http://www.msnbc.msn.com/id/27631713/quote:Op maandag 10 november 2008 00:10 schreef Superheld het volgende:
Al in het buitenland in het nieuws gesignaleerd?
Peter R was druk bezig om zichzelf de hemel in te prijzen met zijn Emmy award..quote:Op maandag 10 november 2008 00:39 schreef agter het volgende:
Ik vond trouwens wel dat er vrij weinig beeld-materiaal uitgezonden werd.
Van de woning waar Joran woont alleen iedere keer die 10 seconden...van de gesprekken op die kamer ook niet zo heel veel.
Vonden jullie dat ook?
Dat snap ik wel, dat dit Peter zijn werk is...maar ik twijfel soms toch wel wat aan zijn methoden.quote:Op maandag 10 november 2008 00:41 schreef Yi-Long het volgende:
Als je nu een vijand bent van Peter R. De Vries, dan zou DIT het moment zijn om een thai in te huren en hem om te leggen, want dan denkt toch iedereen dat Joran het heeft gedaan.
Anyway, leuke uitzending. Zolang onze eigen justitie weigert misdadigers aan te pakken, en te vaak zelfs in bescherming neemt, vind ik het prima dat er journalisten als de Vries zijn die deze mensen WEL op zijn minst het leven een beetje zuur maken, en laat zien wat voor klootzakken het eigenlijk zijn.
Ik snap al dat gezeik ook niet echt. DIT is nou juist het WERK van een misdaadjournalist. Natuurlijk verdient hij daar geld mee, en wil hij hoge kijkcijfers, want dat betekent dat zijn werk als belangrijk wordt gezien, en dat de feiten die hij bloot legt door veel mensen gezien/gelezen worden.
Joran begon er toch zelf over ? Tenminste dat is wat ik uit de uitzending begreep. Ik zou graag alle chatlogs een keer zien om te zien of joran uitgelokt is of er echt zelf over begonnen isquote:Op maandag 10 november 2008 00:44 schreef agter het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, dat dit Peter zijn werk is...maar ik twijfel soms toch wel wat aan zijn methoden.
Lijkt een beetje als "by all means necessary". Terwijl het in dit geval toch ook wel op uitlokking leek.
Nee hoor. Het is het werk van journalisten om pas met een verhaal te komen als je alle feiten feilloos rond hebt. Lukt dat niet, dan is het helaas pindakaas en zonde van je werk, maar dan publiceer je niet of zend je niet uit. Zéker niet als het om beschuldigingen aan het adres van mensen gaat.quote:Op maandag 10 november 2008 00:41 schreef Yi-Long het volgende:
Als je nu een vijand bent van Peter R. De Vries, dan zou DIT het moment zijn om een thai in te huren en hem om te leggen, want dan denkt toch iedereen dat Joran het heeft gedaan.
Anyway, leuke uitzending. Zolang onze eigen justitie weigert misdadigers aan te pakken, en te vaak zelfs in bescherming neemt, vind ik het prima dat er journalisten als de Vries zijn die deze mensen WEL op zijn minst het leven een beetje zuur maken, en laat zien wat voor klootzakken het eigenlijk zijn.
Ik snap al dat gezeik ook niet echt. DIT is nou juist het WERK van een misdaadjournalist. Natuurlijk verdient hij daar geld mee, en wil hij hoge kijkcijfers, want dat betekent dat zijn werk als belangrijk wordt gezien, en dat de feiten die hij bloot legt door veel mensen gezien/gelezen worden.
Het eerste geld-aanbod over MSN was vanuit Peter. Die gast daar begon gewoon te MSN-en wat hij per meiske zou willen betalen.quote:Op maandag 10 november 2008 00:51 schreef DaMook het volgende:
[..]
Joran begon er toch zelf over ? Tenminste dat is wat ik uit de uitzending begreep. Ik zou graag alle chatlogs een keer zien om te zien of joran uitgelokt is of er echt zelf over begonnen is.
Als Peter dit materiaal niet vastgelegd zou hebben, dan had Joran 'misschien' enorm veel geld verdiend met het nonchalant laten uitwonen van onschuldige meisjes die met leugens en bedrog naar ons land worden gehaald om vervolgens een niet bepaald rooskleurige toekomst tegemoet te gaan. Dat spionagewerk ethisch gezien niet helemaal te verantwoorden is ben ik met je eens, maar de keerzijde van die medaille is dat het van Jorans praktijken al helemaal niet te zeggen valt. Dat iemand met zijn reputatie uberhaupt nog in overweging neemt om zo'n pad te bewandelen is nou niet bepaald de ideale manier om zijn verleden te zuiveren. Iets wat nu al helemaal out of the question is.quote:Op maandag 10 november 2008 00:44 schreef agter het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, dat dit Peter zijn werk is...maar ik twijfel soms toch wel wat aan zijn methoden.
Lijkt een beetje als "by all means necessary". Terwijl het in dit geval toch ook wel op uitlokking leek.
Tsja, 'misschien' is nu eenmaal geen bewijs. Dit gaat in ieder geval een lange soap worden.quote:Op maandag 10 november 2008 01:09 schreef Solidius het volgende:
[..]
Als Peter dit materiaal niet vastgelegd zou hebben, dan had Joran 'misschien' enorm veel geld verdiend met het nonchalant laten uitwonen van onschuldige meisjes die met leugens en bedrog naar ons land worden gehaald om vervolgens een niet bepaald rooskleurige toekomst tegemoet te gaan. Dat spionagewerk ethisch gezien niet helemaal te verantwoorden is ben ik met je eens, maar de keerzijde van die medaille is dat het van Jorans praktijken al helemaal niet te zeggen valt. Dat iemand met zijn reputatie uberhaupt nog in overweging neemt om zo'n pad te bewandelen is nou niet bepaald de ideale manier om zijn verleden te zuiveren. Iets wat nu al helemaal out of the question is.
DIe meiskes daar in beeld waren niet zo onschuldig hoor. Als je dames van Soi Cowboy onschuldig wil noemen, dan ken jij de dames op Soi Cowboy niet... volgens mij loopt daar geen een onschuldig meisje rondquote:Op maandag 10 november 2008 01:09 schreef Solidius het volgende:
[..]
Als Peter dit materiaal niet vastgelegd zou hebben, dan had Joran 'misschien' enorm veel geld hebben verdiend met het nonchalant laten uitwonen van onschuldige meisjes die met leugens en bedrog naar ons land worden gehaald om vervolgens een niet bepaald rooskleurige toekomst tegemoet te gaan. Dat spionagewerk ethisch gezien niet helemaal te verantwoorden is ben ik met je eens, maar de keerzijde van die medaille is dat het van Jorans praktijken al helemaal niet te zeggen valt. Dat iemand met zijn reputatie uberhaupt nog in overweging neemt om zo'n pad te bewandelen is nou niet bepaald de ideale manier om zijn verleden te zuiveren. Iets wat nu al helemaal out of the question is.
Defintie van vrouwenhandel en mensenhandel:quote:Op maandag 10 november 2008 01:14 schreef SunChaser het volgende:
Ik vond t trouwens niet eens echt vrouwenhandel
Hij speelde meer de intercedent
http://meldpuntjeugdzorg.nl/main/node/18quote:Onder "mensenhandel" wordt verstaan het rekruteren, deporteren, vervoeren, herbergen of ontvangen van personen door middel van bedreiging of gebruik van geweld of andere vormen van dwang, door ontvoering, door bedrog, door misleiding, door misbruik van macht of misbruik van een kwetsbare positie, of door het geven of ontvangen van betalingen of materiele voordelen om toestemming te krijgen van een persoon die de macht heeft over een ander persoon met uitbuiting als doel.
