abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63451042
ik lek weer als een gek! Ik ben blijkbaar nog helemaal niet opgedroogd! Net na het zwemmen in het zwembad was Jen enorm moe en ze had vreselijk dorst. Maar ik had dus geen sap bij me. Maar wel mn borsten, dus Jen had heerlijk gedronken. En heerlijk lang.

Jepali bel even! Hoe meer je vervangt door een flesje hoe minder je zelf aanmaakt. Als je bv wilt blijven geven zal ik echt even hulp zoeken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_63453855
Oh ja en Jepali, lees ook dit even:

Ik heb te weinig melk
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_63455752
Jepali, bellen, echt! Sterkte, ik kan me voorstellen dat het niet leuk is zo
pi_63457887
Echt bellen Jepali, als je er kv bij geeft, wordt het steeds moeilijker je productie omhoog te krijgen. Als ik op het kolven af moest gaan, had ik ook veel te weinig, dat zegt helemaal niks. Zeker als je al in de stress zit, gaat kolven vaak helemaal niet goed. Die vrijwilligers zijn er voor, die kun je altijd bellen. Gewoon doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63457962
Nou als het nou nog niet duidelijk is
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_63472858
zal ik ook nog even?
BELLEN las je bv wilt blijven geven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_63507502
Hoe gaat het nu Jepali? Heb je nog gebeld?

Ben benieuwd hoe de borstvoeding bij Owlet gaat!

Even een stukje
Lotte lag vanmorgen op bed te rollen, rolde opeens tegen m'n borst aan, deed ham tegen m'n t-shirt aan.
Goed, t-shirt omhoog, Lotte drinken. En elke keer rolde ze weer terug, slokje drinken, rollen, slokje drinken, rollen
En een lol dat ze had
pi_63507704
Mrien leuk is dat, Jen heeft zich ook wel eens naar me toe gewurmd, op haar buik. Ze ziet de tepel en doet echt in 1x een grote hap. Ik vond dat zo lief.
pi_63508274
Lotte Dat soort dingen zijn zo lief!

We hadden het hier eerder over die kleintjes die geen genoeg kunnen krijgen van mama's borsten. Het begint hier een beetje extreem te worden, hij word echt BOOS als ik ze wil bedekken. En de hele dag topless rondlopen zie ik ook niet zitten
Gisteravond bijvoorbeeld lag hij op zijn deken op de grond (hij is ziek) terwijl ik naast hem tegen de bank geleund zat. Hij stond op, trok schreeuwend mijn shirt omlaag maar wilde niet drinken en ging weer liggen. Toen ik me weer wilde aankleden werd hij boos, en dit herhaalde zich nog een paar keer. Hij wilde dus gewoon liggen kijken naar mijn borsten, meer niet.
M. vond het hilarisch in ieder geval.
.... met gevoel voor drama....
pi_63508463
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:25 schreef Kersjes het volgende:
Lotte Dat soort dingen zijn zo lief!

We hadden het hier eerder over die kleintjes die geen genoeg kunnen krijgen van mama's borsten. Het begint hier een beetje extreem te worden, hij word echt BOOS als ik ze wil bedekken. En de hele dag topless rondlopen zie ik ook niet zitten
Gisteravond bijvoorbeeld lag hij op zijn deken op de grond (hij is ziek) terwijl ik naast hem tegen de bank geleund zat. Hij stond op, trok schreeuwend mijn shirt omlaag maar wilde niet drinken en ging weer liggen. Toen ik me weer wilde aankleden werd hij boos, en dit herhaalde zich nog een paar keer. Hij wilde dus gewoon liggen kijken naar mijn borsten, meer niet.
M. vond het hilarisch in ieder geval.
Heel herkenbaar. Hier wil hij ze soms ook gewoon nog eens zien voor hij gaat slapen.
Voelt een beetje raar. ''Titti Mamam!'' En dan zo een gelukzalige glimlach op zijn gezicht. Mannen!!
pi_63508507
Das niet alleen bij mannen hoor. Jen doet af en toe gewoon even aan de tepel voelen. Niet drinken, nee kijken en tepel tussen duim en wijsvinger pakken.. Raar kind.
pi_63508595
Oe, daar heb ik dus een hekel aan, Ticootje. Wij hebben zo dikwijls 'ruzie' in bed. ''Niet draaien, Fons!'' ''Ja daai!!! '' '' Neen'' ''Jaaa daaaaaaaai!!!!''
pi_63508847
Dat is hier "niet bijten Jen!!" En ja hoor toch even bijten.. Maar ze doet dat alleen als de borst leeg is en nog een andere kant wilt. Maar ze heeft 1 tand en dat voel je wel.
pi_63508943
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:45 schreef Ticootje het volgende:
andere kant
''aje kan''
pi_63508964
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:48 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

