abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63219303
Vervolg van : Borstvoeding deel 48

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic

Laatste post van:
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:09 schreef Miffy1984 het volgende:
Hai allemaal,

Nou even een update; Thijmen is iig aangekomen
Maar veel? Neuh niet echt. De eerst keer dat we dus gingen wegen was hij 3270 en gistermiddag 3325.
Maar ik heb ook een weegschaal gehuurd bij de thuiszorg en ik heb m net even voor zijn badje gewogen (zonder kleertjes en luier ook) en gaf 3360 aan Maargoed... het begin is er. Ik blijf het de komende weken even goed in de gaten houden. Erg prettig dat ik Thijmen nu zelf kan wegen 1 x per dag.
pi_63219347
Fijn dat Thijmen in ieder geval aangekomen is!
Er zaten toch niet heel veel dagen tussen de 2 wegingen?

Nog even terugkomen op de flessen-ellende hier van een tijdje geleden.
Lotte drinkt inmiddels op het KDV de fles erg goed.
Ook thuis drinkt ze hem gelukkig weer, geeft mij weer wat meer vrijheid om een dagje weg te kunnen
Vanmorgen ook een flesje geprobeerd van mij (anders moest die melk toch weggegooid worden) en zowaar heeft ze 100 cc gedronken.
Erg fijn dat het allemaal weer zo goed gaat
  vrijdag 14 november 2008 @ 16:05:30 #3
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63223502
Miffy, nu maar hopen dat de stijgende lijn zich doorzet! Fijn dat het begin is gemaakt!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63224217
Positieve verhalen
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:43:54 #5
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63225912
Mooi Miffy

Ik heb nu toch een kuurtje tegen de spruw gekregen. Belde vanochtend de huisarts en er was geen plek meer voor een afspraak, maar omdat het een al lopend iets was, kon het ook wel telefonisch. De huisarts heeft de kinderarts gebeld om te checken of deze kuur (2 weken Trisporal) mocht met bv (volgens de bijsluiter niet, maar volgens de kinderarts dus wel) en het recept kon ik gewoon komen halen. Netjes en snel opgelost dus.
Nou hopen dat het helpt
pi_63264313
Hopelijk slaat deze kuur aan Jojo!
Zou fijn zijn als je er eindelijk van af zou zijn!
pi_63284332
Wij zijn alweer van de spruw af. Ik smeer nu nog wel, maar vandaag is denk ik de laatste dag. De borstvoeding is weer goed op gang, vandaag had ik een hele goede plasluier van vannacht, dus ze kan weer voldoende bij me drinken.
1 borst doet volgens mij wat moeilijk, die lijkt wat minder aan te maken, dus ik leg haar steeds eerst op die kant aan. Maar dat ze nu zo moeilijk deed kan ook weer komen omdat de maandelijkse periode is aangebroken. Maar goed alles is hier weer opgelost.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_63284624
Wat leuk al die postieve verhalen!

Hier is hier klaar denk ik. Gisteren en vandaag heeft ze niet gedronken. Ze heeft er niet om gevraagd. Morgen ga ik het niet meer aanbieden. Zo'n raar idee. Dat ze echt een groot meisje aan het worden is, dat mij niet meer nodig heeft. En dat ik zo graag wilde proberen om de 6 weken bv vol te houden. Het voelde goed en fijn om te kunnen zeggen dat ik bv geef. Voor mezelf ook gewoon een grote stap, nu snap ik al die andere 'stoppers' pas.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63284701
Yppy, moeilijk hoor zo'n kleintje die je "niet" meer nodig heeft. Hoe voelt het voor jezelf? Vind je het niet raar?

