Persoonlijk heb ik er een hekel aan dat snaren snel ontstemd raken als ze nieuw zijn.quote:Op donderdag 11 december 2008 13:04 schreef Jordy-B het volgende:
Snaren rekken, idd...
En alleen omhoog stemmen. Als de snaar te hoog gestemd is, eerst zover omlaag stememn dat hij te laag is en daarna weer omhoog stemmen tot de goede toonhoogte.
De snaar kan namelijk een beetje blijven hangen in de kam, waardoor de gitaar ontstemd raakt als je gaat spelen.
De Fis majeur (pentatonisch) zou ik sowieso niet spelen, want dat is super dissonant, volgens mijquote:Op donderdag 11 december 2008 15:37 schreef matjuhhh007 het volgende:
Hoispeel al een poosje gitaar en me de solo's tot nu toe eigenlijk alleen maar in de mineur pentatonisch zitten te soleren deze dus:
-----------------------------------------5---8--
---------------------------------5--8-----------
-------------------------5--7-------------------
-------------------5--7-------------------------
--------5----7----------------------------------
-5---8------------------------------------------
Dit is de Mineur Pentatonisch in A dus, en dan kan ik in eentje van Fis ook gebruiken in een track in A?
Want die in Fis (gewoon 3 hokkies terug) klinkt dan weer majeur in de mineur pentatonische ladder van A als ik het goed begrepen heb? Maar dan moet je dus weer uitvogelen wanneer je die gebruikt want je kunt niet als iemand de akkoorden A-D-A-D-E-D-A-E pakt de hele tijd in Fis soleren want dat klinkt niks maar op sommige momenten wel?
Ik vroeg het me meer af omdat de mensen op YouTube regelmatig refereren naar Canon Rock. En dat in hun ogen pas goed bent als je dat kan spelen..quote:
Dat staat er toch ook?quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:21 schreef starla het volgende:
Het nummer is in D, en ik kan hem tot het ziekelijk snelle shredden.
Ach, Jimi kon ook niet shredden en wordt beschouwd als de beste gitarist ooit.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:25 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik vroeg het me meer af omdat de mensen op YouTube regelmatig refereren naar Canon Rock. En dat in hun ogen pas goed bent als je dat kan spelen..
Ja, het intro paar powerchords met rif dingen daarna gestopt.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:11 schreef qu63 het volgende:
Iemand al een keer een poging gedaan om Canon Rock in D te spelen?
Het origineel:
De best bekeken versie:
Fucking 53 miljoen views!
En mijn favo:
En als je online kijkt, kijk dan bij Nederlandse zaken, scheelt verzendkosten en gedoe als het product niet bevalt..quote:Op zondag 14 december 2008 13:52 schreef Jordy-B het volgende:
Ga eens naar een echte gitaarwinkel, ipv een internetzaak. Probeer de gitaren, voel hoe ze in de hand liggen, hoor hoe ze klinken.
En kijk naar de 2e hands/sectie, zodat je voor een prikkie een geweldige gitaar in je bezit kan krijgen en je geld overhoudt voor een fatsoenlijke versterker.
Gitaristentopic #267: Waar we bandleden schoppenquote:Op zondag 14 december 2008 13:23 schreef Ayca het volgende:
is dit een goede beginnersgitaar?
http://www.thomann.de/nl/yamaha_eg112_gp_ii_bl.htm
en is dit een betrouwbare site?
Niet helemaal volgens mij...quote:Op woensdag 17 december 2008 16:53 schreef Gitaarmat het volgende:
Vraagje:
1e positie A mineur pentatonisch:
-5--------8---
-5--------8---
-5------- 7----
-5--------7
-5--------7
-5--------8
Als ik dan ervoor nog wil in de toonlader dus op fret 1,2,3 en 4 zit het dan zo?
-----0---------3-------5----
------0---------3------5---
------0------2----------5---
------0------2----------5------
------0--------3---------5---
------0--------3---------5-----
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |