abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 november 2008 @ 13:50:27 #1
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63189384
Ik sloot m en volgens mij is het nog niet klaar Dus:

Oorspronkelijke OP van SHE:
quote:
mdat het anders offtopic is in het kinderbijslag topic en ik hier eigenlijk ook wel benieuwd naar ben.
Dit omdat ik het moeilijk vind voor mezelf te formuleren waarom ik kinderen zou willen.

Waarom heb jij gekozen voor kinderen?
Was het een bewuste keuze, heb je de natuur zijn gang laten gaan, of is er echt sprake van family planning bij jou en je partner?

TS: twijfelt heel erg. Ik zou het niet doen om een 'kindje van ons samen' te hebben. En een kloon van mezelf lijkt me al helemaal niet leuk ( ik zou jaloers zijn ! )
Is het heel erg dat ik wel begin na te denken over de toekomst, en ik de gedachte om helemaal alleen oud te worden een heel enge vind?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_63189402
theehaalveepee
Ja doei.
pi_63189418
Over pijnbestrijding in nederland:
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:47 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Hier in Vlaanderen zijn ze ook verbijsterd over de Nederlandse manier hoor Dus je kan altijd leuk in t Belse gaan wonen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_63189427
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:50 schreef Brighteyes het volgende:
[ afbeelding ]
de metro, eindelijk een kwaliteitskrant
Ja doei.
  donderdag 13 november 2008 @ 13:53:19 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63189482
Shit... dicht...

donderdag 13 november 2008 @ 13:53:43 #6
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63189502
Zou die . feministe . zelf kinderen hebben? En als ze ze heeft, zou ze het leuk vinden? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_63189505
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:51 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Jezus jij kan ook zeiken hè?
En dat in een topic met de vraag waarom wel kinderen en jij wil ze niet.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 13 november 2008 @ 13:53:55 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63189506
Geen kwaliteitskrant, maar dat neemt niet weg dat er dit soort dingen geroepen worden.
Ach... Meningen mogen er zijn toch?
pi_63189534
BE, bij die mening van Heleen Mees past maar een smiley:
Interessanter is dat maar 7% van de vrouwen voltijds wil werken. Of dat vrouwen met een kleine deeltijdbaan graag iets meer zouden willen werken, etc.
pi_63189538
Dit werd ook besproken gistermorgen bij BNR radio...is dat wel kwaliteit genoeg, of ook niet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_63189567
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:53 schreef k_i_m het volgende:
Zou die . feministe . zelf kinderen hebben? En als ze ze heeft, zou ze het leuk vinden? .
De hemel zij geprezen dat dit soort zelfbenoemde 'powerwomen' zich in het algemeen niet al te vaak voortplanten
  donderdag 13 november 2008 @ 13:56:11 #12
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63189576
OHO! die deeltijdvrouwen zouden zelfs in 50 uur niets bereiken

Nou, ik vind mijn kindjes best keurig en welopgevoed.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_63189589
OMG, die eerste regel;

Lui, bang om hun nek uit te steken en gemakzuchtig
pi_63189613
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Jezus jij kan ook zeiken hè?
En dat in een topic met de vraag waarom wel kinderen en jij wil ze niet.
ik ben gewoon bleuh

maar ik heb ook hele constructieve bijdragen geleverd in het vorige topic heus!

en nu ga ik kickbokshandschoenen kopen
Ja doei.
pi_63189634
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:56 schreef lily het volgende:
OMG, die eerste regel;

Ja dat ze t maar even weten
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 november 2008 @ 13:58:01 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63189636
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:54 schreef ColdFeet het volgende:
BE, bij die mening van Heleen Mees past maar een smiley:
Interessanter is dat maar 7% van de vrouwen voltijds wil werken. Of dat vrouwen met een kleine deeltijdbaan graag iets meer zouden willen werken, etc.
Wat een mens... Hoezo generaliseren... Inderdaad
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 13 november 2008 @ 13:58:22 #17
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63189643
En maar 12,5 19,5% van de werkende vrouwen kan dus door de beugel bij mevrouw als ik het goed zie...

driekwart werkt deeltijd en de helft van de voltijders wil deeltijd werken en 7 procent van de deeltijders wil wel voltijds.
  donderdag 13 november 2008 @ 13:58:33 #18
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63189656
@ Darkelf: die kans is sowieso erg groot.
Als de volgende regeerperiode weer in handen van het CDA komt, dan verhuizen we. Tenminste, IK verhuis meteen en als HE mee wil, dan graag. Ik ga niet nog 4 jaar in deze droevenis zitten.

Ben ik ook meteen van die belachelijke manier van pijnbestrijding in Nederland af. Vrouwen onnodig laten lijden
  † In Memoriam † donderdag 13 november 2008 @ 14:00:41 #19
43556 miss_dynastie
pi_63189729
Dat artikel is om te huilen Weet je, mijn vader verliezen op een veel te jonge leeftijd heeft me wat dat betreft wel een en ander geleerd. Op zijn sterfbed had hij echt niet de gedachte 'goh, had ik nou maar meer gewerkt' en aaaaaaal die overuren die hij nog had staan voor 'later' zijn grotendeels door de belasting opgeslokt. Er is meer in het leven dan werken. Voor mij dan. En als dat me een lui, bang en gemakzuchtig mens maakt, so be it.
  donderdag 13 november 2008 @ 14:01:25 #20
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63189744
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:58 schreef SHE het volgende:
@ Darkelf: die kans is sowieso erg groot.
Als de volgende regeerperiode weer in handen van het CDA komt, dan verhuizen we. Tenminste, IK verhuis meteen en als HE mee wil, dan graag. Ik ga niet nog 4 jaar in deze droevenis zitten.

Ben ik ook meteen van die belachelijke manier van pijnbestrijding in Nederland af. Vrouwen onnodig laten lijden
Nou, ik ben zonder pijnbestrijding bevallen en krijg nog liever een kind dan dat ik een gaatje in mijn kies moet lante vullen.
pi_63189816
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:56 schreef lily het volgende:
OMG, die eerste regel;

Lui en gemakzuchtig vind ik absoluut niet terecht. Wel heb ik, in mijn vriendenkring, het idee dat vrouwen inderdaad vaak bang zijn om hun nek uit te steken voor hun werk. Bang dat dat verkeerd valt, als je eisen stelt aan je baan of arbeidsovereenkomst.
pi_63189878
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:51 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat doet er in dit geval toch niet toe? Het ging er om dat die dingen geroepen worden. Of is dat alleen maar waar als het in de volkskrant of het NRC staat?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63189902
quote:
Op donderdag 13 november 2008 09:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hou jij je nou maar bij bouqette reeks verhaaltjes, want van het echte leven heb je duidleijk geen kaas gegeten.
[..]

Toch gek dat zeer recent onderzoek aantoont dat het meerdendeel van de vrouwen GRAAG minder werkt en een beetje tussen die geitjes gaat staan. Jammer dat ze geen onderzoek hebben gedaan naar mannen. Ik denk namelijk dat een groot gedeelte van de mannen GRAAG structureel minder zouden werken als dat financieel mogelijk was.
[..]

Nou wat een ruimte... 's morgens om 8 uur in de file met een doosje zelfgesmeerde bammetjes op de achterbank. Dan 8 uur lang Jiskefetiaanse kantoor 'humor' aanhoren om vervolgens om half 6 die zelfde file in te gaan met een leeg bakje op de achterbank. Jolijt alom.
[..]

Ja, en al die vaders doen verder he le maal niets naast die full time baan.
[..]

Dat willen ze dus niet, zie recent onderzoek.
[..]

80% van de mannen komt nooit verder dan die kantoorbaan. Kom op zeg, alsof werken zaligmakend is.

Zelden zoveel stupide bullshit in 1 post gelezen.

Goh, dat het dagboekgebeuren je nog zo hoog zit, na al die tijd. Aan de ene kant siert dat je, ik stel me er in elk geval een hoop emotionele pijn en verwarring bij voor, aan de andere kant is het ook een beetje overdreven. Het was maar fictie. Bovendien: daar gaat het hier niet over.

Dat hele broodtrommelverhaal komt mij volslagen vreemd voor. Ik schrik er ook een beetje van. Maar ik geef toe dat ik, met die broodtrommel op mijn netvlies, geheel kan meegaan in jouw verhaal. Ik sta ook liever tussen de geitjes dan dat ik met lange tanden op mijn zelfgesmeerde boterhammen kauw, terwijl mijn collegaatjes op de achtergrond kantoorhumor beoefenen.

Dat 'recente onderzoek' dat je aanhaalt, ken ik niet. Ook dat komt me een beetje vreemd voor. Ik vind het vooral erg ouderwets, en ook teleurstellend. Vrouwen zitten liever thuis? Ja, een deel van de vrouwen misschien, maar ik ken er niet één.

Kortom, ik vrees dat wij zulke verschillende levens leiden en zo anders denken over hoe een leuk en interessant leven eruit zou moeten zien, dat verdere discussie zinloos is. Overigens vind ik werken niet zaligmakend; ik heb het over ambitie, zelfontplooiing, vervulling, avontuur - dingen die volgens mij bij het leven horen náást het ouderschap, liefst in combinatie daarmee. Ik heb mijn kinderen altijd gezien als een aanvulling op mijn leven, niet als een invulling. Dat vind ik te beperkt, bovendien vind ik het belangrijk dat mijn kinderen leren inzien dat ze zelf moeten zorgen voor een interessant en zinvol leven - dat kan ik niet voor ze regelen, dat moeten ze uit zichzelf halen. Dan ontsnappen ze later hopelijk aan die broodtrommel, om het even lullig te zeggen, want dat gun ik niemand.
pi_63189993
quote:
Op donderdag 13 november 2008 14:06 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat doet er in dit geval toch niet toe? Het ging er om dat die dingen geroepen worden. Of is dat alleen maar waar als het in de volkskrant of het NRC staat?
oh nee hoor ik verveelde me alleen..

er bestaat overigens niet echt een kwaliteitskrant volgens mij, overigens elke krant is bevooroordeeld met betrekking tot IETS, dus nooit helemaal objectief
Ja doei.
  donderdag 13 november 2008 @ 14:11:03 #25
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63190012
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:48 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

* debuurvrouw Schudt handen met kim
Hoe zie jij de voorlopige toekomst met kutwerk? Ik heb er al aardig wat nachten van wakker gelegen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')