Ja, bij 1 vak moest je je film/programma elke week op een ander aspect analyseren, zoals idd narrativiteit en representatie enzo. Ik heb ooit een presentatie moeten houden over hoe de narrativiteit gebruikt werd in de film Ferris Buellers Day Off en heb ooit een onderzoeksopzet geschreven voor een onderzoek naar de representatie van masculiniteit in de Nederlandse soap.quote:Op vrijdag 14 november 2008 18:02 schreef MariaEtcetera het volgende:Goodbyeee
Stoere Kwak! Kick-some-ass-Kwak! Yeah! *Emile Ratelbandmodus gaat weer uit* En Conleche:Kwakkie. Klinkt lekker fout.
Ewelina: Ik studeer literatuurwetenschap (nu masterjaar)! Dat schijnt idd wel wat raakvlakken te hebben met film en televisiewetenschap, ivm o.a. representatie en narrativiteit enzo
ahaaa ja, dat soort dingen houd men zich bij mijn studie ook mee bezig. Al vind ik dat dingen als middeleeuwse literatuur, post-koloniale theorie en literatuur in tijden van globalisatie bijvoorbeeld het toch wel een interessante studie makenquote:Op vrijdag 14 november 2008 18:07 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ja, bij 1 vak moest je je film/programma elke week op een ander aspect analyseren, zoals idd narrativiteit en representatie enzo. Ik heb ooit een presentatie moeten houden over hoe de narrativiteit gebruikt werd in de film Ferris Buellers Day Off en heb ooit een onderzoeksopzet geschreven voor een onderzoek naar de representatie van masculiniteit in de Nederlandse soap.
Vond het uiteindelijk te beperkt, daarom ben ik er mee gestopt.
quote:Op vrijdag 14 november 2008 18:12 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben jaloers op Kwak. Ik wil ook een spannende date!
.
Na vanavond willen we iets anders horenquote:Op vrijdag 14 november 2008 18:02 schreef kwakveense het volgende:
oh en ik ben VERLIEFD op mn oven in mn fornuis
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
quote:Op vrijdag 14 november 2008 18:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
Fornuis is gewoon Leidense slang voor "hete man"
Die mevrouw van mij komt over 2 weken hier. En ja, ik heb wel het idee dat ik meer en meer open ga staan voor andere vrouwen, alleen heb ik nu zoveel aan m'n hoofd met werk zoeken etc. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik eerst kijk waar ik terecht kom en dat ik dan de vrouwenmarkt weer eens ga verkennenquote:Op vrijdag 14 november 2008 18:14 schreef conleche het volgende:
[..]
Hoe zit het met jouw mevrouw? Sta je nog wel open voor echt beschikbare meiskes?
quote:Op vrijdag 14 november 2008 18:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hahaha.quote:Op vrijdag 14 november 2008 18:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
quote:Op vrijdag 14 november 2008 18:15 schreef Ewelina het volgende:
Ik wilde meer de maatschappijkant op, dus ben toen Europese studies gaan doen. Na 2 jaar vond ik dat toch te beperkt en ben ik er geschiedenis bij gaan doen.Haha, daarom ging ik Engels erbij doen! Goed te combineren, en erg leuk ook in literatuur-opzichtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Woesj, 7 jaar! Nouja als het kan en het gaat goed, waarom niet! Ik denk zelf na komend jaar klaar te zijn. Dan heb ik een half jaar gefaalde kunstacademie, 3 jaar Bachelors Engels en Literatuurwetenschap, 1 jaar Ma Literatuurwetenschap en 1 jaar aanvullende Ma (misschien Middeleeuwse studies + onderzoeksMA Literatuurwetenschap. als 2 bachelors kunnen zouden 2 masters ook moeten kunnen).
</studiebolrant>"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
quote:Op vrijdag 14 november 2008 18:19 schreef Goodbye het volgende:
[..]
![]()
![]()
Mijn fornuisje staat te koken nu
O das eiks niet zo stom!!quote:Op vrijdag 14 november 2008 18:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Die mevrouw van mij komt over 2 weken hier. En ja, ik heb wel het idee dat ik meer en meer open ga staan voor andere vrouwen, alleen heb ik nu zoveel aan m'n hoofd met werk zoeken etc. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik eerst kijk waar ik terecht kom en dat ik dan de vrouwenmarkt weer eens ga verkennen.
Ik vond het wel een mooi geformuleerd zinnetjequote:
Nee, goed plan hèquote:
Blurghquote:Op vrijdag 14 november 2008 18:21 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik vond het wel een mooi geformuleerd zinnetje![]()
En hij maakt erwtensoep![]()
Ik zweer bij Apple, dus ik ben niet objectief: maar over het algemeen geldt: die 300 euro die het misschien méér kost ben je zo vergeten, maar een fijne en lekkere computer (of insert whatever) daar heb je veel langer plezier van!!quote:Op vrijdag 14 november 2008 18:22 schreef AKnynke het volgende:
veel plezier Kwak, komt vast goed!
Ik zit heel erg te twijfelen over een nieuwe laptop. Heb eigenlik altijd gezegd dat ik een Mac wil, maar ze zijn wel heel erg duur. Voordeel vind ik gewicht en batterijduur van een mac, plus uiterlijk. Nadeel, prijs. Wie kan me helpen mezelf te overtuigen?
Ik heb vanaf m'n zestiende bijna continu vriendjes gehad, maar nooit een echte date eigenlijk. Zo eentje waarbij de man je op komt halen en dat 'ie dan van alles geregeld heeft en zo. En aan het einde van de avond samen naar huis lopen en zenuwachtig doen bij de voordeur.quote:Op vrijdag 14 november 2008 18:19 schreef kwakveense het volgende:
hahahahahaaa
nou, wij hadden wel als codewoord "warme zak" voor een jongen met capuchontrui...vroegah...op de middelbare school.
enneh t is nog maar afwachten of t een spannende date wordt he? wie weet word t twel een koude douche... juist dat vind ik een beetje eng. ik heb weliswaar 1 vriendje gehad, maar hb nog nooit gedate...ex en ik leerden elkaar kennen op tournee en waren dus vanaf dag 1 de hele tijd samen, en thuis ging alles razendsnel. om daarna lekker uit elkaar te vallen...maar ik ga mn best doen om ook namens jullie te genieten (jullie, gesetteld met jullie geweldige mannen...ben juist jaloers op jullie, hoef neit zo nodig spanning en sensatie
) enneh ik ga sowieo genieten van james bond (ook al issie blond...)
Wat zij zei dus!quote:Op vrijdag 14 november 2008 18:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Meid, ik wens je een súperavond!
Hoe gaat dat bij jou dan??quote:Op vrijdag 14 november 2008 18:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb vanaf m'n zestiende bijna continu vriendjes gehad, maar nooit een echte date eigenlijk. Zo eentje waarbij de man je op komt halen en dat 'ie dan van alles geregeld heeft en zo. En aan het einde van de avond samen naar huis lopen en zenuwachtig doen bij de voordeur.
Jammer..
Meid, ik wens je een súperavond!
Niet. Nietus. Niet.quote:Op vrijdag 14 november 2008 19:06 schreef Greys het volgende:
SHE, je OUD-topic wordt zowaar interessant.
Tenminste, als je zoals ons twijfels hebt, heb je er nu wat aan. In Deeltje 4. Eindelijk
Schattiequote:Op vrijdag 14 november 2008 19:26 schreef conleche het volgende:
Die TT: nu heb ik er tranen van in m'n ogen.
Hoezo labiel? Ik doe een omgekeerde Kwak vanavond
quote:Op vrijdag 14 november 2008 19:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Schattie
En je denkt toch niet serieus dat het er hier ooit van gaat komen he?
Het duurt nu al jaren, hell... ik heb zelfs onder een kloon enorm fanatiek in OUD zitten posten, een jaar geleden ongeveer. Maar zelfs dát heb ik opgegeven
Ik heb wel nog een beetje angst en een beetje hoop en... en... Nou ja. Het is gewoon... Pffffff. Ander onderwerp![]()
Volgende is weer voor jou.quote:Op vrijdag 14 november 2008 19:37 schreef Goodbye het volgende:
Nouuu, nu is mijn soort van naamtopic verdwenen
Nouuu het was niet echt een naamtopicquote:Op vrijdag 14 november 2008 19:40 schreef Esse_est het volgende:
Hebben ze je nou je naamtopic afgepakt Goodbye? Schaamteloos...
quote:
Liever nietquote:Op vrijdag 14 november 2008 19:35 schreef loveli het volgende:
Mogen wij weten hoe die kloon heet...?
Héél!quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:01 schreef ColdFeet het volgende:
Pffff, dat zit er weer op. Klein ongelukje met kwik in het lab; domme studenten
Hoe giftig is kwik?
Vind het al knap dat je dan dat beetje pilates op kunt brengenquote:Ik ben doodop. Vanavond een beetje pilates doen, maar voor de rest ga ik lam bankhangen en NIET werken
Alleen de damp inhaleren is toch giftig? Zie me nog achter die lollige bolletjes aankruipen als kind, als ik weer eens zelf de thermometer ging afslaan en het ding tegen de kachel vloogquote:Op vrijdag 14 november 2008 20:01 schreef ColdFeet het volgende:
Hoe giftig is kwik?
Ik ben doodop. Vanavond een beetje pilates doen, maar voor de rest ga ik lam bankhangen en NIET werken
quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:11 schreef Goodbye het volgende:
Oh greys, ik vind je zo aandoenlijk nuik kan er niks aan doen
Haha, ja, al die bolletjes lagen op de vloerquote:Op vrijdag 14 november 2008 20:07 schreef Laureline het volgende:
[..]
Alleen de damp inhaleren is toch giftig? Zie me nog achter die lollige bolletjes aankruipen als kind, als ik weer eens zelf de thermometer ging afslaan en het ding tegen de kachel vloog
Nou, juist daarom denk ik. Je ziet gewoon in je post dat je emotioneel wordt van dat onderwerp, en dat vind ik wel vertederendquote:Op vrijdag 14 november 2008 20:15 schreef Greys het volgende:
[..]![]()
Waarom dan?
Het is een raar onderwerp voor me, omdat ik daarvan een échte emotionele stuiterbal word die van hoop naar vrees naar eng naar leuk naar woeiiii enzo bouncet!
Ik heb wel jongens van internet ontmoet en zo, maar dat vind ik geen dates. Bij een date hoort opgehaald worden en dat hij 't heeft verzonnen en dat je aan 't einde zenuwachtig frummelt bij het thuisbrengen. Maar nee hoor, ik was altijd degene die verzon wat we gingen doen, ik ging er altijd zelf naar toe, en zolang als tot het einde is er vrijwel nooit gewacht.quote:Op vrijdag 14 november 2008 18:40 schreef conleche het volgende:
[..]
Hoe gaat dat bij jou dan??
Idates. Die spanning!! Bitter sweet memory's
Laat maar staan die doos.....quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Haha, ja, al die bolletjes lagen op de vloer
't Is enkel: ik kreeg net een doos ontzettend lekkere bonbons van mijn logeetje. Als ik nou toch binnen afzienbare tijd sterf aan een zware kwikvergiftiging, eet ik die eerst nog even op
Ik had dus helemaal geen gelijk met mijn 'héél!'quote:Kwik? Dat is toch puur vergif?.
