Nja ik zal op hoop van zegen toch maar even hier mijn hele verhaal doen

Het vak in kwestie is attitudes. Een college hiervan ging over het alom uitgekauwde nurture vs. nature debat met als (o zo onverwachtte) conclusie dat er een interactie tussen genen en enviroment bestaat bij het krijgen van attitudes.
De definitie van gene-enviroment interaction is (al weer onverwacht): a product of an interaction of genes and enviroments.
Tijdens college hebben we hiervan een voorbeeld gekregen over een gen dat op zich niets doet, maar als je mishandeld bent in je jeugd én je hebt dat gen, dan is de kans dat je agressief gedrag vertoont veel groter dan bij mensen die of alleen het gen hebben of alleen mishandeld zijn.
Bij het tentamen werd gevraagd een voorbeeld te geven van een gene-enviroment interaction. Deze vraag was 2 volle punten waard (een punt is ook een heel punt op je eindcijfer, het is dus 1/5 van je eindcijfer)
Mijn voorbeeld betrof Pieter van den Hoogenband, die geboren is met een genetisch bepaalde deuk in zijn borst. Door die deuk heeft hij minder last van wrijving met het water, waardoor hij al meteen beter dan gemiddeld is in zwemmen. Door goed te zijn in zwemmen is hij meer gaan zwemmen (dat stukje van goed = meer opzoeken komt uit het boek) waardoor hij uiteindelijk wereldkampioen is geworden.
(het is interactie, want als hij met deuk in de sahara was geboren was hij nooit wereldkampioen geworden, en de kans dat hij zonder deuk wereldkampioen was geworden is ook erg klein, weer naar aanleiding van goed --> leuk --> meer doen, uit het boek).
Dit voorbeeld is afgekeurd omdat:
1 Een deuk chirurgisch aan te leggen is?
2 Het niet wetenschappelijk bewezen is dat je met een deuk beter kunt zwemmen.
Nu kan ik nog een heel klein beetje inkomen in het tweede commentaar, alhoewel ik altijd dacht dat je een voorbeeld moest geven om te laten zien dat je een principe begrijpt, maar zelfs dan zie ik niet in hoe dit twee volle punten kan kosten.
Naar mijn mening geef ik met mijn antwoord aan te begrijpen wat gene-enviroment interaction is, en is het voorbeeld dat ik geef een goed voorbeeld bij het uitleggen van het effect.
Nu heb ik ondertussen niet stilgezeten en al uitgevonden dat zo'n deuk inderdaad erfelijk is, maar helaas kan ik nergens informatie vinden over de testen (waarvan ik weet dat ze gedaan zijn) naar het effect van "deuken" op water-weerstand.
Probleem is alleen nog steeds dat ik niet weet of het het waard is hierover moeilijk te doen. Ben bang dat het meer kwaad dan goed doet, zelfs al zou ik gelijk krijgen, maar ja ondertussen ben ik te koppig om het erbij te laten zitten
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-