Wel aardige spelers, maar ik zie er niet meer echt voetbal inkomen op de korte termijn. Ik denk eerder dat clubs als Willem II en uiteindelijk ook wel Feyenoord Fcu voorbij zullen streven.. En clubs net boven jullie zoals Nec en Heerenveen zijn gewoon een stuk verder..quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:34 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Hoezo verloren? We staan 9de en hebben een redelijk gezonde voorsprong op concurrenten; en lopen in de nek te hijgen van de clubs boven ons....
Dat had er nog bij moeten komen dat ie dat wel zou doenquote:di 23 dec 2008, 19:14
Van Hanegem vecht ontslag niet aan
UTRECHT - Willem van Hanegem is niet van plan zijn ontslag bij FC Utrecht aan te vechten. Dat meldde hij dinsdag telefonisch aan het Sportjournaal. De trainer wilde niet openlijk reageren, maar gaf bij de NOS een telefonische reactie.
De Kromme is niet verrast: "Ik had dit wel verwacht. Ik heb vandaag diverse spelers en oud-spelers gesproken die met me sympathiseren. Maar ik ben niet van plan mijn ontslag aan te vechten.”
Hij overweegt wel degelijk zijn aanvoerdersband in te leveren. DAt bedoelde ik juist nu verwacht je een leider, maar die van Dijk acteerde vooral een leider te zijn vind ik.. Ook geen bijzondere speler. Geef Vorm gewoon die band.quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:22 schreef Tha_Duck het volgende:
van Dijk overweegt niets. En al doet ie het wel, dan moet ie nog zijn bakkes houden en spelen. Daarvoor krijgt ie geld, voor de randzaken betalen we hem niet dus moet ie zich niet mee bemoeien.
Ik ben het met Paultjuhh eens dat we op papier mooie namen hebben, en ik denk dat we zeker de potentie hebben om ergens rond de 6e plaats te eindigen. Als er maar een motivator op het veld komt. We zijn meer een team als feyenoord en Willem II heeft met name een goede spits, maar daar houdt het zo'n beetje mee op.
Yep dat beeld heb ik ook bij Van Dijk. En idd, Fcu heeft wel een paar speler waarmee je in de subtop meekan maar dan denk ik meer (volgend seizoen) aan Maquire, Vorm, Vd Gun, Nesu, Silberbauer, Van Dijk + een scorende spits (Powell hadden ze moeten kopen)... Schut en Keller vind ik voor de subtop te kwetsbaar.quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:42 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik zeg alleen dat we de potentie hebben. Met spelers als van Dijk, Nesu, Schut, Keller, Cornelise, vd Gun, Vorm, Caluwe en Silberbauer. Stuk voor stuk mannen die weten hoe het moet en dat ook enigzins bewezen hebben dit seizoen. Dat het nu niet loopt lijkt me niet verbazend eerlijk gezegd.
Ik verwacht persoonlijk van van Dijk ook dat hij nu opstaat. Hij mag het jammer vinden, maar als ie die band inlevert kan ie wat mij betreft de rest van zijn carriere op de tribune doorbrengen met zijn toffe brilletje. Hij pretendeert een leider te zijn, maar profileert zich op gevoelsgebied als een baby. Terwijl hij mentaal verder wel ok is, zie maar is hoe snel ie terug was na de operatie.
Sahar zou denk ik wel goed kunnen functioneren.. maar vraag me af of dat er nog van komt. VandenBergh heeft ook nog niets bewezen.. Powell vind ik persoonlijk altijd wel een aardige spits.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:06 schreef Tha_Duck het volgende:
Powell is wel goed dat ie niet gekocht is. Vergeet niet dat we Vandenbergh ook nog hebben, maar dan verhuurt. Als die Sahar (was het toch?) nog komt en Skoubo afgeschreven dan zit je opzich wel redelijk in de spitsen volgend seizoen.
Schut en Keller kwetsbaar? Hoezo dat dan? Ik vind ze een redelijk goed duo. Slechts 20 doelpunten tegen tot op heden, er zijn maar 5 clubs die er minder tegen hebben tot op heden. Dat is toch best redelijk?
quote:Spelers FC Utrecht boos en verontwaardigd
Door ARD SCHOUTEN HANS WESTERVOORDE
UTRECHT - De spelersgroep van FC Utrecht reageert boos en verontwaardigd op het ontslag van hoofdtrainer Willem van Hanegem. Nadat de spelers waren ingelicht - een deel van hen kreeg de onheilstijding van voorzitter Jan Willem van Dop niet eens mee omdat ze in een andere kleedkamer vertoefden - werd er nog lang doorgepraat in de catacomben van trainingscomplex Zoudenbalch. Captain Gregoor van Dijk had maandag in deze krant nog een lans gebroken voor de Kromme, nadat deze had aangekondigd na dit seizoen te vertrekken.
Gistermiddag had Van Dijk geen behoefte zijn gevoel toe te lichten, behalve dan dat hij 'het gewoon niet begrijpt'.
Centrale verdediger Alje Schut leek het ook niet zo slim om te reageren: ,,Ander ga ik nu verkeerde dingen roepen.''
Uit boosheid, uit ongeloof, omdat ze het er simpelweg niet mee eens zijn en graag mét Van Hanegem de stap richting Europees voetbal wilden maken.
Met Van Hanegem verdween al de vijfde trainer dit seizoen van Zoudenbalch. Een ongekend hoog aantal. De gemoedelijke Belgische middenvelder Tom Caluwé liep hoofdschuddend voorbij. Nee, zoiets had hij nog nooit meegemaakt.
Reserve-aanvoerder Tim Cornelisse sprak wel: ,,Van deze soap zijn wij als spelersgroep de dupe. Het voelt niet goed. Het gaat wel over mensen. Als mens en als trainer heb ik Willem van Hanegem hoog zitten. Waar eindigt dit? Als een ploeg en een trainer na een seizoen uit elkaar gaan is dat nog tot daaraan toe. Kan gebeuren, maar dit?''
Ook Loïc Loval denkt er het zijne van. De international van Guadeloupe baalde net als zijn kompanen als een stekker. Kijkt vragend. ,,Wat moet ik ervan zeggen? Ik had een goed gevoel bij deze trainer. Leuk is dit niet.''
Maar, weet hij ook, de ploeg moet verder: ,,Het is in het belang van de club dat we nu verdergaan, dat is het enige wat we kunnen doen.''
Reservekeeper André Krul moest nota bene van ploeggenoten horen dat de trainer zijn congé had gekregen. ,,Eerst kwam Ton du Chatinier zeggen dat de training was uitgesteld; waarom zouden we later wel horen. Zijn we ons maar gaan omkleden. Ik zit met andere jongens in de kleedkamer van Jong FC Utrecht, omdat er in de kleedkamer van het eerste geen plek is. Ik liep al naar het veld toen ik ineens hoorde dat de voorzitter tegen de jongens stond te praten. Ja, het ontslag verraste mij dus dubbel.''
Eerste doelman Michel Vorm liet zijn hart spreken. ,,Na alles wat er al was gebeurd, is dit gewoon klote. We zaten vanmorgen nog gezellig samen te eten en nu dit. De trainer ligt eruit.''
,,Een vertrouwensbreuk, zei de voorzitter. Maar niet tussen Van Hanegem en ons. Dit slaat niet op de spelers, maar op de trainer en de directie. Het is heel simpel: als de trainer eenmaal is ontslagen, valt er niets meer aan te doen. Het is heel jammer dat dit zo moet lopen... Toch fijne kerstdagen toegewenst.''
Daarna is, zoveel is duidelijk, Ton du Chatinier er gewoon bij. ,,We moeten door,'' zegt de overgebleven assistent die zondag tijdens de thuiswedstrijd tegen Roda JC samen met Robert Roest op de bank zit. Maar leuk is anders. ,,Wat we allemaal meemaken gaat niet in je koude kleren zitten. Je krijgt het ook als groep allemaal mee. Zoals deze week met de arbitragezaak. Het is een conflict op bestuurlijk niveau, maar als je dan ziet wat er aan modder wordt gegooid en hoe mensen elkaar kleineren... Het is net als met scheiden, alleen advocaten worden er beter van. Aan de andere kant, je weet dat het je als trainer een keer kan gebeuren. Wie gelooft dat zoiets 'm bespaard blijft kan beter naar het Sprookjesbos in de Efteling gaan.''
ad.nlquote:Van Seumeren heeft alle macht
Door ROB HARTOG
UTRECHT - Met een onnavolgbare verdwijntruc verliet Willem van Hanegem dinsdag rond half twee oefencomplex Zoudenbalch. Materiaalman Dirk Heesen parkeerde onopgemerkt de auto van de enkele uren eerder ontslagen coach aan de zijkant van de trainingsaccommodatie, waarna Van Hanegem via een snel in de afrastering geknipt gat als een goochelaar ontsnapte aan de aandacht van de wachtende verslaggevers.
Zonder dus een woord te zeggen verdween Van Hanegem, zoals hij ook de rest van de dag naar buiten toe de kaken stijf op elkaar hield. Het was de apotheose van een hectische ochtend in en rond Stadion Galgenwaard en op Zoudenbalch, waar de spelersgroep bij het traditionele kerstontbijt de mededeling kreeg dat Van Hanegem per direct is ontslagen en dat assistent Ton du Chatinier hem tijdelijk vervangt. Als reactie daarop kondigde de boze aanvoerder Gregoor van Dijk aan dat hij overweegt zijn aanvoerdersband af te doen.
Een ochtend ook die treffend illustreert dat de macht bij FC Utrecht in handen ligt van slechts één man: Frans van Seumeren, sinds een paar maanden in het bezit van 63 procent van de aandelen van de club. Hij en niemand anders heeft het voor het zeggen bij FC Utrecht, de directie bestaat slechts uit marionetten, die precies moeten uitvoeren wat de grondlegger van een groot, internationaal bergingsbedrijf opdraagt. Zoals trouwens al eerder bleek bij het collectieve ontslag van de vier assistenten van Willem van Hanegem. Ook bij die opmerkelijke actie nam Van Seumeren nadrukkelijk het voortouw.
Maandagavond rond de behandeling van de arbitragezaak van de ontslagen keeperstrainer Maarten Arts, opperde voorzitter Jan Willem van Dop nog dat Van Hanegem het seizoen afmaakt bij FC Utrecht. Eerder die dag confronteerde de preses zijn hoofdtrainer met de wekelijkse column van Van Hanegem in AD Sportwereld en een publicatie in de Utrechtse editie van deze krant. Daarin uitte de trainer pittige kritiek aan het adres van clubeigenaar Van Seumeren.
Van Dop maandagavond: ,,We hebben Willem om uitleg gevraagd. Hij ontkent dat hij de uitspraken die in de regionale editie staan, heeft gedaan, daarmee is voor ons de kous af. We maken samen het seizoen af.''
Nog geen half etmaal later moest de voorzitter op die woorden terugkomen. Van Seumeren weigerde genoegen te nemen met de uitleg van Van Hanegem en drukte het ontslag van de coach door.
,,We hebben nu aanwijzingen dat hij die uitspraken inderdaad heeft gedaan,'' verklaart Van Dop zijn ommezwaai. ,,In een tweede gesprek met Van Hanegem heeft hij die twijfel niet kunnen wegnemen. Voor ons is dat onacceptabel. De vertrouwensrelatie is weg. Hij heeft richting club een grens overschreden. Niet alleen naar de supporters toe, maar ook naar de directie en de Raad van Commissarissen.''
Van Dop ontkent dat Van Seumeren hem heeft teruggefloten. De geldschieter liet gisteren optekenen: ,,Van Hanegem heeft met de publicaties in diverse media de club beschadigd. Dat heeft de deur dicht gedaan.'' Van Dop: ,,Ik sta achter dat besluit, hoe moeilijk ik het ook vond dat te nemen. Ik ben niet boos op Willem, wel erg teleurgesteld.''
FC Utrecht heeft het vertrek van de coach inmiddels ook financieel afgehandeld. Van Hanegem krijgt tot aan het einde van het seizoen zijn salaris doorbetaald.
Technisch directeur Piet Buter heeft zijn consequenties genomen nadat Van Seumeren het ontslag van de coach doordrukte. Hij heeft zich ziek gemeld. ,,Ik kan hier niet mee leven. Ik vind dit besluit erg onverstandig,'' reageert Buter. ,,De spelers staan achter Willem. In mijn ogen was er nog wel degelijk een goede basis om samen het seizoen af te maken. Uit deze affaire blijkt weer eens dat de zakenwereld heel anders is dan de voetbalwereld.''
Buter beraadt zich over zijn toekomst. Het is allerminst denkbeeldig dat hij binnenkort afscheid neemt of móet nemen van FC Utrecht. Voorzitter Van Dop wil daar nog niet op vooruitlopen. ,,Buter is het niet eens met het besluit. Binnen een directie gebeurt het wel meer dat er verschil van inzicht is. Binnenkort gaan we praten.''
Het is altijd al een zooitje geweest hoor.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:34 schreef Twerk het volgende:
Dit ziekt nog wel ff door.. De keerzijde van het verhaal als iemand een grote zak met geld meeneemt, maar geen idee heeft hoe de voetballerij werkt. Ze hebben er met z'n alleen een zooitje van gemaakt en idd de spelers zijn de dupe.
Dat vind ik nou ook wel weer meevallen.. + Uiteraard moeten de spelers gewoon hun werk doen, maar het wordt ze in Utrecht wel erg moeilijk gemaakt de laatste tijd.quote:Op dinsdag 23 december 2008 23:10 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Het is altijd al een zooitje geweest hoor.
En de spelers moeten niet zeiken en voetballen, vind ik.
Nou het is voor het eerst dat van Seumeren zijn mond open trekt, althansin ieder geval voor het eerst dat dit duidelijk zichtbaar is, en op zich niet onverstandig. Van Hanagem is veel te lang in bescherming genomen, kijk maar naar het gebeuren met van Loen en consorten....quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:34 schreef Twerk het volgende:
Dit ziekt nog wel ff door.. De keerzijde van het verhaal als iemand een grote zak met geld meeneemt, maar geen idee heeft hoe de voetballerij werkt. Ze hebben er met z'n alleen een zooitje van gemaakt en idd de spelers zijn de dupe.
quote:Van Dijk woedend: "Dit stoort me enorm"
Gregoor van Dijk is kapot van de beslissing van FC Utrecht om Willem van Hanegem de zak te geven. De aanvoerder zinspeelt met de gedachte om de band in te leveren.
"Het stoort me enorm wat er is gebeurd", zegt Van Dijk in De Telegraaf. "De spelers wilden door met Van Hanegem en dat wist de clubleiding heel goed. Maar blijkbaar zijn bij deze club de spelers niet belangrijk en draait het alleen om de mensen in de top."
Dat liet Van Dijk ook weten in gesprek met voorzitter Jan-Willem van Dop, maar die gaf geen respons. "Ik ben boos weggelopen uit dat gesprek", aldus Van Dijk.
Ook Tim Cornelisse heeft geen goed woord over voor de beslissing van FC Utrecht. "Het blijft maar doorgaan", zegt hij. "Normaal doet een club er alles aan om de bestmogelijke voorwaarden te creëeren waarin het elftal kan presteren. Hier lijkt wel het tegenovergestelde het geval", aldus Cornelisse.
quote:
Een voorspelbaar en onvermijdelijk vertrek
ANALYSE, Poul Annema
gepubliceerd op 24 december 2008 06:39, bijgewerkt op 24 december 2008 08:30
AMSTERDAM - Twee maanden nadat Utrecht zijn vier assistenten had ontslagen, bleek ook de val vande hoofdtrainer onafwendbaar.
In zijn streven schoon schip te maken is FC Utrecht terechtgekomen in een vliegende storm. Het ontslag van trainer Willem van Hanegem zal de gemoederen in de Domstad nog lang bezighouden; bij een groot deel van de aanhang van de club staat hij immers voor eeuwig op een voetstuk en ook onder de spelers is zijn populariteit groot.
Niettemin was het vertrek van Willem van Hanegem even voorspelbaar als onvermijdelijk, nadat hij het afgelopen weekeinde openlijk, en op de kenmerkende wijze, de confrontatie met de machtigste man van de club, Frans van Seumeren, was aangegaan en zich bovendien laatdunkend had uitgelaten over een klein deel van het publiek dat zich op de tribune steeds sneller tegen de spelers keert.
Van Seumeren, die vorig jaar zeventien miljoen euro in de club stak en een meerderheidsaandeel bezit, werd door Van Hanegem maandag in het AD/Utrechts Nieuwsblad aangeduid als ‘die duikboot die geen verstand heeft van voetbal, maar wel alles voor het zeggen heeft’.
De man, die furore en kapitaal maakte als bergingswerker van scheepswrakken, reageerde furieus, ook omdat Van Hanegem hem verweet inmenging te eisen in zijn selectie. Via een bevriende commissaris zou hij geprobeerd hebben Berry Powel van FC Groningen naar Utrecht te halen, zeer tegen de zin van Van Hanegem.
In zijn wekelijkse column in het AD zei Van Hanegem dat Van Seumeren hem had laten modderen na het ontslag van zijn vier assistenten. ‘Hij heeft mij tot de Kop van Jut gemaakt, terwijl hij, en niet ik, die mensen eruit heeft gegooid.’
Voorzitter Van Dop noemde Van Hanegems uitspraken maandag al onacceptabel. Hij liet maatregelen toen nog achterwege, omdat de trainer zelf verklaarde op enkele plaatsen verkeerd te zijn geciteerd en een aantal woorden zelfs helemaal niet te hebben gebruikt.
Tijdens de door de ook ontslagen keeperstrainer Maarten Arts aangespannen arbitragezaak tegen FC Utrecht sprak de als getuige opgeroepen Van Hanegem op een gegeven moment van ‘een trieste soap’. Vooraf had Van Hanegem nog gezegd een pleidooi te willen houden voor de terugkeer van Arts, met wie hij minder problemen had dan met zijn andere assistenten: Van Loen, Nascimento en Druppers, die hij veelbetekenend afficheerde als ‘bommenleggers’.
Als sprake is van een soap bij FC Utrecht, heeft Van Hanegem daarin ook zelf zijn aandeel geleverd. De verklaringen van de directie van FC Utrecht in de arbitragezaak tegen Arts onderstreepten overduidelijk hoe beroerd het er in de door Van Hanegem geleide technische staf aan toeging.
De trainers stonden ongeïnspireerd op het veld, misten toewijding, roddelden over elkaar, kwamen afspraken niet na; kortom er was sprake van een totaal vertroebelde situatie die geen enkel perspectief op verbetering bood.
De rigoureuze actie om – eind oktober – vier van de vijf trainers te ontslaan en alleen Van Hanegem te laten zitten, kwam nogal bruusk en kolderiek over. Zeker in het licht van de verwijten die anderen ook Van Hanegem over zijn trainingsaanpak hebben gemaakt.
Van Hanegem zelf steunde het besluit van de directie op de site van FC Utrecht met: ‘Ik stond en sta volledig achter de beslissing van de directie om in te grijpen. Er moest iets gebeuren en de directie heeft terecht haar verantwoordelijkheid genomen. Er is geen samenwerking, er is alleen maar gezanik en gezeur.’
Geconfronteerd met het relaas van de advocaten van Arts en FC Utrecht, zei Van Hanegem maandag: ‘Het is toch triest als je hoort wat hier allemaal bij deze club gebeurt.’ En via de voorzitter van de arbitragecommissie tegen Arts, die zijn arbeidsplaats terug eist: ‘Daar moet je toch niet willen werken.’
Op de leiding van de club moet dat zijn overgekomen als een brevet van onvermogen; Van Hanegem heeft de chaos zelf, als hoofdtrainer, over zich afgeroepen. ‘Hij heeft de anderen teveel vrijheid gelaten’, zei technisch directeur Piet Buter. ‘Daardoor is een dodelijke, onwerkbare sfeer ontstaan.’
Van Hanegem zocht, terug in Utrecht, een glanzende finale van zijn roemrijke loopbaan. Bijna 65 jaar oud bleef hij de voetballer die hij altijd is geweest, maar bleek hij te weinig de manager die het moderne voetbalbedrijf tegenwoordig op een trainerspositie vraagt. De romanticus Van Hanegem is gestruikeld over een ijzeren wet: liefde voor voetbal houdt geen club in het betaald voetbal op de been.
Van Dijk zeikt wel vaker en dreigt met dit soort acties, maar als ie nou enigzins verantwoordelijkheidsgevoel heeft houdt hij die band heus wel. Hij beseft ook wel dat het team daar niets mee opschiet; volgens mij is het alleen een manier o,m zijn onvrede te uiten.quote:
Ja vooral een van jullie beste spelers uitjoelenquote:Op woensdag 24 december 2008 09:51 schreef Tha_Duck het volgende:
van DIjk, kunnen we daar niet is een leuk liedje aan wijden zondag?
ik lees hier al jaren wat mee en reageer praktisch nooit, zit wel op utreg forum overigens.quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:22 schreef Tha_Duck het volgende:
van Dijk overweegt niets. En al doet ie het wel, dan moet ie nog zijn bakkes houden en spelen. Daarvoor krijgt ie geld, voor de randzaken betalen we hem niet dus moet ie zich niet mee bemoeien.
Ik ben het met Paultjuhh eens dat we op papier mooie namen hebben, en ik denk dat we zeker de potentie hebben om ergens rond de 6e plaats te eindigen. Als er maar een motivator op het veld komt. We zijn meer een team als feyenoord en Willem II heeft met name een goede spits, maar daar houdt het zo'n beetje mee op.
Een aanvoerder moet ten allen tijde de rust bewaren, Van Dijk had gewoon zijn mond moeten houden in het openbaar en alleen intern zijn onvrede kenbaar moeten maken.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:00 schreef jojohopjes het volgende:
[..]
ik lees hier al jaren wat mee en reageer praktisch nooit, zit wel op utreg forum overigens.
Maar wat zit jij dom te lullen joh! Van Dijk gedraagd zich tenminste als een aanvoerder en laat niet zomaar over zich heen lopen. Hij vertegenwoordigt de spelersgroep en als die het niet eens zijn met het beleid dat moet hij dat kenbaar maken en dat doet hij nu!!!!
vraag maar aan de spelers hoe die er nu over denken...
Heb je gezien wat voor media aandacht er is. Van Dijk geeft gewoon aan dat hij het niet helemaal kan vatten... Als hem dan word gevraagd of hij aanvoerder blijft, dan geeft hij aan dat hij die eventueel ook wel weer in kan leveren. Het is en blijft de media he!!!quote:Op woensdag 24 december 2008 10:05 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Een aanvoerder moet ten allen tijde de rust bewaren, Van Dijk had gewoon zijn mond moeten houden in het openbaar en alleen intern zijn onvrede kenbaar moeten maken.
Verder moeten die spelers eens ophouden met slachtoffertje spelen, als Van Seumeren er niet was geweest dan hadden ze niet eens salaris ontvangen.
Gisteravond Van Seumeren in het sportjournaal gezien, en wederom bevestigde ie waarom ik en vele anderen vertrouwen in hem hebben, alle mensen die Van Seumeren als zondebok zien (de standaard ''geldschieters moeten zich niet bemoeien met de club'' mensen) snappen er wat mij betreft echt helemaal niks van.
Opvallend was trouwens zijn reactie op het opperen van Co Adriaanse door de interviewer.
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-456867/
Dat klopt helemaal. Maar ik heb het idee dat hier vergeten word dat men 6 weken geleden bij fc utreg voor de spelersgroep alle vertrouwen in willem heeft uitgesproken.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:20 schreef paultjuhhh het volgende:
Achja logisch dat v Dijk dat nu zegt. Hij vind het jammer dat zijn leuke trainer weggaat.
Maar het is gewoon beter voor de club en voor de spelers als er een andere trainer komt.
Dat moet v Dijk niet vergeten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |