thanks ga ik zeker doen zo!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:27 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik ken het van m'n zus en ma
Je realiseert je wel dat het niet jou schuld is nu, hoop ik?
Dikke knuffel. Leef je maar lekker uit op de badkamer
thanks Ccquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:23 schreef Copycat het volgende:
Dat 'helaas' bij je schuldgevoel is omdat je zelf ook wel inziet dat jou niets te verwijten valt, hè?
Ontzettend pijnlijke ontdekking en natuurlijk zijn er allerlei 'excuses' voor je broer te bedenken. Bottom line is dat hij de chain niet heeft weten te doorbreken. Jij wel.
Heel veel sterkte!
Goedzo! Fijn dat er iemand komt.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:34 schreef BrandX het volgende:
[..]
thanks ga ik zeker doen zo!
[..]
thanks Cc
Met het helaas is voor mij idd dat ik weet - rationeel gezien- idd dat mij niets te verwijten valt. Het kloterige emotionele hersenspinseltje 'wat had ik anders kunnen doen' knalt ook nu gewoon wel weer door mijn hoofd. Ik dacht altijd dat alleen ik misbruikt werd. Maar erg aannemelijk, nu helemaal, dat hij ook slachtoffer is van mijn pa. Of mss wel mijn ma die het wist van mij maar niets deed.
en dan denk je dus: had ik toen wel wat moeten zeggen/doen whatever. Terwijl je idd weet dat dat wsch gewoon niet had gekunt.
binnen nu en een half uur komen twee stoere dudes mij helpen met breken, ff afreageren en veilig voelen![]()
Misschien kun je hem toch eens opzoeken. Als afsluiting of niet. Dat is prive en aan jou alleen. Voel dat niet als een smet op jou. Daden zijn afschuwelijk maar wellicht krijg je antwoorden op je vragen. En verder wat al gezegd is, voel je nooit schuldig.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:15 schreef BrandX het volgende:
ik heb me mega uitgeleefd. Handen zijn geschaafdheerlijk uitgeleefd, jongens waren superlief
tis wel een teringbende hier nu en we hebben met de kangooboor een waterleiding geraakt dus ik zit tot woensdag zonder water
Het dringt nog steeds maar half tot mij door. Net de berichtgeving rondom zijn hechtenis en uitspraak nog een paar keer op verschillende bronnen gelezen. Aantal jaar brommen en dan wordt hij het land uit gezet terug naar Nederland (hij woont al een jaar of 10 in het buitenland). Ik zit het echt vol ongeloof te lezen elke keer weer. Hij heeft een paar opmerkingen naar de pers gemaakt die gewoon eng zijn. Ook liet hij vrijwillig een trots alle foto's op zijn pc's en laptops aan de politie zijn. Hij gaf ze zelf. Vertelde ook trots dat hij wel mensen wist die met die foto's van hem met het kleine kind wel raad wisten. En met het kind ook.
Echt om zo misselijk van te worden. En dat is dan je bloedeigen broer.![]()
ik had altijd nog de stille hoop dat het contact tussen mijn broertje en mij ooit, ooit, ooit nog eens zou herstellen/ontstaan. Ik heb helemaal geen familie meer, hij is de enige. En dan hier achter komen. Nou vergeet het maar, dat contact hoeft never nooit meer van mij
quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:19 schreef pistoletsopzondag het volgende:
Net heel het topic gelezen.
Best heftig![]()
Ik zou graag iedereen in dit topic die uit een dysfunctioneel gezin komt hééél veel warmte, liefde, guts en overwinningen willen toewensen voor het jaar dat voor de deur staan. We komen er wel. Langzaam maar zeker
Thanksquote:
Ik lees dit topique net voor het eerst, wat een kut jeugd heb jij meegemaakt zeg. Mijn jeugd was ook nie tperfect moet ik zeggen, veel ziekte en ellende in m'n familie waardoor er weinig aandacht naar mij kon gaan + de schuldgevoelens die kinderen zichzelf aanpraten als fact of life. Maar m'n familie probeerde er iig wel altijd voor mij te zijn, al lukte dat niet altijd. Genoeg over mij.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:06 schreef BrandX het volgende:
[..]
Nou, inmiddels weet ik helaas hoe het met mijn broertje is. Ik kom er net achter dat hij drie maanden geleden opgepakt is voor misbruik van kleine kinderen, zijn computer is leeggehaald en daar hebben ze duizenden pedofoto's van af gehaald enz. en ze hebben foto's van hem met een kind van 2.
HIj is dus hetzelfde geworden als mijn pa![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
god ik ben zo vreselijk boos, verdrietig, kwaad, pislink, en alles, en het doet ook vreselijk veel pijn! De klootzak!![]()
![]()
![]()
![]()
sorry voor de kick maar mijn twee beste vrienden zijn op vakantie/niet bereikbaar en ik moet het gewoon ff kwijt
gelukkig mag ik me zo fysiek helemaal uitleven op de badkamermuren slopen.
GODVERDOMME!
Goedzo meid! Jammer van de waterleiding, maar dat komt ook wel weer goed.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:15 schreef BrandX het volgende:
ik heb me mega uitgeleefd. Handen zijn geschaafdheerlijk uitgeleefd, jongens waren superlief
tis wel een teringbende hier nu en we hebben met de kangooboor een waterleiding geraakt dus ik zit tot woensdag zonder water
Het dringt nog steeds maar half tot mij door. Net de berichtgeving rondom zijn hechtenis en uitspraak nog een paar keer op verschillende bronnen gelezen. Aantal jaar brommen en dan wordt hij het land uit gezet terug naar Nederland (hij woont al een jaar of 10 in het buitenland). Ik zit het echt vol ongeloof te lezen elke keer weer. Hij heeft een paar opmerkingen naar de pers gemaakt die gewoon eng zijn. Ook liet hij vrijwillig een trots alle foto's op zijn pc's en laptops aan de politie zijn. Hij gaf ze zelf. Vertelde ook trots dat hij wel mensen wist die met die foto's van hem met het kleine kind wel raad wisten. En met het kind ook.
Echt om zo misselijk van te worden. En dat is dan je bloedeigen broer.![]()
ik had altijd nog de stille hoop dat het contact tussen mijn broertje en mij ooit, ooit, ooit nog eens zou herstellen/ontstaan. Ik heb helemaal geen familie meer, hij is de enige. En dan hier achter komen. Nou vergeet het maar, dat contact hoeft never nooit meer van mij
Ik lees je post nu nog eens en ook al vertel je in deze post niet waarom de relatie met je vader zo verstoord was, realiseer ik mij dat ik het nu pas dat ik je post enigzins op waarde kan schatten.quote:Op maandag 10 november 2008 09:30 schreef Copycat het volgende:
Wat een coole openhartigheid, BX!
Respect.
Anyhood, mei 2006 belde mijn zus me op. Mijn vader, met wie ik al vanaf mijn 17e geen contact meer had, was ongeneeslijk ziek en mijn zus vond dat ik dat moest weten. 'Kijk maar wat je met die info doet.'
Ik heb een week lang gespeeld met de gedachte om hem op zijn sterfbed nog te bezoeken. Heb er met veel vrienden over gesproken en uiteindelijk besloten dit toch niet te doen. Mezelf kennende (en sommige van mijn vrienden kennen mij beter dan ik mezelf ken) was het onderliggende motief een boetedoening/mea culpa van zijn kant. En mijn vader kennende was dat absoluut niet realistisch. Dus besloten om het te laten voor wat het was. Omdat het anders meer wonden zou openrijten dan helen.
Een week of twee later is mijn vader daadwerkelijk overleden. Ik had heel erg de behoefte om mijn broer en zus (die allebei dus nog wel contact met hem hadden) bij te staan en dat heeft me enorm geholpen bij mijn eigen, vreemde verdriet. Ik heb de tekst geschreven voor het bidprentje (katholieke zuiden) en dat was op de een of andere manier heel helend. Simpelweg door het feit dat ik, ondanks alles wat is voorgevallen tussen mijn pa en mij, het laatste woord had en het kon opbrengen daar een respectvol laatste woord van te maken. Dat gaf me een erg goed gevoel.
Wat trouwens wel heel fucked up was toen, was dat twee dagen na mijn pa's overlijden, mijn schoonzus een beroerte kreeg en in het ziekenhuis belandde. Mijn vader woonde al een tijd in Thailand, was terug in Nederland voor de behandeling en had zijn vriendin meegenomen. Die vriendin zou tot aan de begrafenis bij mijn broer logeren, maar dat kon niet meer door de stress van de zware beroerte van mijn schoonzus. Bij mijn zus was geen optie, bij mijn moeder ook niet, dus toen heeft die vriendin een dag of vier bij mij gelogeerd. En zij wist tot toen niet beter dan dat mijn pa slechts twee kinderen had; mijn zus en mijn broer.
Heel raar, die logeerpartij, maar ergens ook weer sort of helend op een 'Ik sta boven jouw kleinzieligheid' manier.
Mijn moeder (mijn ouders waren al een kwart eeuw gescheiden) en ik zijn samen nog naar de begrafenis geweest en dat was het.
Enfin, op deze manier heb ik het heel goed een plaats weten te geven en, wat ik misschien wel nog belangrijker vind, de band met mijn zus en met name mijn broer is er enorm door versterkt.
Ik vind het niet onsamenhangend. Vind het vooral fijn om te lezen dat je de lijn omhoog hebt gevonden. Dat is fantastisch; hou vol. Je hebt het verdiend en gaat er komen!quote:Op zondag 4 september 2016 21:05 schreef BrandX het volgende:
mss is het bovenstaande wat onsamenhangend, stel vooral vragen als je dat wil
ik denk dat ik enigzins begrijp wat je bedoelt.quote:Op zondag 4 september 2016 22:23 schreef thekolere het volgende:
Korte reactie:
Zelfde soort jeugd gehad zoals jij. Na het overlijden van mijn moeder ( vader geen contact maar hij heeft niet lange meer ) kwam ik erachter dat er " dubbele rouw " was, is! Het rouwen mbt tot mijn moeder en het rouwen van een verloren jeugd. En die tweede deed echt zeer en was zeer verwarrend.
Na het overlijden was het definitief! Klinkt raar, ik was 40, maar had het gevoel of mijn jeugd definitief verpest was. Altijd de hoop gehad dat het goed zo komen. Maar de één van de aanstichters was dood. Kon niet meer mijn boosheid kwijt op de schuldigen. Ik was aan mijn zelf overgelaten moest die gevoelens zelf verwerken en toen kwam de rouw.......en die was rauw.
Klinkt vaag maar kan het niet anders verwoorden
Dank jequote:Op zondag 4 september 2016 22:35 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik vind het niet onsamenhangend. Vind het vooral fijn om te lezen dat je de lijn omhoog hebt gevonden. Dat is fantastisch; hou vol. Je hebt het verdiend en gaat er komen!
was een mooie ervaringquote:Op zondag 4 september 2016 22:39 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik moet er nog vaak aan denken. Wat een gekkigheid
Volmondig: ja, eensch!quote:Op zondag 4 september 2016 22:40 schreef BrandX het volgende:
was een mooie ervaring.
bijzonder hoe het tot stand kwam en hoe wel elkaar daarin konden vinden
Altijd goedquote:Op zondag 4 september 2016 22:43 schreef Queller het volgende:
[..]
Volmondig: ja, eensch!
Ooit moeten we het nog eens doen
Wat enorm lief!quote:Op zondag 4 september 2016 21:43 schreef BrandX het volgende:
Ik lees je post nu nog eens en ook al vertel je in deze post niet waarom de relatie met je vader zo verstoord was, realiseer ik mij dat ik het nu pas dat ik je post enigzins op waarde kan schatten.
Toen ik dit topic opende zat ik nog enorm in de knoop met mezelf, wat ik toen nog niet wist. Dit moet een enorme verwarrende periode geweest zijn voor jou. Ook omdat je dus voor je vader richting zijn vriendin niet bestond totdat zij jou leerde kennen. Kan me dat eigenlijk niet voorstellen hoe dat moet zijn geweest. Mea culpa; alsnog/wederom bedankt voor je openhartigheid.
Ik heb je op FOK! leren kennen als een stoere, sterke chick met een klein hartje. Mijn allergrootste waardering daarvoor
Wat een megakick na 5 jaar!quote:Op zondag 13 december 2009 11:44 schreef BrandX het volgende:
[..]
6 jaar is niet gillend veel, maar wel een grote overwinningEn de TBS is niet lichtzinnig te nemen, dus dat is een mooi iets.
Gefeliciteerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |