Ja klinkt lekker manquote:Op maandag 15 december 2008 13:49 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dankjewel!
![]()
Alles is gewoon hier op mn slaapkamertje gemaakt en opgenomen, maar ik ben zelf ook wel erg blij met het resultaat
Wat voor opname gear heb je?quote:Op maandag 15 december 2008 13:49 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dankjewel!
![]()
Alles is gewoon hier op mn slaapkamertje gemaakt en opgenomen, maar ik ben zelf ook wel erg blij met het resultaat
Thx!quote:
Tja, wat wil je weten, ik heb vanallesquote:
Ow, dus geen Toneport werkquote:Op maandag 15 december 2008 17:58 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Thx!
[..]
Tja, wat wil je weten, ik heb vanallesWel allemaal (redelijk tot) goed spul, microfoons van shure, rode en royer, preamps van A-designs, Motu, TC-electronic en Focurite en natuurlijk ook wat effecten, een vdrum en een PC die ik voor mijn 'studio' gepimpt hebt.
Plus natuurlijk (en das voor de gitaristen handig) keuze uit verschillende gibsons, fenders en een line 6 vetta (II).
Nee, dat is die andere user, weet je nog?quote:Op maandag 15 december 2008 12:48 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik dacht dat jij sowieso in een tractor reed
quote:
Voilaquote:Op maandag 15 december 2008 17:58 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Thx!
[..]
Tja, wat wil je weten, ik heb vanallesWel allemaal (redelijk tot) goed spul, microfoons van shure, rode en royer, preamps van A-designs, Motu, TC-electronic en Focurite en natuurlijk ook wat effecten, een vdrum en een PC die ik voor mijn 'studio' gepimpt hebt.
Plus natuurlijk (en das voor de gitaristen handig) keuze uit verschillende gibsons, fenders en een line 6 vetta (II).
quote:Op maandag 15 december 2008 21:12 schreef The_Dean het volgende:
Maar staat er dan een echte kit, of word alles gesampled...
punkjunk! (toch?)quote:Op maandag 15 december 2008 20:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee, dat is die andere user, weet je nog?.
quote:
Wat wil je uitgeven? En ik neem aan dat het vooral voor thuisgebruik ik?quote:Op maandag 15 december 2008 20:00 schreef TeleluvR het volgende:
Ik wil eigenlijk een goede modeller aanschaffen voor gebruik icm een hoofdtelefoon. Waar doe ik goed aan, een Pod? Zo ja, welks? Ik heb nu zo'n behringer geval, maar dat vind ik het net niet!
Sja, geld...quote:Op maandag 15 december 2008 21:36 schreef The_Dean het volgende:
Ja ok, dit is dan nog wel een praktische en buurvriendelijke oplossing
En zo word er nog echt gemept, met de pc vind ik altijd zo nep en gevoelloos.
Ligt er een beetje aan, ik heb een hele simpele van M-Audio, die gaat via USB en heeft analoog en digitaal in/out. Je hebt ook veel blitsere versies met preamps erin en midi, net wat je wil. Als je die modelingsoftware wil kopen moet je wel rekenen op 150-200 euro. Maar goed, ze zijn ook wel te vinden als torrents.quote:Op maandag 15 december 2008 21:43 schreef TeleluvR het volgende:
Yep, eigenlijk alleen thuisgebruik. Opnames maken is niet echt noodzakelijk.
Misschien is iets via de PC wel aantrekkelijk, in het gitaarhok komt ook een recente laptop (wel windows helaas), wat voor audiointerface heeft de voorkeur?
Budget=100-200 euro
zoals mijn hippe Zelda tune:quote:Op maandag 15 december 2008 21:43 schreef The_Dean het volgende:
Wat nu alstie gamemuziek wil componeren?
En waarom valt dan de Pod2 af bijv.?quote:Op maandag 15 december 2008 21:57 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Als ik op dit moment zou moeten kiezen, zou ik voor de PocketPod of een tweedehands XT gaan; je hebt dan tenminste niet altijd een computer nodig, en kunt ook gewoon relaxed op de bank met een koptelefoon en een gitaar hangen.
Ik heb een PocketPOD en ik vind die piep die erin zit nog steeds vreselijk irritant... Ow ja, en als je 'm koopt, doe er dan ook een adapter bij, anders vreet dat ding batterijen.quote:Op maandag 15 december 2008 21:57 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Als ik op dit moment zou moeten kiezen, zou ik voor de PocketPod of een tweedehands XT gaan; je hebt dan tenminste niet altijd een computer nodig, en kunt ook gewoon relaxed op de bank met een koptelefoon en een gitaar hangen.
Hm, geen ervaring mee, maar ik begreep destijds toen de XT uitkwam dat dat echt een enorme verbetering was t.o.v. de Pod2.quote:Op maandag 15 december 2008 22:19 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
En waarom valt dan de Pod2 af bijv.?
Zou dat kunnenquote:Op dinsdag 16 december 2008 00:43 schreef GoodGawd het volgende:
Volgens meer zit er meer decoratie op dan rosewood
Valt me nog mee dat de humbuckers geen V vorm hebben
neuhquote:
quote:
quote:Op maandag 15 december 2008 21:27 schreef KaMo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is een vdrum
een "neppe" kit die gebruikt maakt van samples
Nou, ik doe het toch iets anders dan je zou verwachten. Ten eerste hebben we geen buren dus daar hoef ik niet op te lettenquote:Op maandag 15 december 2008 21:36 schreef The_Dean het volgende:
Ja ok, dit is dan nog wel een praktische en buurvriendelijke oplossing
En zo word er nog echt gemept, met de pc vind ik altijd zo nep en gevoelloos.
Ik vind zelf de Pod XT (of als je emer centen hebt de X3), de best klinkende modelboxjes die nu verkrijgbaar zijn. Als je zelf niet van tweaken houdt, kan een pocketpod ook handig zijn maar daar zit wel weer minder op.quote:Op maandag 15 december 2008 20:00 schreef TeleluvR het volgende:
Ik wil eigenlijk een goede modeller aanschaffen voor gebruik icm een hoofdtelefoon. Waar doe ik goed aan, een Pod? Zo ja, welks? Ik heb nu zo'n behringer geval, maar dat vind ik het net niet!
Mwah ik denk niet dat het erg tactisch is om op verschillende hoogte van de snaar een spoeletje te hebben. Wat je natuurlijk wel zou kunnen doen is het plaatje dat op de humbucker zit gewoon in een V vorm maken waardoor het lijkt alsof de hele pickup eigenlijk een V isquote:
Je kan inderdaad beter beetje op marktplaats zoeken naar losse dingen. Ja, of nieuw, de kans is dan dat je het veel leuker vind, en meer doorzet dan wanneer je op zo'n onstem- en onspeelbaar wanproduct speelt. De kans dat dit een lekker gitaartje is is erg klein, en dan heb ik het nog niet eens over de versterker.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:39 schreef seppo het volgende:
Hallo,
ik zit eraan te denken om een elektrische gitaar te kopen. Ik kan nog helemaal niks, is dit dan een goede starter? http://www.mainmusic.nl/nl/product/19183/10/gitaar/elektrische_gitaren/starters_packs/jordan/elektrische_gitaar_startersset_+_versterker_&_accessoires.html
Als dat niet het geval is zou ik graag een andere tip willen ontvangen
Dank!
Ik speel ook nog niet zo lang, maar ben toch voor een iets duurder apparaat gegaan, mede omdat ik niet op een slechte gitaar wil beginnen, en omdat een speelbare gitaar motiveert.quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:47 schreef seppo het volgende:
Is het ook niks om het op te leren?? Ik wil er niet al te veel geld aan kwijt zijn (zou beetje zonde zijn als ik het na 2 weken niet meer leuk vind) en de mensen waar ik het tot nu toe aan had gevraagd vonden het wel een goede prijs voor dat ding, en wel oke om het om te leren
Ik ben het ook met mijn voorgangers eens. Bij een slechte gitaar vergaat je de zin bij het spelen vrij gauw (nu heb ik stug volgehouden op de meest crappy gitaar die je je maar kunt voorstellen, maar goedquote:Op dinsdag 16 december 2008 16:50 schreef seppo het volgende:
Dank voor de antwoorden allemaal
Ik was eigenlijk niet van plan om er veel meer dan 100EU aan uit te geven (om te beginnen dan he). Al blijkt het volgens jullie dus wel een slechte keuze om die van 90-100 euro te kopen...Wellicht moet ik het dan toch maar gaan uitstellen en binnenkort eens kijken of ik er ergens een kan gaan lenen.
Oh en mijn stijl is vrij breed, maar heeft meestal wel wat met rock of metal te maken.
Dean is liefffquote:Op dinsdag 16 december 2008 17:32 schreef The_Dean het volgende:
Weet niet waar je woont, maar anders mag je best dat setje wat ik je aanbood even lenen hoor, ook al koop je het niet meteen, kan je eerst mooi even stoeien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |