quote:13 November 2008 21:02
Aftreden minister Vogelaar verwachtIn Den Haag wordt het aftreden van minister Vogelaar verwacht. Tijdens een overleg van de PvdA-bewindslieden kreeg ze niet genoeg vertrouwen om verder te gaan als minister van Wonen, Wijken en Integratie.
Directe aanleiding voor het overleg was Vogelaars besluit om Antilliaanse probleemjongeren niet te registreren. Om zo'n registratie was gevraagd door andere ministers en burgemeesters van steden waar Antilliaanse jongeren overlast veroorzaken.
Vogelaar kwam vaker in moeilijkheden, ook door optredens in de media.
Bron: NOS
Zeer aandoenlijk dat je koosnaampjes voor haar verzint.quote:
quote:Op donderdag 13 november 2008 21:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dat geenstijl 'interview' met Rutger was echt geweldig, hoe ze gewoon totaal niet met hem om kon gaan, zo iemand mag toch geen minister zijn
Nu dus met terugwerkende kracht opgelost
En nog laten ze haar tot half November zitten.quote:Binnen de PvdA werd al sinds april gedacht over het vervangen van Vogelaar als minister.
Zeeeeeeeeeeeeeeeeeer mee eens, ook zo'n arrogante trol!quote:Op donderdag 13 november 2008 21:09 schreef MrX1982 het volgende:
Duurde nog lang maar beter laat dan nooit.
Wanneer zijn we verlost van Huizinga. Dat gaat de volgende worden.
Genoeg kandidadaten. Zowel in de fractie als in het land. En er is nog een vacature.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Wie zal Vogelaar gaan opvolgen?
Betrokken en capabel zijn helaas twee verschillende begrippenquote:Op donderdag 13 november 2008 21:25 schreef SCH het volgende:
Ik geloof dat zij echt betrokken was bij wat ze deed. Dan ben je wellicht niet zo geschikt.
Ik denk dat ze wel capabel was qua inhoud - ze was niet zo medageniek en dat schijnt tegenwoordig het belangrijkste te zijn.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:28 schreef FJD het volgende:
[..]
Betrokken en capabel zijn helaas twee verschillende begrippen
Ik denk Sharon Dijksma, vraag me niet waarom..quote:Op donderdag 13 november 2008 21:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Genoeg kandidadaten. Zowel in de fractie als in het land. En er is nog een vacature.
Misschien Albayrak? Maar Paul Depla lijkt me ook een uitstekende kandidaat.
Huizinga zit ook op de verkeerde plek. Die kan beter de plek van Vogelaar overnemen, daar heeft ze veel meer verstand van.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:33 schreef One_of_the_few het volgende:
Huizinga blijft de meest slechte bewindspersoon. helaas zijn er dat nogal veel in dit kabinet.
Albayrak, eigenlijk best een goed idee, ze doet het goed vind ik en is ook aanspreekbaar.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:33 schreef One_of_the_few het volgende:
Albayrak doet het erg goed. Laat die haar werk maar afmaken en zet er een nieuw gezicht op.
Vogelaar was van het begin af aan de verkeerde vrouw op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Veel deed ze verkeerd maar waar ik haar om te prijzen vond was dat ze tenminste de nuance zocht.
Van alles op aan te merken, maar vond dat nog wel goed van haar. harde worden en weinig beleid is niks. Zij koos voor zachte woorden en weinig beleid, maar de woorden sneden meer hout dan sommige anderen in de nederlandse politiek. Ze faalde alleen hopeloos om de nuance helder over te brengen, duidelijk beleid te voeren en de regie te houden. En dat zijn toch je belangrijkste taken.
Wel jammer dat niet de meest incompetente vrouw er als eerst uit gaat. Huizinga blijft de meest slechte bewindspersoon. helaas zijn er dat nogal veel in dit kabinet.
Capabel? Na dat drama op de Antillen?quote:Op donderdag 13 november 2008 21:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wel capabel was qua inhoud - ze was niet zo medageniek en dat schijnt tegenwoordig het belangrijkste te zijn.
Welk drama? Dat ze een idiote maatregel terugdraaide?quote:Op donderdag 13 november 2008 21:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Capabel? Na dat drama op de Antillen?
Dat is ook wel duidelijk, trage tuthola qua besluitvorming. Zie vandaag over het Islamitisch onderwijs, dat duuuuuuuurt veel te lang dat aan te pakken.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik denk Sharon Dijksma, vraag me niet waarom..
Ze kan beter Vogelaar achterna gaan.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Huizinga zit ook op de verkeerde plek. Die kan beter de plek van Vogelaar overnemen, daar heeft ze veel meer verstand van.
Dan plaats ik gelijk de link er even bij: http://www.omroep.nl/live/thema/nos_politiek24-bb.asxquote:Op donderdag 13 november 2008 21:38 schreef Plasterk het volgende:
21.45 verklaring Vogelaar op themakanaal NOS
Gewoon radio 1 luisterenquote:Op donderdag 13 november 2008 21:41 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Dan plaats ik gelijk de link er even bij: http://www.omroep.nl/live/thema/nos_politiek24-bb.asx
tnx.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:41 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Dan plaats ik gelijk de link er even bij: http://www.omroep.nl/live/thema/nos_politiek24-bb.asx
Onzin. Huizinga was een geweldig kamerlid. Ze zit nu alleen op een dossier waar ze niets mee heeft.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:41 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ze kan beter Vogelaar achterna gaan.
Vogelaar had van mij mogen blijven, al had ik haar niet aangesteld denk ik.
Huizinga daarin tegen moet zo snel mogelijk weg. Aan de andere kant, dan hebben ambtenaren en wetenschappers en technici een stuk minder grappen op de werkvloer..
Laat albayrak lekker zitten waar ze nu zit. Doet ze erg goed.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:37 schreef Suko het volgende:
[..]
Albayrak, eigenlijk best een goed idee, ze doet het goed vind ik en is ook aanspreekbaar.
Terugdraaien? Het was nog niet eens opgezet, er was ruim 2 jaar aanquote:Op donderdag 13 november 2008 21:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Welk drama? Dat ze een idiote maatregel terugdraaide?
Ze gaat in de kamer af tijdens de ov chipkaart debatten. oa Halsema die haar aanmoedigen dat ze het wel kan en dat herhaalt huizinga dan ook even. het gaat mij niet alleen om de inhoud. Goed besturen kan ze niet. Dat is toch heel ander werk dan je als kamerlid doet. Grootste flop van dit kabinet.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin. Huizinga was een geweldig kamerlid. Ze zit nu alleen op een dossier waar ze niets mee heeft.
Ze wilde zelf dan ook helemaal niet.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:49 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ze gaat in de kamer af tijdens de ov chipkaart debatten. oa Halsema die haar aanmoedigen dat ze het wel kan en dat herhaalt huizinga dan ook even. het gaat mij niet alleen om de inhoud. Goed besturen kan ze niet. Dat is toch heel ander werk dan je als kamerlid doet. Grootste flop van dit kabinet.
En volle maan vannacht als ik me niet vergis.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
Mooie datum ook. De 13de.
Ja, die klopt wel aardig ja.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:50 schreef SCH het volgende:
Op de radio wordt de vergelijking gemaakt met Annette Nijs, is wel een logische.
quote:Op donderdag 13 november 2008 21:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En volle maan vannacht als ik me niet vergis.
Nee, jij bent een lichtend voorbeeld voor de mensheid, maar daar hebben wel meer rooien last van.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Typerend voor de tokkies die tegenwoordig de politiek volgen. Deze reactie.
tja, dan moet je nee zeggen. Als je dat al niet kan..quote:Op donderdag 13 november 2008 21:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze wilde zelf dan ook helemaal niet.
Zo goed is zij dan ook niet behandeld.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:57 schreef SCH het volgende:
Ze is woedend zeg. Historische pc was dit. Nooit eerder vertoond.
En terecht.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:57 schreef SCH het volgende:
Ze is ook wel een beetje genaaid natuurlijk.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:57 schreef SCH het volgende:
inderdaad.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:58 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Zo goed is zij dan ook niet behandeld.
Wat ik al eerder van haar vond: "Wat betreft het mogelijke onrespectvol behandelen van politici door P&W, ik zie het meer als dóórvragen om echte antwoorden te krijgen ipv dat voorgekookte geouweneel, iets wat politici leren via mediacursussen. Veel praten, lange zinnen (zoveel mogelijk tijd volpraten), zodat de echte (meestal pijnlijke) issues net niet aan de oppervlakte komen. Het is dé taak van interviewers die gordiijnen open te schuiven en tot zaken te komen. Daarbij gaan ze wel eens op de plek van de duivel zitten als zijnde de tegenpartij, alleen zó kom je tot antwoorden die er toedoen. Iets wat echt goede politici in de regel wél op prijs stellen maar die Huizinga verroerde geen vin en verloor daarmee mijn waardering. Zich verschuilen achter Haags en ook Gristelijk gebral werkt niet, integendeel. Zij dient terstond te worden vervangen door iemand die wel zinnige antwoorden geeft en zich als waardig gesprekspartner opstelt, op robotten zit niemand te wachten. Het enige mankement wat nog zou kunnen in deze is dat er in zo'n talkshow te kort tijd is om tot zaken te komen dat het daarom lijkt alsof politici in de mangel worden genomen en kan dus voor de kijker soms hard aankomen. Maar pas op, met name politici zijn gepokt en gemazeld, die vallen echt niet om van harde to the point vragen, echt niet."quote:Op donderdag 13 november 2008 21:49 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ze gaat in de kamer af tijdens de ov chipkaart debatten. oa Halsema die haar aanmoedigen dat ze het wel kan en dat herhaalt huizinga dan ook even. het gaat mij niet alleen om de inhoud. Goed besturen kan ze niet. Dat is toch heel ander werk dan je als kamerlid doet. Grootste flop van dit kabinet.
Of Cohen.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:59 schreef SCH het volgende:
Misschien iets voor Lodewijk de Waal?
*PROEST* Zelfbewust. "Nee ik vind mijzelf niet onhandig overkomen in de media"... Zoveel zelfreflectie ook.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:54 schreef SCH het volgende:
Goed verhaal. Zelfbewust en realistisch.
Zo slecht doet Rouvoet het anders niet.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:06 schreef Mr-Sander het volgende:
Nou. Da's nummer 1! Nu nog Rouvoet weg en dan zijn we ook weer klaar met Balkenende IV.
Als huizinga je referentiepunt is niet nee. Anders is het een drama.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:07 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Zo slecht doet Rouvoet het anders niet.
Hahaha, dat zou TE erg zijn. Maar op zich juich ik het toe, want dan zijn wij bij onderwijs tenminste van 'r af.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ik denk Sharon Dijksma, vraag me niet waarom..
Dat ligt aan jou ja aangezien Dijksma geen minister is, je te vaak en te slecht niet definieert en je met het opnoemen van 3 namen geen relatie legt tussen de verschillende zaken.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:16 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ligt het aan mijn verbeelding of levert de PvdA té vaak té slechte vrouwelijke ministers af (Herfkens, Adelmund, Dijksma)
Ter Horst vind ik het goed doen. Niet dat 1 uitzondering een algemene regel ontkracht natuurlijkquote:Op donderdag 13 november 2008 22:16 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ligt het aan mijn verbeelding of levert de PvdA té vaak té slechte vrouwelijke ministers af (Herfkens, Adelmund, Dijksma)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |