abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63130372
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Het was dan ook een Pabo tentamen, daar leren ze blijkbaar veel dingen die mensen op de basisschool al zouden moeten beheersen.
Dat is waar, maar het is gewoon een verdomd slechte vraag. Ergo, je kan er alle kanten mee op.
pi_63130461
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:16 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hoe oud ben je? 12? De Van Dale is van nul en generlei waarde in dit soort discussies omdat wat daar staat slechts descriptief is; als de meerderheid van de bevolking een verkeerde definitie hanteert, dan staat het verkeerd in de Van Dale.
Daar zou je gelijk in kunnen hebben, maar in dit geval hanteert de meerderheid van de bevolking exact de definitie uit de Van Dale. Dat jij dat nou niet doet...
Tevens zou met jouw uitleg het begrip deelbaar door geen enkele betekenis hebben.
  dinsdag 11 november 2008 @ 15:23:19 #53
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_63130517
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is waar, maar het is gewoon een verdomd slechte vraag. Ergo, je kan er alle kanten mee op.
Dat klopt. Voor mij zou zulke vraagstelling dan ook reden zijn om eens een klacht bij de examencommissie neer te leggen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 11 november 2008 @ 15:23:21 #54
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_63130521
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:07 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Offtopic, heb jij onderstaand liedje mede ingezongen?

Omg! Zulks een josti!

NEE!
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_63130541
* Buitendam meldt zich als Pabostudent.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit, dus.
pi_63130560
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:21 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Daar zou je gelijk in kunnen hebben, maar in dit geval hanteert de meerderheid van de bevolking exact de definitie uit de Van Dale. Dat jij dat nou niet doet...
Het argument is dus: de meerderheid heeft gelijk? Volgens mij was dat nu net wat ik betwist...
quote:
Tevens zou met jouw uitleg het begrip deelbaar door geen enkele betekenis hebben.
Het moet inderdaad gespecificeerd worden.
pi_63130697
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:24 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het argument is dus: de meerderheid heeft gelijk? Volgens mij was dat nu net wat ik betwist...
[..]
Dat is inderdaad het argument en dat betwist jij niet. Jij zei namelijk dat als veel mensen een begrip anders interpreteren als de Van Dale dat de Van Dale fout zit. Kortom, dat is precies het argument: de meerderheid heeft gelijk.
quote:
Het moet inderdaad gespecificeerd worden.
Dat hoeft dus niet, want 99% van de mensen snapt dat met deelbaar door bedoeld wordt dat er geen rest is. Zoals je zei, dat is op de basisschool al aangeleerd.
pi_63130719
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:23 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Omg! Zulks een josti!

NEE!
Jammer, vond ik echt een liedje voor jou
pi_63130882
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:30 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het argument en dat betwist jij niet. Jij zei namelijk dat als veel mensen een begrip anders interpreteren als de Van Dale dat de Van Dale fout zit. Kortom, dat is precies het argument: de meerderheid heeft gelijk.
Wat zeg ik?

"Hoe oud ben je? 12? De Van Dale is van nul en generlei waarde in dit soort discussies omdat wat daar staat slechts descriptief is; als de meerderheid van de bevolking een verkeerde definitie hanteert, dan staat het verkeerd in de Van Dale."

Daar staat heel iets anders, nl dat de Van Dale slechts descriptief te werk gaat (zoek dat woord maar eens op), en dat het dus heel goed mogelijk is dat de Van Dale een incorrecte (of onvolledige) definitie geeft.
quote:
[..]

Dat hoeft dus niet, want 99% van de mensen snapt dat met deelbaar door bedoeld wordt dat er geen rest is. Zoals je zei, dat is op de basisschool al aangeleerd.
Ik koop niks voor snappen, ik wil een vraag die geen ruimte laat voor eigen invulling.
pi_63131008
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat zeg ik?

"Hoe oud ben je? 12? De Van Dale is van nul en generlei waarde in dit soort discussies omdat wat daar staat slechts descriptief is; als de meerderheid van de bevolking een verkeerde definitie hanteert, dan staat het verkeerd in de Van Dale."

Daar staat heel iets anders, nl dat de Van Dale slechts descriptief te werk gaat (zoek dat woord maar eens op), en dat het dus heel goed mogelijk is dat de Van Dale een incorrecte (of onvolledige) definitie geeft.
Heb je gelijk in, maar dan moet je er niet bijzeggen: als de meerderheid van de bevolking een verkeerde definitie hanteert". Dan heeft het namelijk heel veel weg van een de meerderheid heeft gelijk argument.
quote:
[..]

Ik koop niks voor snappen, ik wil een vraag die geen ruimte laat voor eigen invulling.
Theoretisch gezien laat deze vraag dat ook niet.
pi_63131157
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:40 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, maar dan moet je er niet bijzeggen: als de meerderheid van de bevolking een verkeerde definitie hanteert". Dan heeft het namelijk heel veel weg van een de meerderheid heeft gelijk argument.
Onzin, hoe kan de meerderheid nu gelijk hebben als ze een verkeerde definitie hanteert?
quote:
[..]

Theoretisch gezien laat deze vraag dat ook niet.
Natuurlijk wel, kun je 2 door 4 delen of niet?
  dinsdag 11 november 2008 @ 16:21:10 #62
3542 Gia
User under construction
pi_63132232
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

We vergeten dat het hier gaat om een gesprekje tussen twee meisjes over hun examen.
De ene vraagt: Wist jij die vraag of even getallen deelbaar zijn door vier?

Dit is dus een gesprek!! Kans is dus zeer groot dat hier niet de vraag letterlijk wordt gesteld, zoals die in het tentamen stond. Ik vermoed dat daar de vraag echt wel zodanig is gesteld dat hij niet voor meerdere uitleg vatbaar is.

Verder vermoed ik ook dat het hier dus gaat om het aanleren van de basiskenmerken.
Dus:
- Even getallen zijn deelbaar door 2
- Een getal is deelbaar door 5 als het eindigt op 0 of 5
- Een getal is deelbaar door 4 als de laatste 2 cijfers een veelvoud van 4 zijn.
enz...

Verder is elk getal dat deelbaar is door 4 uiteraard wel een even getal.
pi_63133648
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:45 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Onzin, hoe kan de meerderheid nu gelijk hebben als ze een verkeerde definitie hanteert?
Dat weet ik niet, dat zeg jij namelijk
quote:
[..]

Natuurlijk wel, kun je 2 door 4 delen of niet?
Dat is iets anders. Merk het subtiele verschil op tussen delen door 2 en deelbaar door 2.
  dinsdag 11 november 2008 @ 17:22:14 #64
131603 Afwazig
Serious business
pi_63133854
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:07 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Offtopic, heb jij onderstaand liedje mede ingezongen?

Ah dus zij is die chick die met Rutger danst en een zure kop trekt.

dinsdag 11 november 2008 @ 17:29:22 #65
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_63134039
-topic.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  dinsdag 11 november 2008 @ 17:34:43 #66
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_63134165
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 17:22 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Ah dus zij is die chick die met Rutger danst en een zure kop trekt.

En dan zingt ie ook nog dat ze "lief naar hem lacht"

Met d'r kamperhoofd.
Ben ik niet dus
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_63134235
Waar iedereen hier zomaar aan voorbij gaat:

TS is spoorknor ____!
  dinsdag 11 november 2008 @ 17:39:40 #68
131603 Afwazig
Serious business
pi_63134288
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 17:34 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

En dan zingt ie ook nog dat ze "lief naar hem lacht"

Met d'r kamperhoofd.
Ben ik niet dus
Ze heeft wel een incesthoofd ja .

Nou sorry hoor
pi_63135625
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:23 schreef SadKingBilly het volgende:
wat mij betreft is de vraag niet duidelijk genoeg. Hoe kun je nou een eenduidig antwoord geven op "kun je even getallen delen door 4"...

Wat moet je er dan neerzetten - ik bedoel, als antwoord was "soms" ook goed geweest..

Zelf zou ik iets genoteerd hebben in de zin van

- "nee, want niet alle even getallen zijn deelbaar door vier"
- "ja, want in de vraag staat nergens dat ik geen breuken mag toepassen. en in dat geval zijn de meeste ONeven getallen ook deelbaar door vier."
- "soms, maar alleen wanneer ik géén breuken mag toepassen."
met daaronder de mededeling dat de docent misschien eens een herhalingscursus "vragen formuleren" moet gaan volgen. En mijn antwoord maar beter goed gerekend kan worden.

En verder, ik heb inderdaad ook zeer zeker geen hoge dunk van pabo studenten. Ik kom ze regelmatig tegen in de supermarkt tussen de middag (waar ze dan even snel vier zoete broodjes en een blik vloeibare suiker - ook wel bekend onder de naam cola - moeten inslaan, en ondertussen maar klagen dat ze zo dik worden), staan ze voor je bij de kassa:

"jij hebt twee blikjes cola van 30 cent, zij heeft een croissantje van 80 cent en ik heb een chocoladereep van 50 cent. Als we nu alledrie een euro inleggen en delen wat we terug krijgen hebben we toch allemaal evenveel betaald?"

En die zijn geen diertien nee, eerder in de richting van twintig.... Tijd om thuisonderwijs toe te staan in Nederland zodat ik mijn dochter niet aan dit soort mutsen bloot hoef te stellen!
het zou mijn eigen post kunnen zijn
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_63135965
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:16 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hoe oud ben je? 12? De Van Dale is van nul en generlei waarde in dit soort discussies omdat wat daar staat slechts descriptief is; als de meerderheid van de bevolking een verkeerde definitie hanteert, dan staat het verkeerd in de Van Dale.
om over wiskundige termen maar te zwijgen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_63146074
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 17:14 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, dat zeg jij namelijk
Volgens mij heb je de strekking van mijn zin volledig misverstaan.
quote:
[..]

Dat is iets anders. Merk het subtiele verschil op tussen delen door 2 en deelbaar door 2.
Onzin, weleens van breuken gehoord?
pi_63148581
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:45 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Volgens mij heb je de strekking van mijn zin volledig misverstaan.
Dat zal dan wel ja.
quote:
[..]

Onzin, weleens van breuken gehoord?
Misschien ben JIJ dan wel de 12-jarige als je dat verschil niet ziet.
  woensdag 12 november 2008 @ 01:49:58 #73
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_63148643
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:23 schreef SadKingBilly het volgende:
wat mij betreft is de vraag niet duidelijk genoeg. Hoe kun je nou een eenduidig antwoord geven op "kun je even getallen delen door 4"...
Euh jawel, als de helft van het getal ook een even getal is, is het deelbaar door vier. Als de helft van een getal oneven is, is het niet deelbaar door vier.

Kennelijk ben je te dom voor de PABO, sorry.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 12 november 2008 @ 01:52:26 #74
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_63148660
Elk getal kan door 4 gedeeld worden, wees eenduidiger TS .
2000 light years from home
  woensdag 12 november 2008 @ 01:53:37 #75
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_63148675
quote:
Op woensdag 12 november 2008 01:42 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dat zal dan wel ja.
[..]

Misschien ben JIJ dan wel de 12-jarige als je dat verschil niet ziet.
Wat is dan het verschil ertussen, Einstein? Als je met vier man ¤2 moet betalen, kan dat niet volgens jou omdat ¤2 niet deelbaar is door vier personen?
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')