abonnement Unibet Coolblue
pi_63187587
En nu Utrecht met beerens én pranjic!
pi_63188070
Sibon mag er inderdaad wel eens uit
pi_63189136
Ja, hopelijk is elyounoussi optijd fit.
pi_63190967
En wat was er nou met Kalou?
pi_63192587
Tvp Zaterdag ook 7-0 denk ik
pi_63192792
Leuke TT
pi_63195351
Kalou
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_63195588
Fryslân Boppe
tvp
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_63195982
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 17:47 schreef methodmich het volgende:
Gezellig tegen Haaglandia / Sir Winston, toch een tikkie asociale club. Ben benieuwd of de schoffies gewoon gaan voetballen of dat ze de botte bijl gaan hanteren als Heerenveen te dik dreigt te gaan winnen.
Nou, John van Otterloo - uiteraard - weggestuurd met twee keer geel. Waren het harde overtredingen of viel het wel mee?

Heerenveen wel de enige BVO die dit jaar normale cijfers tegen een hoofdklasser neerzet, zo ongeveer. Mensen die geweest zijn nog spelers gezien bij Haaglandia die enigszins opvielen of waren ze gewoon dramatisch?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_63196173
De tweede gele kaart die hij kreeg, was denk ik een onterechte. Volgens mij maakte Beerens een schwalbe. Voor de rest stelde Haaglandia niet veel voor. Er zijn mij iig geen spelers opgevallen die zich hebben kunnen onderscheiden.
pi_63196348
Ook voormalig talent Brutil Hosé deelde in de malaise dus? Of speelde hij niet eens?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 13 november 2008 @ 18:12:46 #13
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63196960
op de site staat een samenvatiing MM
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  donderdag 13 november 2008 @ 18:46:00 #14
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_63197678
quote:
Op donderdag 13 november 2008 17:43 schreef methodmich het volgende:
Ook voormalig talent Brutil Hosé deelde in de malaise dus? Of speelde hij niet eens?
Ja, Brutil deed ook mee...
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  donderdag 13 november 2008 @ 19:11:20 #15
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_63198334
De club met het op één na mooiste shirt van Nederland
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_63203307
TT
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_63206707
Feyenoord-uit voor de beker.. Hoe fok!king voorspelbaar Nouja, dit seizoen niet bij voorbaat kansloos
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  donderdag 13 november 2008 @ 23:04:56 #18
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63206800
KILLKILLKILL, dan winnen we wel
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  donderdag 13 november 2008 @ 23:14:12 #19
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_63207095
uit vorm
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_63207401
kut kut kut, wat een teringloting, zeker als je ziet wat voor mazzel bv AZ weer heeft.
  donderdag 13 november 2008 @ 23:31:21 #21
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_63207585
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:23 schreef SCH het volgende:
kut kut kut, wat een teringloting, zeker als je ziet wat voor mazzel bv AZ weer heeft.
Volgens mij heeft AZ toch echt gisteren PSV uitgeschakeld
pi_63207862
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:31 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Volgens mij heeft AZ toch echt gisteren PSV uitgeschakeld
Da's waar, maar dit is natuurlijk een makkie. En wel 2 x achter elkaar thuis, groot voordeel in de beker.
  donderdag 13 november 2008 @ 23:42:08 #23
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_63207899
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Da's waar, maar dit is natuurlijk een makkie. En wel 2 x achter elkaar thuis, groot voordeel in de beker.
Om er een cliché in te gooien: om de beker te winnen moet je iedereen kunnen verslaan.
pi_63207957
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:42 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Om er een cliché in te gooien: om de beker te winnen moet je iedereen kunnen verslaan.
Absoluut, maar toch had ik Feyenoord liever 2 rondes later getroffen.
pi_63208412
jah we hoorde pas in de laatste bekerwedstrijd in de kuip te spelen of is dit de laatste bekerwedstrijd :S
  vrijdag 14 november 2008 @ 00:20:25 #26
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63209053
Mooie poppetjes bij dat vrouwen elftal van jullie.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_63211901
quote:
Op woensdag 12 november 2008 23:40 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Nee ben dit seizoen al in de Kuip geweest. Doe maar weer lekker een thuiswedstrijd.
pi_63225170
quote:
Op donderdag 13 november 2008 18:12 schreef One_conundrum het volgende:
op de site staat een samenvatiing MM
Ah, bedankt! Die ga ik eens op het gemakje bekijken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_63225979
quote:
Op donderdag 13 november 2008 17:43 schreef methodmich het volgende:
Ook voormalig talent Brutil Hosé deelde in de malaise dus? Of speelde hij niet eens?
Hij zou op een gegeven moment gaan scoren, maar toen werd 'ie terug gevlagd. Je zag wel dat 'ie kan voetballen, maar ook waarom hij het niet gered heeft -> wat is die gozer dik
pi_63252931
Nijhuis = compleet ongeloofwaardig als scheidsrechter (maar eigenlijk wisten we dat al langer..)

Verder 3 dik verdiende punten. Aparte sfeer in het stadion, maar al met al toch een zeer geslaagde avond
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  zondag 16 november 2008 @ 00:22:01 #31
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_63253111
Vage actie van NN om 75 minuten stil te zijn.
pi_63253126
Die rode kaart voor Popov was toch wel terecht?

Waarom was de sfeer apart?

Ik ben dolblij dat we van dat kolere-utrecht winnen, we houden goed aansluiting bij de subtop zo met wat lastiger wedstrijden voor het boegje (twente uit en PSV thuis). En knap om met 10 man stand te houden.

Gave redding van Kenny aan het slot

Hoorde op de radio dat naast Pranjic ook Grindheim een uitblinker was. Hoe deed Janmaat het?
pi_63253586
Heb nog geen beelden teruggezien, vanaf mijn plaats op de Noord-tribune leek het bij de 2e geel dat Popov voor z'n man kwam en de bal speelde.. Van mensen die wel de samenvatting hebben gezien hoorde ik dat 'ie wel wat hard in kwam. Beetje jammer alleen dat dat ongeveer de 2e overtreding van Popov was, waar onder andere Shew-a-Tjon een vrijbrief leek te hebben om Beerens het leven zuur te maken..

Janmaat deed het wel aardig, paar mooie aanvallende acties en dan zie je, samen met Popov, wat de meerwaarde van aanvallende backs is. Zoneverdediging is echter nog steeds geen succes, net als dat er niemand de positie van Popov/Janmaat over lijkt te nemen wanneer zij in het offensief gaan
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_63253740
quote:
Op zondag 16 november 2008 00:22 schreef SCH het volgende:
Die rode kaart voor Popov was toch wel terecht?

Die op zich wel, hij had hem wat mij betreft niet hoeven geven, de wedstrijd was daarna voor beide teams kapot terwijl hij daarvoor wel tof was. Hij was alleen totaal niet consequent, hield meerdere keren een kaart op zak bij overduidelijke gele kaart-situaties, en gaf ze dan weer wel bij minder duidelijke situaties
quote:
Op zondag 16 november 2008 00:22 schreef SCH het volgende:

Waarom was de sfeer apart?

NN was de eerste 75 minuten stil. Nouja stil.. Ze floten wel af en toe wat, als andere mensen/vakken een liedje probeerden in te zetten. (Had iets met een brief te maken, waarin stond dat mensen een stadionverbod kregen als ze over joden of homo's zongen geloof ik..?) Stoere actie wel, respect.
quote:
Op zondag 16 november 2008 00:22 schreef SCH het volgende:

Hoorde op de radio dat naast Pranjic ook Grindheim een uitblinker was. Hoe deed Janmaat het?
Janmaat vond ik erg sterk spelen. En Grindheim, Pranjic en Beerens ook geweldig, al had de laatste nog een of twee goals meer kunnen maken..
pi_63253763
Het was wel gek dat Heerenveen een stuk makkelijker stand hield met 10 man dan met 11 man.
pi_63253821
Oh, was het die actie. Ik snap niet waarom die brief neit wat meer uitgevent is in de publiciteit.
  zondag 16 november 2008 @ 00:58:14 #37
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_63253875
quote:
Op zondag 16 november 2008 00:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het was wel gek dat Heerenveen een stuk makkelijker stand hield met 10 man dan met 11 man.
Het was gek dat Utrecht niet meer met die man meer situatie deed
pi_63253940
quote:
Op zondag 16 november 2008 00:54 schreef SCH het volgende:
Oh, was het die actie. Ik snap niet waarom die brief neit wat meer uitgevent is in de publiciteit.
Ik snap niet dat zo'n actie fcking 75 minuten moet duren! Kan een vrij negatieve uitwerking op je team hebben. En die spelers hebben er verder toch niets mee te maken? Zing voor mijn part om de 10 minuten een liedje erover, dat komt ook wel aan. Of hou de eerste 10 minuten een actie. Het ego belangrijker dan de club..?

Edit: Maar goed, ik weet natuurlijk weinig background, dus mss weet een NN'er hier me te overtuigen dat het wél een goede actie was..
pi_63253985
quote:
Op zondag 16 november 2008 00:58 schreef Grimm het volgende:

[..]

Het was gek dat Utrecht niet meer met die man meer situatie deed
Ja nouja, ze deden wél het een en ander met de man-even-veel-situatie. Mijn theorie is dat de zwakte in de defensie van Heerenveen ligt aan een gebrek aan concentratie.
pi_63254110
Over de actie staat op zich genoeg op de reguliere SCH-forums, echter toch even een korte verduidelijking voor hen die het niet begrepen/niet helemaal mee hebben gekregen:

De actie ging absoluut NIET over het niet mogen zingen over homo's en/of joden. Dat standpunt van de directie kan een groot deel van de NN'ers zich namelijk ook wel in vinden. De actie ging wel over de wijze waarop de directie de afgelopen periode richting de vereniging NieuwNoord en voor een deel ook de seizoenkaarthouders uit de NieuwNoord-vakken communiceert. Eerst rondom de 'blote buiken', vervolgens de 'Tifo Milan' die geen doorgang kon vinden en nu 'spreekkoren Ajax'.. De club maakt wel goede sier met de lusten, de sfeer (vocaal en visueel) van NieuwNoord, echter wat betreft de lasten is met name het NieuwNoord-bestuur kennelijk geen gesprekspartner en slaat de betutteling toe.

Ik sta zelf niet in NN en vond 75 minuten van tevoren ook veel te lang. Achteraf is het me allemaal reuze meegevallen, het hoogtepunt van de avond was misschien toch wel het door de hoofdtribune ingezette "Hij is een hondelul" na weer een 'ongelukkige' beslissing van Nijhuis.. Benieuwd of daar ook een brief van de directie op volgt
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_63257338
quote:
Op zondag 16 november 2008 01:11 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Het bestuur van de club communiceert niet juist met NN, dus is NN 75 minuten stil
Ok, dan blijf ik het een zwaar overdreven actie vinden.
Maar goed, NN is wel een verrijking van de stadionsfeer, dat hebben ze iig goed duidelijk gemaakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 16 november 2008 @ 11:31:08 #42
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_63258033
Wat is de tifo milan actie dan?
  zondag 16 november 2008 @ 11:58:25 #43
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_63258461
quote:
Op zondag 16 november 2008 01:11 schreef Proud2beDiepfries het volgende:het hoogtepunt van de avond was misschien toch wel het door de hoofdtribune ingezette "Hij is een hondelul" na weer een 'ongelukkige' beslissing van Nijhuis.. Benieuwd of daar ook een brief van de directie op volgt
Inderdaad, volgens mij was dat het hele stadion (- NN ) die dat zong. Al in jaren niet meer gehoord, maar het was gelukkig wel volkomen terecht. Als je dat door het Heerenveen publiek wordt gezongen weet je zelf ook als scheids hopelijk dat je enorm kut fluit.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_63258520
quote:
Op zondag 16 november 2008 11:31 schreef Grimm het volgende:
Wat is de tifo milan actie dan?
Die ging dus niet door omdat de directie plotseling icm Feanfan het hele stadion van gesponsorde shirts had voorzien. Overigens zag dat er best mooi uit, maar er was geen mogelijkheid meer voor de geplande Tifo van NieuwNoord. En inderdaad, men had 'vergeten' daar NieuwNoord van tevoren even over in te lichten...
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_63262034
In ieder geval 6e na vandaag. En misschien wel 5e als Twente punten laat liggen.
pi_63281812
Al met al leuk avondje H'veen:

+ met 10 man voorsprong vasthouden
+ Pranjic
+ Grindheim
+ Buitenspel actie van Sibon laatste minuten
- Scheidsrechter
- Grensrechter
- schopwerk van utecht
pi_63282074
We zijn nu alleen de subtop volgens StudioSport

Feanfan probeerde gelukkig de stilte te onderukken. De ga staan voor Heerenveen zong was net een minuut te vroeg afgelopen. Dan zou het ineens wel zingen van NN in het niets vallen. Gelukkig werden de NNers uitgefloten en zong niemand mee met hun liederen

Verder leuke wedstrijd alleen weer 2 tegen doelpunten :S
pi_63288914
quote:
Op maandag 17 november 2008 09:44 schreef MasterMido het volgende:
We zijn nu alleen de subtop volgens StudioSport

Feanfan probeerde gelukkig de stilte te onderukken. De ga staan voor Heerenveen zong was net een minuut te vroeg afgelopen. Dan zou het ineens wel zingen van NN in het niets vallen. Gelukkig werden de NNers uitgefloten en zong niemand mee met hun liederen

Verder leuke wedstrijd alleen weer 2 tegen doelpunten :S
Ah, 426...

Kom op zeg.. Je kunt het oneens zijn met de duur (75 minuten) van de actie van NN. Om nou blij te zijn met het 'uitfluiten' wat door een deel van het stadion gebeurde.. Feanfan kan zichzelf ook af gaan vragen waar zij nu zelf eigenlijk voor staan (behalve het organiseren van busreizen). Waarschijnlijk echter ken je (net als 24.500 andere bezoekers zaterdagavond) het FEITENcomplex dat aan deze stilte-actie ten grondslag ligt niet.. Probeer je dus voortaan eerst in te lezen en reageer dan eventueel nog eens.. Je medesupporters uitfluiten omdat ze opkomen voor hun eigen rechten
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_63289866
quote:
Op maandag 17 november 2008 14:47 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Ah, 426...

Kom op zeg.. Je kunt het oneens zijn met de duur (75 minuten) van de actie van NN. Om nou blij te zijn met het 'uitfluiten' wat door een deel van het stadion gebeurde.. Feanfan kan zichzelf ook af gaan vragen waar zij nu zelf eigenlijk voor staan (behalve het organiseren van busreizen). Waarschijnlijk echter ken je (net als 24.500 andere bezoekers zaterdagavond) het FEITENcomplex dat aan deze stilte-actie ten grondslag ligt niet.. Probeer je dus voortaan eerst in te lezen en reageer dan eventueel nog eens.. Je medesupporters uitfluiten omdat ze opkomen voor hun eigen rechten
Eigen publiek uitfluiten is indd meestal niet goed, helaas maakte NieuwNoord zich er ook schuldig aan: gingen fluiten als andere vakken een liedje inzette Of het gewaardeerde sissen natuurlijk Vind ik erger dan het fluiten van Feanfan omdat een groep supporters 5/6 van de wedstrijd zijn team totaal niet aanmoedigt.

En de FEITEN, kom op zeg. Je hebt het goed uitgelegd, maar dat maakte mij alleen maar meer duidelijk dat het een zwaar overdreven, infantiele actie van NN was. 75 minuten lang je spelers niet aanmoedigen omdat er niet goed met je gecommuniceerd wordt, ze lijken wel desperate housewifes

Ik zou wel eens van al die FOK!'ers in NN willen weten wat ze er allemaal van vinden.
pi_63289915
Ik heb niet de indruk dat het veel zin heeft om je dat uit te leggen.
pi_63289973
Ok, ik zit zelf nu ook een beetje te zeuren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heerenveen
NieuwNoord, als ze (positieve liedjes) zingen
pi_63290089
quote:
Op maandag 17 november 2008 15:24 schreef MaxPower het volgende:
Ik heb niet de indruk dat het veel zin heeft om je dat uit te leggen.

Maar het valt wél goed uit te leggen? Aan een minder bevooroordeeld persoon dan ik
pi_63290159
quote:
Op maandag 17 november 2008 15:24 schreef MaxPower het volgende:
Ik heb niet de indruk dat het veel zin heeft om je dat uit te leggen.
Niet zo stug doen. NieuwNoord moet ook tegen kritiek kunnen.
pi_63290494
quote:
Op maandag 17 november 2008 15:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet zo stug doen. NieuwNoord moet ook tegen kritiek kunnen.
Ik zeg ook niet dat Ratjetoe dit niet mag zeggen/vinden. Ik heb alleen geen behoefte om erop in te gaan.
pi_63290996
quote:
Op maandag 17 november 2008 14:47 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]
Kom op zeg.. Je kunt het oneens zijn met de duur (75 minuten) van de actie van NN. Om nou blij te zijn met het 'uitfluiten' wat door een deel van het stadion gebeurde..
Als je zelf andere supporters gaat uitfluiten kan je het terugverwachten.
quote:
Waarschijnlijk echter ken je (net als 24.500 andere bezoekers zaterdagavond) het FEITENcomplex dat aan deze stilte-actie ten grondslag ligt niet..
Precies, als ze de mede supporters eens informeren over hun acties. Nu krijg je van te voren alleen te weten dat ze een brief hadden gekregen en dat ze daar boos over waren. En bijna iedereen die ik erover hoorde wist alleen deze informatie. En dan zie je spandoeken met "wanbeleid" ja bij NN ja.

Geen idee waar Feanfan voorstaat ik zit niet bij hun. Maar ze doen natuurlijk ook sfeeracties, en proberen ook sfeer te maken wat natuurlijk moeilijk is met zo'n klein groepje.
pi_63291901
NIeuwNoord is geweldig maar er zit daar ook vaak wel weer iets teveel de gedachte dat zij de enige echte supporters zijn.
pi_63292925
Nee, pake op Oost is net zoveel supporter als iemand in NN. Alleen zou het wel prettig zijn als we ook hetzelfde behandeld zouden worden als pake op Oost.
pi_63294007
quote:
Op maandag 17 november 2008 16:58 schreef MaxPower het volgende:
Nee, pake op Oost is net zoveel supporter als iemand in NN. Alleen zou het wel prettig zijn als we ook hetzelfde behandeld zouden worden als pake op Oost.
Je ben nou eenmaal niet hetzelfde als Pake op Oost. Je wilt ook iets anders dan Pake op Oost (bijvoorbeeld een eigen vak met staanplaatsen) dus daar hoort ook een wat andere behandeling bij dan Pake op Oost.

Maar ik ben het met je eens dat de directie niet altijd slim is, toch is het denk ik beter om een goede relatie te blijven onderhoduen en dat doen jullie volgens mij ook wel. Mij leek de acttie van afgelopen zaterdag niet zo zinvol, volgens mij zijn er ludiekere acties te bedenken maar misschien is dat een kwestie van smaak.
pi_63294411
Vraag is of een actie met ludieke spandoeken, etc., het wel had gehaald en welke indruk dat op de directie zou hebben gemaakt... Als je bedenkt dat van de vele 'actie-doeken' er maar een aantal binnen kwamen en de rest in beslag is genomen..

Niemand hoeft er nu in ieder geval meer aan te twijfelen dat NieuwNoord het niet eens is met de gang van zaken de laatste maanden. Ook is nu wel duidelijk lijkt me welke rol in het stadion NieuwNoord kan spelen (zeker betreffende de sfeer). Het is nu aan de directie om te beslissen of ze samen met de vereniging NieuwNoord door willen gaan met het staanvak/sfeervak en een oplossing zoeken voor de huidige 'problemen' of dat men het heft in eigen hand blijft nemen (en de boel laat escaleren)
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  maandag 17 november 2008 @ 21:04:26 #60
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_63299661
TVP
pi_63301851
Er zijn zelfs mensen aan de kant gehaald, waarop een steward mondeling iemand met een SV bedreigde omdat hij een behangrol had met de tekst: Niet overleggen= niets zeggen.

Toen die rol werd uitgevouwen mocht hij mee naar achteren en werd hem toegezegd dat dit een SV opleverde. Wederom ogv opruiing. Volgens mij heeft de club een stok gevonden om mee te slaan, want er zijn recent een kleine 20 SV's uitgedeeld ogv opruiing, voor zulke lulligheden.
Ook in Wolfsburg zijn er diverse onterechte SV's uitgedeeld. Stewards haalden enkele jongens uit de groep, waarop de politie zei: "Nee deze hebben niets gedaan." Maar de stewards hebben alsnog gerapporteerd naar de club en voilá tog een SV door de bus afgelopen week.


Daarnaast natuurlijk het schenden van afspraken met het bestuur van NN, zorgt ervoor dat veel jongens op NN er geen zin in hebben. Het is natuurlijk ook niet een lekker idee: wanneer er nu 1 keer nog een 'fout' liedje wordt gezongen, krijgt het vak collectief een SV!!! Niet normaal.


BTW SCH: je lievelings capo zie je voorlopig ook niet meer.
pi_63301916
BTW nu nog even wat positiever nieuws cq. geruchten:
quote:
Jovanovic ook in belangstelling Heerenveen


Diverse Belgische media meldden dat afgevaardigden van de Friese club het UEFA Cup-duel tussen zijn club Standard en het Spaanse Sevilla hebben bijgewoond.

In de transferperiode van afgelopen zomer werd Jovanovic aan PSV gelinkt, maar deze transfer ketste af. De toenmalige vraagprijs was 7,5 miljoen euro.

In de laatste twee seizoenen in de Belgische competitie kwam het doelpuntentotaal van de Serviër uit op dertig treffers. Ook werd hij uitverkozen tot Belgisch profvoetballer van het jaar.
quote:
Heerenveen nodigt twee Finnen uit


SC Heerenveen heeft de komende week twee Finse spelers op proef. De talenten Mika Ojala en Wilhelm Ingves krijgen de kans de Friese technische staf te overtuigen.

De twintigjarige Ojala ligt onder contract bij Inter Turku en staat in Finland bekend als zeer productieve middenvelder. De jongeling wist al acht keer het net te vinden. Aanvaller Ingves (18) maakte dit jaar zijn debuut bij IFK Mariehamn en was in negentien duels twee keer trefzeker.

Heerenveen is niet de enige club die zijn oog op Ingves heeft laten vallen. De spits wees eerder al een aanbieding van het Italiaanse Ascoli van de hand. Ingves achtte het te vroeg om naar het buitenland te gaan.

Geef die pepermunt eens door hier!
pi_63303917
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:09 schreef dagizmo het volgende:
BTW SCH: je lievelings capo zie je voorlopig ook niet meer.


Wat heeft ie gedaan?

Klinkt wel kwalijk trouwens, wat je allemaal beschrijft. Verontrustend.
pi_63304089
Ga er hier niet over uitbreiden SCH, veel te open allemaal. Maar hij heeft niets gedaan, maar is er helaas onterecht uitgehaald. Maar er is momenteel heel veel beweging achter de schermen en het gaat snel met de SV's. Grotendeels zonder bewijs, maar de club hanteert nu een: Elke scheet is opruiing methode.

Vandaar dat de actie afgelopen weekend ook bij sommige NN nog wat extra lading heeft meegekregen.
pi_63304134
Wat me trouwens doet beseffen: er is ruimte voor een nieuwe capo SCH
pi_63304209
quote:
Discovery: Duels eredivisie op tv

HILVERSUM - Discovery Channel gaat in het laatste weekeinde van november drie duels uit de eredivisie live op de televisie uitzenden. Dat meldt Adformatie op zijn website.

Op 28, 29 en 30 november brengt Discovery Channel een themaweekend over voetbal. Een onderdeel daarvan is de uitzending van drie wedstrijden, inclusief voor- en nabeschouwingen, van Eredivisie Live.

FC Groningen - AZ, PSV - Heerenveen en Ajax - FC Utrecht zijn voor geheel Nederland gratis en live te bekijken.
AD Sportwereld

Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  dinsdag 18 november 2008 @ 00:19:53 #67
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_63305836
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:09 schreef dagizmo het volgende:
Er zijn zelfs mensen aan de kant gehaald, waarop een steward mondeling iemand met een SV bedreigde omdat hij een behangrol had met de tekst: Niet overleggen= niets zeggen.

Toen die rol werd uitgevouwen mocht hij mee naar achteren en werd hem toegezegd dat dit een SV opleverde. Wederom ogv opruiing. Volgens mij heeft de club een stok gevonden om mee te slaan, want er zijn recent een kleine 20 SV's uitgedeeld ogv opruiing, voor zulke lulligheden.
Ook in Wolfsburg zijn er diverse onterechte SV's uitgedeeld. Stewards haalden enkele jongens uit de groep, waarop de politie zei: "Nee deze hebben niets gedaan." Maar de stewards hebben alsnog gerapporteerd naar de club en voilá tog een SV door de bus afgelopen week.


Daarnaast natuurlijk het schenden van afspraken met het bestuur van NN, zorgt ervoor dat veel jongens op NN er geen zin in hebben. Het is natuurlijk ook niet een lekker idee: wanneer er nu 1 keer nog een 'fout' liedje wordt gezongen, krijgt het vak collectief een SV!!! Niet normaal.


BTW SCH: je lievelings capo zie je voorlopig ook niet meer.
wat een triangeljosti's daar in dat bestuur van jullie
pi_63307630
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:15 schreef dagizmo het volgende:
Ga er hier niet over uitbreiden SCH, veel te open allemaal. Maar hij heeft niets gedaan, maar is er helaas onterecht uitgehaald. Maar er is momenteel heel veel beweging achter de schermen en het gaat snel met de SV's. Grotendeels zonder bewijs, maar de club hanteert nu een: Elke scheet is opruiing methode.

Vandaar dat de actie afgelopen weekend ook bij sommige NN nog wat extra lading heeft meegekregen.
Jammer dat er zo weinig openheid over is. Is een deel van het probleem. Ik snap ook niet dat die brief van het bestuur niet in de openbaarheid is gegooid. Heeft het LC die nooit in handen gehad ofzo?

Gewoon de publiciteit zoeken.
pi_63307639
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:16 schreef dagizmo het volgende:
Wat me trouwens doet beseffen: er is ruimte voor een nieuwe capo SCH
Lijkt me enig maar niet omdat die gozer een SV heeft gehad. Zijn ze helemaal bezopen, wat gaat NN nu doen?
pi_63309408
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:19 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

AD Sportwereld

Beetje knullig dat het niet PSV - Heerenveen, maar Heerenveen - PSV is. Nouja, ik zit toch in 't ALS, wel ideaal om even op te kunnen nemen voor mocht het een memorabele wedstrijd worden..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_63313762
quote:
Elm en Ibrahimovic in de prijzen

HEERENVEEN - SC Heerenveen heeft na de winterstop de beschikking over de 'beste middenvelder van het jaar' van Zweden. Viktor Elm, nu nog in dienst van Kalmar FF, kreeg die onderscheiding maandagavond op een gala in Stockholm. De speler speelt na de winterstop bij de Friese club.

Oud-Ajacied Zlatan Ibrahimovic werd uitgeroepen tot voetballer van het jaar. De bijbehorende prijs ontving hij uit handen van de Braziliaan Pelé.

Elm behoort tot de selectie van bondscoach Lars Lagerbäck voor de oefeninterland woensdag met het Nederlands elftal. Ibrahimovic kreeg rust voor dat duel in Amsterdam.

dvhn
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_63314289
En ons middenveld is al zo goed.
pi_63351622
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:35 schreef venomsnake het volgende:

[..]


Word lastig , Pranjic Vay en Grindheim zijn alle 3 te goed voor de bank
miss dat elm in de spits gaat spelen ? Het zal niet de eerste keer zijn dat een middenvelder in de spits komt te staan
quote:
Jovanovic wil niet naar Heerenveen"
EXCLUSIEF - De 27-jarige Milan Jovanovic heeft geen interesse om zijn loopbaan voort te zetten bij sc Heerenveen. Vorige week werd de Friese club nog gelinkt aan de Servische spits van Standard Luik, die nog altijd wel naar PSV wil vertrekken.
Print artikel Stuur naar een vriend Contact! galleria zoom "PSV heeft interesse ja, maar het is al aan maand geleden dat er contact is geweest met die club," aldus zaakwaarnemer Cvijan Milosevic tegenover Goal.com.

Jovanovic ligt nog tot medio 2010 vast bij de Belgische kampioen, maar wordt al sinds het eind van vorig seizoen in verband gebracht met andere clubs.

"Van Heerenveen hebben we niks gehoord, maar Milan is duidelijk: hij wil niet naar Heerenveen."

Er is overigens wel een kans dat de 27-jarige spits zijn loopbaan voortzet bij een andere club. "Standard wil hem in de winterstop in principe niet verkopen, maar voor veel geld mag hij weg."
Bron Goal.com
pi_63354686
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:55 schreef MaxPower het volgende:
En ons middenveld is al zo goed.
Nu nog jullie verdediging .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  zaterdag 22 november 2008 @ 18:54:35 #75
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63433927
Grindheim speelt definitief niet. op Usfean.nl bieden ze een stream SCH
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_63434636
Dank One
  zaterdag 22 november 2008 @ 19:45:43 #77
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63435193
Matige bank zeg...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_63436140
quote:
Op woensdag 19 november 2008 20:02 schreef RayMania het volgende:

[..]

Nu nog jullie verdediging .
Vandaag wel heel erg. Open schietkansen voor Twente .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_63436510
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 20:24 schreef RayMania het volgende:

[..]

Vandaag wel heel erg. Open schietkansen voor Twente .
Gaat best lekker toch
pi_63436588
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 20:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Gaat best lekker toch
Beter dan 5-0, dat wel .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_63436917
Opzouten met die zonedekking, dat kunnen ze gewoon niet.. Jammer, maar helaas..

Kom op zeg, dat je Grindheim, Paulo Henrique, Popov en Dingsdag mist is toch geen reden voor dit soort tussenstanden

[ Bericht 19% gewijzigd door Proud2beDiepfries op 22-11-2008 20:56:49 (nog niet eens fatsoenlijk een smiley kunnen posten) ]
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_63438258
Volgende week gaan we winnen

Ik zeg 5-2
pi_63438299
*kuch*6-0*kuch*

Ik wil nu alvast mijn excuses aanbieden voor deze post
Trots, da'w vuur Twente bint.
pi_63438496
Wát een wanvertoning. Gelukkig waren alle supporters wel lief en hoeft het bestuur zich daar deze week niet over te beraden. Ik zou wel wat anders weten wat er deze week moet gebeuren.
Nieuwe spelers zoeken, nieuwe trainer en godsgruwelijk snel die hele bankrekening leegtrekken voor aankopen.
pi_63438507
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 21:51 schreef niekfct het volgende:
*kuch*6-0*kuch*

Ik wil nu alvast mijn excuses aanbieden voor deze post
Niet nodig hoor. Wij gaan diep door het stof, wat een genante vertoning
pi_63438638
We worden het AZ van vorig jaar. Ook wij hebben geen topspits (meer).

-niet dat het alleen aan een spits ligt, onze hele verdediging wil ik graag alvast op de boot naar Portsmouth zetten.
pi_63438717
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 22:10 schreef dagizmo het volgende:
We worden het AZ van vorig jaar. Ook wij hebben geen topspits (meer).

-niet dat het alleen aan een spits ligt, onze hele verdediging wil ik graag alvast op de boot naar Portsmouth zetten.
25 goals voor na 12 wedstijden is best een aardig gemiddelde hoor
  zaterdag 22 november 2008 @ 23:15:50 #88
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63439666
Iemand nog suggesties voor een nieuwe spits en een extra verdediger?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_63440111
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 23:15 schreef One_conundrum het volgende:
Iemand nog suggesties voor een nieuwe spits en een extra verdediger?
Nieuwe trainer zul je bedoelen.
  zondag 23 november 2008 @ 00:05:09 #90
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63440321
Denk je dat het daar aan ligt? waarom?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_63440338
quote:
Op zondag 23 november 2008 00:05 schreef One_conundrum het volgende:
Denk je dat het daar aan ligt? waarom?
Neuh. Als je vandaag die goals ziet, de verdedigers kijken gewoon net zolang de bal er een keer ingaat.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_63441048
quote:
Heerenveen denkt aan tweede Kalmar-speler

SC Heerenveen verzekerde zich al van de diensten van Viktor Elm, maar is mogelijk nog niet uitgewinkeld bij Kalmar FF. De Friese club heeft volgens Zweedse media ook belangstelling voor diens ploeggenoot Patrik Ingelsten.

Heerenveen zou een bedrag van ongeveer 800.000 euro geboden hebben op Ingelsten, maar zal waarschijnlijk nog wat dieper in de buidel moeten tasten. Kalmar zou genoegen nemen met een transfersom van rond de anderhalf miljoen euro.

Beide clubs zouden komende week verder onderhandelen over de afkoopsom van de 26-jarige Ingelsten. Patrick Mörk, zaakwaarnemer van de aanvaller wil tegenover Fotbollskanalen geen commentaar geven op de vermeende interesse van Heerenveen.

Ingelsten werd afgelopen seizoen met Kalmar kampioen van Zweden. Hij speelde ook mee in de dubbele UEFA Cup-ontmoeting met Feyenoord.

Bron
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 23 november 2008 @ 00:55:51 #93
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_63441097
quote:
Op zondag 23 november 2008 00:06 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Neuh. Als je vandaag die goals ziet, de verdedigers kijken gewoon net zolang de bal er een keer ingaat.
Individuele kwaliteit is er wel, maar dat zoneverdedigen waar Sollied zo voor is komt nog niet helemaal uit de verf...

OH ja, die kaart voor Vayrynen Braamhaar
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_63445349
Nu is het de kunst rustig te blijven, dat werkte bij AZ en NEC ook, en die stonden er nog wat dramatischer voor.
pi_63449008
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 20:51 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Opzouten met die zonedekking, dat kunnen ze gewoon niet.. Jammer, maar helaas..

Kom op zeg, dat je Grindheim, Paulo Henrique, Popov en Dingsdag mist is toch geen reden voor dit soort tussenstanden
Sollied zal denk ik wel aan zoneverdediging blijven vasthouden, dat is zijn geloof.

Die gele kaart van Vayrynen was echt zielig van Braamhaar, zeker bij zo'n stand.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_63449371
iek bien ontgoogeld
  zondag 23 november 2008 @ 17:26:54 #97
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_63454362
Knap de nul gehouden!
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_63454394
Voorin wel ja
pi_63459842
De andere uitslagen (Ajax, Groningen) verzachten de pijn een beetje.
We staan nog steeds in het linkerrijtje en maar 4 punten achter op Groningen.
pi_63461525
quote:
Op zondag 23 november 2008 20:55 schreef SCH het volgende:
De andere uitslagen (Ajax, Groningen) verzachten de pijn een beetje.
We staan nog steeds in het linkerrijtje en maar 4 punten achter op Groningen.
Dat moet wel een hele schrale troost zijn, als je zo verliest. Wat een wanvertoning. Zo SCHandalig slecht heb ik het in jaren niet gezien.
  zondag 23 november 2008 @ 22:27:51 #101
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_63463207
Och, na NAC Breda (4-2), Vitesse (0-2), Wolfsburg (5-1) en de tweede helft tegen Feyenoord (0-2 wordt 2-2) en Heracles (2-0 wordt 2-2) zijn we inmiddels al best wat gewend
Kennelijk moet de gifbeker helemaal leeg wat het gepruts achterin betreft. En aanvallend kunnen we, ondanks de vele gescoorde doelpunten ook vrij weinig laten zien. Er is geen variatie, geen alternatief voor Geraldinho..

En je dan te bedenken dat je nog maar 7 punten achter staat op de koplopers AZ en NAC
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_63464982
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:43 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Dat moet wel een hele schrale troost zijn, als je zo verliest. Wat een wanvertoning. Zo SCHandalig slecht heb ik het in jaren niet gezien.
Nee, het was bedroevend. Maar de troost is niet zo schraal hoor. Ajax en Groningen zijn de concurrenten voor de eerste 4 posities en het is super dat die clubs punten verliezen. We staan er op de ranglijst helemaal niet zo slecht voor. En dat voetbal komt wel weer een keer goed.
pi_63469998
dames, ik was even een weekendje weg.. is er nog wat gebeurd?
  maandag 24 november 2008 @ 09:59:30 #104
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_63471101
quote:
Op zondag 23 november 2008 23:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, het was bedroevend. Maar de troost is niet zo schraal hoor. Ajax en Groningen zijn de concurrenten voor de eerste 4 posities en het is super dat die clubs punten verliezen. We staan er op de ranglijst helemaal niet zo slecht voor. En dat voetbal komt wel weer een keer goed.
Waar je het vandaan haalt geen idee, maar als je het spel ziet. Hoe kan je dan nog voetbal verwachten?
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_63471603
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:59 schreef thaduck het volgende:

[..]

Waar je het vandaan haalt geen idee, maar als je het spel ziet. Hoe kan je dan nog voetbal verwachten?
Omdat het zo wisselvallig is als het weer. Zo slecht als zaterdag is het tot nu nog niet geweest. Er zitten ook wedstrijden tussen waarin er heel behoorlijk tot zelfs heel goed werd gespeeld. Het kan dus gewoon wel en daar houd ik me aan vast. Utrecht speelde in het begin ook kut toch?
pi_63471661
quote:
Op maandag 24 november 2008 08:52 schreef MaxPower het volgende:
dames, ik was even een weekendje weg.. is er nog wat gebeurd?
Ah, jij was er niet - het lek is boven
  maandag 24 november 2008 @ 10:27:20 #107
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_63471737
Utrecht speelt dit hele seizoen prut. Ik heb slechts 1 goede pot gezien, en dat was gek genoeg tegen Feyenoord.

Maar Heerenveen heeft me nog geen enkele wedstrijd kunnen overtuigen. Zelfs de Graafschap komt hier beter over eerlijk gezegd.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  maandag 24 november 2008 @ 10:31:44 #108
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_63471854
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:27 schreef thaduck het volgende:
Maar Heerenveen heeft me nog geen enkele wedstrijd kunnen overtuigen. Zelfs de Graafschap komt hier beter over eerlijk gezegd.
Je hebt denk ik de wedstrijd tegen Ajax thuis even gemist?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_63471856
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:27 schreef thaduck het volgende:
Maar Heerenveen heeft me nog geen enkele wedstrijd kunnen overtuigen. Zelfs de Graafschap komt hier beter over eerlijk gezegd.


Overtuigen van wat? Dat Heerenveen goed kan voetballen? Je hebt niet iedere week zo'n wedstrijd al tegen Ajax inderdaad. We hebben goede spelers en het is logisch om nog steeds in te zetten op een plek bij de eerste 4. Het kan eigenlijk alleen maar beter en bovendien hebben we het geluk dat de meeste ploegen nogal instabiel zijn.
pi_63474155
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:27 schreef thaduck het volgende:

Maar Heerenveen heeft me nog geen enkele wedstrijd kunnen overtuigen. Zelfs de Graafschap komt hier beter over eerlijk gezegd.

Geweldige analyse, ik zou gaan solliciteren bij Studio Voetbal o.id.
  maandag 24 november 2008 @ 20:52:47 #111
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_63488975
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:27 schreef thaduck het volgende:
Maar Heerenveen heeft me nog geen enkele wedstrijd kunnen overtuigen. Zelfs de Graafschap komt hier beter over eerlijk gezegd.
:S juist!!!
  maandag 24 november 2008 @ 21:28:56 #112
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_63490119
Derksen nu op VI op rtl. Crisis beraad bij Heerenveen. Misschien deze week Sollied nog de laan uit en dan neemt Foppe het over :S
  maandag 24 november 2008 @ 21:31:33 #113
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_63490199
Staat op op de VI site nu. Zou best bizar zijn als Sollied zo zou falen, de man heeft het eigenlijk overal goed gedaan tot nu toe.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_63490287
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_63490328
Heerenveen twijfelt over het aanblijven van Sollied


EXCLUSIEF - De directie van SC Heerenveen beslist uiterlijk woensdag of Trond Sollied wordt ontslagen. De clubleiding is zeer ontevreden over de Noorse trainer, die de club als kampioenen-maker naar de top moest brengen. Foppe de Haan moet zijn tijdelijke opvolger worden.

De afgelopen dagen voerde de directie druk overleg over de positie van Sollied. De Friese ploeg verloor zaterdag bij FC Twente met
6-0, een evenaring van het negatieve record van 16 oktober 1993 toen bij NAC Breda met dezelfde cijfers werd verloren. Voor de clubleiding is de forse nederlaag onacceptabel.

Sollied werd afgelopen zomer aangesteld als opvolger van Gertjan Verbeek. De Noorse trainer was in het verleden succesvol met Club Brugge (kampioen in 2003 en 2005, bekerwinnaar in 2002 en 2004) en Olympiakos (landstitel en beker in 2006), maar bij Heerenveen imponeert hij tot dusver niet.

Indien besloten wordt Sollied te ontslaan, zal De Haan de rest van het seizoen als interim-trainer afmaken. De Haan was van 1985 tot 10 mei 2004 in dienst bij de club. Daarna trad hij in dienst bij de KNVB. Nog steeds is hij in dienst bij de bond, maar De Haan zou openstaan voor een terugkeer bij Heerenveen.

Bron: VI.

Ik vind het wel erg idoot daar in Heerenveen, ik zal het erg leuk vinden als Foppe op de bank weer een plaatje in zal nemen.
pi_63490517
Niks aan de hand, Sollied blijft gewoon...
pi_63490724
Heerenveen is Heerenveen niet meer. In de tijd van Foppe en Riemert wist je gewoon dat er geen paniek zou ontstaan. Een minder jaar? Jammer, volgend jaar beter.

En na 14 wedstrijden slaat de paniek al in de tent...breng heel snel die ouder heerenveen cultuur terug.
Vincent zag het koren
Einstein het getal
Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
  maandag 24 november 2008 @ 22:41:52 #118
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_63492594
Ik snap ook nog steeds niet waarom Verbeek zo nodig weg moest.

Hoe dan ook, met welke trainier ook, de verdediging is gewoon prut. Alleen de nummer laatst heeft meer tegendoelpunten, dan vraag ik u!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_63492734
Verbeek deed het zijn 1e periode bij SCH ook niet goed, lijkt me stug als ze hem nu al laten wieberen.
Dat zou wanbeleid zijn.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_63494554
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:40 schreef Coin het volgende:
Niks aan de hand, Sollied blijft gewoon...
Ik denk echt dat je het Heerenveen management anders in moet schatten. Het kan keihard zo gebeurd zijn met Sollied.
That's all folks!
  maandag 24 november 2008 @ 23:57:49 #121
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_63494725
En overigens heeft Sollied bij al zijn ploegen een inloopperiode nodig gehad tot ze zijn systeem onder de knie bleken te hebben. Zelfs Gent vorig jaar in de 2de seizoenshelft ivm de eerste was dag en nacht verschil ... En dat met dezelfde ploeg toen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_63495960
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:50 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Ik denk echt dat je het Heerenveen management anders in moet schatten. Het kan keihard zo gebeurd zijn met Sollied.
Wat weet jij van de directie wat wij niet weten?
pi_63496022
Als dit overigens een kern van waarheid heeft moet de directie morgenvroeg gelijk duidelijkheid scheppen en Sollied ontslaan. Het kwaad is nu al geschied.

En wat mij betreft trekt de directie zelf ook haar conclusie en stapt gedrieën op. Men predikt een fatsoensclub te zijn met respect voor mensen maar liegt en bedriegt ondertussen dat het een lieve lust is. Ook het ontslag van een trainer zo kort na zijn aanstelling past niet bij het imago dat Heerenveen wil uitstralen.
pi_63496119
Frappant overigens dat dit speelt terwijl de supporters over het algemeen nog helemaal niet morren over Sollied, afgezien van wat kritische kanttekeningen op het internet.
  dinsdag 25 november 2008 @ 01:09:59 #125
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_63496132
Als je een trainer zo snel zou moeten ontslaan beken je trouwens volgens mij als bestuur dat je een totaal verkeerde inschatting hebt gemaakt bij zijn aanstelling ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_63496327
Dat lijkt mij ook ja.
pi_63496350
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 01:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Als je een trainer zo snel zou moeten ontslaan beken je trouwens volgens mij als bestuur dat je een totaal verkeerde inschatting hebt gemaakt bij zijn aanstelling ...
Bij zijn aanstelling beweerde de directie dat men Sollied al 10 jaar in de peiling heeft om trainer bij ons te worden. Die inschattingsfout is in dat geval niet gering.
pi_63498682
Verkeerde keuze, kan gebeuren. Maar als ze zo overtuigd van hem waren dan is het wel een merkwaardige zaak. Op papier leek hij al helemaal niet bij Heerenveen te passen met zijn bijna wetenschappelijke opvattingen over voetbal, met zijn looppatronen enz. Een man die niet op het veld staat, niet met zijn poten in de klei - een groter contrast met Verbeek was ook niet denkbaar.

Ik vermoed dat er binnenshuis veel meer aan de hand is en dat de spelers signalen hebben afgegeven, onder andere met hun spel van zaterdag.
pi_63499016
Wie weet zit hij weer aan de drank. .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 25 november 2008 @ 10:35:06 #130
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_63500157
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 09:46 schreef venomsnake het volgende:
Wie weet zit hij weer aan de drank. .
Dat wordt leuk, wordt het nog onverstaanbaarder Nederlands
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_63500236
Ik heb als supporter (nog) niet mij beroerd over de positie van Sollied, dus het komt erg vreemd over.
Eerlijk is eerlijk: ons spel is in jaren niet zo slecht geweest. We doen qua positie nog redelijk mee, omdat andere clubs momenteel ook zo nu en dan op de bek gaan (gelukkig).

Als hij morgen wel vertrekt zou ik dat zeer dom vinden van Heerenveen en weet je zeker dat de rest van het seizoen gewoon knudde wordt. Net alsof übergod De Haan ons wel zal redden. Sollied moet gewoon van zijn zoneverdedigen afstappen en verder werken, met een aantal versterkingen.

Ik denk trouwens wel dat onder Yme de club behoorlijk is verhard, dus wat dat aangaat is dit weer een uitstekende Yme actie.

Jammer dat de spandoeken van afgelopen wedstrijd in beslag genomen: Wanbestuur= Wanbeleid. Die zou er zo weer kunnen hangen.
pi_63501475
Als Foppe terugkomt worden we kampioen
pi_63503149
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:56 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Wat weet jij van de directie wat wij niet weten?
Ze komen op me over als daadkrachtig. Zint ze iets dan wordt er snel wat aan gedaan. Sollied veranderen ze niet, die is zoals hij is. En blijkt dat niet te werken dan moet er ingegrepen worden. Maar dat is slechts een hersenspinsel, ik weet niet meer.
That's all folks!
pi_63503356
Ik denk overigens wel dat de spelers in t algemeen niet zo blij zijn met de stugge Sollied. Verbeek was een dwarskop, maar met humor en rechtvaardigheid.
Sollied laat tijdens de wedstrijd complete elftallen warm lopen om ze vervolgens niet te benutten. Ook het voortdurend wisselen van bepaalde posities doet de jongens niet goed.
Sibon lijkt ook wat gefrustreerd te zijn, komt zijn slechte spel door de trainer of heeft ie gewoon echt geen goede vorm. Dat het klote gaat is duidelijk, maar om nu alles gelijk naar Sollied toe te schuiven?

We wachten af...ik vind het wel mooi, eindelijk eens trammelant in t brave clubje. Supporters over de schreef, SCH die openlijk de media opzoekt om maar schande te spreken van de supporters, onderlinge strijd tussen 2 supportersverenigingen, trainer op de wip en aan de drank.
Ja, ik denk dat dat Yme dit ook bedoelde vorig jaar: het laatste stukje op naar de top, die bereiken we dit jaar wel. Nog even en we krijgen ook FC Kopenhagen syndromen en voila een nieuwe supersunday is geboren.
pi_63504678
Verbeek liet spelers ook wel es een helft warmlopen om vervolgens weer te gaan zitten hoor..
Op zich is er niks mis mee om meerdere spelers warm te laten lopen, je weet tenslotte nooit wat er aan zit te komen..
Je kunt in eerst instantie wel een verdediger in willen brengen om die 2-1 vast te houden, maar als je 5 minuten later op 2-2 komt kun je er voor kiezen om dan voor de 3-2 te gaan en een spits in te brengen..
Bijvoorbeeld ;-)

De positie wisselingen doen niemand goed, maar om daar Sollied te schuld van te geven..
Blessures en schorsingen zijn denk ik eerder de oorzaak..

Betreffende Sibon, dat hij zo kut speelt is niet op de persoon Sollied af te schuiven (wel op z'n tactiek)..
Hij is totaal uit vorm, raakt haast geen bal goed, en het belangrijkste; rendeert totaal niet in een 4-3-3!!
In een 4-4-2 kan hij de bal vast houden en wachten op aansluiting van andere spits danwel de middenvelders.
Bij 4-3-3 moet hij voor de goal springen om, met name, de ballen van de flanken om te zetten in goals!

.
.
quote:
Heerenveen geeft Sollied rugdekking
SC Heerenveen spreekt de berichtgeving over een naderend ontslag van Trond Sollied tegen. Johan Derksen wist maandagavond te melden dat de Friezen uiterlijk woensdag een beslissing over de toekomst van de Noor zouden nemen.

Voorzitter Yme Kuiper weerspreekt dat echter. "Zolang een trainer hier trainer is, staan wij achter de trainer. Voor de rest heb ik niet de behoefte om te reageren op elk gerucht dat de wereld ingeslingerd wordt", liet de preses weten aan de Leeuwarder Courant. Kuiper vertelde dat Sollied tegen PSV in principe op de bank zal zitten.

Foppe de Haan werd direct naar voren geschoven als tijdelijke opvolger van Sollied. "Ik weet van niets", reageert de Fries. "Dit soort geruchten zijn niets voor een club als Heerenveen." De wisselvallig presterende Sollied ligt onder vuur na de blamage op bezoek bij FC Twente (6-0).
pi_63505087
Rugdekking....als er iets niet gedekt wordt bij Heerenveen

Maare zo zeker klinkt Yme nou ook weer niet. "In principe op de bank zitten", "zolang hij nog trainer is".

Herrie in de tent. Het is volledig te wijten aan dit bestuur, onder leiding van die hockey bal
pi_63505244
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:34 schreef dagizmo het volgende:
Rugdekking
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:09:40 #138
69083 noxious
Viva la Revolución!
pi_63506133
quote:
Kuiper vertelde dat Sollied tegen PSV in principe op de bank zal zitten.
Dus áls hij voor die tijd nog niet gewieberd is, wordt dat zijn sleutelwedstrijd. De laatste kans van de spelers om te laten zien of ze uberhaupt voor Sollied willen gaan. Ik ben benieuwd...
To do is to be. (Nietzsche) ... To be is to do. (Descartes) ... Do be do be do. (Sinatra)
pi_63506437
Dé kans voor PSV om het doelsaldo op te krikken, want ik denk dat de spelers Sollied gaan wippen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 november 2008 @ 14:52:57 #140
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63507444
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 01:00 schreef MaxPower het volgende:
Als dit overigens een kern van waarheid heeft moet de directie morgenvroeg gelijk duidelijkheid scheppen en Sollied ontslaan. Het kwaad is nu al geschied.
De duidelijkheid die ze nu gegeven hebben, is een wassen neus. Kuiper zegt dat ze achter hem staan zolang er nog een trainer zit. Dat duidt op weinig vertrouwen.
quote:
En wat mij betreft trekt de directie zelf ook haar conclusie en stapt gedrieën op. Men predikt een fatsoensclub te zijn met respect voor mensen maar liegt en bedriegt ondertussen dat het een lieve lust is. Ook het ontslag van een trainer zo kort na zijn aanstelling past niet bij het imago dat Heerenveen wil uitstralen.
Ben ik met je eens. Onder Kuiper is Heerenveen een club die te veel met randzaken bezig is en een beetje de passie voor het spel verloren ziet gaan. Het moet meer zakelijk en dat is op zich prima, maar men vergeet dat voetbal veel meer is dan dat. De emotionele kant en het contact met het publiek moet men niet vergeten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 november 2008 @ 15:02:05 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63507684
Het probleem zit dieper dan alleen maar het ontslaan van Sollied. Ik heb het idee dat er weinig chemie is tussen Sollied en zijn spelers. Ook worden spelers niet op de juiste plaatsen in het elftal neergezet en past het systeem dat ze spelen niet bij de spelers. Daarnaast speelt het probleem dat de directie niet bepaald goed functioneert. Ondanks dat de club veel geld op de bank heeft staan, konden er geen goede spelers gehaald worden, spelers die de club naar een hoger niveau kunnen tillen. Die haal je niet zomaar voor een miljoen ergens vandaan. Heerenveen staat/stond bekend om de goede scouting, maar inmiddels is wel duidelijk dat een club als Groningen dat veel en veel beter voor elkaar heeft. En dat dit soort nieuws naar buiten komt is ook al een teken aan de wand. Dus wat mij betreft moet bij Heerenveen overal de bezem door.

Wat ik daar tegenin kan brengen is dat ze het ondanks sommige slechte resultaten niet slecht doen. Het grote aantal tegengoals is zorgelijk, maar ze hebben niet veel meer of minder punten dan vorig jaar rond deze tijd. Een van de spelers die de club echt beter kan maken, Geert Arend Roorda, is al geruime tijd geblesseerd, waardoor er niet een elftal om hem heengebouwd kan worden. En bij vorige clubs heeft Sollied tijd nodig gehad om te bouwen aan een elftal dat volgens zijn visie kan voetballen en waarmee hij prijzen kan pakken, dus wat dat betreft is er nog hoop op verbetering onder de Noor.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63508874
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:02 schreef Peterselieman het volgende:
Heerenveen staat/stond bekend om de goede scouting, maar inmiddels is wel duidelijk dat een club als Groningen dat veel en veel beter voor elkaar heeft.
Dat vind ik nogal een stellingname, vooral dat 'veel en veel'. Dat waag ik toch te betwijfelen. Ik denk eerder dat er wat meer clubs de scouting ook wat beter op orde hebben en dat Heerenveen er redelijk stabiel in geworden is.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 november 2008 @ 15:50:02 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63509002
misschien is veel en veel wat overdreven, maar Heerenveen krijgt in Scandinavië tegenwoordig concurrentie van veel clubs, daarom moet je blijven werken aan het scoutingsapparaat om het nog beter te maken en zo de andere teams voor te blijven. Naar mijn mening laat de club op dat gebied wel wat liggen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63509755
Misschien is het heel simpel en is Sollied gewoon niet de juiste man op de juiste plek.

Prima om dan nu al in te grijpen. En dan weer over tot de orde van de dag.
pi_63510012
Het scoutingsapparaat nog beter maken in Scandinavië ?
Waarom, het is toch prima zo? Dat er spelers zijn die naar andere clubs gaan wil niet zeggen dat H'veen ze gemist / niet gezien heeft. Dat H'veen ze geen contract aangeboden heeft kun je niet afschuiven op een 'minder'scoutingsapparaat.. Te duur, op 't moment niet nodig, gok te groot, geen potentie, weet jij veel.

Het bestuur er uit na deze 'openbaring' van ome Derksen slaat ook nergens op.
Dhr Derksen is wel een vaker verkeerd geinformeerd (Wetzel als trainer, Amrabat mee.. anyone..).
Z'n TV programma en blad moet zo nu dan ook 'sappig' gevuld worden om kijkers en lezers te trekken..
Dan is een zwalkend Heerenveen, waar het anders altijd zo kalm is, na zo'n 6-0 wel erg makkelijk scoren natuurlijk.
  dinsdag 25 november 2008 @ 21:17:11 #146
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_63519321
Vayrynen is genaaid door Braamhaar. En Braamhaar moet zijn bek houden.
Na een mailwisseling van iemand op een ander forum met de KNVB, blijkt dat de regel waar Braamhaar naar verwees, vorig jaar door de FIFA uit de regels is gehaald.
Voetbalprimeur heeft het even samengevat.

Ingooi Väyrynen krijgt een staartje
quote:
Er zal een onderzoek worden ingesteld naar de ingooi van Mika Väyrynen. De middenvelder van sc Heerenveen gooide de bal zaterdag in het duel met FC Twente (6-0 verlies) tegen de rug van Kenneth Perez, waarvoor hij zijn tweede gele kaart ontving.

Scheidsrechter Eric Braamhaar gaf Väyrynen conform de regels van de KNVB vanwege misleiding de gele kaart. Nu blijkt echter dat de regels van de KNVB niet overeenkomen met die van de FIFA. De wereldvoetbalbond schrapte de sanctie onlangs uit de boeken. De werkgroep Spelregels Veldvoetbal, onder leiding van Henk van Ettekoven, zal een onderzoek uitvoeren.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 november 2008 @ 22:20:36 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63521723
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:20 schreef Stinger__ het volgende:
Het scoutingsapparaat nog beter maken in Scandinavië ?
Waarom, het is toch prima zo? Dat er spelers zijn die naar andere clubs gaan wil niet zeggen dat H'veen ze gemist / niet gezien heeft. Dat H'veen ze geen contract aangeboden heeft kun je niet afschuiven op een 'minder'scoutingsapparaat.. Te duur, op 't moment niet nodig, gok te groot, geen potentie, weet jij veel.
Verbeteringen zijn altijd mogelijk hoor
quote:
Het bestuur er uit na deze 'openbaring' van ome Derksen slaat ook nergens op.
Dhr Derksen is wel een vaker verkeerd geinformeerd (Wetzel als trainer, Amrabat mee.. anyone..).
Z'n TV programma en blad moet zo nu dan ook 'sappig' gevuld worden om kijkers en lezers te trekken..
Dan is een zwalkend Heerenveen, waar het anders altijd zo kalm is, na zo'n 6-0 wel erg makkelijk scoren natuurlijk.
Het gaat niet alleen om de opmerking van Johan Derksen. Hij is slechts een katalysator. Onder Yme Kuiper functioneert het bedrijf SC Heerenveen prima, maar daar heeft de voetbalclub SC Heerenveen onder te lijden. Ik denk dat Kuiper niet de juiste man op die plek is. Hij heeft naar mijn mening te weinig een voetbalhart en is wat te veel een manager. De uitspraken van vandaag over de positie van Sollied zijn daar een goed voorbeeld van.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63523058
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 01:08 schreef MaxPower het volgende:
Frappant overigens dat dit speelt terwijl de supporters over het algemeen nog helemaal niet morren over Sollied, afgezien van wat kritische kanttekeningen op het internet.
Hmm ja, maar heb ook geen supporters horen morren over Verbeek
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:14:20 #149
147174 soccerbrain
blauw zwart groen geel
pi_63523583
Ik ken Sollied toevallig erg goed en wist meteen dat Heerenveen een grote fout maakte.
Totaal geen trainer voor de Nederlendse competitie......
En Riemer heeft hem nog wel goed geanaliseerd,,,
ik had het hem wel kunnen vertellen........
Wat een DOMME voetbalwereld!
brugge-ado
pi_63524434
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:14 schreef soccerbrain het volgende:
Ik ken Sollied toevallig erg goed en wist meteen dat Heerenveen een grote fout maakte.
Totaal geen trainer voor de Nederlendse competitie......
En Riemer heeft hem nog wel goed geanaliseerd,,,
ik had het hem wel kunnen vertellen........
Wat een DOMME voetbalwereld!
  woensdag 26 november 2008 @ 00:36:12 #151
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_63525549
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:14 schreef soccerbrain het volgende:
Ik ken Sollied toevallig erg goed en wist meteen dat Heerenveen een grote fout maakte.
Totaal geen trainer voor de Nederlendse competitie......
En Riemer heeft hem nog wel goed geanaliseerd,,,
ik had het hem wel kunnen vertellen........
Wat een DOMME voetbalwereld!
Waarom zou Sollied geen trainer voor de Nederlandse competitie zijn ? Hij speelt een eeuwige 4-3-3 met opkomende flankverdedigers en denkt aanvallend vooruit.

De enige reden die ik kan bedenken is dat hij zijn spelers véél vrijheid geeft en sterke zelfdiscipline eist/vraagt. Misschien zijn Nederlanders net daar niet klaar voor dan ?

Je zit bij Sollied met een trainer die het bij al zijn vorige clubs beter deed dan zijn directe voorgangers en opvolgers. Dan zit je al met geen slechte trainer. Alleen duurde het bij alle ploegen toch ook minstens een half jaar voor ze zijn systeem echt onder de knie hadden.

Tenzij hij doodserieus weer aan de drank zou zitten , maar dat kan ik mij niet voorstellen. Dan hadden ze hem echt ontslagen nu.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_63528261
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 22:58 schreef Mindstate het volgende:

[..]

Hmm ja, maar heb ook geen supporters horen morren over Verbeek
Toch is dat gebeurd.
pi_63530158
quote:
Sollied blijft coach Heerenveen
AMSTERDAM - Trond Sollied hoeft zich voorlopig geen zorgen te maken om zijn positie als trainer van sc Heerenveen. "We gaan echt geen gekke dingen doen", aldus algemeen directeur Yme Kuiper woensdag in AD Sportwereld.

"Tegen PSV zit Trond zaterdag gewoon op de bank." Geruchten over een mogelijk ontslag verwees hij naar het rijk der fabelen.

Afgelopen zondag verloor Heerenveen met 6-0 van FC Twente en zakte de ploeg naar de negende plaats in de Eredivisie. De directie en de technische staf spraken dinsdag wel met elkaar. "Gewoon regulier overleg", vervolgde Kuiper. "Dat hebben we elke week, niets bijzonders. Er is bij ons geen sprake van paniek."

Signaal
Ook Sollied wist van niks. "Ik heb niets gehoord van de directie", aldus de Noor. "Wij spreken elkaar elke week. Daarbij heb ik nog nooit het signaal opgevangen dat de club ontevreden is."

Foppe de Haan werd genoemd als mogelijke opvolger van Sollied. "Ik weet van niets", aldus de voormalig trainer van Heerenveen dinsdag in de Leeuwarder Courant. "Zulke geruchten passen ook helemaal niet bij Heerenveen."
Geen paniek van mij mag hij het ook nog wel proberen. Niet alle wedstrijden waren bagger. Gertjan begon vaak ook het seizoen slecht en verbeterde zich in de loop van het seizoen.
pi_63531748
Kut
  woensdag 26 november 2008 @ 11:44:06 #155
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_63532210
Zou een beetje suf zijn als ze sollied zouden ontslaan. Elke nieuwe trainer heeft altijd een aanloop periode nodig. Heerenveen heeft besloten om volgens de sollied manier te voetballen. Dan moet hij ook de tijd krijgen.
Zelfde bij Verbeek in Rotterdam, hij krijgt de tijd en op ten duur komt het wel boven drijven
pi_63532549
Het is duidelijk dat het niet gaat werken met die man.

Gewoon foute keuze en beter nu wieberen dan eerst nog veel ellende over je afroepen.
pi_63534057
Als je toch in de toekomst kunt kijken, op welk lotnummer valt de jackpot van december?
  woensdag 26 november 2008 @ 13:07:56 #158
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_63534162
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:56 schreef SCH het volgende:
Het is duidelijk dat het niet gaat werken met die man.

Gewoon foute keuze en beter nu wieberen dan eerst nog veel ellende over je afroepen.
Met welke, op het moment beschikbare, trainer wel dan?
pi_63534673
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:07 schreef Messenga het volgende:

[..]

Met welke, op het moment beschikbare, trainer wel dan?
Henk Herder en Jan de Jonge, Foppe de Haan. En dan verder zoeken.

We hebben een goede ploeg, daar ligt het niet aan. Je ziet die jongens helemaal verkrampen onder Sollied.
  woensdag 26 november 2008 @ 13:41:21 #160
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_63535116
gewoon 10 miljoen uittrekken voor een paar verdedigers

verbeek zal trouwens wel diep van binnen hard lachen om de huidige situatie
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  woensdag 26 november 2008 @ 16:57:18 #161
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_63540612
quote:
AMSTERDAM - Sc Heerenveen heeft bij de KNVB bezwaar aangetekend tegen de tweede gele kaart die Mika Väyrynen zaterdag ontving in de wedstrijd tegen FC Twente.

Volgens de Friese club heeft scheidsrechter Eric Braamhaar de spelregels verkeerd gehanteerd en moet de wedstrijd schorsing van de Fin daarom worden teruggedraaid.

Väyrynen werd door Braamhaar uit het veld gestuurd nadat hij in de slotfase bij een ingooi de bal via de rug van Twente-speler Kenneth Perez terug in het veld had geworpen.

Fifa-reglementen

Al snel ontstond een discussie over de vraag of de beslissing van de arbiter terecht was. De regels van de KNVB bleken op dit gebied echter niet overeen te komen met de Fifa-reglementen.

De Fifa stelt in een onlangs gewijzigde regel dat een speler bij een ingooi met opzet een tegenstander mag raken met het doel om verder te spelen 'als hij dat niet op een nalatige of roekeloze manier doet en niet met buitensporige kracht'.

Maar Braamhaar stelde direct na de wedstrijd dat een dergelijke ongevaarlijke ingooi via de tegenstander valt onder misleiding van de arbiter en daarmee strafbaar is.

Onduidelijk

Omdat het reglement van de KNVB geen duidelijkheid schept over de kwestie, gaat een werkgroep van de bond de zaak onder de loep nemen.

Toch blijft de schorsing van Väyrynen staan omdat het alleen mogelijk is verweer te voeren tegen een gele kaart als deze aan de verkeerde persoon is gegeven.

Uitzondering

Heerenveen-directeur Yme Kuiper vindt dat er in dit geval sprake moet zijn van een uitzondering. "Er is kennelijk sprake van onduidelijkheid", zegt hij op de clubsite.

"Väyrynen en Heerenveen worden zo de dupe van een in onze ogen foute beoordeling van de scheidsrechter." De Finse middenvelder zou door de schorsing de wedstrijd van zaterdag tegen zijn oude club PSV mislopen.

(c) Novum
Yme heeft een punt, maar krijgt denk ik niet zijn zin.

J.
You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_63587804
TVP!
Trots van het Noorden!
pi_63589769
Fijn dat Milan nog even gelijk scoorde in de laatste minuut gisteren - al was het nog mooier geweest als ze hadden gewonnen.
  zaterdag 29 november 2008 @ 09:45:58 #164
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_63615133
Sollied mag dan nog even tijd nodig hebben met de ploeg, ik ben sowieso voor een forse injectie in de verdediging tijdens de winterstop. Spelers die wel het zoneverdedigen onder de knie hebben. Want serieus, ondanks moeten wennen aan een nieuwe trainer, ze hebben belachelijk veel tegendoelpunten. Tegendoelpunten kunnen wel, maar als je daar niet minstens evenveel doelpunten tegenover zet, heeft het helemaal geen zin. Sibon wordt nauwelijks meer bereikt de laatste paar wedstrijden. Het is nu even armoe troef. Yme, kopen deze winter!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_63617827
Mensen, we hebben het over een voetbal elftal..
Niet over een auto waar je het slecht functionerende onderdeel even snel kunt vervangen door een nieuwe!

Het is niet alleen een kwestie van "spelers halen die zone verdediging onder de knie hebben".
Elke week andere mensen in de verdediging, en op wisselende posities is eerder het manko..

Als ik elke week op een andere afdeling zou zitten of elke week met andere collega's zou moeten samen werken dan presteer ik ook niet 100%..
ALS 'we' gewoon een aantal wedstrijden met de zelfde 4 verdedigers op dezelfde positie kunnen spelen dan komen de automatismen vanzelf.. En dan is niet niet meer zozeer een kwestie van of ze nou man dekking of zone spelen..
Er maar even 1, 2, of 3 verdedigers bij halen is geen 'magic bullet', zal dan echt niet opeens beter gaan.
De nieuwelingen zullen ook enige tijd nodig hebben om te wennen aan de manier van spelen en de medespelers.

En dat sibon niet meer bereikt wordt heeft nauwelijks te maken met de verdediging..
Sibon is gewoon hopeloos uit vorm; raakt bijna geen bal goed, veel balverlies en vertraagt het spel.
Daarbij past hij gewoon niet goed in 4-3-3 systeem.
  zondag 30 november 2008 @ 00:12:03 #166
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_63631525
K.U.T.!!!

Nouja, in ieder geval wel inzet en redelijk goed voetbal gezien. Alleen je ziet het verdorie zo aankomen Misschien dat ik er morgen nog wel op terug kom, gadverdamme.. Nu eerst maar bier en dan slapen..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_63633894
Toch opvallend hoe groot het verschil weer is met vorige week. Het is dat je met 2-0 voorstaat en dat PSV een te kloppen tegenstander is. Anders is 2-2 natuurlijk een heel redelijk resultaat.
pi_63640542
quote:
Op zondag 30 november 2008 01:45 schreef SCH het volgende:
Toch opvallend hoe groot het verschil weer is met vorige week. Het is dat je met 2-0 voorstaat en dat PSV een te kloppen tegenstander is. Anders is 2-2 natuurlijk een heel redelijk resultaat.
Denk dat het voor een groot deel door de tegenstander komt. Onze verdediging werd gister gewoonweg nauwelijks getest, en als dat wél gebeurde, waren het grote kansen.

Vind het wel apart dat de verdediging zo slecht is, Bak Nielsen, Breuer, Dingsdag en Popov (vond ik gisteren supersterk, op 1 moment na) zijn in principe goede verdedigers. Ik stel voor een sportpsycholoog in dienst te nemen
pi_63642324
Popov was gisteren erg sterk. Aanvallend slim en met het verdedigen niet eens zozeer technisch sterk, maar taktisch. Gebruikt zijn lichaam goed en loopt vooruit te denken.

Svec wordt met de week nuttiger en Grindheim is technisch sterk aan het ontwikkelen.
Sibon .... waarom speelt deze man nog? Het is verdomd jammer dat Kalou niet kan spelen ipv Sibon, want die past veel beter in dit systeem dan Sibon. Ik heb ballen gezien die 2 meter ver kwamen, omdat Sibon werkelijk NIKS meer kan. Sneu voor hem, maar verlos ons en hem van dit gepruts!

Ik ben teleurgesteld in het feit dat deze gewonnen wedstrijd, uiteindelijk zo is afgelopen.
Er moet gewoon meer krachttraining komen en een psycholoog om ze weerbaar te maken.
pi_63643181
Sibon heb ik al meer dan genoeg over gezegd.. die moet gewoon een tijdje op de bank..
Elyounoussi / Henrique / beerens lijkt me wel wat.

Maargoed..
De verdediging, dat gaat wel goed komen.. MITS ze nu een paar wedstrijden in de zelfde formatie kunnen spelen..
Heerenveen doet al zat aan krachttraining, dus of nog meer echt helpt?
Bonkige / trage verdedigers ga je ook geen wedstrijden mee winnen.
Alleen voor de lichtere spelers misschien; elyounoussi / beerens.

Er is trouwens wel eens sprake van een sport psycholoog geweest.. Weet alleen niet meer of dat er toen nog van gekomen is..
pi_63643345
Ze déden aan krachttraining, want onder Sollied is dat alleen nog op vrijwillige basis. En dat betekent dat er natuurlijk niet meer zoveel wordt getraind als vorig jaar.
Ik herinner mij nog dat wij vorig jaar wel de 90 min. volledig erop konden klappen. Zelfs wel eens met verbazing gekeken, hoe de tegenstander na 70 minuten weg was en wij nog door konden gaan met stormen.

Dat is dit jaar echt wel anders.
pi_63643562
De andere uitslagen zijn wederom gunstig dus we doen nog steeds lekker mee
pi_63644100
quote:
Op zondag 30 november 2008 14:19 schreef dagizmo het volgende:
Ze déden aan krachttraining, want onder Sollied is dat alleen nog op vrijwillige basis. En dat betekent dat er natuurlijk niet meer zoveel wordt getraind als vorig jaar.
Ik herinner mij nog dat wij vorig jaar wel de 90 min. volledig erop konden klappen. Zelfs wel eens met verbazing gekeken, hoe de tegenstander na 70 minuten weg was en wij nog door konden gaan met stormen.

Dat is dit jaar echt wel anders.
Ik mag aan nemen dat je als topsporter zelf ook wel weet dat stoppen met krachttraining niet verstandig is.. Dus verwacht ik ook niet dat ze er helemaal mee op gehouden zijn.. Van Breuer weet ik dat hij buiten Heerenveen om ook regelmatig in een sportschool te vinden is..

Wat betreft het 90 minuten lang erop kunnen klappen.. is dat niet eerder een kwestie van conditie?
Conditie training is toch wat anders dan kracht training..
pi_63645161
quote:
Op zondag 30 november 2008 14:52 schreef Stinger__ het volgende:

[..]

Ik mag aan nemen dat je als topsporter zelf ook wel weet dat stoppen met krachttraining niet verstandig is.. Dus verwacht ik ook niet dat ze er helemaal mee op gehouden zijn.. Van Breuer weet ik dat hij buiten Heerenveen om ook regelmatig in een sportschool te vinden is..

Wat betreft het 90 minuten lang erop kunnen klappen.. is dat niet eerder een kwestie van conditie?
Conditie training is toch wat anders dan kracht training..
Overschat voetballers niet. Van Breuer weet ik bijvoorbeeld dat hij ook zeer regelmatig in de kroeg is te vinden, toch niet echt goed voor je conditie. Om over een Paole Henrique nog maar te zwijgen.

Voetballers zijn lui. Om Pranjic maar even ongeveer te citeren: "Twee uurtjes Nederlandse les per week, ik stop er mee. Ik moet ook nog trainen!"

Edit: Over kracht-/ conditietraining heb je gelijk, maar ik neem aan dat dagizmo ook het meer algemene fitnessen bedoelt.
pi_63645207
In mijn ogen omvat krachttraining ook dat je werkt aan conditie. Het naar de sportschool gaan is niet meer verplicht onder Sollied, bij Verbeek was dit wel zo.
En als topsporter heb je dus een eigen verantwoordelijkheid, maar die wordt (net als bij alle andere clubs) niet vaak serieus genomen. De spelers van Feyenoord wisten ook niet wat ze overkwam toen Verbeek daar kwam en onder Sollied hebben deze jongens bij ons het een stuk gemakkelijker.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 november 2008 @ 21:00:19 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63652088
Zag bij de ingezonden stukken in de Leeuwarder Courant een leuke staan:

SC Heerenveen, de voetbalclub zonder winstoogmerk

Daarmee wordt de slogan van de hoofdsponsor Univé bedoeld
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 december 2008 @ 21:40:03 #177
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63680171
Nog meer geld voor ons. Nu investeren ook GVD
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_63680245
knip
  dinsdag 2 december 2008 @ 21:22:01 #179
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_63708293
2,5 miljoen daar kunnen we wel goede verdedigers voor kopuh
  dinsdag 2 december 2008 @ 23:04:19 #180
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_63711903
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:22 schreef MasterMido het volgende:
2,5 miljoen daar kunnen we wel goede verdedigers voor kopuh
er staat ook nog genoeg op de bank dacht ik zo
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_63717341
Het is toch 20% van elk miljoen boven de 9 miljoen euro + 1 miljoen? Dan kom je op 4,6 miljoen euro.
In de meest positieve vorm dan, dus dat variabele bedrag.
pi_63717391
Dat variabele bedrag wordt (nog) niet meegerekend omdat Ajax dat geld ook nog niet heeft.

25% van ruwweg 10 miljoen + 1 miljoen = 3,5 miljoen, na aftrek van belastingen en andere shit zal er inderdaad dik 2,5 miljoen overblijven.
pi_63717489
Mooi zakgeld, ik zou zeggen Ingelsten kom er maar in.
pi_63720361
Zal wel op de rekening van Fortis gezet worden ben ik bang.
pi_63721444
Rabobank is huisbankier.

Maar die blijven mede door onze bankrekening buiten schot in de kredietcrisis inderdaad.
pi_63722872
Hoeveel moeten we nog wel niet op de bank hebben? Wat gebeurt er met al dat geld, is daar enig inzicht in? Aan spelers kan het niet al te veel op zijn gegaan toch?
pi_63724146
Samen met de 2,5 miljoen van Huntelaar staat er 19,5 miljoen op onze bankrekening om in spelers te investeren... Dat is dus ná de aankopen van afgelopen zomer..

Daar moet wel bijgezegd worden dat daar 8 miljoen voor Sulejmani bij zit die pas op 1 januari overgemaakt wordt door Ajax.
  woensdag 3 december 2008 @ 14:40:57 #188
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_63725755
nou daar kan je een hoop leuks voor kopen dacht ik zo
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_63726197
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:31 schreef MaxPower het volgende:
Samen met de 2,5 miljoen van Huntelaar staat er 19,5 miljoen op onze bankrekening om in spelers te investeren... Dat is dus ná de aankopen van afgelopen zomer..

Daar moet wel bijgezegd worden dat daar 8 miljoen voor Sulejmani bij zit die pas op 1 januari overgemaakt wordt door Ajax.
Toch zou ik niet zo goed weten wie of voor welke posities we moeten kopen in de winter. Bovendien ben ik daar niet zo'n voorstander van, behalve als het om spelers gaat die niet midden in een competitie zitten.

We krijgen Elm al natuurlijk en volgens mij hebben we genoeg kwaliteit en is het meer de vraag hoe dit team aan de praat te krijgen is. Ik geloof heel sterk dat het op het moment vooral een mentale/psychologische kwestie is en er is vast wel ergens een sleutel van dat deurtje.
pi_63726337
Een afmaker in de spits zou welkom zijn. Sibon kan het zonder werkpaard Bradley en goaltjesdief Sulejmani toch niet belopen dit seizoen. Ik heb Ingelsten nog nooit zien spelen maar samen met Elm koop je wel dik 30 goals terug.
pi_63726431
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:07 schreef MaxPower het volgende:
Een afmaker in de spits zou welkom zijn. Sibon kan het zonder werkpaard Bradley en goaltjesdief Sulejmani toch niet belopen dit seizoen. Ik heb Ingelsten nog nooit zien spelen maar samen met Elm koop je wel dik 30 goals terug.
Elm samen met Sibon lijkt me ook al een verrukkelijke combinatie. Maar Sibon loopt misschien wel een beetje op zijn einde en dus kan een investering in de toekomst geen kwaad.

Maar ik houd niet zo van die paniekaankopen -= het is nu toch te grappig dat Ajax meent dat ene Wolfswinkel een vervanger voor Huntelaar zou kunnen zijn.

ik ga even de foto van ingelsten checken voor de sch-mter
pi_63726477
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:11 schreef SCH het volgende:
het is nu toch te grappig dat Ajax meent dat ene Wolfswinkel een vervanger voor Huntelaar zou kunnen zijn.
Dat is helemaal niet zo en ik snap ook niet hoe je daarbij komt.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_63726509
Volgens Derksen heeft Foppe trouwens gelekt over het ontslag van Sollied
quote:
"Foppe lekte twijfels over Sollied"
Vorige week maakte Johan Derksen bekend dat een hoog-gepositioneerd persoon bij Heerenveen hem toegespeeld had dat intern bij Heerenveen werd getwijfeld aan Trond Sollied. Vandaag maakt de hoofdredacteur van VI in zijn column bekend dat het Foppe de Haan was.
pi_63726536
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:13 schreef RayMania het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet zo en ik snap ook niet hoe je daarbij komt.
Misschien omdat ik het in minstens krantenartikelen ben tegengekomen. Dus zo gek is het niet dat ik noem.
pi_63726575
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Misschien omdat ik het in minstens krantenartikelen ben tegengekomen. Dus zo gek is het niet dat ik noem.
Cvitanich is gewoon de rechtstreekse vervanger, Van Wolfswinkel zou een extra aanvallende kracht erbij zijn.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_63726706
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:18 schreef RayMania het volgende:

[..]

Cvitanich is gewoon de rechtstreekse vervanger, Van Wolfswinkel zou een extra aanvallende kracht erbij zijn.
Kan zijn, ik ben in heel veel krantenartikelen dit soort zinsnedes tegengekomen:
quote:
Van Wolfswinkel is een van de gegadigden om Klaas-Jan Huntelaar op te volgen bij Ajax. De recordkampioen is naar verluidt bereid twee miljoen euro neer te tellen voor de 19-jarige aanvaller, die tot medio 2012 onder contract staat bij Vitesse. Om dat bedrag moet Van Hintum hard lachen.
Dus je verbazing is niet zo logisch. Blind ontkent trouwens sowieso dat er interesse voor Van Wolfswinkel is op dit moment.

We zitten geen van beide bij de overleggen
  woensdag 3 december 2008 @ 15:43:05 #197
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63727126
2 voormalig SCH speler bij Real Madrid
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_63730841
quote:
De kans bestaat dat Viktor Elm bij sc Heerenveen gezelschap krijgt van zijn voormalige ploeggenoot Patrick Ingelsten, spits van Kalmar FF en met negentien treffers topscorer van Zweden. In de media wordt de naam van Ingelsten regelmatig in verband gebracht met sc Heerenveen. Als het aan Viktor Elm ligt, zet Ingelsten morgen nog zijn handtekening onder een contract bij sc Heerenveen. ,,Patrick is een sterke aanvaller. Hij is snel, goed met zijn hoofd en kan op de flank en als diepste spits uit de voeten. Ik denk dat hij een versterking voor Heerenveen kan zijn. Voor mij persoonlijk zou het ook mooi zijn. Patrick en ik voelen elkaar in het veld goed aan en als hij naar Friesland komt zal ik me hier nog sneller thuis voelen.’’
Intervieuw met elm
pi_63730999
Als ik lees dat Heerenveen een leiderstype zoekt dan denk ik dat ze Ooijer gaan proberen te halen. Zeker met de huidige achterhoede.
That's all folks!
pi_63731188
quote:
Op woensdag 3 december 2008 18:23 schreef -Vaduz- het volgende:
Als ik lees dat Heerenveen een leiderstype zoekt dan denk ik dat ze Ooijer gaan proberen te halen. Zeker met de huidige achterhoede.
Denk je dat of heb je aanwijzingen?

Zou Hansson niet terug willen?
  donderdag 4 december 2008 @ 00:07:53 #201
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_63743150
quote:
Op woensdag 3 december 2008 18:23 schreef -Vaduz- het volgende:
Als ik lees dat Heerenveen een leiderstype zoekt dan denk ik dat ze Ooijer gaan proberen te halen. Zeker met de huidige achterhoede.
Ooijer zal wel te Nederlands zijn
pi_63743189
quote:
Op woensdag 3 december 2008 18:23 schreef -Vaduz- het volgende:
Als ik lees dat Heerenveen een leiderstype zoekt dan denk ik dat ze Ooijer gaan proberen te halen. Zeker met de huidige achterhoede.
35 jaar man
lollig
pi_63743342
quote:
Op woensdag 3 december 2008 18:29 schreef SCH het volgende:

Denk je dat of heb je aanwijzingen?
Denk ik, als een soort twee jarige tussenoplossing.
That's all folks!
pi_63749799
Nou lekker die Portugezen oprollen vanavond
pi_63750036
Je bent er ook weer eens live bij?
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_63750197
Ik ben de hele week al ziek maar voel me vandaag wel weer iets beter.
Het is vast niet verstandig.

Doe eens adviseren
pi_63750389
We zullen de mannen naar de 3 punten moeten schreeuwen, dus een paar fanatieke/luidruchtinge fans kunnen we wel gebruiken

Over je gezondheid, ben geen dokter, maar met 3 punten op zak voel je je vanavond vast nog stukken beter...
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_63750493
Bedankt dokter - je hoort wel of ik erbij ben of niet vanavond, scheelt meestal 100 decibel vanuit NN
pi_63750711
Hehe.., daar twijfel ik niet aan En anders lees ik het achteraf wel weer terug op de diverse fora.. Internet- en teleteksthoolies hebben we uiteraard ook nodig voor de 'mental support'
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  donderdag 4 december 2008 @ 21:05:11 #210
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_63765647
Wat een doelpunt van Sibon zeg!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 december 2008 @ 22:24:37 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63768516
Gratis af te halen: Breuer, Paulo Henrique en Popov. Dit trio was vandaag weer slecht zeg.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63769148
quote:
Op donderdag 4 december 2008 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
Gratis af te halen: Breuer, Paulo Henrique en Popov. Dit trio was vandaag weer slecht zeg.
Onzin.

Als Sollied niet deze week weggaat dan wel volgende week of de week daarna.

Het werkt niet, de spelers hebben er geen zin in. Iedereen staat onzeker en weet niet wat ie moet doen en er is geen bezieling en geen beleving. Terwijl die er altijd wel was. Weg met Sollied en tot die tijd maar lekker verliezen want er is geen zak aan om naar te kijken op deze manier.
  donderdag 4 december 2008 @ 23:12:53 #213
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_63770217
Tob club?
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_63770760
quote:
Op donderdag 4 december 2008 23:12 schreef thaduck het volgende:
Tob club?
Ik vraag me af wat voor nut jouw bijdrages in dit topic hebben.

Popov was dramatisch vandaag.
Zat geen ziel, geen beleving in. Met een 2-1 achterstand terwijl je moet winnen in de 75ste min. rustig die bal rondtikken...
  donderdag 4 december 2008 @ 23:46:55 #215
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_63771141
quote:
Op donderdag 4 december 2008 23:32 schreef Mindstate het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat voor nut jouw bijdrages in dit topic hebben.
Ik ook!

En dat brengt ons weer bij een nut, komt dat even goed uit!
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  vrijdag 5 december 2008 @ 00:23:45 #216
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_63771964
Arbitrage was voor de afwisseling weer eens dramatisch, helaas meende een aantal eigen spelers dat nog te moeten overtreffen... Compleet onnodige nederlaag waar toch eigenlijk ook weer helemaal niets op af te dingen viel. We komen in alle opzichten te kort. Aanvallend brengt men niets, verdedigend staat het niet, er wordt vrijwel geen duel om de afvallende/tweede bal gewonnen en er zit geen lef en zelfvertrouwen in de ploeg.

Oja, Portugese en Zuid-Amerikaanse duikelaars/aanstellers
Stuchlik en z'n trawanten
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  vrijdag 5 december 2008 @ 00:25:23 #217
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_63772003
quote:
Op donderdag 4 december 2008 22:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin.

Als Sollied niet deze week weggaat dan wel volgende week of de week daarna.

Het werkt niet, de spelers hebben er geen zin in. Iedereen staat onzeker en weet niet wat ie moet doen en er is geen bezieling en geen beleving. Terwijl die er altijd wel was. Weg met Sollied en tot die tijd maar lekker verliezen want er is geen zak aan om naar te kijken op deze manier.
Als ze nou even wachten tot nadat jullie bij ons op bezoek zijn geweest.

clubs met nieuwe trainers die in Groningen op bezoek komen, trek ik altijd slecht
pi_63774677
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:03 schreef SCH het volgende:
Nou lekker die Portugezen oprollen vanavond
Rollen deden die Portugezen wel
pi_63776338
Al iets bekend over Pranjic eigenlijk?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_63776905
Nog niets bekend, ook niet over Väyrynen.
pi_63778223
Nog slechts 3 punten bijschrijven totaan de winterstop.. De Graafschap thuis met een moeizame 3-2 (immers altijd minimaal 2 tegengoals. Willem II, Sparta en Groningen uit gaan allemaal verloren. 4-0, 3-1 en 2-0.
pi_63778531
* Coin kucht nog wat blauw/zwarte rook uit
pi_63778581
Veel punten zullen er inderdaad niet meer bijkomen. Yme moet zijn koffers maar gaan pakken.
pi_63779997
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:07 schreef MaxPower het volgende:
Nog slechts 3 punten bijschrijven totaan de winterstop.. De Graafschap thuis met een moeizame 3-2 (immers altijd minimaal 2 tegengoals. Willem II, Sparta en Groningen uit gaan allemaal verloren. 4-0, 3-1 en 2-0.
Weet je, het interesseert me eigenlijk niet eens zoveel wat de uitslagen zijn. Als het maar weer leuk wordt om naar Heerenveen te kijken en er weer plezier is bij de spelers. Ik heb de idee dat ze nu echt met tegenzin over het veld sjokken, dat het allemaal niet klikt en botert. Ze zien er zo onzeker uit allemaal.

Liever weer gewoon lekker ballen, snelheid over de flanken en veel kansen en of we dan verliezen of winnen in Tilburg, zien we vervolgens wel.
pi_63780730
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Weet je, het interesseert me eigenlijk niet eens zoveel wat de uitslagen zijn. Als het maar weer leuk wordt om naar Heerenveen te kijken en er weer plezier is bij de spelers. Ik heb de idee dat ze nu echt met tegenzin over het veld sjokken, dat het allemaal niet klikt en botert. Ze zien er zo onzeker uit allemaal.

Liever weer gewoon lekker ballen, snelheid over de flanken en veel kansen en of we dan verliezen of winnen in Tilburg, zien we vervolgens wel.
Eens. Verliezen mag, maar wel als er te zien geweest is dat ze er alles aan gedaan hebben, en dat ze hebben laten zien voor elkaar te willen werken. Of dat het plezier er in ieder geval vanaf te zien is.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 december 2008 @ 12:49:58 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63780849
Dat was nu duidelijk niet het geval. Heerenveen had gister deze Portugese echt op kunnen rollen en met een strik er om naar Portugal kunnen sturen. Zo goed was Braga namelijk niet. Helaas Heerenveen ook niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63781398
Pranjic geblesseerd zondag

Vayrynnen en Sibon ws. wel op tijd hersteld.
pi_63781458
Drama gister. De verdediging, de fitheid, de scheidsrechter, de tegenstander, het middenveld, de aanval (omg dat spitsenkoppel zou zelfs in de JupilerLeague nog uitgelachen worden), de instelling, de creativiteit, alles was helemaal niets olé olé.
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:17:37 #229
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63781530
Ik hoop ze snel met een nieuwe spits op de proppen komen.

Is die Beda nog niet capabel?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_63781564
Nee, van mensen die wekelijks bij de beloften kijken weet ik dat hij daar zelfs één van de minderen is.
pi_63781644
Maar het ligt toch echt aan Sollied - ik durf er heel wat om te verwedden dat precies hetzelfde team wel draait met een andere trainer.
pi_63781676
Dat is zeker mogelijk. Maar we hebben de laatste jaren toch vooral geparasiteerd op enkele supertalenten als Sulejmani en Alves. Zo'n type ontbreekt nu en het gaat gelijk mis.
pi_63781934
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:23 schreef MaxPower het volgende:
Dat is zeker mogelijk. Maar we hebben de laatste jaren toch vooral geparasiteerd op enkele supertalenten als Sulejmani en Alves. Zo'n type ontbreekt nu en het gaat gelijk mis.
Dat ben ik niet met je eens. Hoeveel wedstrijden heeft Sulejmani nou eigenlijk helemaal voor ons gespeeld?

We hebben juist geprofiteerd van een elftal waar vaak heel veel chemie in zat, at in de breedte sterk was en dat zich juist onderscheidde door spelplezier en aanvallend voetbal. Met wisselend resultaat. Maar nu staan er 11 bange wezeltjes die niet weten wat ze moeten doen en die de hele tijd denken: "Oh god, loop ik wel in de zone".
pi_63782025
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Hoeveel wedstrijden heeft Sulejmani nou eigenlijk helemaal voor ons gespeeld?
Vorig seizoen 34 keer (15 goals, 10 assists)
Maar ik denk dat beide factoren meespelen, anders zou het verschil niet zo groot zijn als het nu is.
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:37:41 #235
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63782041
Sulejmani liet Sibon ook beter spelen.

Hoe verklaar je de wedstrijd tegen Ajax dan SCH?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_63782250
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:37 schreef One_conundrum het volgende:

Hoe verklaar je de wedstrijd tegen Ajax dan SCH?
Dat is juist een bewijs dat het zonder Sulejmani ook kan toch?

Ik ben ervan overtuigd dat het iets psychisch is, dat het met vertrouwen te maken heeft. En natuurlijk zijn er spelers die beter functioneren dan andere maar ik denk dat met het team dat er gisteren stond heel goed bij de eerste 4 is te komen.
pi_63782403
We missen iemand die ongeveer 15 goals maakt en 10 assists geeft.
pi_63782461
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:52 schreef MaxPower het volgende:
We missen iemand die ongeveer 15 goals maakt en 10 assists geeft.
Pranjic is/was hard op weg
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:55:47 #239
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63782492
denk ik ook jaaa. Hopen dat het na de winter wat beter ingespeeld raakt en dat er nog een spits komt.

Ik denk niet dat het aan Sollied ligt. Die lijkt met icm Puyvelde wel capabel.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_63783631
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:55 schreef One_conundrum het volgende:
Ik denk niet dat het aan Sollied ligt. Die lijkt met icm Puyvelde wel capabel.
Ik snap echt niet hoe je dat kan zeggen. Het is toch duidelijk zichtbaar dat er geen enkele chemie is met de spelersploeg?

Ik denk dat hij dit seizoen niet af gaat maken. Je kon gisteren aan Foppe al heel goed horen dat hij is gepolst en in de startblokken staat.

Komende 2 wedstrijden tegen niet al te zware ploegen zijn uitstekend geschitk om hem weg te krijgen
  vrijdag 5 december 2008 @ 14:50:58 #241
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63783954
Geen chemie? wat is chemie?

Heb je het vuistje van Sollied gezien gister na de 1-0? Sollied wil wel
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_63785775
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 14:50 schreef One_conundrum het volgende:
Geen chemie? wat is chemie?
Dat je elkaar begrijpt bv. Dat je zelf snapt waarom je in de zone moet lopen en dat een goed idee vindt.
pi_63790663
Genee had ook weer een heel stuk over Sollied en alles wat die fout zou doen - geen discipline, na de wedstrijd direct weg met de auto, waarmee hij achter de spelersbus aan naar uitduels zou rijden - en dat Foppe heel graag wil inspringen.

Ik kan me echter niet voorstellen dat Heerenveen toe zou staan dat Sollied niet met de bus naar uitduels gaat. Iemand die daar iets van weet?

http://www.sportwereld.nl(...)ed_te_vervangen.html
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 7 december 2008 @ 16:31:43 #244
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63826631
Goed gevoetbald 2e helft

Grindheim en Vayyrinen slepen ons er weer doorheen. Popov was ook weer sterk. Smarason speelde ook sterk al was de opstelling wel wat apart met hem in de punt....

Reza was er weer
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_63826736
Mag ik zeggen dat 'we' zonder sibon veel beter spelen..
(vooral de 2e helft)
Nu Henrique nog een schop onder z'n kont geven en hopen dat ie eindelijk door krijgt dat hij niet door 4 man heen kan beuken.. Zo niet, dan Elyounoussi er in..
Dan gaat het helemaal goedkomen!
pi_63827126


Heerlijk om de uitslagen te zien. Ik heb wel vertrouwen in die Smarassaon. Maar hopen dat Sibon niet meteen weer het krediet krijgt.
pi_63828046
Hopelijk is dit het begin van een goede serie.
  maandag 8 december 2008 @ 01:48:47 #248
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_63841249
Was lekker vandaag! Hop hop, weer op naar de top SCH
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_63843575
En nu Sibon lekker in de kleedkamer houden. Dat is momenteel zijn sterkste punt.
pi_63843847
quote:
Op maandag 8 december 2008 08:53 schreef dagizmo het volgende:
En nu Sibon lekker in de kleedkamer houden. Dat is momenteel zijn sterkste punt.
Op de bank en wekelijks in de 85e minuut laten invallen en een vrije trap laten veroorzaken op 20 meter van de goal
pi_63845709
quote:
Op maandag 8 december 2008 09:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Op de bank en wekelijks in de 85e minuut laten invallen en een vrije trap laten veroorzaken op 20 meter van de goal
En dan schiet 'ie de helft van de ballen het stadion uit, de andere helft in de kruising

Maarreh, ik vind de stand toch wel frappant om te zien. Ik heb de hele tijd het idee dat het heel slecht gaat met Heerenveen, en bijv. goed met Groningen, maar we staan gewoon gelijk
Kun je nagaan waar we staan als we in vorm komen (/Henrique en Sibon op de bank zetten).
  maandag 8 december 2008 @ 10:57:41 #252
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_63846146
ze hebben sowieso een nieuwe verdediger nodig
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  maandag 8 december 2008 @ 11:20:13 #253
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_63846638
Een ervaren verdediger (back dan wel centraal) die de boel op sleeptouw kan nemen is inderdaad welkom. Veel meer echter is er een sterke centrumspits nodig die als aanspeelpunt kan worden gebruikt én die er 15-20 per seizoen in schiet. Dan kan er veel meer naar voren worden gevoetbald en dat gaat een stuk beter dan het 'halve' achteruit hangen en tegendoelpunten incasseren wat we tot dusver te vaak hebben gezien
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_63852294
Zit er weer een mogelijkheid dat we een goede speler kunnen huren/ kopen in de winter na Friend en Garcia? Of hebben jullie momenteel alle selectiespelers nodig?
pi_63855560
quote:
Op maandag 8 december 2008 15:20 schreef Blawh het volgende:
Zit er weer een mogelijkheid dat we een goede speler kunnen huren/ kopen in de winter na Friend en Garcia? Of hebben jullie momenteel alle selectiespelers nodig?
Over Gonzalo gesproken.. wat een -actie tegen PSV.
Misschien komt mijn voorspelling toch nog uit
pi_63858210
Ik heb wel hoop op een wat oudere ervaren verdediger, daar zijn toch wel wat namen bij te verzinnen en ook wel in omloop.
pi_63861315
quote:
Op maandag 8 december 2008 19:30 schreef SCH het volgende:
Ik heb wel hoop op een wat oudere ervaren verdediger, daar zijn toch wel wat namen bij te verzinnen en ook wel in omloop.
Welke verdediger heeft niet genoeg kwaliteiten volgens jou? En heeft dat met ervaring te maken?
pi_63875492
quote:
Sollied laat de keuze over aan Heerenveen

Trond Sollied is de hoofdkandidaat om Åge Hareide op te volgen als bondscoach van Noorwegen, zo meldden diverse Noorse media dinsdag. De 55-jarige oefenmeester leverde maandag zelf zijn contract in bij de Noorse voetbalbond. Belangrijkste reden hiervoor zijn de teleurstellende prestaties van zijn ploeg in de WK-kwalificatiecyclus. Eerder werd Sollied al eens benaderd voor het Noorse bondscoachschap, maar de tegenwoordig trainer van SC Heerenveen verkoos toen nog actief te blijven als clubcoach. Nu zou de Noorse voetbalbond (NFF) opnieuw een poging wagen. Door de resultaten van de afgelopen weken staat Sollied in Friesland ter discussie.

Sollied laat in de Noorse krant VG weten het een eer te vinden dat de Noorse bond hem op het oog heeft. "Het is aan Heerenveen'', zegt Sollied. "Ik heb altijd gezegd dat ik ooit nog eens bondscoach van Noorwegen wil worden, maar zoiets is een kwestie van timing. Het is in elk geval interessant dat ik op het lijstje sta.''

Noorwegen is in Groep 9 onder meer in gedeeld bij het Nederlands elftal. Na drie duels staan de Noren kansloos onderaan, en bedraagt de achterstand op Oranje al zeven punten. Ook zwakker geachte landen als Macedonië en IJsland gaan de Scandinaviërs nog voor in de rangschikking. Van de laatste acht duels zelfs niet één gewonnen. Afgelopen oktober won Oranje nog met 0-1 dankzij Mark van Bommel.
De kans voor Heerenveen om hem er zonder gedoe uit te wippen zou je denken..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:57:52 #259
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_63876009
Gesteld dat 'ie gaat, moet je dan De Haan terug willen? Wie is eventueel anders in beeld?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 december 2008 @ 12:59:03 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63876041
Zou en leuke oplossing, maar dan zou ik wel 1 voorwaarde stellen en dat is dat ze Yme Kuiper meenemen naar Noorwegen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63876194
quote:
Op maandag 8 december 2008 19:30 schreef SCH het volgende:
Ik heb wel hoop op een wat oudere ervaren verdediger, daar zijn toch wel wat namen bij te verzinnen en ook wel in omloop.
Welke namen bijvoorbeeld? Ik kan er zo niet veel bedenken.

En over dat bondscoachschap, hij moet het doen. Is beter voor hem en Heerenveen.
That's all folks!
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:08:29 #262
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_63876299
koeman, rijkaard, de haan zijn de namen die in me op komen
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_63876331
Is het beter voor Heerenveen?
Tis maar afwachten welke trainers er beschikbaar zijn en willen..
Daarbij krijg je dan hoogstwaarschijnlijk weer met een cultuur omslag te maken.. Zal dan de 2e binnen een half jaar zijn. En het begint net weer een beetje te lopen..
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:52:31 #264
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_63877588
Ik verdenk De Haan ervan dat hij vooral heel veel geluk gehad heeft met een goed aankoopbeleid in zijn Heerenveen-jaren. Aardige trainer, leuke man, maar een echte topper? Dit elftal laakt elk enthousiasme, en er is geen lekkere pinchhitter noch een solide verdediging. In het tijdperk-De Haan was dat er vaak wel. Kijk ook maar naar de Olympische spelen, ook een groep zonder bezieling. De Haan slaagde daar niet. En dan nu bij Heerenveen wel? Ok, hij heeft meer tijd om met een elftal te werken dan die twee maanden van de OS. Maar goed....

Iemand als Rijkaard zie ik het elftal wel openbreken, dat zou ik toejuichen!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_63877697
Vergeet je nou bewust die 2 Europese Kampioenschappen?
pi_63880772
Net alsof een Rijkaard of een Koeman naar SCH gaat?
Niet jezelf gaan overschatten nu.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:51:43 #267
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63880895
Menzo moet naar heerenveen
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 december 2008 @ 15:52:26 #268
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63880922
Mja, Cambuur wil hem graag behouden
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:53:49 #269
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63880966
No shit
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_63881994
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 13:04 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Welke namen bijvoorbeeld? Ik kan er zo niet veel bedenken.
Hansson, Ooijer, Van Bronckhorst.
pi_63882013
Lijkt mij een prima oplossing trouwens dat we op deze manier van Sollied afraken.

Jan de Jonge de rest an het seizoen als trainer en misschien wel langer.
pi_63884759
Wake up SCH..

Hansson? die zit daar lekker in Frankrijk, staat 3e in de competitie en is (als ik me niet vergis) aanvoerder. Daarbij verdient waarschijnlijk veel meer dan hij hier kan verdienen. Waarom zou hij terug willen?

Van Bronckhorst? Die blijft (denk ik) wel bij Feyenoord, die zal echt niet Heerenveen nog even uit de brand komen helpen. Bovendien begint Popov het steeds beter te doen.

Ooijer? Dan zou hij voor 1 á 2 seizoenen komen voor rechtsback of rechter centrale verdediging..
Voor de rechtsback hoef je 'm (volgens mij) niet te halen als je met opkomende/aanvallende backs wil spelen..
Zou ook zonde zijn voor de ontwikkeling van Janmaat.
Als rechter centrale verdediger zou je met Bak komen te zitten; en da's op zich geen slechte verdediger.

Als er dan toch een ervaren verdediger bij moet komen, dan iemand voor op de linker centrale verdediger positie.. Ter vervanging van dingsdag.
pi_63884768
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:32 schreef SCH het volgende:
Lijkt mij een prima oplossing trouwens dat we op deze manier van Sollied afraken.

Jan de Jonge de rest an het seizoen als trainer en misschien wel langer.
Jan de Jonge!
Koeman wil wellicht wel, waar moet die anders heen? Z'n reputatie is voor een groot deel verwoest en Heerenveen is een ideale club om het weer wat op te poetsen.
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 13:52 schreef Andromache het volgende:
Ik verdenk De Haan ervan dat hij vooral heel veel geluk gehad heeft met een goed aankoopbeleid in zijn Heerenveen-jaren. Aardige trainer, leuke man, maar een echte topper? Dit elftal laakt elk enthousiasme, en er is geen lekkere pinchhitter noch een solide verdediging. In het tijdperk-De Haan was dat er vaak wel. Kijk ook maar naar de Olympische spelen, ook een groep zonder bezieling. De Haan slaagde daar niet. En dan nu bij Heerenveen wel? Ok, hij heeft meer tijd om met een elftal te werken dan die twee maanden van de OS. Maar goed....

Iemand als Rijkaard zie ik het elftal wel openbreken, dat zou ik toejuichen!
Foppe had op zich ook weer niet zúlke toppers onder zijn hoede, die kwamen vooral in de tijd van Verbeek. (En vergeet niet dat hij begon met Heerenveen op de laatste plaats van de eerste divisie en uiteindelijk een keer tweede van de eredivisie werd.)
pi_63884940
Oh mijn god.. Ik mag toch hopen dat jullie het over Erwin Koeman hebben heh?
Die zie ik liever ook niet komen.. Maar hij's nog altijd beter dan broer Ronald!!
Die knakker heeft tot dusverre één groot spoor van vernielingen achter gelaten als trainer.
pi_63885195
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:25 schreef Stinger__ het volgende:
Oh mijn god.. Ik mag toch hopen dat jullie het over Erwin Koeman hebben heh?
Die zie ik liever ook niet komen.. Maar hij's nog altijd beter dan broer Ronald!!
Die knakker heeft tot dusverre één groot spoor van vernielingen achter gelaten als trainer.
Europees voetbal met Vitesse, kampioen en nét niet de halve finale van de CL gehaald met Ajax (vrij uniek natuurlijk), kwartfinale CL met Benfica (?), kampioen met PSV.
Gefaald bij Valencia.
Is dat zo slecht?
pi_63885306
Erwin Koeman? Waarom in vredesnaam.

Is die beter dan Jan de Jonge dan? Ik denk dat Jan de Jonge een prima keuze is maar eventueel Foppe zou ook kunnen. Ik zou in ieder geval even niemand van buiten halen.
pi_63885391
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:39 schreef SCH het volgende:
Erwin Koeman? Waarom in vredesnaam.

Is die beter dan Jan de Jonge dan? Ik denk dat Jan de Jonge een prima keuze is maar eventueel Foppe zou ook kunnen. Ik zou in ieder geval even niemand van buiten halen.
Op wie reageer je eigenlijk
Maar leg eens uit wat Jan de Jonge zo goed maakt, ik zie helemaal niets in die gozer.
pi_63885498
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

Maar leg eens uit wat Jan de Jonge zo goed maakt, ik zie helemaal niets in die gozer.
Hij kent Heerenveen, hij kent de spelers. We zijn al halverwege het seizoen. Prima Heerenveen interim trainer. Dan kijken we tegen de zomer wel weer verder.
pi_63886733
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Europees voetbal met Vitesse, kampioen en nét niet de halve finale van de CL gehaald met Ajax (vrij uniek natuurlijk), kwartfinale CL met Benfica (?), kampioen met PSV.
Gefaald bij Valencia.
Is dat zo slecht?
Het gedoe met die 1 op de stropdas, wel goed gedaan in de CL.. Maar dat elftal was ook zeer goed.
Uiteindelijk is hij met gedonder bij Ajax vertrokken..
Benfica heeft ie 't redelijk gedaan, maar wederom z'n contract niet uitgediend.
Bij PSV werd hij kampioen met het kampioenselftal wat door Hiddink opgebouwd was.. En hoe, met 1 punt verschil in de laatste wedstrijd. Voetbal was niet om aan te zien.
Het elftal van Hiddink in 1 seizoen naar de knoppen.
En omdat hij 'de bui' al zag hangen is hij daar ook snel opgestapt om het in Valancia te proberen..
In een half jaar tijd heeft hij Valencia om zeep geholpen en is hij ontslagen (en 6 miljoen mee gekregen)..

Hij heeft geen enkel elftal beter gemaakt en de 'prestaties' van hem heeft hij vooral te danken gehad aan z'n voorgangers..
Daarbij was elke ploeg er slechter aan toe ten tijden van z'n vertrek dan bij z'n aanstelling.
pi_63889049
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:34 schreef Stinger__ het volgende:

[..]

Het gedoe met die 1 op de stropdas, wel goed gedaan in de CL.. Maar dat elftal was ook zeer goed.
Uiteindelijk is hij met gedonder bij Ajax vertrokken..
Benfica heeft ie 't redelijk gedaan, maar wederom z'n contract niet uitgediend.
Bij PSV werd hij kampioen met het kampioenselftal wat door Hiddink opgebouwd was.. En hoe, met 1 punt verschil in de laatste wedstrijd. Voetbal was niet om aan te zien.
Het elftal van Hiddink in 1 seizoen naar de knoppen.
En omdat hij 'de bui' al zag hangen is hij daar ook snel opgestapt om het in Valancia te proberen..
In een half jaar tijd heeft hij Valencia om zeep geholpen en is hij ontslagen (en 6 miljoen mee gekregen)..

Hij heeft geen enkel elftal beter gemaakt en de 'prestaties' van hem heeft hij vooral te danken gehad aan z'n voorgangers..
Daarbij was elke ploeg er slechter aan toe ten tijden van z'n vertrek dan bij z'n aanstelling.
Dat met die 1 en halverwege het seizoen opstappen, daar heeft hij van geleerd dus iets dergelijks zal niet snel meer gebeuren (al zou ik het wel humor vinden, een 1 op een blauwe stropdas ).

Bij PSV moest hij wel verder gaan op wat Hiddink opgebouwd had, als je allemaal dingen midden in het seizoen gaat veranderen komt het niet goed (zoals hij later bij Valencia ondervond). Het jaar daarna had hij echt zijn stempel op het elftal gedrukt, en hebben ze het onder hem beter gedaan dan onder Wouters en Vergoossen. En hij is dus echt niet opgestapt bij PSV omdat hij er geen heil meer in zag hoor.

Bij Valencia maakte hij een paar verkeerde beslissingen, geen respect voor een aantal clubsymbolen, maarja die hebben we niet bij Heerenveen (en als hij Sibon uit de selectie zet zou ik het niet erg vinden ). Hij won daar overigens wel de beker.

Edit: Overigens ben ik van mening dat de invloed van een coach vrij gering is.
pi_63889093
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij kent Heerenveen, hij kent de spelers. We zijn al halverwege het seizoen. Prima Heerenveen interim trainer. Dan kijken we tegen de zomer wel weer verder.
Ja zit wel wat in, als tijdelijke oplossing iig. Maar denk dat ik dan nog wel liever Foppe zou hebben.
pi_63909879
Hier kun je stemmen over de Noorse bondscoach - Sollied staat met overmacht op 1 dus dat lijkt me wel duidelijk.

Heerenveen zegt dat er wel over te praten valt, dus ook dat lijkt me duidelijk.
pi_63911120
Ahh.. het stem volk wil sollied.. dus da's in the pocket.. uh-huh..
En wat is je bron dat H'veen zegt dat er over te praten valt?
pi_63911290
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:11 schreef Stinger__ het volgende:
Ahh.. het stem volk wil sollied.. dus da's in the pocket.. uh-huh..
Nee hoor, maar het zegt toch wel iets dat hij daar blijkbaar zo gewild is.
quote:
En wat is je bron dat H'veen zegt dat er over te praten valt?
Omropfryslan.nl
quote:
Sportklub Hearrenfean hat noch gjin kontakt hân mei it Noarsk fuotbalbûn oer it mooglik oernimmen fan trainer Trond Sollied. Neffens de Noarske media soe Sollied de wichtichste kandidaat wêze om bûnscoach te wurden fan syn heitelân. En Sollied sels soe dêr ek wol earen nei hawwe.

As dy fraach komt dan is Hearrenfean bêst ree om dêr oer nei te tinken. Mar dat is noch net oan de oarder, neffens direkteur Yme Kuiper.
pi_63917297
dank voor de bron
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 december 2008 @ 01:03:17 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63950658
Sollied blijft bij SC Heerenveen

Sollied blijft bij Heerenveen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63952197
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:03 schreef Peterselieman het volgende:
Sollied blijft bij SC Heerenveen

Sollied blijft bij Heerenveen
Succes met Europees voetbal halen dan!
pi_63954987
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 06:28 schreef sjimz het volgende:

[..]

Succes met Europees voetbal halen dan!
We gaan de beker winnen dit jaar

Nou goed, dan doen we het er maar weer mee. Veel Heerenveenfans zien het wel met hem zitten maar zeggen dat hij de tijd moet hebben dus dat geloven we dan maar.
pi_63983357
quote:
Gerald Sibon is zaterdagavond tegen De Graafschap weer basisspeler bij sc Heerenveen.
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee?!?!
  zaterdag 13 december 2008 @ 12:49:59 #290
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_63983480
dan is de vraag nog? speelt smarrasssonsenon of Henrique?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_63983953
Niet die Sibon weer hè
pi_63984009
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:29 schreef SCH het volgende:

[..]

We gaan de beker winnen dit jaar
Ik hoop het. Alles beter dan AZ of Feyenoord .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_63985460
Ik heb Paulo en Beda Henrique vanacht redelijk lam naar huis gebracht...ben benieuwd of ie daar beter door gaat spelen.
pi_63985536
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 14:49 schreef dagizmo het volgende:
Ik heb Paulo en Beda Henrique vanacht redelijk lam naar huis gebracht...ben benieuwd of ie daar beter door gaat spelen.
pi_63985855
a) dagizmo = taxi chauffeur
b) dagizmo heeft liggen dromen
c) een redelijk lamme dagizmo is met 2 look-a-likes opgelopen richting ergens..
??
pi_63986127
Antwoord A. En bekende van hun gastouders.
pi_63986223
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 15:23 schreef dagizmo het volgende:
Antwoord A. En bekende van hun gastouders.
Hoe laat, hoe lam?
pi_63986486
03:30 en redelijk wat gehad. Kon wel lopen en spreken
Maar t getuigd niet van juiste houding, hij had vroeg erin gemoeten om zich voor te bereiden.
pi_63986753
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 15:42 schreef dagizmo het volgende:
03:30 en redelijk wat gehad. Kon wel lopen en spreken
Maar t getuigd niet van juiste houding, hij had vroeg erin gemoeten om zich voor te bereiden.
Is dit serieus??? Henrique op de dag van de wedstrijd nog om 3.30 uur in de kroeg?

Als we willen kunnen we invloed op de wedstrijd uitoefenen.
pi_63987015
Doe maar geen mails naar andere sites: ik ken de gastouders ook.
Was een besloten feest, geen openbare kroeg.
Maar het getuigd echt niet van een slimme houding, maar goed sibon heeft gewoon de voorkeur weer dus t zal Paulo zijn kont ook roesten denk ik.
pi_63987118
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 16:11 schreef dagizmo het volgende:
Doe maar geen mails naar andere sites: ik ken de gastouders ook.
Was een besloten feest, geen openbare kroeg.
Maar het getuigd echt niet van een slimme houding, maar goed sibon heeft gewoon de voorkeur weer dus t zal Paulo zijn kont ook roesten denk ik.
Het staat al lang op andere sites

Sibon kan ook in de 2e minuut er af moeten.
Maar volgens mij staat Henrique gewoon in de basis hoor dus het is enorm onprofessioneel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')