doe eens een blinde test. ben benieuwd. jammer dat je geen zelfgemaakte of zaanse uit de pot hebt.quote:Op zaterdag 22 november 2008 10:34 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Iemand die naar de sligro is nu heb ik de boodschap gegeven de Hellmans mayonaise te halen.
nu maar hopen dat ze die daar ook hebben.
![]()
heb nu Hellmans mayonaise in huis, MIJN mayonaise en Calve mayonaise![]()
![]()
dat wordt lekker dik worden komende tijd![]()
quote:Op donderdag 20 november 2008 12:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Belgen kijken ook heel anders tegen mayo aan, ze kijken sowieso anders tegen eten aan, maar in Nederland is het iets voor bij een patatje en in Belgie hebben ze het óók bij een frietkot maar dan vaak de goedkopere variant met azijn in plaats van citroensap. Maar het typische is volgens mij het zure van citroen of azijn. Vet met zuur is natuurlijk een goede combinatie. In Nederland wordt in het algemeen vrij zoet gegeten omdat suiker een makkelijke goedkope manier is om gebrek aan innerlijke kwaliteit te maskeren.
Kreeft met mayonnaise is daar een klassieker. Bij mosselen met frites wordt het niet standaard geserveerd, maar als je er dan om vraagt kan het soms even duren, omdat de kok dan even een mayonnaise gaat kloppen. Het is daar echt een edele saus, onderwerp van enthousiasme en liefhebberij en zelfs van menig literaire metafoor.
quote:Op zaterdag 22 november 2008 18:17 schreef RoodWitBlauw het volgende:
ik denk dat ik het morgen ga testen. ga naar de snackbar en bestel friet in een zak, zonder saus, want mayo hebben ze toch niet.
Thuis 3 verschillende mayo's op mijn bord, en smullen maar!
hou je op de hoogte.
p.s. heb die hellmans nog niet open gemaakt, maar ben heul nieuwsgierig!!!!!
De light mayo heb ik even niet bij de hand maar ik dacht dat er bij mij Product Of Canada op stond. Op de Dijonnaise iig wel. Allebei knijpflessen btw, misschien is dat het.quote:Op zondag 16 november 2008 13:27 schreef grif het volgende:
Op het etiket staat, onder de Nutrition Facts, 'Product of USA'. En de fabrikant staat er ook bj: Unilever Foods, Englewood Cliffs, New Jersey.
Hij is inderdaad iets gelig, maar das niet zo raar aangezien alles wat er in gaat ook geel is (op zout, peper en azijn na). Groen-gele mosterd, eigeel, gele zonnebloemolie...quote:Op maandag 24 november 2008 23:52 schreef robber57 het volgende:
Is ie nou zo geel of lijkt dat maar zo?
De mijne wordt altijd wittig...
Ik heb in de loop der tijd ook wel gemerkt dat je verschillende resultaten kunt krijgen: geel en behoorlijk "lobbig" (sorry kan er geen ander woord voor bedenken), het lijkt dan dus kwa strucxtuur en mondgevoel erg op potjes mayo.
Of: met heel veel en langdurig kloppen en gedoseerd water toevoegen en wat meer olie dan het recept zegt wordt ie wit achtig, heel licht van structuur en ook een zeer zacht mondgevoel.
Ikvind de laatste lekkerder...
Is het wel handig om het in een pan te doen? Er is toch iets met ei en bepaalde metalen?quote:Op maandag 24 november 2008 19:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
IRL en in de bakjes zag het er toch smakelijker uit(bakjes zijn hier al uit gehaald, het was nog wat meer).
Geen idee?quote:Op donderdag 27 november 2008 17:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is het wel handig om het in een pan te doen? Er is toch iets met ei en bepaalde metalen?
Paupers moeten er ook zijnquote:Op donderdag 27 november 2008 17:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Geen idee?![]()
Ja, ei en zilver. Zwavel iets. Gaat het stinken en vies smaken. Maar mijn pannetje is niet van zilver hoor![]()
Het ging mij niet om romig maar om salmonella de nek om te draaienquote:Op donderdag 27 november 2008 17:34 schreef zoalshetis het volgende:
gasten. eigeel maak je romig door au bain marie.
quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:37 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Okee, na een testavondje mayonaise:
Calve haalt het niet bij MIJN mayonaise
MIJN mayonaise haalt het niet bij Hellman's
Hellmans 'mayonaise: "It is lonely at the top"
Inderdaad.quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:37 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Okee, na een testavondje mayonaise:
Calve haalt het niet bij MIJN mayonaise
MIJN mayonaise haalt het niet bij Hellman's
Hellmans 'mayonaise: "It is lonely at the top"
Het is een beetje zoetig, proef ik nu. Niet zo lekker vindtquote:Op zaterdag 20 december 2008 18:46 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Inderdaad.
Ik heb nu Mijn Mayonaise...vind er niets bijzonders aan.
Amerikaans, daar voor het eerst geprobeerd, tijdens de vakantie dus dan is alles lekkerder, dus cool, dus...quote:Op zaterdag 15 november 2008 18:02 schreef RobinOok het volgende:
Nog nooit zulke smerige mayo gehad als die Hellmann's. Snap echt niet wat mensen daar aan vinden. Bah.
Jij maakt mayonaise au bain marie?quote:Op donderdag 27 november 2008 17:34 schreef zoalshetis het volgende:
gasten. eigeel maak je romig door au bain marie.
Die glazen potten met metalen deksel? Mja, niet slecht, ietsje te zoet voor mijn smaak, maar niet overdreven.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:43 schreef Martijn_77 het volgende:
Mayo van AH eigen merk die is pas lekker
euroshoppermajo (1 van de weinige euroshop dingen die WEL eetbaar is) is een aandradertje om te proberenquote:Op maandag 29 maart 2010 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die glazen potten met metalen deksel? Mja, niet slecht, ietsje te zoet voor mijn smaak, maar niet overdreven.
ah, heerlijk die mayonaise, zou er zo een pot van leeg kunnen eten!quote:Op maandag 29 maart 2010 23:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
euroshoppermajo (1 van de weinige euroshop dingen die WEL eetbaar is) is een aandradertje om te proberen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |