maar beter eerlijk over zijn en zeggen dat je er hard aan probeert te werken, dan dat je doet of het probleem er niet is. En natuurlijk is het ook van belang. Als je solliciteert zoek je toch een baan die bij je past en niet eentje waarin je ook veel dingen moet doen waarin je heel slecht bent en waarbij je je niet op je gemak voelt.

Ook vanuit het perspectief van werkgever: ik zou liever iemand aannemen die zei dat ie een bepaald probleem had, maar daarmee om kon gaan of er hulp bij had, dan iemand die zei dat er niks was, maar ondertussen wel 'vreemd' overkwam.
pi_63766647
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:15 schreef Maeghan het volgende:
Ik ben het eens met tijnbrein wat dit betreft; als er iets is waar je toch al merkbaar problemen mee hebt, kun je er maar beter eerlijk over zijn en zeggen dat je er hard aan probeert te werken, dan dat je doet of het probleem er niet is. En natuurlijk is het ook van belang. Als je solliciteert zoek je toch een baan die bij je past en niet eentje waarin je ook veel dingen moet doen waarin je heel slecht bent en waarbij je je niet op je gemak voelt.

Ook vanuit het perspectief van werkgever: ik zou liever iemand aannemen die zei dat ie een bepaald probleem had, maar daarmee om kon gaan of er hulp bij had, dan iemand die zei dat er niks was, maar ondertussen wel 'vreemd' overkwam.
Maar niets zeggen staat niet gelijk aan zeggen dat er niets is. In het algemeen te weinig zelfvertrouwen hebben en onzeker zijn hoeft geen probleem te zijn, je maakt het een probleem door het feit dat je het erover hebt en daarmee impliciet stelt dat het belangrijk is. Het ligt anders als je problemen hebt met een specifieke vaardigheid of werkomgeving. Dan is het wel van belang dat je dat meldt en op die manier vermijdt dat je ooit in zo'n omgeving hoeft te werken of ooit dat werk hoeft te doen.

Wat betreft 'vreemd' overkomen, ik heb bij mijn sollicitaties nooit wat gezegd over mijn autisme en ik weet zeker dat sommige mensen me een vreemde snuiter vonden, maar ik ben vaak genoeg aangenomen.
pi_63766792
Nog even dit: ik raad tijnbrein om pragmatische redenen af om het bij een dergelijk gesprek te hebben over onzekerheid en zelfvertrouwen. Ik vermoed dat je gesprekspartner dan minder bereid zal zijn om je aan het werk te helpen, terwijl een baan hebben bij uitstek een manier is om meer zelfvertrouwen te krijgen.
pi_63778255
quote:
Op woensdag 3 december 2008 16:25 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Nou, het een sluit het ander zeker niet. Het is niet zo dat je pas 'iets' hebt als je exact aan het bijbehorende lijstje voldoet. Daarnaast, het is heel goed mogelijk dat als je Asperger hebt, hebt leren om te gaan met bepaalde verschijnselen (of ze waren er bij jou uberhaupt nooit, dat zou ook nog kunnen)
In het algemeen hebben autisten moeite met figuurlijk taalgebruik en nonverbale communicatie, maar dus niet iedere autist. Daar kan je achter komen met testen en gesprekken met psychologen.
Overigens: het is een autismespectrumstoornis, dat wil zeggen dat er legio mogelijkheden/combinaties zijn.
Ben gisteren bij de psych geweest en heb het met haar besproken. Ze zou het nagaan of ik al getest ben op ASS, zo niet , dan gaan ze me waarschijnlijk toch nog testen......Is maar beter, want dan weten we het zeker. Ze zei inderdaad dat het een het ander niet uitsluit..... Gelukkig wordt er nog een keer naar gekeken, anders blijf je het jezelf maar afvragen...
pi_63778478
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:38 schreef Black_Tulip het volgende:
Nog even dit: ik raad tijnbrein om pragmatische redenen af om het bij een dergelijk gesprek te hebben over onzekerheid en zelfvertrouwen. Ik vermoed dat je gesprekspartner dan minder bereid zal zijn om je aan het werk te helpen, terwijl een baan hebben bij uitstek een manier is om meer zelfvertrouwen te krijgen.
Of ik dat nu wel of niet vertel. Dat zien ze toch ook aan mijn houding en gedrag tijdens een sollicitatiegesprek.
Dus volgens mij maakt het niet veel uit of ik het nu wel of niet vertel.
14 SHADES OF GREY
pi_63779733
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:18 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Of ik dat nu wel of niet vertel. Dat zien ze toch ook aan mijn houding en gedrag tijdens een sollicitatiegesprek.
Zoals ik al eerder zei, als je het wel zegt, stel je daarmee dat je onzekerheid van belang is. Als je het er niet over hebt, is er een kans dat je gesprekspartner het misschien wel ziet, maar gewoon negeert.
  vrijdag 5 december 2008 @ 21:26:24 #203
188877 Stupendous76
pi_63792888
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:18 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

En als ze het nu eens niet zien aan je houding? Hoe weet jij of ze het zien?
Misschien is het handiger om niet te zeggen dat je ergens een probleem mee hebt, maar dat je een (lichte) vorm van autisme hebt, waardoor je anders reageert dan anderen. Hierdoor draai je het negatieve (= moeilijk in contacten) om naar iets wat positiever overkomt (= ja, ik maak moeilijk contact, maar dat komt hierdoor. Voordeel daarvan is dat ik daardoor ook heel precies ben, en oh ja, ik ben druk bezig om meer contacten aan te gaan)
Repent, Pray, Forgive
pi_63793882
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 21:26 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

En als ze het nu eens niet zien aan je houding? Hoe weet jij of ze het zien?
Misschien is het handiger om niet te zeggen dat je ergens een probleem mee hebt, maar dat je een (lichte) vorm van autisme hebt, waardoor je anders reageert dan anderen. Hierdoor draai je het negatieve (= moeilijk in contacten) om naar iets wat positiever overkomt (= ja, ik maak moeilijk contact, maar dat komt hierdoor. Voordeel daarvan is dat ik daardoor ook heel precies ben, en oh ja, ik ben druk bezig om meer contacten aan te gaan)
Ja maar dat zou liegen zijn aangezien ik nooit getest ben op autisme. Dus misschien is dat niet zo´n goed idee.
14 SHADES OF GREY
  zaterdag 6 december 2008 @ 08:06:49 #205
188877 Stupendous76
pi_63800389
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 22:04 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ja maar dat zou liegen zijn aangezien ik nooit getest ben op autisme. Dus misschien is dat niet zo´n goed idee.
Laat je testen.
Repent, Pray, Forgive
pi_63801880
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 08:06 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Laat je testen.
Misschien is dat wel een goed idee.
14 SHADES OF GREY
pi_63803425
Ik word ook getest!
Children of the night. What music they make.
  zondag 7 december 2008 @ 02:24:21 #208
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_63817671
Aan alle lieve ASS mensen; stop alsjeblieft niet met posten.

Ik, als moeder van een ASS kind heb veel steun, herkenning en vroegtijdige ondersteuning aan jullie berichten. Jullie posts mogen dan misschien in jullie ogen niets waard zijn; voor mij betekenen ze heel veel. Ik kan als ouder hier ervaring uit halen en proberen mij in te zetten voor het welzijn van mijn kind.

Dochters NLD rapport/diagnose werd door een leraar van haar SBO school gebruikt om er wijzer van te worden (voor latere NLD'ers). Jullie ervaringen maken mij weer wijzer en geven mij inzicht in de belevingswereld van mijn kind. Dus schrijf alsjeblieft jullie "ding" hier neer, er zijn zoveel mensen die er mee gebaat zijn.

Dat mensen googlen op jullie geschiedenis zegt meer iets over hen dan over jullie zelf. Ik heb een aantal pagina's terug vermeldt dat dochter's vader eindelijk inziet dat er wel degelijk iets met dochter is. Misschien speelt dat voor meerderen hier; altijd maar blijven doen alsof er niets aan de hand is; altijd maar de schijn ophouden. Dat is dan jammer voor de mensen om je heen, maar jij als ervaringsdeskundige kan juist zoveel betekenen voor een ander...........
pi_63817975
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:24 schreef childintime het volgende:
Aan alle lieve ASS mensen; stop alsjeblieft niet met posten.

Ik, als moeder van een ASS kind heb veel steun, herkenning en vroegtijdige ondersteuning aan jullie berichten. Jullie posts mogen dan misschien in jullie ogen niets waard zijn; voor mij betekenen ze heel veel. Ik kan als ouder hier ervaring uit halen en proberen mij in te zetten voor het welzijn van mijn kind.

Dochters NLD rapport/diagnose werd door een leraar van haar SBO school gebruikt om er wijzer van te worden (voor latere NLD'ers). Jullie ervaringen maken mij weer wijzer en geven mij inzicht in de belevingswereld van mijn kind. Dus schrijf alsjeblieft jullie "ding" hier neer, er zijn zoveel mensen die er mee gebaat zijn.

Dat mensen googlen op jullie geschiedenis zegt meer iets over hen dan over jullie zelf. Ik heb een aantal pagina's terug vermeldt dat dochter's vader eindelijk inziet dat er wel degelijk iets met dochter is. Misschien speelt dat voor meerderen hier; altijd maar blijven doen alsof er niets aan de hand is; altijd maar de schijn ophouden. Dat is dan jammer voor de mensen om je heen, maar jij als ervaringsdeskundige kan juist zoveel betekenen voor een ander...........
Ik ga als het doorgaat komend jaar beginnen met een cursus om ervaringsdeskundige te worden mbt autisme (dat ben ik natuurlijk al, maar dan word ik opgeleid om lotgenoten te begeleiden e.d.). Eerst een basiscursus en van daaruit verder leren.

Ben benieuwd.

Mensen mogen best googlen op mijn geschiedenis, mijn privé dingen zijn niet te koppelen aan FOK! en dat wil ik lekker zo houden.
  zondag 7 december 2008 @ 10:35:11 #210
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63819751
quote:
Op zondag 7 december 2008 03:00 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik ga als het doorgaat komend jaar beginnen met een cursus om ervaringsdeskundige te worden mbt autisme (dat ben ik natuurlijk al, maar dan word ik opgeleid om lotgenoten te begeleiden e.d.). Eerst een basiscursus en van daaruit verder leren.

Ben benieuwd.

Dat klinkt tof Juup, waar ga je dit doen?
pi_63822053
quote:
Op zondag 7 december 2008 10:35 schreef Re het volgende:

[..]

Dat klinkt tof Juup, waar ga je dit doen?
In Eindhoven. De "basis" cursussen worden gegeven bij het GGzE, en de verdere opleiding zou dan gedaan moeten worden op de Fontys Hogeschool.
Maar ik moet eerst eens kijken of het wel geschikt is voor mij (dat ik mezelf niet te betrokken ga voelen e.d.), en daar zijn de basis cursussen voor.
pi_63834863
Herkennen mensen zich hier misschien in iets wat ik zou omschrijven als 'je hersens/gedachten die als het ware 'klem' zitten'?

Daar heb ik nogal vaak last van eigenlijk.... (plus ik voldoe ook wel aan een paar eigenschappen uit het 'asperger lijstje' wat ik in een eerdere reeks al gemeld had)
pi_63941781
Gisteren heeft mij ex-leidinggevende vertelt aan de rest van ex-collega's dat ik ontslagen ben bij mij nieuwe werkgever. Zonder dat hij mij hierover heeft ingelicht. Ook deed hij dit op een moment dat er niemand was die tegen hem in durfde te gaan. Volgens mij is het ook een waarschuwing aan de rest dat als je weggaat je niet meer terug kan komen zonder belachelijk gemaakt te worden.

De reden dat hij dit vertelde is dat hijzelf veel problemen heeft en mij wil terugpakken omdat ik hem openlijk heb tegengesprokken. Verder straft hij mij omdat ik loyaal was naar andere personen dan hem. Die personen zijn mijn vrienden maar dat betekend niet dat ik hun blindelings vlog. Ik vond mijn leidinggevende al slecht voordat ik vrienden met hun werd. Zelfs in de periode dat hun nog bevriend waren met de leidinggevende.
Hij(ex-leidinggevende) heeft niet voldoende capaciteiten om goed leiding te geven. Zo lang ik hem ken twijfel ik aan zijn capaciteiten. Hij is een kapitein op een zinkend schip.
Een paar voorbeelden van zijn faalende beleid:
1) Toen ik vertelde dat ik problemen had luisterde hij daarnaar. Maar daarna heeft hij nooit meer gevraagd hoe het ging met mij.
2) In een drukke periode waarin overgewerkt moet zelf op vakantie gaan.

Waar ik mij vooral boos over maak is dat hij gewoon achter mij rug om over mij roddelt en mij probeert belachelijk bij mij ex-collega's. Daar zou je als leidinggevende boven moeten staan. Het getuigt van een groot gebrek aan professionaliteit om zoiets te doen. Zo ga je niet met mensen om. Zelfs niet als je ruzie met iemand hebt. Zulke dingen doe je namelijk niet. Ik heb problemen met sociale interactie maar zoiets zou ik nooit doen. Hij heeft meer problemen dan ik. Eigenlijk zou ik medelijden met hem moeten hebben. Maar dat heb ik niet. Ik hoop dat dit voor hem gevolgen gaat hebben.
Voor iedereen zou het beste zijn als hij opstapt en er een nieuw iemand komt die een totaal nieuwe start maakt en dit schip van de ondergaan redt. Als dit niet op zeer korte termijn dan gaat het volledig mis.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 12 december 2008 @ 23:22:35 #214
188877 Stupendous76
pi_63975544
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:03 schreef tijnbrein het volgende:
Gisteren heeft mij ex-leidinggevende vertelt aan de rest van ex-collega's dat ik ontslagen ben bij mij nieuwe werkgever. Zonder dat hij mij hierover heeft ingelicht. Ook deed hij dit op een moment dat er niemand was die tegen hem in durfde te gaan. Volgens mij is het ook een waarschuwing aan de rest dat als je weggaat je niet meer terug kan komen zonder belachelijk gemaakt te worden.

De reden dat hij dit vertelde is dat hijzelf veel problemen heeft en mij wil terugpakken omdat ik hem openlijk heb tegengesprokken. Verder straft hij mij omdat ik loyaal was naar andere personen dan hem. Die personen zijn mijn vrienden maar dat betekend niet dat ik hun blindelings vlog. Ik vond mijn leidinggevende al slecht voordat ik vrienden met hun werd. Zelfs in de periode dat hun nog bevriend waren met de leidinggevende.
Hij(ex-leidinggevende) heeft niet voldoende capaciteiten om goed leiding te geven. Zo lang ik hem ken twijfel ik aan zijn capaciteiten. Hij is een kapitein op een zinkend schip.
1) Toen ik vertelde dat ik problemen had luisterde hij daarnaar. Maar daarna heeft hij nooit meer gevraagd hoe het ging met mij.

Waar ik mij vooral boos over maak is dat hij gewoon achter mij rug om over mij roddelt en mij probeert belachelijk bij mij ex-collega's. Daar zou je als leidinggevende boven moeten staan. Het getuigt van een groot gebrek aan professionaliteit om zoiets te doen. Zo ga je niet met mensen om. Zelfs niet als je ruzie met iemand hebt. Zulke dingen doe je namelijk niet. Ik heb problemen met sociale interactie maar zoiets zou ik nooit doen. Hij heeft meer problemen dan ik. Eigenlijk zou ik medelijden met hem moeten hebben. Maar dat heb ik niet. Ik hoop dat dit voor hem gevolgen gaat hebben.
Voor iedereen zou het beste zijn als hij opstapt en er een nieuw iemand komt die een totaal nieuwe start maakt en dit schip van de ondergaan redt. Als dit niet op zeer korte termijn dan gaat het volledig mis.
Ik herken dit wel ergens: waar ik werk zit een directie waar ik geen hoge pet van op heb (op zijn zachtst gezegd) en ik probeer daar wel iets aan te doen. Gelukkig zijn er meer mensen met die mening, dus sta ik niet helemaal alleen, maar toch, ik zie heel vaak dingen die, als ze iets anders zouden worden opgepakt, vele malen beter zouden werken. Herkenning bij anderen?
Repent, Pray, Forgive
pi_63975809
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 23:22 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ik herken dit wel ergens: waar ik werk zit een directie waar ik geen hoge pet van op heb (op zijn zachtst gezegd) en ik probeer daar wel iets aan te doen. Gelukkig zijn er meer mensen met die mening, dus sta ik niet helemaal alleen, maar toch, ik zie heel vaak dingen die, als ze iets anders zouden worden opgepakt, vele malen beter zouden werken. Herkenning bij anderen?
Gelukkig ben ik ook niet alleen. Er is namelijk ook een collega weg gegaan vanwege falend leiderschap. En er zijn nog meer mensen die weg willen.
14 SHADES OF GREY
  zaterdag 13 december 2008 @ 21:53:08 #216
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_63994278
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:03 schreef tijnbrein het volgende:

Ik vind het belachelijk dat een (ex) leidinggevende zo met anderen omgaat. Van zo iemand mag je enige integriteit verwachten; niet voor niets is hij dus ex-leidinggevende. Maar dan nog behoort dit gedrag niet.

Tijn, een ASS hebben, wil niet zeggen dat je dit soort dingen niet juist kunt inschatten. Aan mijn dochter merk ik juist dat ze heel eerlijk is. Ze zal niet over iemand roddelen of kwaadspreken omdat dat simpelweg niet in haar op komt. Juist de lastige, complexe sociale interacties zijn moeilijk; niet de eerlijke recht door zee manier van met elkaar omgaan. En dat is juist 1 van de dingen waar ik mijn kind enorm om waardeer. Dat zouden meer mensen moeten doen; het zou het leven een stuk makkelijker en aangenamer maken.
  zaterdag 13 december 2008 @ 22:31:09 #217
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_63995234
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 23:22 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ik heb geen A.S.S maar herken het wel. Dankzij zo'n directie dreig ik mijn werk te verliezen en daar ben ik bij toeval achter gekomen, anders hadden ze het me binnenkort als donderslag bij heldere hemel verteld (nota bene na enkele positieve gesprekken...).

Het is heel erg dat dat soort mensen de meeste macht hebben...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_64008350
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:53 schreef childintime het volgende:

[..]

Ik vind het belachelijk dat een (ex) leidinggevende zo met anderen omgaat. Van zo iemand mag je enige integriteit verwachten; niet voor niets is hij dus ex-leidinggevende. Maar dan nog behoort dit gedrag niet.

Tijn, een ASS hebben, wil niet zeggen dat je dit soort dingen niet juist kunt inschatten. Aan mijn dochter merk ik juist dat ze heel eerlijk is. Ze zal niet over iemand roddelen of kwaadspreken omdat dat simpelweg niet in haar op komt. Juist de lastige, complexe sociale interacties zijn moeilijk; niet de eerlijke recht door zee manier van met elkaar omgaan. En dat is juist 1 van de dingen waar ik mijn kind enorm om waardeer. Dat zouden meer mensen moeten doen; het zou het leven een stuk makkelijker en aangenamer maken.
Hoe kom je er trouwens bij dat ik ASS zou hebben?
Ik ben nog nooit getest. En mij psycholoog vindt dat ook niet nodig. Dat ik het hier niet mee eens ben dat maakt niet uit. Hij denkt misschien wel terecht dat mijn problemen veroorzaakt zijn doordat ik als kind nooit goed heb geleerd om met andere om te gaan. Ik heb geen normale jeugd gehad. Mijn moeder heeft bordeline. En ik ben door haar mishandeld. Verder was haar manier van communiceren met ons(mijn broetje en 2 zusjes) niet goed. Dit speelt natuurlijk een heel grote rol. Maar ik merkte vanaf dat ik heel jong was dat ik anders dan andere was. Misschien zou ik inderdaad getest moeten worden. Al zou het maar voor mij eigen gemoedsrust zijn. Morgen ga ik weer naar hem toe.

Ik ben te eerlijk en dat is nu precies mijn probleem bij een sollicitatiegesprek. En wat jij zegt over je dochter dat herken ik ook.
Ik ben eerlijk zoals ik eerder aangaf. Echt roddelen over andere doe ik ook niet. Hoogstens iets vertellen over iemand aan andere. Maar dan niet op een achterbakse manier. Complexe sociale situaties zijn een ramp voor mij. Ik snap er meestal niks van of ik begrijp de situatie verkeerd.

Verder vind ik al dat gedoe in een sollicitatiegesprek lastig. Ik vertel eerlijk wie ik ben enzo, en ik verwacht dat zij dat ook doen. Maar dat doen zij niet. Zij liegen en bedriegen de boel bij elkaar. Maken als mooier dan het daadwerkelijk is. Er wordt een goude berg beloofd maar je krijgt een hoop stront. En met hoop stront moet je nog blij zijn ook. Dit gebeurde vooral op mijn oude werk waar ik ontslag heb genomen.
Ik ben ook voorstander van open en eerlijk met elkaar communiceren dat zou deze wereld een stuk begrijpenlijker en makkelijker maken.
14 SHADES OF GREY
  zondag 14 december 2008 @ 16:26:52 #219
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_64008656
Ik snap het niet, zijn jullie super-geëvolueerde autisten of zie ik het verkeerd? Ik heb zelf autisme, maar kan niet (in een bedrijf) werken zoals, jullie omschrijven.
Hebben jullie, de autistische criteria, overwonnen, of zijn er nog andere dingen, die ik niet goed, begrijp aan dit topic.

Dit zou een plek voor mij, kunnen zijn, maar ik voel me beter in het topic in OUD, over autisme.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zondag 14 december 2008 @ 16:26:52 #220
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_64008657
Ik snap het niet, zijn jullie super-geëvolueerde autisten of zie ik het verkeerd? Ik heb zelf autisme, maar kan niet (in een bedrijf) werken zoals, jullie omschrijven.
Hebben jullie, de autistische criteria, overwonnen, of zijn er nog andere dingen, die ik niet goed, begrijp aan dit topic.

Dit zou een plek voor mij, kunnen zijn, maar ik voel me beter in het topic in OUD, over autisme.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
pi_64008843
quote:
Op zondag 14 december 2008 16:26 schreef Oxymoron het volgende:

Ik kan ook niet (in een bedrijf) werken zoals hier in dit topic omschreven wordt, dus jij bent niet de enige
  zondag 14 december 2008 @ 16:39:04 #222
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64008924
quote:
Op zondag 14 december 2008 16:26 schreef Oxymoron het volgende:

Ik neem aan dat dat topic over ouders gaat met kinderen die autistisch zijn, hier spreken mensen die daadwerkelijk autisme of aanverwante aandoening hebben (of ben je zelf ouder met kinderen?). En zoals je ziet is niet iedereen hetzelfde, gelukkig maar.

-edit- er zitten hier trouwens ook ouders die spreken over hun ervaringen met kinderen met autisme etc.
  zondag 14 december 2008 @ 16:41:18 #223
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_64008975
Nee ik ben geen ouder maar zelf een autist.
  zondag 14 december 2008 @ 16:48:34 #224
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64009130
quote:
Op zondag 14 december 2008 16:41 schreef Oxymoron het volgende:
Nee ik ben geen ouder maar zelf een autist.
in beide topics kun je gewoon je ei kwijt, misschien in dit topic vanuit een ander perspectief, hier ligt de focus op de user die zelf autisme heeft en in OUD op de ouders van kinderen met autisme maar in beide topics is er ruimte voor iedereen die ervaringen wil delen.
  zondag 14 december 2008 @ 17:13:58 #225
232775 AngerManagement
Nergens voor nodig.
pi_64009587
Op welke leeftijd zijn jullie beginnen te beseffen dat jullie een stoornis in het autismespectrum hadden? Was dit echt al in je vroege jeugd en hebben je ouders dit grotendeels behandeld? Of ben je er later zelf achter gekomen, en ben je er zelf achteraan gegaan?

Ik ben nu 23, en begin me onderhand te realiseren dat ik best wel eens een aan-autisme-verwande-stoornis zou kunnen hebben. Ik weet dat ik al heel m'n leven anders ben als de meeste mensen, moeite heb met sociale contacten, altijd eerst nadenk voordat ik iets doe, zelfs over de meeste 'automatische' dingen zoals lichaamstaal. Ik heb totaal nuttelooze steeds terugkomende patronen in m'n denken en doen. Ook ben ik veel alleen, ben altijd met/over mezelf aan het denken, ook al ben ik met 10 vrienden in een cafe.
Ook merk ik dat ik qua fysieke en emotionele ontwikkeling achter lig op leeftijd genoten.

Al deze gedachten en gedragingen probeer ik voor de buitenwereld verborgen te houden, ik probeer zo 'normaal mogelijk' over te komen, terwijl ik weldegelijk besef dat er 'iets' is wat mij anders maakt als anderen.
Whatever one can conceive, one can achieve.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')