abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 november 2008 @ 15:00:51 #41
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_63129884
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:23 schreef SadKingBilly het volgende:
wat mij betreft is de vraag niet duidelijk genoeg. Hoe kun je nou een eenduidig antwoord geven op "kun je even getallen delen door 4"...
En dat ook inderdaad. Zo kreeg ik eens de vraag of ik wist wat handdoek (volgens mij) in het Duits was op de middelbare school. Ik antwoordde met ja (en dat klopte, ik wist het), maar dat werd dus mooi niet goed gerekend.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_63129944
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 13:58 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat de definitie van "deelbaar door" is dat je een heel getal overhoudt, dus 18 is niet deelbaar door 4
Dat moet er wel expliciet bij vermeld worden.
pi_63129958
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

En dat ook inderdaad. Zo kreeg ik eens de vraag of ik wist wat handdoek (volgens mij) in het Duits was op de middelbare school. Ik antwoordde met ja (en dat klopte, ik wist het), maar dat werd dus mooi niet goed gerekend.
pi_63130011
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:02 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat moet er wel expliciet bij vermeld worden.
quote:
deel·baar bn bij delen geen breuk opleverend: zes is ~ door drie
toch niet
pi_63130075
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:36 schreef Ladidadida het volgende:
Wat een typerend voorbeeld

Ik heb er 2 jaar tussen gezeten maar de domheid van de gemiddelde student daar bleef me verbazen
Offtopic, heb jij onderstaand liedje mede ingezongen?

pi_63130125
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:05 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

[..]

toch niet
Welnee, dat is alleen een basisschooldefinitie.
pi_63130242
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:10 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

ah, vandaar dat het in de Van Dale staat
  dinsdag 11 november 2008 @ 15:13:51 #48
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_63130244
Dat het überhaupt onder de kwalificatie HBO valt.

Daar zouden ze eens wat aan moeten doen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 11 november 2008 @ 15:14:13 #49
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_63130256
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:10 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het was dan ook een Pabo tentamen, daar leren ze blijkbaar veel dingen die mensen op de basisschool al zouden moeten beheersen.
pi_63130335
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:13 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

ah, vandaar dat het in de Van Dale staat
Hoe oud ben je? 12? De Van Dale is van nul en generlei waarde in dit soort discussies omdat wat daar staat slechts descriptief is; als de meerderheid van de bevolking een verkeerde definitie hanteert, dan staat het verkeerd in de Van Dale.
pi_63130372
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Het was dan ook een Pabo tentamen, daar leren ze blijkbaar veel dingen die mensen op de basisschool al zouden moeten beheersen.
Dat is waar, maar het is gewoon een verdomd slechte vraag. Ergo, je kan er alle kanten mee op.
pi_63130461
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:16 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hoe oud ben je? 12? De Van Dale is van nul en generlei waarde in dit soort discussies omdat wat daar staat slechts descriptief is; als de meerderheid van de bevolking een verkeerde definitie hanteert, dan staat het verkeerd in de Van Dale.
Daar zou je gelijk in kunnen hebben, maar in dit geval hanteert de meerderheid van de bevolking exact de definitie uit de Van Dale. Dat jij dat nou niet doet...
Tevens zou met jouw uitleg het begrip deelbaar door geen enkele betekenis hebben.
  dinsdag 11 november 2008 @ 15:23:19 #53
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_63130517
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is waar, maar het is gewoon een verdomd slechte vraag. Ergo, je kan er alle kanten mee op.
Dat klopt. Voor mij zou zulke vraagstelling dan ook reden zijn om eens een klacht bij de examencommissie neer te leggen.
  dinsdag 11 november 2008 @ 15:23:21 #54
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_63130521
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:07 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Offtopic, heb jij onderstaand liedje mede ingezongen?

Omg! Zulks een josti!

NEE!
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_63130541
* Buitendam meldt zich als Pabostudent.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit, dus.
pi_63130560
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:21 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Daar zou je gelijk in kunnen hebben, maar in dit geval hanteert de meerderheid van de bevolking exact de definitie uit de Van Dale. Dat jij dat nou niet doet...
Het argument is dus: de meerderheid heeft gelijk? Volgens mij was dat nu net wat ik betwist...
quote:
Tevens zou met jouw uitleg het begrip deelbaar door geen enkele betekenis hebben.
Het moet inderdaad gespecificeerd worden.
pi_63130697
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:24 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het argument is dus: de meerderheid heeft gelijk? Volgens mij was dat nu net wat ik betwist...
[..]
Dat is inderdaad het argument en dat betwist jij niet. Jij zei namelijk dat als veel mensen een begrip anders interpreteren als de Van Dale dat de Van Dale fout zit. Kortom, dat is precies het argument: de meerderheid heeft gelijk.
quote:
Het moet inderdaad gespecificeerd worden.
Dat hoeft dus niet, want 99% van de mensen snapt dat met deelbaar door bedoeld wordt dat er geen rest is. Zoals je zei, dat is op de basisschool al aangeleerd.
pi_63130719
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:23 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Omg! Zulks een josti!

NEE!
Jammer, vond ik echt een liedje voor jou
pi_63130882
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:30 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het argument en dat betwist jij niet. Jij zei namelijk dat als veel mensen een begrip anders interpreteren als de Van Dale dat de Van Dale fout zit. Kortom, dat is precies het argument: de meerderheid heeft gelijk.
Wat zeg ik?

"Hoe oud ben je? 12? De Van Dale is van nul en generlei waarde in dit soort discussies omdat wat daar staat slechts descriptief is; als de meerderheid van de bevolking een verkeerde definitie hanteert, dan staat het verkeerd in de Van Dale."

Daar staat heel iets anders, nl dat de Van Dale slechts descriptief te werk gaat (zoek dat woord maar eens op), en dat het dus heel goed mogelijk is dat de Van Dale een incorrecte (of onvolledige) definitie geeft.
quote:
[..]

Dat hoeft dus niet, want 99% van de mensen snapt dat met deelbaar door bedoeld wordt dat er geen rest is. Zoals je zei, dat is op de basisschool al aangeleerd.
Ik koop niks voor snappen, ik wil een vraag die geen ruimte laat voor eigen invulling.
pi_63131008
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat zeg ik?

"Hoe oud ben je? 12? De Van Dale is van nul en generlei waarde in dit soort discussies omdat wat daar staat slechts descriptief is; als de meerderheid van de bevolking een verkeerde definitie hanteert, dan staat het verkeerd in de Van Dale."

Daar staat heel iets anders, nl dat de Van Dale slechts descriptief te werk gaat (zoek dat woord maar eens op), en dat het dus heel goed mogelijk is dat de Van Dale een incorrecte (of onvolledige) definitie geeft.
Heb je gelijk in, maar dan moet je er niet bijzeggen: als de meerderheid van de bevolking een verkeerde definitie hanteert". Dan heeft het namelijk heel veel weg van een de meerderheid heeft gelijk argument.
quote:
[..]

Ik koop niks voor snappen, ik wil een vraag die geen ruimte laat voor eigen invulling.
Theoretisch gezien laat deze vraag dat ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')