Daar moest ik ook aan denken toen ik dat zag op die chat.quote:
Dat zei hij nog bij P&W, dat er idd zoveel is, maar dat hij toevallig een tip over Joran kreeg en omdat hij daar al eerder aandacht aan besteedde daar weer opaf ging.quote:Op maandag 10 november 2008 01:25 schreef SunChaser het volgende:
Er zijn veel grotere en serieuzere vissen in de wereld van de vrouwenhandel. Dit was gewoon pure rancune van Peter R.
Trage poep idd.quote:Op maandag 10 november 2008 01:30 schreef agter het volgende:
Volgens SBS staat de uitzending nu online...maar is kennelijk erg druk.
http://www.sbs6.nl/
De afgebeelde meisjes hadden inderdaad meer verstand van zaken dan een gemiddeld Thais krottenwijkfabrikaat. Over hun werkelijke 'onschuld', of dat ze onderdeel uitmaken van de 'Soi Cowboy' society (waar ik inderdaad tot op heden niet van had gehoord) is in de betreffende reportage geen aandacht besteed, dus misschien was ik iets te voorbarig met het selecteren van dat woord. Desalniettemin zijn er weinig buitenlandse publieke dames die het hier beter hebben dan het land van herkomst.quote:Op maandag 10 november 2008 01:14 schreef agter het volgende:
[..]
DIe meiskes daar in beeld waren niet zo onschuldig hoor. Als je dames van Soi Cowboy onschuldig wil noemen, dan ken jij de dames op Soi Cowboy niet... volgens mij loopt daar geen een onschuldig meisje rond
Het mooiste vond ik dat de dames heel goed wisten welk werk ze in NL zouden gaan doen, en gewoon over de prijs begonnen te onderhandelen...15.000 bath was niet genoeg. Dat was toch priceless!
Ik wil je adviseren om de definitie van mensenhandel eens na te lezen.quote:Op maandag 10 november 2008 01:47 schreef Solidius het volgende:
[..]
De afgebeelde meisjes hadden inderdaad meer verstand van zaken dan een gemiddeld Thais krottenwijkfabrikaat. Over hun werkelijke 'onschuld', of dat ze onderdeel uitmaken van de 'Soi Cowboy' society (waar ik inderdaad tot op heden niet van had gehoord) is in de betreffende reportage geen aandacht besteed, dus misschien was ik iets te voorbarig met het selecteren van dat woord. Desalniettemin zijn er weinig buitenlandse publieke dames die het hier beter hebben dan het land van herkomst.
Het gaat er dan nog niet eens zo zeer om wie het financiële gedeelte initieerde. Als Joran volledig uit vrije wil te kennen heeft gegeven dat hij zich beweegt in het mensenhandel circuit, met beelden die de suggestie wekken dat het hier om alles behalve een uit de hand gelopen grap gaat, is dat een behoorlijk scherp speerpunt wat al het overige vrijwel doet verbleken.
http://meldpuntjeugdzorg.nl/main/node/18quote:Onder "mensenhandel" wordt verstaan het rekruteren, deporteren, vervoeren, herbergen of ontvangen van personen door middel van bedreiging of gebruik van geweld of andere vormen van dwang, door ontvoering, door bedrog, door misleiding, door misbruik van macht of misbruik van een kwetsbare positie, of door het geven of ontvangen van betalingen of materiele voordelen om toestemming te krijgen van een persoon die de macht heeft over een ander persoon met uitbuiting als doel.
De definitie van het o.a. onder valse voorwaarden transporteren van mensen is mij vrij duidelijk, en toevallig(?) iets wat in de reportage meerdere malen uit Joran zijn longen wordt geperst.quote:Op maandag 10 november 2008 01:53 schreef agter het volgende:
[..]
Ik wil je adviseren om de definitie van mensenhandel eens na te lezen.
Dit was (imo) geen mensenhandel.
[..]
http://meldpuntjeugdzorg.nl/main/node/18
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |