quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:11 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Even terzijde, zagen ze er lekker uit?
Plamuurkoppen waarschijnlijk. Maar inderdaad, ik zit er ook vaak naast en elke keer weten ze mij te verbazen met hun kennis.quote:
Ik vermoed dat het hierom gaat.quote:Kenmerken van deelbaarheid
Een getal is deelbaar door:
2 als het getal even is,
3 als de som van de cijfers deelbaar is door 3,
4 als de laatste twee cijfers een viervoud zijn,
5 als het getal eindigt op een 0 of een 5,
6 als het getal deelbaar is door 2 én door 3,
9 als de som van de cijfers deelbaar is door 9.
Nee, het ging echt om de basale vraag 'zijn even getallen deelbaar door vier'. Het was een open-antwoord-vraag, en ze had 'nee' ingevuld met de redenatie uit de OP. Het antwoord hád natuurlijk moeten zijn "ja, behalve 2".quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het hierom gaat.
Als de vraag dus luidt:
Vul in 'goed' of 'fout':
Een basiskenmerk van delen is dat even getallen deelbaar zijn door vier.
Tja, dan moet je daar dus FOUT invullen.
Ergo: De pabostudente had gelijk en TS niet.
Ze had het wel iets beter uit kunnen leggen, dat wel.
http://www.basisvaardighe(...)/_assets/7122d02.pdf
Dus 6 en 10 en 14 en 18 enz...... zijn allemaal deelbaar door 4?quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:24 schreef superworm het volgende:
[..]
Nee, het ging echt om de basale vraag 'zijn even getallen deelbaar door vier'. Het was een open-antwoord-vraag, en ze had 'nee' ingevuld met de redenatie uit de OP. Het antwoord hád natuurlijk moeten zijn "ja, behalve 2".
En 6 dan? En 10? En 14... enz...?quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:24 schreef superworm het volgende:
[..]
Nee, het ging echt om de basale vraag 'zijn even getallen deelbaar door vier'. Het was een open-antwoord-vraag, en ze had 'nee' ingevuld met de redenatie uit de OP. Het antwoord hád natuurlijk moeten zijn "ja, behalve 2".
Hoeps. I stand correctedquote:Op dinsdag 11 november 2008 13:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus 6 en 10 en 14 en 18 enz...... zijn allemaal deelbaar door 4?
Het antwoord moet 'nee' zijn, omdat die regel niet opgaat voor elk even getal.
Even getallen zijn niet per definitie deelbaar door 4, maar pas als de laatste 2 getallen een veelvoud zijn van 4. Anders niet.
Hoe dom kun je zijn.
18 is ook niet deelbaar door 4 hoorquote:Op dinsdag 11 november 2008 13:24 schreef superworm het volgende:
[..]
En 6 en 10 en 14....quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:24 schreef superworm het volgende:
[..]
Word een opvolgertje van 2*0,5=0,25quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:29 schreef Breathtaking het volgende:
Hahaha, en dan nog een discussie hier ook!
Backfire Topicquote:Op dinsdag 11 november 2008 13:28 schreef superworm het volgende:
[..]
Hoeps. I stand correctedHet is nog vroeg
![]()
Gelukkig heeft columns schrijven meer te maken met taal dan met rekenen he Superworm? Anders zou je FOK! carrière nog knap lastig worden. Je kan uiteraard wel een column schrijven over hoe dom pabo-studenten zijn, en dan linken naar dit topic. Dat zou wel grappig zijn.quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:28 schreef superworm het volgende:
[..]
Hoeps. I stand correctedHet is nog vroeg
![]()
ey, ik lette even niet op. Kan verder prima hoofdrekenen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:44 schreef DeX090 het volgende:
[..]
Gelukkig heeft columns schrijven meer te maken met taal dan met rekenen he Superworm? Anders zou je FOK! carrière nog knap lastig worden. Je kan uiteraard wel een column schrijven over hoe dom pabo-studenten zijn, en dan linken naar dit topic. Dat zou wel grappig zijn.
quote:
quote:Samenvatting: 2 pabostudenten begrepen het concept 'even getallen' niet, en hadden op een tentamen ingevuld dat even getallen niet deelbaar zijn door 4 zonder breuken te gebruiken.
Vertel vertel waar gaat 'ie over? Over pabo-studentjes? Over het gebrek aan hoofdrekenkwaliteiten in het hedendaagse educatiesysteem? Over domme wijven in de bus? Of is het toch over het gebrek aan hoofdrekenkwaliteiten bij FOK!columnisten.quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:47 schreef Gramps het volgende:
[..]
ey, ik lette even niet op. Kan verder prima hoofdrekenen.
*Zei hij onder de account van z'n vader tijdens het inplannen van een column voor vanmiddag.
Het lijkt mij dat de definitie van "deelbaar door" is dat je een heel getal overhoudt, dus 18 is niet deelbaar door 4quote:
Het EPD.quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:58 schreef DeX090 het volgende:
[..]
Vertel vertel waar gaat 'ie over? Over pabo-studentjes? Over het gebrek aan hoofdrekenkwaliteiten in het hedendaagse educatiesysteem? Over domme wijven in de bus? Of is het toch over het gebrek aan hoofdrekenkwaliteiten bij FOK!columnisten.
Nee geintje man, ik lees je columns altijd wel graag, ben weer benieuwd.
Nou ja, daar is ook wel sprake van onkunde bij (toekomstig) ambtenaren dus ik zie wel overeenkomsten.quote:
Nou, de ene wist het antwoord, maar kon het niet zo goed uitleggen, schijnbaar.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:08 schreef DeX090 het volgende:
[..]
Nou ja, daar is ook wel sprake van onkunde bij (toekomstig) ambtenaren dus ik zie wel overeenkomsten.
Oh nee wacht die pabostudentjes hadden je dik geschooled () dus zij waren wel capabel.
Kinderen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:53 schreef Onsterfelijkheid het volgende:
Mijn kinderen stuur ik sowieso naar een particuliere basisschool. Mijn oude basisschooldocentes waren ook niet zo snugger.
Mwoh, in theorie heeft ze gelijk: ze betalen dan evenveel, alleen betalen colamuts en chocolademuts mee voor het croissantje. En nadat ze één van hun eigen euro's en daarbij nog een duppie terug hebben ontvangen, deelt het wat lastig door 3.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:23 schreef SadKingBilly het volgende:
"jij hebt twee blikjes cola van 30 cent, zij heeft een croissantje van 80 cent en ik heb een chocoladereep van 50 cent. Als we nu alledrie een euro inleggen en delen wat we terug krijgen hebben we toch allemaal evenveel betaald?"
Dat is inderdaad nog wel het ergste. Mensen die dit nog moeten leren, die moeten als leerling naar de basisschool terug, niet als leraar.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:18 schreef Gia het volgende:
En als dit lesstof is van het 3de leerjaar Pabo.....
En dat ook inderdaad. Zo kreeg ik eens de vraag of ik wist wat handdoek (volgens mij) in het Duits was op de middelbare school. Ik antwoordde met ja (en dat klopte, ik wist het), maar dat werd dus mooi niet goed gerekend.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:23 schreef SadKingBilly het volgende:
wat mij betreft is de vraag niet duidelijk genoeg. Hoe kun je nou een eenduidig antwoord geven op "kun je even getallen delen door 4"...
Dat moet er wel expliciet bij vermeld worden.quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:58 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat de definitie van "deelbaar door" is dat je een heel getal overhoudt, dus 18 is niet deelbaar door 4
quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En dat ook inderdaad. Zo kreeg ik eens de vraag of ik wist wat handdoek (volgens mij) in het Duits was op de middelbare school. Ik antwoordde met ja (en dat klopte, ik wist het), maar dat werd dus mooi niet goed gerekend.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:02 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat moet er wel expliciet bij vermeld worden.
toch nietquote:deel·baar bn bij delen geen breuk opleverend: zes is ~ door drie
Offtopic, heb jij onderstaand liedje mede ingezongen?quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:36 schreef Ladidadida het volgende:
Wat een typerend voorbeeld
Ik heb er 2 jaar tussen gezeten maar de domheid van de gemiddelde student daar bleef me verbazen
ah, vandaar dat het in de Van Dale staatquote:Op dinsdag 11 november 2008 15:10 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Welnee, dat is alleen een basisschooldefinitie.
Het was dan ook een Pabo tentamen, daar leren ze blijkbaar veel dingen die mensen op de basisschool al zouden moeten beheersen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:10 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Welnee, dat is alleen een basisschooldefinitie.
Hoe oud ben je? 12? De Van Dale is van nul en generlei waarde in dit soort discussies omdat wat daar staat slechts descriptief is; als de meerderheid van de bevolking een verkeerde definitie hanteert, dan staat het verkeerd in de Van Dale.quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:13 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
ah, vandaar dat het in de Van Dale staat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |