En wat als een roker een nieuwe nier moet hebben?quote:Op dinsdag 11 november 2008 18:58 schreef abovenalles het volgende:
Rokers moeten onderaan de wachtlijst bij orgaantransplantaties.
De laatste tijd hoor je eigenlijk niet zoveel meer,zoals in de politiek.
Ik ben graag benieuw hoe je jullie hierover denken.
Zelf vind ik dat dit echt moet gebeuren. Iemand die rookt en een nieuwe long vraagt, dan is dat eigenlijk zijn eigen schuld omdat hij kon weten dat roken je longen aantast.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:07 schreef abovenalles het volgende:
topsporters verpesten het voor zichzelf.
Ze weten dat het slecht is en willen, als het nodig is, nieuwe gewrichten.
Eerder fraude. Je laat mensen betalen voor zorg maar als ze ziek worden verzin je een smoes waarom ze er geen recht op hebben.quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:11 schreef abovenalles het volgende:
zelf ben ik er niet helemaal uit, maar het is toch eigenlijk discriminatie?
Sjefke was ernstig ziek en had een nieuwe nier nodig.quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Religieuze mensen vertrouwen op God, die hoeven dus helemaal geen ruilorganen.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Sjefke was ernstig ziek en had een nieuwe nier nodig.
Zijn dokter zei "Sjefke, ik heb een nieuwe nier voor je... Wil je een transplantatie?"
Sjefke zei "nee, ik vertrouw op god, hij zal mij redden.."
2 weken later komt zijn dokter weer "Sjefke, niet te geloven, we hebben alweer een geschikte nier voor je... Wil je het echt niet overwegen?"
Sjefke zei "nee, ik vertrouw op god, hij zal me redden!!!"
Een week later was Sjefke niet meer onder ons...
Bij Petrus aan de hemelpoort kwam Sjefke zijn beklag doen "Zeg, god zou me redden en nu sta ik hier"
Tsja, zei Petrus, we hebben 2x een nier voor je geregeld... Maar je wilde 'm niet...
Dat dus. vind het een debiel plan, ik als roker "kost" naar verhouding minder als iemand die zijn hele leven chronisch ziek is en tig operaties, een (electrische) rolstoel, aangepast huis of een aangepaste woonvorm nodig heeft. Daarnaast nog het feit dat zei niet op een normale wijze kunnen bijdragen aan de social lasten die iedere werknemer netjes iedere maand afdraagt.quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En wat als een roker een nieuwe nier moet hebben?
Of een netvlies?
Of een hart vanwege een erfelijke ziekte?
Of een huidtransplantatie vanwege brandwonden?
En wat als je al jaren meerookt?
En wat als je vorige week bent begonnen met roken maar toch nu al longkanker blijkt te hebben door andere omstandigheden?
En wat als je rookt én met asbest hebt gewerkt?
En wat als je ooit gerookt hebt en al 3 jaar geleden gestopt?
En wat als je darmkanker hebt en de chirurg vraagt je of je ongezond gegeten hebt?
Die 2,1 miljard Euro per jaar is op de gehele begroting niet echt noemenswaardig.quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:20 schreef JJH het volgende:
Kijk voor de gein eens wat ik aan belastingen binnen breng met de accijns die ik met elk pakje mag ophoesten
Het gaat ook niet echt om geld hier. Het gaat erom dat er maar een beperkt aantal donorlongen beschikbaar zijn. Bij elke donorlong die nu door een roker wordt gebruikt kan iemand met een aangeboren longziekte niet geholpen worden en misschien sterven.quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:20 schreef JJH het volgende:
Kijk voor de gein eens wat ik aan belastingen binnen breng met de accijns die ik met elk pakje mag ophoesten
En wat als diegene met de aangeboren longziekte weleens naar de MC Donalds is geweest?quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:28 schreef Palomar het volgende:
[..]
Het gaat ook niet echt om geld hier. Het gaat erom dat er maar een beperkt aantal donorlongen beschikbaar zijn. Bij elke donorlong die nu door een roker wordt gebruikt kan iemand met een aangeboren longziekte niet geholpen worden en misschien sterven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |