abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63599056
Ik wil "The girl from ipanema" leren spelen, maar ik kom niet uit met mijn vingers. Het gaat zo krampachtig dat ik vermoed dat het beter kan Kan iemand mij uitleggen hoe t moet? En dan niet de intro, maar verse.
Weet niet of t uitmaakt, maar speel op een akoestisch gitaar
pi_63600163
Is niet een al te beste tab volgens mij. Ik ken het nummer niet, maar zoveel ghost notes maakt het
erg verwarrend.

Maar goed, ik zou de grepen als volgt pakken:

1
2
3
4
5
6
7
   A                                 B           C                           D
|--3----0-0-----3-|-(3)--0-0-(0)-0---3-|-(3)--0--0-----3-|-(3)-3-0-0-(0)-0---1-|
|-------------3---|----------------3---|-------------3---|-----------------3---|
|-\2------2-----2-|-(2)----2-(2)-----4-|-(4)-----4-----4-|-(4)-----4-(4)-----3-|
|-----------------|--------------------|---------3-------|---------3-(3)-------|
|-----------------|--------------------|-----------------|---------------------|
|-\1------1-----1-|-(1)----1-(1)-----2-|-(2)-----3-----3-|-(3)-----3-(3)-----3-|

1
2
3
4
5
6
7
         E         F
|-(1)--------------0-|-(0)---------------|------------------|------------------|
|-----3--3-(3)-3-1---|-----1--1-(1)-1----|-----1---(1)------|-----1---(1)------|
|-(3)----3-(3)-----3-|-(3)------------3--|-------2-(2)------|------------------|
|--------3-(3)-------|--------2--2-------|---2---------2----|-------2-(2)------|
|------------------4-|-(4)---------------|------------------|---4---------4----|
|-(3)----3-(3)-----2-|-(2)----2-(2)------|-1-------------1--|-2-------------2--|

A

Kwestie van je pinkie optillen om die hoge e te krijgen

B

Hier zou ik dus m'n pinkie op de 5de fret B snaar zetten om die hoge e te krijgen, anders ga je worstelen.
Die losse e zou ik dus niet spelen. Het voordeel van deze greep zien we bij C.

C

Je hoeft dus alleen je wijsvinger een fret op te schuiven. Ik kon m'n middelvinger er niet afhakken, maar
op dit plaatje doet ie dus niets.

D

Vrij recht toe recht aan.

E

Je kan deze in principe ook met alleen je wijsvinger pakken, maar ik heb dit door m'n gitaarleraar
erin gestampt gekregen. Het voordeel van hem zo pakken is dat je de C die op de B snaar 1ste fret
is getabd simpeler op de G snaar 5de fret kunt spelen, dit heeft óók weer voordelen bij F.

F

Want bij F moet je weer een hoge e spelen, en je pink staat daar toch praktisch al.
Het is ook erg makkelijk switchen tussen E en F, omdat je bij E 3 vingers vrij hebt en
meteen neer kunt zetten.

Hoop dat het zo beter gaat

[ Bericht 47% gewijzigd door starla op 28-11-2008 18:33:25 ]
I feel kinda Locrian today
pi_63604024
Wow, Dankje voor de uitleg Ik had t niet beter uitgelegd kunnen krijgen denk ik Het kan niet anders dan beter gaan nu Nogmaals bedankt
pi_63646050
Hoi!

Ik wil binnenkort gitaar gaan spelen (<- Newb!), maar na wat klooien op de gitaar van een vriend van me kom ik tot een conclusie: KRAMP!

Iemand tips om wat meer kracht en snelheid te ontwikkelen zonder een gitaar in eigen bezit te hebben? Powerball bijv, maar hoor graag ook andere oefeningen bv...

Thanks alvast!

iets met - zoek een vriendin - achterwege laten aub
pi_63646519
quote:
Op zondag 30 november 2008 16:27 schreef witte_fantasie het volgende:
Hoi!

Ik wil binnenkort gitaar gaan spelen (<- Newb!), maar na wat klooien op de gitaar van een vriend van me kom ik tot een conclusie: KRAMP!

Iemand tips om wat meer kracht en snelheid te ontwikkelen zonder een gitaar in eigen bezit te hebben? Powerball bijv, maar hoor graag ook andere oefeningen bv...

Thanks alvast!

iets met - zoek een vriendin - achterwege laten aub
Oefenen > beter worden > techniek leren > geen kramp meer.

Je krijgt kramp omdat alles onwennig is en je spieren niet precies weten wat ze moeten doen.
Na veel oefenen wordt dat beter.
  zondag 30 november 2008 @ 21:22:10 #56
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_63652728
Ontspan en neem een prettige niet krampachtige houding aan. Sommige mensen zie je de schouders en elleboog bijv helemaal optrekken, nergens voor nodig lekker laten hangen.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_63653108
quote:
Op zondag 30 november 2008 21:22 schreef GoodGawd het volgende:
Ontspan en neem een prettige niet krampachtige houding aan.
Je neemt zo'n houding aan omdat je het gewoon niet relaxter kunt spelen. Heeft iedereen, heb ik zelfs nog
als ik een moeilijk stuk leer. Naarmate je meer oefent en je bekender bent met wat je precies moet doen,
word je vanzelf onspannender.
  maandag 8 december 2008 @ 17:07:36 #58
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_63855508
Ik zou graag het nummer 'Who did you think i was' van John Mayer Trio willen leren, maar ik loop eigenlijk tegen een probleempje aan. Bij de intro weet ik nooit op welke manier hij mute en met welke vingers hij de noten aanslaat Ik dacht zelf gewoon dat hij zijn wijsvinger snel over alle snaren heenlegde, maar ik weet niet of dat de meeste praktische manier is.

1
2
3
4
5
6
7
Intro
e|----------------------------------------------------|
B|----------------------------------------------------|
G|----5h6-xx-----xx------------5h6-xx-----xx----------| 
D|--------xx-5h7-xx----------------xx-5h7-xx----------|
A|--------xx-----xx----5-----------xx-----xx----------|
E|--5-----xx-----xx-8b---8b--5-----xx-----xx-8b--5----|

Dit is de intro. Ik weet dus niet hoe hij precies die dead notes speelt.

Hier nog een filmpje ervan

Zou iemand hierover enige uitleg willen verschaffen? Ik zou het zeer aardig vinden
pi_63882142
Hallo!
ik zou graag gitaar(elektrische) willen spelen, alleen heb ik een paar vraagjes
1. waar moet ik op letten bij het kopen van een gitaar?
2. heb ik echt les nodig of kan het ook met internet
3. oh en welke gitaar zou je aanraden, en het liefst niet al te duur want het is maar een eerste gitaar.
pi_63884108
goeden dag.
ik heb net een gitaar geleend en ben aan het kijken of ik het leuk vind .
maar dat witte vlak ( op mijn acoustische is kapot )
ik vroeg mij af of het duur was om die te vervangen.
ook zou ik een paar makkelijke liedjes willen weten die ik zou willen spelen.
zoals anouk-michel. die kan ik al
sorry voor mijn gebrekkig nederlands maar je snapt het wsl wel.

bij voorbaat dank
  dinsdag 9 december 2008 @ 21:41:32 #61
157428 GoodGawd
pi_63890056
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:38 schreef Ayca het volgende:
Hallo!
ik zou graag gitaar(elektrische) willen spelen, alleen heb ik een paar vraagjes
1. waar moet ik op letten bij het kopen van een gitaar?
2. heb ik echt les nodig of kan het ook met internet
3. oh en welke gitaar zou je aanraden, en het liefst niet al te duur want het is maar een eerste gitaar.
1. Probeer indien mogelijk een ervaring deskundige mee te nemen.
2. Je kan het jezelf leren of via internet lessen/tablatuur, het voordeel van een prive docent is dat hij jouw goede en mindere kanten kan zien. Daar kan dan effectief aan gewerkt worden. Prive lessen zijn daarom effectiever als je het mij vraagt, maar als je natuurtalent hebt dan maakt het niks uit.
3. Wat voor een muziek wil je spelen?
Bekendere degelijke merken zijn:

Gibson, Epiphone
Fender, Squire
Ibanez

Zo zijn er natuurlijk nog meer, maar bij deze heb je als beginner op de meeste muziek vlakken wel genoeg keuze.
pi_63890146
Ik heb sinds gisteren een gitaar. TVP derhalve.
  dinsdag 9 december 2008 @ 21:46:48 #63
157428 GoodGawd
pi_63890196
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:53 schreef denkjedat het volgende:
goeden dag.
ik heb net een gitaar geleend en ben aan het kijken of ik het leuk vind .
maar dat witte vlak ( op mijn acoustische is kapot )
ik vroeg mij af of het duur was om die te vervangen.
ook zou ik een paar makkelijke liedjes willen weten die ik zou willen spelen.
zoals anouk-michel. die kan ik al
sorry voor mijn gebrekkig nederlands maar je snapt het wsl wel.

bij voorbaat dank
Dat witte vlak bij het stem mechaniek bedoel je denk ik? Of die helemaal onderaan bij het klankgat?

Die dingen kost bijna niks, even langs de plaatselijke gitaar winkel en vragen of ze het kunnen fixen.
pi_63890256
Wowww, gaaf topic. Ik heb net 'n gitaar namelijk. Mezelf er nog niet toe gezet, maar ach..
pi_63892212
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 21:41 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

1. Probeer indien mogelijk een ervaring deskundige mee te nemen.
2. Je kan het jezelf leren of via internet lessen/tablatuur, het voordeel van een prive docent is dat hij jouw goede en mindere kanten kan zien. Daar kan dan effectief aan gewerkt worden. Prive lessen zijn daarom effectiever als je het mij vraagt, maar als je natuurtalent hebt dan maakt het niks uit.
3. Wat voor een muziek wil je spelen?
Bekendere degelijke merken zijn:

Gibson, Epiphone
Fender, Squire
Ibanez

Zo zijn er natuurlijk nog meer, maar bij deze heb je als beginner op de meeste muziek vlakken wel genoeg keuze.
nou ja natuurtalent, ik heb nog nooit een gitaar aangeraakt
ik zou graag rock willen spelen, maar niet dat ik een bandje wil beginnen ofzo gewoon voor m'n zelf, daarom vroeg ik mij af of lessen wel nodig waren. Of is het misschien handiger om met akoustische gitaar te beginnen?
  dinsdag 9 december 2008 @ 23:22:00 #66
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_63893268
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:46 schreef Ayca het volgende:

[..]

nou ja natuurtalent, ik heb nog nooit een gitaar aangeraakt
ik zou graag rock willen spelen, maar niet dat ik een bandje wil beginnen ofzo gewoon voor m'n zelf, daarom vroeg ik mij af of lessen wel nodig waren. Of is het misschien handiger om met akoustische gitaar te beginnen?
Beginnen op een akoestische gitaar is moeilijker, vooral als je rock wilt gaan spelen
------------------
pi_63893435
Heb ook sinds kort een akoestische gitaar, al wat noten geleerd en kan al wat simpele nummers spelen.
Ook al wat akkoorden geleerd maar dat wordt toch stuk lastiger, heb al moeite om mijn vingers goed te krijgen om 1 akkoord te spelen, dus voordat ik snel kan wisselen tussen akkoorden gaat nog wel even duren
pi_63894995
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 23:27 schreef Breekfast het volgende:
Heb ook sinds kort een akoestische gitaar, al wat noten geleerd en kan al wat simpele nummers spelen.
Ook al wat akkoorden geleerd maar dat wordt toch stuk lastiger, heb al moeite om mijn vingers goed te krijgen om 1 akkoord te spelen, dus voordat ik snel kan wisselen tussen akkoorden gaat nog wel even duren
Gewoon veel oefenen. Dat is toch de enige manier.

Zoek simpele nummers met enkele akkoorden en speel die mee.

Bijvoorbeeld:
Roy Orbison - Double Date (youtube)

Ik vind chordie wel een prettige site daarvoor. Ze hebben erg veel nummers, maar je kan bij de titel al zien welke akkoorden er in het nummer gebruikt worden. De akkoordschema's vind je er rechtsbovenin en je kan de akkoorden met een druk op de knop transponeren (dus het hele nummer naar een andere toonsoort zetten).

Kijk bijvoorbeeld even bij Elvis Presley, want die heeft véél nummers op z'n naam staan met maar drie of vier akkoorden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_63899573
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 21:46 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Dat witte vlak bij het stem mechaniek bedoel je denk ik? Of die helemaal onderaan bij het klankgat?

Die dingen kost bijna niks, even langs de plaatselijke gitaar winkel en vragen of ze het kunnen fixen.
oké bedankt voor je advies zal wel even langs gaan.
maar weet iemand toevallig nog een makkelijk nummer waar je je vingers niet voor hoeft te verzetten
intro van anouk - michel bijvoorbeeld

groeten
pi_63906817
Er zijn wel nummers met één akkoord, maar of je daar nou snel beter van gaat spelen, betwijfel ik.

In het nummer dat ik aangaf, heb je maar een paar akkoorden en die zijn allemaal "open". Zo'n nummer kan je dus vlot leren.

Vervolgens is het enkel een kwestie van oefenen totdat je blind de juiste akkoorden kan pakken en dat duurt bij een nummer als dat geen uren, ofzo. Sowieso moet jouw fret-hand veel complexere bewegingen uitvoeren dan jouw pick-hand, dus als je begint met gitaarspelen, zal daar eerst de meeste aandacht aan besteed moeten worden. Als je alleen met je pick-hand bezig bent, kan je over drie weken nog niet fatsoenlijk een nummertje spelen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_63908637
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:19 schreef Jordy-B het volgende:
Er zijn wel nummers met één akkoord, maar of je daar nou snel beter van gaat spelen, betwijfel ik.

In het nummer dat ik aangaf, heb je maar een paar akkoorden en die zijn allemaal "open". Zo'n nummer kan je dus vlot leren.

Vervolgens is het enkel een kwestie van oefenen totdat je blind de juiste akkoorden kan pakken en dat duurt bij een nummer als dat geen uren, ofzo. Sowieso moet jouw fret-hand veel complexere bewegingen uitvoeren dan jouw pick-hand, dus als je begint met gitaarspelen, zal daar eerst de meeste aandacht aan besteed moeten worden. Als je alleen met je pick-hand bezig bent, kan je over drie weken nog niet fatsoenlijk een nummertje spelen.
Ok bedankt voor de info, zal er binnenkort een keer mee aan de slag gaan
pi_63908886
quote:
Op woensdag 10 december 2008 10:39 schreef denkjedat het volgende:

[..]

oké bedankt voor je advies zal wel even langs gaan.
maar weet iemand toevallig nog een makkelijk nummer waar je je vingers niet voor hoeft te verzetten
intro van anouk - michel bijvoorbeeld

groeten
Als je een nummer als Michel kent moet je juist een wat hoger niveau proberen, anders word je nooit beter.
  woensdag 10 december 2008 @ 17:40:04 #73
157428 GoodGawd
pi_63910386
Tip: Oefen wat je nog niet kunt spelen, oefen niet wat je al kan spelen.
pi_63927647
Is het normaal dat een nieuwe gitaar na het eerste uur spelen alweer opnieuw gestemd moet worden? Of heb ik gewoon een slechte gitaar gekocht?

Het is overigens een goedkope gitaar. van 50 euro.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  donderdag 11 december 2008 @ 12:37:41 #75
157428 GoodGawd
pi_63930481
Met nieuwe snaren is dit over het algemeen normaal. Tenzij je ze eerst even oprekt en dan weer gaat stemmen. Dan heb je de meeste rek er al weer uit.

Maar het kan natuurlijk in dit geval ook aan je gitaar liggen
pi_63931173
Snaren rekken, idd...

En alleen omhoog stemmen. Als de snaar te hoog gestemd is, eerst zover omlaag stememn dat hij te laag is en daarna weer omhoog stemmen tot de goede toonhoogte.

De snaar kan namelijk een beetje blijven hangen in de kam, waardoor de gitaar ontstemd raakt als je gaat spelen.
pi_63931332
quote:
Op donderdag 11 december 2008 13:04 schreef Jordy-B het volgende:
Snaren rekken, idd...

En alleen omhoog stemmen. Als de snaar te hoog gestemd is, eerst zover omlaag stememn dat hij te laag is en daarna weer omhoog stemmen tot de goede toonhoogte.

De snaar kan namelijk een beetje blijven hangen in de kam, waardoor de gitaar ontstemd raakt als je gaat spelen.
Persoonlijk heb ik er een hekel aan dat snaren snel ontstemd raken als ze nieuw zijn.

Vooral m'n g en b zijn de pineut
pi_63935220
Hoi speel al een poosje gitaar en me de solo's tot nu toe eigenlijk alleen maar in de mineur pentatonisch zitten te soleren deze dus:

-----------------------------------------5---8--
---------------------------------5--8-----------
-------------------------5--7-------------------
-------------------5--7-------------------------
--------5----7----------------------------------
-5---8------------------------------------------
Dit is de Mineur Pentatonisch in A dus, en dan kan ik in eentje van Fis ook gebruiken in een track in A?
Want die in Fis (gewoon 3 hokkies terug) klinkt dan weer majeur in de mineur pentatonische ladder van A als ik het goed begrepen heb? Maar dan moet je dus weer uitvogelen wanneer je die gebruikt want je kunt niet als iemand de akkoorden A-D-A-D-E-D-A-E pakt de hele tijd in Fis soleren want dat klinkt niks maar op sommige momenten wel?
"De kabel aan je gitaar is als de band onder je auto: Klein stukje rubber en wat metaal maar o zo belangrijk..."
pi_63935792
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:37 schreef matjuhhh007 het volgende:
Hoi speel al een poosje gitaar en me de solo's tot nu toe eigenlijk alleen maar in de mineur pentatonisch zitten te soleren deze dus:

-----------------------------------------5---8--
---------------------------------5--8-----------
-------------------------5--7-------------------
-------------------5--7-------------------------
--------5----7----------------------------------
-5---8------------------------------------------
Dit is de Mineur Pentatonisch in A dus, en dan kan ik in eentje van Fis ook gebruiken in een track in A?
Want die in Fis (gewoon 3 hokkies terug) klinkt dan weer majeur in de mineur pentatonische ladder van A als ik het goed begrepen heb? Maar dan moet je dus weer uitvogelen wanneer je die gebruikt want je kunt niet als iemand de akkoorden A-D-A-D-E-D-A-E pakt de hele tijd in Fis soleren want dat klinkt niks maar op sommige momenten wel?
De Fis majeur (pentatonisch) zou ik sowieso niet spelen, want dat is super dissonant, volgens mij
bedoel je de F majeur (pentatonisch). De C majeur kan ook prima.
Je zegt het zelf, je moet het niet de hele tijd spelen, omdat je dan de tonica negeert. Die moet wel A zijn.
Enkele noten uit F majeur en C majeur kunnen wel goed als leidnoten fungeren of om het iets
spannender te maken. De F majeur pentatonisch heeft bijvoorbeeld een F ipv een E, de rest in hetzelfde.
maw Je kunt goed de F majeur pentatonisch over de A en D (zou dan geen terts spelen) akkoorden spelen. Hoewel je bij de A moet oppassen voor de F, omdat de A de E bevat. Met mate gebruiken dus, en
vooral niet een motief eindigen op de F!!! Dat is echt not-done.
De C majeur is precies hetzelfde als A mineur dus die kan ook goed (aeolische modus) De F majeur (niet pentatonisch) is ook mooi over een A, je speelt dan in de frygische modus. Die A# erin maakt het apart. Zo kun je eindeloos experimenteren. Meestal geldt: speel gewoon wat mooi klinkt.

[ Bericht 2% gewijzigd door starla op 11-12-2008 16:14:15 ]
  vrijdag 12 december 2008 @ 19:11:44 #80
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_63968339
Iemand al een keer een poging gedaan om Canon Rock in D te spelen?
Het origineel:

De best bekeken versie:

Fucking 53 miljoen views!

En mijn favo:

[ Bericht 0% gewijzigd door qu63 op 12-12-2008 19:23:44 ]
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_63968586
Nee... ik vind het een rotnummer.
pi_63968671
Het nummer is in D, en ik kan hem tot het ziekelijk snelle shredden.
  vrijdag 12 december 2008 @ 19:25:15 #83
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_63968754
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:19 schreef Jordy-B het volgende:
Nee... ik vind het een rotnummer.
Ik vroeg het me meer af omdat de mensen op YouTube regelmatig refereren naar Canon Rock. En dat in hun ogen pas goed bent als je dat kan spelen..

Het nummer zelf trekt mij ook niet zo, maar die laatste versie is ook alleen favoriet vanwege de gitaar
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:21 schreef starla het volgende:
Het nummer is in D, en ik kan hem tot het ziekelijk snelle shredden.
Dat staat er toch ook?
It's Time To Shine
pi_63968782
Anderhalf jaar geleden kon im het nummer niet uit mijn kop houden, maar als je hem meer dan 10.345 keer hebt geluisterd verveeld het gauw en als anderen hem dan luisteren en mooi vinden, vindt ik dat gruwelijk erg .
"De kabel aan je gitaar is als de band onder je auto: Klein stukje rubber en wat metaal maar o zo belangrijk..."
pi_63968820
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:25 schreef qu63 het volgende:

[..]

Ik vroeg het me meer af omdat de mensen op YouTube regelmatig refereren naar Canon Rock. En dat in hun ogen pas goed bent als je dat kan spelen..
Ach, Jimi kon ook niet shredden en wordt beschouwd als de beste gitarist ooit.
  zaterdag 13 december 2008 @ 05:50:10 #86
157428 GoodGawd
pi_63980294
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:11 schreef qu63 het volgende:
Iemand al een keer een poging gedaan om Canon Rock in D te spelen?
Het origineel:

De best bekeken versie:

Fucking 53 miljoen views!

En mijn favo:

Ja, het intro paar powerchords met rif dingen daarna gestopt.
pi_64004534
is dit een goede beginnersgitaar?
http://www.thomann.de/nl/yamaha_eg112_gp_ii_bl.htm

en is dit een betrouwbare site?
pi_64005201
Ga eens naar een echte gitaarwinkel, ipv een internetzaak. Probeer de gitaren, voel hoe ze in de hand liggen, hoor hoe ze klinken.

En kijk naar de 2e hands/sectie, zodat je voor een prikkie een geweldige gitaar in je bezit kan krijgen en je geld overhoudt voor een fatsoenlijke versterker.
  zondag 14 december 2008 @ 13:55:37 #89
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_64005274
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:52 schreef Jordy-B het volgende:
Ga eens naar een echte gitaarwinkel, ipv een internetzaak. Probeer de gitaren, voel hoe ze in de hand liggen, hoor hoe ze klinken.

En kijk naar de 2e hands/sectie, zodat je voor een prikkie een geweldige gitaar in je bezit kan krijgen en je geld overhoudt voor een fatsoenlijke versterker.
En als je online kijkt, kijk dan bij Nederlandse zaken, scheelt verzendkosten en gedoe als het product niet bevalt..
It's Time To Shine
pi_64065137
Als ik het goed begrijp uit een tekst uit een boek staat de majeur pentatonische ladder ook wel bekend als country-ladder maar die kun je ook in de blues gebruiken zonder dat het erg slecht klinkt/? en andersom ooK?
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:09:30 #91
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_64065752
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:23 schreef Ayca het volgende:
is dit een goede beginnersgitaar?
http://www.thomann.de/nl/yamaha_eg112_gp_ii_bl.htm

en is dit een betrouwbare site?
Gitaristentopic #267: Waar we bandleden schoppen

Kijk even in dit topic, hebben we net iemand mee geholpen.
------------------
pi_64066623
Deze Henk heeft een beginnersset gekocht .
Ben echt superblij met m'n aankoop (een elektrische SX sunburst), zo'n setje waar eigenlijk alles al bij zit. Moet zeggen, heb erg geluk gehad, alles werkt en klinkt goed voor dat geld.

Ik heb de site van Justinguitar eens doorgestruind en ben er wat grappige oefeningen tegengekomen. Maar ik vind het een beetje eenzijdig.

Hebben jullie tips/tricks of bepaalde oefeningen om je techniek een beetje onder de duim te krijgen?
Tot zover probeer ik mee te spelen op nummers met 3 akkoordjes, soms 4. Tevens een beetje picking zoals in nothing else matters (ook al is ie best pittig lol). Probeer nu ook http://www.justinguitar.com/en/TE-001-FingerGym.php elke dag te oefenen. Iemand nog andere ideeën?
pi_64092949
Vraagje:

1e positie A mineur pentatonisch:
-5--------8---
-5--------8---
-5------- 7----
-5--------7
-5--------7
-5--------8
Als ik dan ervoor nog wil in de toonlader dus op fret 1,2,3 en 4 zit het dan zo?
-----0---------3-------5----
------0---------3------5---
------0------2----------5---
------0------2----------5------
------0--------3---------5---
------0--------3---------5-----
pi_64093087
de onderste is dus eigenlijk vingerzetting -1
pi_64125086
Zo ik heb sinds gisteren ook een gitaar, was het eigenlijk al jaren van plan maar nu eindelijk maar eens eentje gekocht.

Ben nu aan het oefenen op het eerste stukje van Nothing Else Matters en dat gaat redelijk.
Nu de reset nog.....toch maar eens een lesje nemen als ik de kans krijg
pi_64133487
Mocht iemand interresse hebben in een beginnerssetje?

Ik heb momenteel mijn eigen set te koop,

[TK] Ibanez RG321 MH + VOX DA15 Amp + Korg Tuner + Stand.
pi_64245103
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:53 schreef Gitaarmat het volgende:
Vraagje:

1e positie A mineur pentatonisch:
-5--------8---
-5--------8---
-5------- 7----
-5--------7
-5--------7
-5--------8
Als ik dan ervoor nog wil in de toonlader dus op fret 1,2,3 en 4 zit het dan zo?
-----0---------3-------5----
------0---------3------5---
------0------2----------5---
------0------2----------5------
------0--------3---------5---
------0--------3---------5-----
Niet helemaal volgens mij...

http://www.akkoord.be/downloads_files/toetsenbord.pdf

pi_64247551
Nee, ik heb de goede versie al gevonden positie -1 is hetzelfde als positie 4 het herhaald zich dus weer.
pi_64301842
Het zal vast al honderd keer gevraagd zijn, maar toch even het volgende.

Ik speel nu anderhalf jaar en heb weinig moeite met barréakkoorden. Maar na 5 tot 10 minuten rammen op barré ( of power- ) akkoorden krijg ik behoorlijk pijn in de handpalm van mn duim.

Nou heb ik al vaak gehoord dat je weinig kracht moet zetten met je duim, maar telkens als ik dat probeer komt of mn duim boven het fretboard uit of ik druk de gitaar dicht tegen me aan, zodat ik mn vingers als tegengewicht moet gebruiken.

Wat is nou een goeie manier om te zorgen dat je minder kracht op je duim zet?
  woensdag 24 december 2008 @ 01:44:23 #100
157428 GoodGawd
pi_64312284
Je arm een soort van naar achteren trekken. (krom gezegd)

Kracht uit je pols of onderarm halen, teminste zo doe ik het volgens mij. Ik knijp in iedergeval niet hard tussen duim en vingers, maar krijg er natuurlijk wel een kristal zuiver geluid uit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')