''aje kan''
"Daaaaaa"
pi_63509414
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:54 schreef mrien het volgende:
Hoe gaat het nu Jepali? Heb je nog gebeld?

Ben benieuwd hoe de borstvoeding bij Owlet gaat!

Even een stukje
Lotte lag vanmorgen op bed te rollen, rolde opeens tegen m'n borst aan, deed ham tegen m'n t-shirt aan.
Goed, t-shirt omhoog, Lotte drinken. En elke keer rolde ze weer terug, slokje drinken, rollen, slokje drinken, rollen
En een lol dat ze had
Grapjes aan de borst

De borstvoeding gaat als de spreekwoordelijke tiet
De eerste dagen waren wat moeizaam. Hoewel het ziekenhuis echt heel goed bezig was door me alle kans te geven om Avalon op verzoek te voeden (eerst met het bed naar de kinderafdeling, desnoods midden in de nacht en daarna in de rolstoel en lopend) was het toch niet relaxed voeden met al die draden op een kleine stoel.

Ik heb één lastige tepel (klein, snel ingetrokken) en een forse cup waardoor het voor een klein mondje wat lastig is om een grote hap te nemen en het voor mij lastig is om goed aan te leggen omdat ik echt goed moet ondersteunen.

Daardoor had ik toch na twee dagen op elke tepel een klein pijnpuntje. Kloofje is nog een groot woord maar het was wel even zaak om er snel verbetering in te krijgen.

Maar net zoals bij Ronja ging het al heel snel beter toen Avalon wat alerter en geoefender werd.
En nu is het weer een plezier om te zien hoe lekker ze drinkt en hoe goed ze groeit
pi_63509471
Wat heerlijk om te lezen dat het goed gaat Owlet. Successtories mogen ook!
pi_63523309
Wat een leuke verhalen !
Kersjes, ik lag echt dicht!

Owlet, goed nieuws!
Als ik jouw verhaal lees, vraag ik me wel af waarom het mij dan neit gelukt is om van het tepelhoedje af te raken . Ik denk dat ik er te lang mee gewacht heb, waardoor Ben zo gewoon geworden is aan het tepelhoedje en de bijhorende drinktechniek dat het nu te laat is om het zonder te doen.
pi_63524177
wat ontzettend fijn owlet!
pi_63524445
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:06 schreef OooLizaooO het volgende:
Owlet, goed nieuws!
Als ik jouw verhaal lees, vraag ik me wel af waarom het mij dan neit gelukt is om van het tepelhoedje af te raken . Ik denk dat ik er te lang mee gewacht heb, waardoor Ben zo gewoon geworden is aan het tepelhoedje en de bijhorende drinktechniek dat het nu te laat is om het zonder te doen.
het is nooit te laat om het zonder te doen Heb je al eens een lactatiekundige ingeschakeld? Mijn ervaring is dat het echt de moeite loont om hulp te zoeken, ook al lijkt het probleem wellicht niet zo heel groot.
Bij Ronja heb ik veel gehad aan de hulp van een lactatiekundige en ook deze keer heb ik meteen hulp gevraagd.
  woensdag 26 november 2008 @ 10:31:58 #81
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63530418
Liza, ik heb het hier al vaker geschreven, maar ik heb ook weken met een tepelhoedje gevoed. De lactatiekundige dacht ook niet dat het ooit anders zou kunnen (ik ook niet).
Totdat Simon met 3 maanden ineens zonder kon drinken.

Maar ik weet ook dat Jojogirl bijvoorbeeld altijd met een hoedje is blijven voeden.

Ik zou in elk geval even de lk raadplegen, wie weet!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63534579
Liza, je schreef laatst dat Ben 's nachts wel zonder hoedje kon drinken. Misschien is het ook een kwestie van oefenen...
  woensdag 26 november 2008 @ 13:58:23 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63535689
Owlet, ik bedacht me ineens, is er nog verder iets gebeurd met dat hand, mond en nogiets ziekte bij Ronja op het kdv?
pi_63535958
ja en nee
Toen we haar afgelopen maandag voor het eerst weer wilden brengen bleek na een telefoontje dat het nog steeds heerst. We hebben toen de huisarts gebeld en die heeft het verder voor ons uitgezocht. Volgens haar is het geen probleem als we de hygiėneregels rondom Ronja even goed in acht nemen (handen en gezicht wassen voor het knuffelen en haar luiers even door M. laten verschonen).
Ze was het ook niet helemaal eens met het gevaar dat het voor pasgeborenen zou zijn, ze vond het meer een voorzorgsmaatregel voor de echte risicogroep (te vroeg geboren, ziek, etc.).

Ronja is dus vandaag weer voor het eerst naar de groep en ze was meteen weer helemaal thuis
Bij een gezonde baby zouden we ons, volgens haar in ieder geval, geen zorgen hoeven maken
  woensdag 26 november 2008 @ 14:24:40 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63536497
Oh gelukkig geen extreme maatregelen dan. En die luiers... ach, dat vind je vast niet zo heel erg.
pi_63536975
neu, laat mij die kleine prutpoepjes maar verschonen nu
pi_63543878
Ben drinkt wel een beetje zonder tepelhoedje, maar niet goed en niet genoeg. Hij hapt en laat los, hapt en laat los en zet het tussendoor steeds op een hysterisch brullen. Hij kreeg niet genoeg binnen en kwam steeds sneller terug om te drinken (alsof hij aan het regelen was) en sliep ook 's nachts niet langer meer. Toen mijn melkproductie er uiteindelijk begon van terug te lopen, ben ik maar weer gaan tepelhoeden...
Moest ik nog een tijdje borstvoeding blijven geven, zou ik zeker een lactatiedeskundige raadplegen, maar na 3 maanden (= rond 11 december) gaat ie (helaas) aan de fles, want ik kan maar tot 3 maanden borstvoedingspauze's op het werk krijgen. Nu ga ik het wel proberen rekken tot eind december, maar vanaf januari wordt het alleen nog 's morgens en 's avonds borstvoeding, dus dat doe ik dan wel nog even met tepelhoedje. Maar als er een volgende kindje komt, wil ik er sneller en beter aan werken. Nu zie ik er eigenlijk tegenop omdat de borstvoeding in het begin al zo moeilijk ging en om dan nu met de stress van weer te gaan werken en een nieuwe job ook te gaan prutsen zonder tepelhoedje, daar heb ik even de energie niet meer voor.
pi_63544703
liza, volgens de wet heb je recht op 1/4 van je werktijd om te besteden aan borstvoeding tot je kindje 9 maanden is. (of geldt dat voor jou niet?)
pi_63544757
Hier in BE niet
2 x 30 min heb ik recht op per dag van 8 werkuren
en dat tot 3 maand
langer dan 3 maand daar moet je al een speciale verklaring voor hebben (dat je baby door gezondheidsredenen enkel bv mag krijgen, bvb prematuur)
pi_63544913
Correctie
ik heb het hier net nagekeken
tot 7 maanden kan het 2 x 30 min per dag
tot 9 maanden, daar moeten die speciale redenen voor zijn
mmmmh dan ga ik er toch nog eens over nadenken
eerst kijken hoe dat kolven op het werk meevalt...

ik was van plan om tot eind december volledig borstvoeding te blijven geven (dan is Ben 3,5 maanden) en dan af te bouwen naar 2 x per dag. Hij mag dan toch bijna aan vast voedsel enzo .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')