Ik wil echt volhouden tot een jaar, maar ik denk dat ik er dan ook nog niet klaar mee ben. Misschien laat ik het ook wel aan Jen over om aan te geven dat het genoeg is.
pi_63284764
Het is heel raar. Het is maar goed dat ik op mijn werk zit en vanmiddag een cursus heb. Anders was ik nu een emo-kip. Het was zo lang zo belangrijk voor me. Zo lang de enige reden om te 'bestaan'. En die is dan weg. Maar ik ben nu d'r mama, dus er zijn inmiddels 100 andere redenen. Alleen dat hele kleine beetje reden dat over was is nu weg. Eigenlijk meer een detail. Ik ben wazig he? Nou ja, ik ga wel even een broodje halen, lekker naar buiten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_63284828
quote:
Op maandag 17 november 2008 11:58 schreef YPPY het volgende:
Het is heel raar. Het is maar goed dat ik op mijn werk zit en vanmiddag een cursus heb. Anders was ik nu een emo-kip. Het was zo lang zo belangrijk voor me. Zo lang de enige reden om te 'bestaan'. En die is dan weg. Maar ik ben nu d'r mama, dus er zijn inmiddels 100 andere redenen. Alleen dat hele kleine beetje reden dat over was is nu weg. Eigenlijk meer een detail. Ik ben wazig he? Nou ja, ik ga wel even een broodje halen, lekker naar buiten.
pi_63284909
Mij zou het leuk lijken, Yppy, dat hij er op die manier mee stopt.
Moest ik hier echt willen stoppen zou dat toch een hele dramatisch strijd worden....
  maandag 17 november 2008 @ 12:21:34 #13
108648 cattie
lieve moeder
pi_63285329
YPPY, ik snap je volkomen. Ive heeft ook zelf besloten te stoppen door niet meer te drinken bij mij (hij was toen wel nog maar ruim een jaar) en ik moet zeggen dat ik achteraf blij ben dat het zo gegaan is. Dikke , want het is best emotioneel!
  Jubileum moderator maandag 17 november 2008 @ 14:55:57 #14
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63289136
Yppy je hebt het geweldig gedaan. Je hebt zo gevochten om BV te kunnen geven, met haar gewicht, met jouw medicijnen. Alleen daarom al ben je een hele goede moeder! Het mamazijn zit nu in de andere dingen inderdaad, haar behoefte aan bv is verdwenen maar haar behoefte aan jouw liefde en aandacht gaat nooit meer over.
Heel heel knap gedaan, petje af!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63292864
Yppy, wat een prachteinde van de BV periode
en toch ook een beetje sterkte gewenst, want ik weet dat het toch een beetje moeilijk kan zijn. Ook na dik twee jaar
pi_63293342
Yppy je hebt het toch maar mooi gedaan al die tijd
Saartje
pi_63293587
quote:
Op maandag 17 november 2008 12:21 schreef cattie het volgende:
YPPY, ik snap je volkomen. Ive heeft ook zelf besloten te stoppen door niet meer te drinken bij mij (hij was toen wel nog maar ruim een jaar) en ik moet zeggen dat ik achteraf blij ben dat het zo gegaan is. Dikke , want het is best emotioneel!
Vervang Ive door Tomas en ruim en jaar door bijna 2 jaar en het is wat ik ook zou zeggen. Achteraf ben ik heel blij dat hij het zelf zo langzaam heeft afgebouwd en uiteindelijk zelf gestopt was. Toen vond ik het ook best moeilijk en nu heb ik echt zoiets van 'het was mooi/goed zo'
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_63298187
Bedankt voor de lieve reacties. Raar toch dat zo'n tekst op de pc zo belangrijk kan zijn. Het scheelt natuurlijk ook wel dat ik irl behoorlijk de uitzondering ben met de bv. Dan heb je het er niet zo snel over. Gelukkig wel 1 vriendin die het uit eigen ervaring snapt.

Het is goed dat ze zelf is gestopt, over een tijdje ben ik daar vast heel blij mee.
*OUD heilige*
pi_63298569
Oh Yppydepippi, als je toch eens wist wat voor bewondering ik voor je heb
Je hebt het zo geweldig gedaan! Met alle moeilijkheden, met je medicatie erbij. Meid, geweldig!

Je vroeg laatst hoe 'ik' gestopt was, had nog vergeten antwoord te geven. Maar 'ik' ben niet gestopt , maar mijn dochter zelf. En dat voelde op dat moment wat verdrietig, maar later heel goed! Je geeft zo'n kind de ruimte om zelf te stoppen, tempo te bepalen. Dat is niet verdrietig eigenlijk, maar fijn!

Variety is the spice of life
  maandag 17 november 2008 @ 20:46:48 #20
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63299090
YPPY! Wat een mooie finish! Want een beetje een race is het wel (geweest), zoals Lois schrijft.
Maar man wat lijkt het me raar. Ik zit nog tussen wal en schip nu. Simon drinkt weinig, soms eens in de 48 uur een minuutje of twee (mijn productie is echt scherp), maar stoppen wil hij niet, zo lijkt het. Ik ook (nog) niet.

Goed gedaan vrouwke!

[ Bericht 0% gewijzigd door PM-girl op 17-11-2008 21:34:56 ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63299820
-edit -
Yppeke...
Zoals PM zegt: Goed gedaan vrouwke!

[ Bericht 44% gewijzigd door Moonah op 17-11-2008 21:25:55 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 17 november 2008 @ 21:49:51 #22
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_63301149
Yppy
Jojogirl, ik hoop voor je dat je nu toch echt van die spruw af komt!
En Ticootje, fijn dat jij er vanaf bent, hopelijk kun je nu eens eindelijk lekker (weer) genieten van het voeden!

Hier gaat het zo z'n gangetje met voeden, hoewel Marlien steeds nieuwsgieriger wordt... Een doek over haar heen wil nog wel eens helpen, maar helaas niet altijd... 't is toch een fase, hè?

[ Bericht 66% gewijzigd door Grijs op 17-11-2008 21:55:20 ]
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 17 november 2008 @ 22:26:17 #23
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63302501
YPPY
pi_63309407
Je hebt het goed gedaan Yppy!
pi_63309496
Nou het gaat echt weer helemaal goed hoor. Ook vandaag weer een goede plasluier. Dan hebben we ook weer gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')