Kwik heeft de naam één van de giftigste stoffen te zijn. Vloeibaar kwik is echter totaal ongevaarlijk. U zou het bij wijze van spreken op kunnen drinken zonder dat u het merkt. Het verlaat op natuurlijke wijze het lichaam. Een heel ander verhaal zijn kwikdampen en kwikverbindingen; deze zijn giftig, ja sommige zelfs dodelijk. Een bekend voorbeeld zijn de mensen die vroeger vuurvergulden. Zij werden ziek ,kregen uitvallende tanden en werden in de regel niet oud. Zij smeerden metaal in met kwik waarin goud was opgelost. Door verhitting verdampte het kwik en bleef een mooie goudlaag achter. Ook bij de goudwinning in bv Suriname wordt een soortgelijke techniek nog steeds toegepast met alle gezondheidsrisico's en milieugevolgen van dien. In het verleden werd ook bij de onkruidbestrijding gebruik gemaakt van landbouwgiften waarin kwikverbindingen zaten. Dit leidde in Japan tot slachtoffers en mede hierdoor heeft kwik zijn slechte naam gekregen. Ons inzien is het echter onterecht dat duurzame en daarom milieuvriendelijke producten zoals een kwikbarometer door de overheid verboden dreigen te worden.
quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:19 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Nou, juist daarom denk ik. Je ziet gewoon in je post dat je emotioneel wordt van dat onderwerp, en dat vind ik wel vertederendMaar ik zal er over ophouden, omdat je net zei dat je op een ander onderwerp over wilde gaan
![]()
Ik kijk nu greys ep 8
Nou, zo leuk lijkt me dat niet hoorquote:Op vrijdag 14 november 2008 20:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat je bij de telefoon zit te wachten en zo.
gedingesdquote:Op vrijdag 14 november 2008 20:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Enneh, over Greys ep 8!!!! Staat die al op die website???
Of heb je die gedingesd?
Dank je!quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:00 schreef uniekhoorn het volgende:
VMW ontzettend veel sterkte en succes met het stoppen van roken.. Als je wilt kan je me rustig pmmen ofzo als je het niet meer ziet zitten of gewoon wil klagen want ik weet hoe rot het soms kan zijn.
Ik zie net dat ep. 8 al op de site staat!quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:26 schreef Goodbye het volgende:
[..]
gedingesdMaar nu ben ik wel benieuwd naar die website, kan je daar ook andere series kijken?
Hij is leuk tot nu toe!quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zie net dat ep. 8 al op de site staat!
En ook andere series ja!Je moet even wachten tot je in het venster - waar eerst een poker reclame komt te staan - onderin het balkje een beetje vol ziet lopen. Net als met Youtube zeg maar, dan laadt ie. En dan kan je op play drukken!
http://www.watchtvsitcoms.com/greysanatomy.php
Maar zo heb ik 't nooit gehad, dus dan wil je dat ook wel eens meemaken! Net als dat ik krullen wil omdat mijn haar enorm steil is.quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou, zo leuk lijkt me dat niet hoor. En dan vooral zelf niet willen bellen, want dan lijk je zo wanhópig
. Afijn, iedereen kent het wel uit films
.
quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:52 schreef uniekhoorn het volgende:
Dank, dank...
Ik ben 32 en ik heb nog nooit een kinderwens gehad. Altijd hebben ze gezegd dat het wel kwam, nooit gekomen en het komt ook nooit. Ik wil/kan de verantwoordelijkheid niet aan.
Mensen die wel kinderen willen gun ik dat dan ook heel erg
Mijn vriend verloofde heeft wel 2 kinderen van 11 en bijna 16 dus die zijn al bijna "klaar"Ik vind dat wel gezellig dat ze er zijn maar ze redden zich wel.
Toch wel raar dat ze automatisch dingen aan je gaan vragen of ze iets mogen daar moet ik nog wel erg aan wennen.
Hm, dan zal ik er maar heel beschaafd eentje nemenquote:Op vrijdag 14 november 2008 20:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Laat maar staan die doos.....
[..]
Ik had dus helemaal geen gelijk met mijn 'héél!'
quote:Op vrijdag 14 november 2008 21:08 schreef Goodbye het volgende:
Huh, ik snap het fotoboek van uniekhoorn niet
Lieve fotoquote:Op vrijdag 14 november 2008 21:23 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ik kom er nooit en vergeet dus ook altijd dat ik het heb..
aangepast
Ik vind het helemáál niet erg dat je dat zei, ik vond het juist een mooie omschrijving, emotioneel stuiterballen! Vandaar dat ik hem nu gewoon even van je gejat heb om te omschrijven hoe ik me voel als het op dat onderwerp aankomtquote:Op vrijdag 14 november 2008 20:48 schreef Laureline het volgende:
VMW: Goed hoor stoppen met roken! Dat kan ook niet iedereen hier, nudge, nudge, wink, wink![]()
En Greys, dat emotionele stuiterballen (Oooo wat erg dat zei ik gisteren over jou tijdens de poezenrel) kan ik me verdomd goed voorstellen. Want het is voor vrouwen, hoe lullig het ook klinkt, wel een point of no return als je 35 wordt. Als man heb je dan nog een jaartje of 20 om eens eventueel van gedachten te veranderen (of erin geluisd te worden, zie ik toch ook veel om me heen
), maar jij kan nog maar heel eventjes zelf beslissen.
Het is een cliché ("Ja, die vrouwtjes van 35...") dat me toch frustreert: het is gewoon heel erg ongelijk op dit punt tussen mannen en vrouwen, en daar helpt een eeuw emancipatie niets aan. Het enige 'voordeel' van deze moderne tijd is dat iedereen er ook lekker lomp naar vraagt. Een vriendin van me (ook 35) werd laatst geïnterviewd voor de Opzij (!) en zelfs daar wist de verslaggeefster er DE kindervraag nog doorheen te knallen. Ik was toen best geshockeerd, alsof je iemand ook maar verantwoording schuldig bent over zoiets.
Met 1 kind ben je eigenlijk nog niet af van impertinente vragen, iedereen bemoeit zich er lekker tegenaan, met: " wanneer jullie nou eens aan de tweede beginnen?" Nou, nooit, duh.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 14-11-2008 21:51:32 ]IT'S GREYSIE IT'S PARTY
quote:Op vrijdag 14 november 2008 21:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het helemáál niet erg dat je dat zei, ik vond het juist een mooie omschrijving, emotioneel stuiterballen! Vandaar dat ik hem nu gewoon even van je gejat heb om te omschrijven hoe ik me voel als het op dat onderwerp aankomtHey, waarom een spoiler!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is toch helemaal niet nodig!
Wat ik zo mooi vind aan deze tekst, is dat je jezelf zo laat zienGewoon, open bent over je gevoelens. Dat zijn er niet veel.
Dat, en je verwoordt het ook goed.[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
quote:Op vrijdag 14 november 2008 21:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het helemáál niet erg dat je dat zei, ik vond het juist een mooie omschrijving, emotioneel stuiterballen! Vandaar dat ik hem nu gewoon even van je gejat heb om te omschrijven hoe ik me voel als het op dat onderwerp aankomtWat een mooie en duidelijke tekst/uitleg GreysSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Had echt niet onder spoiler gehoeven wat mij betreft.
Zo giftig, ik denk dat je al dood bent voor je die bonbons op hebtquote:Op vrijdag 14 november 2008 20:01 schreef ColdFeet het volgende:
Hoe giftig is kwik?
. Dit soort veiligheidsdingen moest ik maandagmiddag bekijken, en dan uit 3 stoffen bepalen welke het gevaarlijkst was
.
http://www.acros.com/DesktopModules/Acros_Search_Results/Acros_Search_Results.aspx?search_type=CatalogSearch&SearchString=hgIk heb ook nog nooit een date gehad. Niet eens een afspraakje, ook zonder ophalen en optutten zou ik het nog een date willen noemen, maar verder dan even langs zijn huis is het niet gekomen, voor we wat kregen. Zou ik een van die mensen zijn, die op haar 16e haar eerste vriendje krijgt, en er daarna de rest van haar leven bij blijft? Dat vraag ik me echt af, bij mijn tante is het iig wel zo gegaan.quote:Op vrijdag 14 november 2008 18:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb vanaf m'n zestiende bijna continu vriendjes gehad, maar nooit een echte date eigenlijk.Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
Wat schattigquote:Op vrijdag 14 november 2008 22:26 schreef Goodbye het volgende:
Greysieje bent mijn jonge hippe mama heurrr
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |