abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63146166
Rel rond Ahmed Aboutaleb

http://www.ad.nl/binnenland/2766031/Rel_rond_Ahmed_Aboutaleb.html

Door JOB VAN DE SANDE

DEN HAAG - In de Tweede Kamer is geschokt gereageerd op een oproep van staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) aan lokale PvdA’ers om extra geld voor minima uit te venten als een PvdA-cadeautje.

Met de 50 miljoen euro, die het kabinet in juni uittrok voor de laagste inkomens, moet volgens Aboutaleb de ‘slagkracht van de PvdA’ worden getoond: „Wij zijn in staat iets te bedenken dat binnen een half jaar leidt tot 50 euro op de bankrekening,” schrijft de bewindsman samen met PvdA-Kamerleden in een e-mail aan lokale PvdA’ers. Aboutaleb noemt het ‘een spectaculaire PvdA-actie’.

Vóór Kerstmis moet het geld worden verdeeld. „U kunt lokaal deze actie promoten als PvdA-actie. Zo zal het succes op uw lokale afdeling uitstralen.’’

De VVD is woedend. De partij noemt de oproep van Aboutaleb ‘ronduit schandalig’ en eist vandaag een spoeddebat. Volgens Kamerlid Atzo Nicolaï misbruikt Aboutaleb zijn positie als staatssecretaris om campagne te voeren voor zijn partij. „Het is al belachelijk dat wij met z’n allen 50 miljoen moeten ophoesten om de PvdA voor Sinterklaas te laten spelen. Nog schandaliger is dat deze staatssecretaris een campagnebrief ondertekent waarin kabinetsbeleid wordt verkocht als een PvdA-presentje. Als bewindsman moet Aboutaleb de bevolking dienen, niet de PvdA,” verklaart Nicolaï.

Ook SP-leider Agnes Kant is verbijsterd: „Kennelijk vinden ze bij de PvdA reclame voor zichzelf belangrijker dan het helpen van mensen met een laag inkomen.” Het CDA noemt de e-mail ‘niet erg chique’. Volgens die partij moet een staatssecretaris het kabinetsbeleid uitdragen en ‘niet het PvdA-programma’.

In een reactie zegt Aboutaleb dat de e-mail ervoor moet zorgen dat de 50 miljoen euro ook echt bij de minima terecht komt. Aboutaleb stort het geld in het gemeentefonds. De gemeenten kunnen het vervolgens verdelen. „De staatssecretaris vond het belangrijk de lokale bestuurders daarop te wijzen,” zegt een woordvoerster.

Ik ben het eens met de VVD en de SP, dit is een beetje een vuile streek.
pi_63146447
Is dit niet dat extraatje dat het kabinet over had? Die 150 miljoen die de drie regeringspartijen hebben verdeeld om ergens aan te besteden? Ik ben het eens met de kritiek op de handelswijze van Aboutaleb trouwens. Dat geld voor de minima is kabinetsbeleid.
pi_63146495
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:57 schreef Elfletterig het volgende:
Is dit niet dat extraatje dat het kabinet over had? Die 150 miljoen die de drie regeringspartijen hebben verdeeld om ergens aan te besteden? Ik ben het eens met de kritiek op de handelswijze van Aboutaleb trouwens. Dat geld voor de minima is kabinetsbeleid.
Ja, daar gaat het om en nu gaat de PVDA met de eer strijken...
  dinsdag 11 november 2008 @ 23:59:48 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63146538
Ze hebben ontdekt dat het een PvdA-er is!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 12 november 2008 @ 00:16:40 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_63146942
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:58 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja, daar gaat het om en nu gaat de PVDA met de eer strijken...
Ow die 50 miljoen was aan het CDA te danken? De PvdA heeft het mogelijk gemaakt, dus mag ze wmb best met de eer strijken.
pi_63147035
Ik vind de kritiek een beetje overdreven. Het is normaal om bepaalde aspecten van het kabinetsbeleid te claimen zodat je partij een beetje zichtbaar wordt.

Net zoals het CDA alle recht heeft om te claimen dat zij ervoor gezorgd hebben dat er geen onderzoek komt naar de oorlog in Irak.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_63147157
Zo hoort het
heel erg goed
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_63147220
quote:
Op woensdag 12 november 2008 00:20 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik vind de kritiek een beetje overdreven. Het is normaal om bepaalde aspecten van het kabinetsbeleid te claimen zodat je partij een beetje zichtbaar wordt.
Ik snap de ophef ook niet zo.
De VVD is natuurlijk kwaad, en de SP is altijd kwaad.
Maar die hadden in deze positie wellicht hetzelfde gedaan.
pi_63147256
Valt me van hem tegen

HIj breekt af wat Bos heeft opgebouwd.
Kon wel eens als een boemerang werken voor de PvdA.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  woensdag 12 november 2008 @ 00:57:05 #10
234312 Onsterfelijkheid
Servus_Universitas <3
pi_63147904
quote:
Op woensdag 12 november 2008 00:25 schreef Meki het volgende:
Zo hoort het
heel erg goed
Aan de ene kant is het natuurlijk iets goed dat het volk iets terug krijgt maarja ik denk dat mensen met een modaal inkomen ook graag een extraatje zouden willen, die hebben ook een hoop geld moeten inleveren.
pi_63147978
quote:
Op woensdag 12 november 2008 00:30 schreef qonmann het volgende:
HIj breekt af wat Bos heeft opgebouwd.
En dat is ... ?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  woensdag 12 november 2008 @ 01:20:05 #13
104871 remlof
Europees federalist
pi_63148321
quote:
Op woensdag 12 november 2008 00:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Aan de ene kant is het natuurlijk iets goed dat het volk iets terug krijgt maarja ik denk dat mensen met een modaal inkomen ook graag een extraatje zouden willen, die hebben ook een hoop geld moeten inleveren.
Die hoeven daar geen brood minder om te kopen. Als je van 100 euro ofzo in de week met je gezin moet rondkomen is 50 euro zeker wel een mooie aanvulling.

Ik wil het ook wel hebben, maar dan is het een extra avondje stappen
Geef het dan maar aan de mensen die het echt kunnen gebruiken.
pi_63148368
stemmen kopen

verbaasd me niks, dit is slechts het topje van de ijsberg. Pvda is een soort kaste die graag blijft profiteren en goed voor zichzelf zorgt
pi_63151577
quote:
Op woensdag 12 november 2008 01:24 schreef TubewayDigital het volgende:
stemmen kopen

verbaasd me niks, dit is slechts het topje van de ijsberg. Pvda is een soort kaste die graag blijft profiteren en goed voor zichzelf zorgt
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 12 november 2008 @ 10:06:30 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63151590
Links misbruik van belastiggeld voor eigen belang
Het zou ook eens niet
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † woensdag 12 november 2008 @ 10:30:11 #17
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63152227
quote:
Op woensdag 12 november 2008 01:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Die hoeven daar geen brood minder om te kopen. Als je van 100 euro ofzo in de week met je gezin moet rondkomen is 50 euro zeker wel een mooie aanvulling.
Denk dat de gezinnen <50 per week hebben en dan is het een leuke aanvulling voor de feestdagen.
  woensdag 12 november 2008 @ 10:34:12 #18
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63152348
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 12 november 2008 @ 11:06:46 #19
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_63153256
prima actie!
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_63154170
quote:
Op woensdag 12 november 2008 10:06 schreef SeLang het volgende:
Links misbruik van belastiggeld voor eigen belang
Het zou ook eens niet
De Dallas praktijken nu al vergeten van de VVD?

Maar wat ik er van begrijp is er 150 miljoen uitgetrokken. Het werd toch verdeeld onder de drie regeringspartijen? (is op zich al vreemd te noemen)

Denken jullie nu echt dat de VVD vanuit de gedachtegang van het kabinet zouden handelen? Wanneer ik één ding de afgelopen jaren heb gezien, is dat ze het juist niet doen. SP kan ik mij geen oordeel over vellen. Geen idee wat ik van die partij moet verwachten.

Dit laat trouwens wel zien dat er geen eenheid is, maar meer ook niet.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_63155076
quote:
Op woensdag 12 november 2008 00:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Stop met werken ofzo als je zonodig een extraatje wilt hebben...
  woensdag 12 november 2008 @ 12:23:05 #22
3185 Adelante
To let it go now
pi_63155314
Zeer kwalijke zaak dat een lid van de regering zo sterk reclame maakt voor standpunten van de politieke partij waar hij bij is aangesloten. Dit betekent in mijn ogen dat deze staatssecretaris niet onafhankelijk zijn werk wil/kan verrichten en dat één van de peilers van onze parlementaire democratie (stemmen zonder last) in het geding is.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 12 november 2008 @ 12:24:50 #23
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_63155358
Mwah..niet echt de schoonheidsprijs zijn e-mail dan (partij politiek door Sinterklaas te spelen).
Maar als je e.e.a. in de juiste context plaatst (kredietcrisis) snap ik deze aktie weer wel een beetje.
  woensdag 12 november 2008 @ 12:25:10 #24
192166 Paupermans
They made me do it
pi_63155372
Wat de fuck moet je nou met eenmalig 50 euro? Kunnen de minima weer een paar builen shag extra kopen? Of een flatscreen? Hier bereik je toch totaal niets mee? Dit is gewoon een verkapte belastingverhoging voor de mensen die wel een fatsoenlijke baan hebben. Ik had liever gezien dat dit geld naar de zorg of het onderwijs ging in plaats van deze onzin.

PvdA
pi_63155391
Zo zie je weer hoe dubbele paspoorten een garantuie zijn voor problemen.
pi_63155447
De ophef is overdreven maar je kunt je afvragen of het ook maar iets uit zal maken. Het mag van mij wel wat voorwaardelijker, denk bijv. aan een eis dat het aan voedsel op gaat. Om maar iets te noemen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_63155512
"Spectaculaire PvdA-actie" komt trouwens over alsof het Prijzencircus weer is losgebarsten
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 12 november 2008 @ 12:30:57 #28
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_63155537
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:23 schreef Adelante het volgende:
Zeer kwalijke zaak dat een lid van de regering zo sterk reclame maakt voor standpunten van de politieke partij waar hij bij is aangesloten. Dit betekent in mijn ogen dat deze staatssecretaris niet onafhankelijk zijn werk wil/kan verrichten en dat één van de peilers van onze parlementaire democratie (stemmen zonder last) in het geding is.
Anders overdrijf je het even.

Ten eerste zit elke bewindspersoon daar met een politieke kleur, dat is altijd al zo geweest en is ook helemaal niet erg. Ten tweede zie ik niet hoe een pijler van een parlement wordt aangetast omdat een staatssecretaris de eer voor kabinetsbeleid opeist...
pi_63155642
Dit kan trouwens ook een wraakactie van het CDA zijn. Ze waren nl. niet blij met de benoeming van Aboutaleb voor Rotterdam. Dus hem nog even lekker besmeuren in een spoeddebat (jaja, die komt, mét steun van het CDA) voordat hij vertrekt...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_63156093
Het was een Plan van de PVDA

Dus ja waarom mag Aboutaleb de waarheid niet vertellen.

Ik als Minima ga PVDA stemmen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')