abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63091894
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:02 schreef Polleeder het volgende:

[..]

Precies. Ik denk niet dat de Thaise politie eerst naar SBS6 gaat zitten kijken, alvorens hem op te pakken
in thailand hebben ze nog zo iets als de eer van het land, en schenden daarvan is strafbaar(en geloof me mensen zijn om minder opgepakt) ze kunnen joran pas oppakken voor het schenden van de eer als de uitzending is geweest, ik neem aan dat ze daar op wachten.

en daar krijg je heel wat meer jaren voor, ze moeten nu voorkomen dat hij naar nederland of aruba vlucht, dan is het zaak gesloten.

ja ik word zelf ook gezocht, helaas.
pi_63091901
Al in het buitenland in het nieuws gesignaleerd?
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_63092038
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:09 schreef hoipim het volgende:

en daar krijg je heel wat meer jaren voor, ze moeten nu voorkomen dat hij naar nederland of aruba vlucht, dan is het zaak gesloten.

ja ik word zelf ook gezocht, helaas.

Ik denk dat als Joran werkelijk vermoed dat-ie gevaar zou lopen, hij al lang uit Thailand gevlucht is, of dat-ie al 'preventief' in hechtenis is genomen. En als dat laatste gebeurd zou zijn was dat waarschijnlijk al wel uitgelekt.
pi_63092042
Hij zal Thalliand vrees ik wel uitgevlucht zijn. Die jongen laat zich niet gewoon niet pakken.

En verder denk ik dat het materiaal wederom niet voldoende is voor een veroordeling, maar ik ben geen jurist en weet daar het fijne niet vanaf.
pi_63092125
quote:
Op zondag 9 november 2008 23:52 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Hij is een hele SLIMME gozer. Hij is niet voor niks nog steeds nergens voor gepakt..
mee eens. hij woont niets voor niets in zo'n groot huis. hij heeft z'n zaakjes wel voor elkaar, en ben geneigd dat miljonair verhaal te geloven.
pi_63092144
Vooralsnog lijikt het mij geen enorm ingewikkelde prestatie om uit de handen van justitie te blijven als je alleen maar een beetje feest en pokert, dus de verering van het joch als 'slim' en 'baas' snap ik niet zo.
pi_63092172
maar van dat grote huis is dus wel slim.
pi_63092204
Is dat niet gewoon van z'n pa dan?
pi_63092228
Thaivaipai
Is Joran nou hoogbegaafd of komt dat door de dope?
  Redactie Frontpage maandag 10 november 2008 @ 00:23:53 #110
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_63092240
In Thailand kun je zo 8 jaar vastzitten voor t proces begint
pi_63092245
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:20 schreef pieterb het volgende:
maar van dat grote huis is dus wel slim.
Want rijke mensen zijn slim?
  maandag 10 november 2008 @ 00:24:16 #112
39228 lipboutje
Grimm aliën Fadango
pi_63092291
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Hij zal Thalliand vrees ik wel uitgevlucht zijn. Die jongen laat zich niet gewoon niet pakken.

En verder denk ik dat het materiaal wederom niet voldoende is voor een veroordeling, maar ik ben geen jurist en weet daar het fijne niet vanaf.
ik heb een jaar vast gezeten en word nog steeds gezocht omdat ik een leeg wietzakje in me jas had laten zitten.
  maandag 10 november 2008 @ 00:26:38 #114
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_63092300
quote:
Voor de verborgen camera's van wederom Peter R. de Vries (die een compliment verdient voor deze fraaie follow-up, vanavond te zien op SBS6)
Peter heeft al zijn vriendjes gebeld zo te zien.
pi_63092330
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:24 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Want rijke mensen zijn slim?
oke, puntje voor jouw. slim is misschien niet het beste woord. maar hij heeft een bepaalde kwaliteit.
pi_63092348
Joran Bangkok Connexxion jeweetz..
  maandag 10 november 2008 @ 00:29:33 #117
168255 J.Herrer
pi_63092377
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:18 schreef pieterb het volgende:

[..]

mee eens. hij woont niets voor niets in zo'n groot huis. hij heeft z'n zaakjes wel voor elkaar, en ben geneigd dat miljonair verhaal te geloven.
Denk je nou echt dat een student die net in een vreemd land terecht komt zomaar ff een villa kan kopen?
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_63092390
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:29 schreef J.Herrer het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat een student die net in een vreemd land terecht komt zomaar ff een villa kan kopen?
gehuurd, ik ken die wijk en die vila`s, die zijn bijna allemaal huur.

voor iets meer dan 1000 euro kan je je proces thuis afwachten, zolang je in thailand blijft(maar ook daar zijn mogelijkheden voor).
pi_63092423
Misschien heeft ie doekoes gekregen via Western Union..
pi_63092429
Ik weet wel dat Joran al een tijdje aardig okay online-poker speelt. Kan heel goed dat hij daarmee zijn geld verdient.
Make my day!
pi_63092443
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:29 schreef J.Herrer het volgende:

[..]

wie heeft iets gezegd over kopen? he's is livin' the life daar, tot zekere hoogte.
pi_63092478
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:32 schreef pieterb het volgende:

[..]

wie heeft iets gezegd over kopen? he's is livin' the life daar, tot zekere hoogte.
Voor hetzelfde geld wonen er nog meer mensen in die villa en huurt Joran een studentenkamertje... You never know!
Make my day!
  maandag 10 november 2008 @ 00:33:47 #123
148363 Solidius
Business and pleasure
pi_63092480
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:10 schreef Superheld het volgende:
Vooralsnog alleen dit kunnen vinden, behalve de algemene, c.q. vertaalde nieuwsberichten:

http://www.showbiznewz.nl/index.php?pagina=artikelen&aid=3783
There is nothing to worry about, there is nothing at all.
pi_63092497
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:28 schreef Meira het volgende:
Joran Bangkok Connexxion jeweetz..
gr gr
  maandag 10 november 2008 @ 00:34:49 #125
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63092498
Volgens mij heeft hij trouwens een kamer in dat huis.
Maarja, dat is niet erg smeuïg natuurlijk, voor PeteR.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63092517
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:34 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

ik ga effe wat doekoe halen bij Western Union..
pi_63092547
Peter R wil zeg maar MSNen in die MSN taal..
lol jeweettoch Laughing Out Loud..
  maandag 10 november 2008 @ 00:37:26 #128
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_63092568
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:10 schreef Superheld het volgende:
http://www.msnbc.msn.com/id/27631713/

Al eerder gepost in dit topic, is nieuws van vandaag maar wel van voor de uitzending .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_63092599
Ik vond trouwens wel dat er vrij weinig beeld-materiaal uitgezonden werd.
Van de woning waar Joran woont alleen iedere keer die 10 seconden...van de gesprekken op die kamer ook niet zo heel veel.
Vonden jullie dat ook?
Make my day!
pi_63092648
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:39 schreef agter het volgende:
Ik vond trouwens wel dat er vrij weinig beeld-materiaal uitgezonden werd.
Van de woning waar Joran woont alleen iedere keer die 10 seconden...van de gesprekken op die kamer ook niet zo heel veel.
Vonden jullie dat ook?
Peter R was druk bezig om zichzelf de hemel in te prijzen met zijn Emmy award..
  maandag 10 november 2008 @ 00:41:42 #131
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_63092654
Als je nu een vijand bent van Peter R. De Vries, dan zou DIT het moment zijn om een thai in te huren en hem om te leggen, want dan denkt toch iedereen dat Joran het heeft gedaan.

Anyway, leuke uitzending. Zolang onze eigen justitie weigert misdadigers aan te pakken, en te vaak zelfs in bescherming neemt, vind ik het prima dat er journalisten als de Vries zijn die deze mensen WEL op zijn minst het leven een beetje zuur maken, en laat zien wat voor klootzakken het eigenlijk zijn.

Ik snap al dat gezeik ook niet echt. DIT is nou juist het WERK van een misdaadjournalist. Natuurlijk verdient hij daar geld mee, en wil hij hoge kijkcijfers, want dat betekent dat zijn werk als belangrijk wordt gezien, en dat de feiten die hij bloot legt door veel mensen gezien/gelezen worden.
pi_63092722
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:41 schreef Yi-Long het volgende:
Als je nu een vijand bent van Peter R. De Vries, dan zou DIT het moment zijn om een thai in te huren en hem om te leggen, want dan denkt toch iedereen dat Joran het heeft gedaan.

Anyway, leuke uitzending. Zolang onze eigen justitie weigert misdadigers aan te pakken, en te vaak zelfs in bescherming neemt, vind ik het prima dat er journalisten als de Vries zijn die deze mensen WEL op zijn minst het leven een beetje zuur maken, en laat zien wat voor klootzakken het eigenlijk zijn.

Ik snap al dat gezeik ook niet echt. DIT is nou juist het WERK van een misdaadjournalist. Natuurlijk verdient hij daar geld mee, en wil hij hoge kijkcijfers, want dat betekent dat zijn werk als belangrijk wordt gezien, en dat de feiten die hij bloot legt door veel mensen gezien/gelezen worden.
Dat snap ik wel, dat dit Peter zijn werk is...maar ik twijfel soms toch wel wat aan zijn methoden.
Lijkt een beetje als "by all means necessary". Terwijl het in dit geval toch ook wel op uitlokking leek.
Make my day!
  maandag 10 november 2008 @ 00:51:02 #133
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_63092851
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:44 schreef agter het volgende:

[..]

Dat snap ik wel, dat dit Peter zijn werk is...maar ik twijfel soms toch wel wat aan zijn methoden.
Lijkt een beetje als "by all means necessary". Terwijl het in dit geval toch ook wel op uitlokking leek.
Joran begon er toch zelf over ? Tenminste dat is wat ik uit de uitzending begreep. Ik zou graag alle chatlogs een keer zien om te zien of joran uitgelokt is of er echt zelf over begonnen is .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  maandag 10 november 2008 @ 00:56:52 #134
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63092955
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:41 schreef Yi-Long het volgende:

Nee hoor. Het is het werk van journalisten om pas met een verhaal te komen als je alle feiten feilloos rond hebt. Lukt dat niet, dan is het helaas pindakaas en zonde van je werk, maar dan publiceer je niet of zend je niet uit. Zéker niet als het om beschuldigingen aan het adres van mensen gaat.
Speculeren, impliceren, interpreteren heeft niet zo veel met journalistiek te maken, maar wel met kijkcijfers en sensatie. Prima, maar het is geen journalistiek.

Dit staat overigens los van de vraag of Joran deugt of niet en of hij al dan niet betrokken zou zijn bij iets crimineels. Maar dat weten we na deze uitzending (weer) niet.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63093018
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:51 schreef DaMook het volgende:

[..]

Joran begon er toch zelf over ? Tenminste dat is wat ik uit de uitzending begreep. Ik zou graag alle chatlogs een keer zien om te zien of joran uitgelokt is of er echt zelf over begonnen is .
Het eerste geld-aanbod over MSN was vanuit Peter. Die gast daar begon gewoon te MSN-en wat hij per meiske zou willen betalen.
Het eerste contante geld kwam ook vanuit Peter.
Make my day!
  maandag 10 november 2008 @ 01:09:15 #136
148363 Solidius
Business and pleasure
pi_63093175
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:44 schreef agter het volgende:

[..]

Als Peter dit materiaal niet vastgelegd zou hebben, dan had Joran 'misschien' enorm veel geld verdiend met het nonchalant laten uitwonen van onschuldige meisjes die met leugens en bedrog naar ons land worden gehaald om vervolgens een niet bepaald rooskleurige toekomst tegemoet te gaan. Dat spionagewerk ethisch gezien niet helemaal te verantwoorden is ben ik met je eens, maar de keerzijde van die medaille is dat het van Jorans praktijken al helemaal niet te zeggen valt. Dat iemand met zijn reputatie uberhaupt nog in overweging neemt om zo'n pad te bewandelen is nou niet bepaald de ideale manier om zijn verleden te zuiveren. Iets wat nu al helemaal out of the question is.
  maandag 10 november 2008 @ 01:13:42 #137
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_63093258
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:09 schreef Solidius het volgende:

[..]

Als Peter dit materiaal niet vastgelegd zou hebben, dan had Joran 'misschien' enorm veel geld verdiend met het nonchalant laten uitwonen van onschuldige meisjes die met leugens en bedrog naar ons land worden gehaald om vervolgens een niet bepaald rooskleurige toekomst tegemoet te gaan. Dat spionagewerk ethisch gezien niet helemaal te verantwoorden is ben ik met je eens, maar de keerzijde van die medaille is dat het van Jorans praktijken al helemaal niet te zeggen valt. Dat iemand met zijn reputatie uberhaupt nog in overweging neemt om zo'n pad te bewandelen is nou niet bepaald de ideale manier om zijn verleden te zuiveren. Iets wat nu al helemaal out of the question is.
Tsja, 'misschien' is nu eenmaal geen bewijs. Dit gaat in ieder geval een lange soap worden.
pi_63093267
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:09 schreef Solidius het volgende:

[..]

Als Peter dit materiaal niet vastgelegd zou hebben, dan had Joran 'misschien' enorm veel geld hebben verdiend met het nonchalant laten uitwonen van onschuldige meisjes die met leugens en bedrog naar ons land worden gehaald om vervolgens een niet bepaald rooskleurige toekomst tegemoet te gaan. Dat spionagewerk ethisch gezien niet helemaal te verantwoorden is ben ik met je eens, maar de keerzijde van die medaille is dat het van Jorans praktijken al helemaal niet te zeggen valt. Dat iemand met zijn reputatie uberhaupt nog in overweging neemt om zo'n pad te bewandelen is nou niet bepaald de ideale manier om zijn verleden te zuiveren. Iets wat nu al helemaal out of the question is.
DIe meiskes daar in beeld waren niet zo onschuldig hoor. Als je dames van Soi Cowboy onschuldig wil noemen, dan ken jij de dames op Soi Cowboy niet... volgens mij loopt daar geen een onschuldig meisje rond
Het mooiste vond ik dat de dames heel goed wisten welk werk ze in NL zouden gaan doen, en gewoon over de prijs begonnen te onderhandelen...15.000 bath was niet genoeg. Dat was toch priceless!
Make my day!
  Redactie Frontpage maandag 10 november 2008 @ 01:14:23 #139
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_63093270
Ik vond t trouwens niet eens echt vrouwenhandel
Hij speelde meer de intercedent
pi_63093336
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:14 schreef SunChaser het volgende:
Ik vond t trouwens niet eens echt vrouwenhandel
Hij speelde meer de intercedent
Defintie van vrouwenhandel en mensenhandel:
quote:
Onder "mensenhandel" wordt verstaan het rekruteren, deporteren, vervoeren, herbergen of ontvangen van personen door middel van bedreiging of gebruik van geweld of andere vormen van dwang, door ontvoering, door bedrog, door misleiding, door misbruik van macht of misbruik van een kwetsbare positie, of door het geven of ontvangen van betalingen of materiele voordelen om toestemming te krijgen van een persoon die de macht heeft over een ander persoon met uitbuiting als doel.
http://meldpuntjeugdzorg.nl/main/node/18
Make my day!
  Redactie Frontpage maandag 10 november 2008 @ 01:24:43 #141
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_63093408
Ze werden niet misleid aangezien ze wisten dat ze geld kregen voor t vermaken van mannen. Bovendien is geen van de dames op t vliegtuig gezet
  maandag 10 november 2008 @ 01:25:24 #142
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_63093415
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:34 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Daar moest ik ook aan denken toen ik dat zag op die chat.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  Redactie Frontpage maandag 10 november 2008 @ 01:25:46 #143
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_63093419
Er zijn veel grotere en serieuzere vissen in de wereld van de vrouwenhandel. Dit was gewoon pure rancune van Peter R.
  maandag 10 november 2008 @ 01:27:37 #144
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_63093441
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:25 schreef SunChaser het volgende:
Er zijn veel grotere en serieuzere vissen in de wereld van de vrouwenhandel. Dit was gewoon pure rancune van Peter R.
Dat zei hij nog bij P&W, dat er idd zoveel is, maar dat hij toevallig een tip over Joran kreeg en omdat hij daar al eerder aandacht aan besteedde daar weer opaf ging.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
pi_63093475
Volgens SBS staat de uitzending nu online...maar is kennelijk erg druk.
http://www.sbs6.nl/
Make my day!
  maandag 10 november 2008 @ 01:32:35 #146
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_63093499
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:30 schreef agter het volgende:
Volgens SBS staat de uitzending nu online...maar is kennelijk erg druk.
http://www.sbs6.nl/
Trage poep idd.
  maandag 10 november 2008 @ 01:47:50 #147
148363 Solidius
Business and pleasure
pi_63093683
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:14 schreef agter het volgende:

[..]

DIe meiskes daar in beeld waren niet zo onschuldig hoor. Als je dames van Soi Cowboy onschuldig wil noemen, dan ken jij de dames op Soi Cowboy niet... volgens mij loopt daar geen een onschuldig meisje rond
Het mooiste vond ik dat de dames heel goed wisten welk werk ze in NL zouden gaan doen, en gewoon over de prijs begonnen te onderhandelen...15.000 bath was niet genoeg. Dat was toch priceless!
De afgebeelde meisjes hadden inderdaad meer verstand van zaken dan een gemiddeld Thais krottenwijkfabrikaat. Over hun werkelijke 'onschuld', of dat ze onderdeel uitmaken van de 'Soi Cowboy' society (waar ik inderdaad tot op heden niet van had gehoord) is in de betreffende reportage geen aandacht besteed, dus misschien was ik iets te voorbarig met het selecteren van dat woord. Desalniettemin zijn er weinig buitenlandse publieke dames die het hier beter hebben dan het land van herkomst.

Het gaat er dan nog niet eens zo zeer om wie het financiële gedeelte initieerde. Als Joran volledig uit vrije wil te kennen heeft gegeven dat hij zich beweegt in het mensenhandel circuit, met beelden die de suggestie wekken dat het hier om alles behalve een uit de hand gelopen grap gaat, is dat een behoorlijk scherp speerpunt wat al het overige vrijwel doet verbleken.
pi_63093755
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:47 schreef Solidius het volgende:

[..]

De afgebeelde meisjes hadden inderdaad meer verstand van zaken dan een gemiddeld Thais krottenwijkfabrikaat. Over hun werkelijke 'onschuld', of dat ze onderdeel uitmaken van de 'Soi Cowboy' society (waar ik inderdaad tot op heden niet van had gehoord) is in de betreffende reportage geen aandacht besteed, dus misschien was ik iets te voorbarig met het selecteren van dat woord. Desalniettemin zijn er weinig buitenlandse publieke dames die het hier beter hebben dan het land van herkomst.

Het gaat er dan nog niet eens zo zeer om wie het financiële gedeelte initieerde. Als Joran volledig uit vrije wil te kennen heeft gegeven dat hij zich beweegt in het mensenhandel circuit, met beelden die de suggestie wekken dat het hier om alles behalve een uit de hand gelopen grap gaat, is dat een behoorlijk scherp speerpunt wat al het overige vrijwel doet verbleken.
Ik wil je adviseren om de definitie van mensenhandel eens na te lezen.
Dit was (imo) geen mensenhandel.
quote:
Onder "mensenhandel" wordt verstaan het rekruteren, deporteren, vervoeren, herbergen of ontvangen van personen door middel van bedreiging of gebruik van geweld of andere vormen van dwang, door ontvoering, door bedrog, door misleiding, door misbruik van macht of misbruik van een kwetsbare positie, of door het geven of ontvangen van betalingen of materiele voordelen om toestemming te krijgen van een persoon die de macht heeft over een ander persoon met uitbuiting als doel.
Make my day!
  maandag 10 november 2008 @ 01:55:55 #149
234389 GekkeGast
Gekker kan niet
pi_63093788
Schokkende screenshots !!!
Is dit Joran's mailadres????

[ Bericht 19% gewijzigd door GekkeGast op 10-11-2008 02:04:56 ]
-je webicon was groter dan 2Mb, daarom verwijderd. Max. 100Kb toegestaan-
  maandag 10 november 2008 @ 02:06:33 #150
148363 Solidius
Business and pleasure
pi_63093880
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:53 schreef agter het volgende:

[..]

Ik wil je adviseren om de definitie van mensenhandel eens na te lezen.
Dit was (imo) geen mensenhandel.
[..]

De definitie van het o.a. onder valse voorwaarden transporteren van mensen is mij vrij duidelijk, en toevallig(?) iets wat in de reportage meerdere malen uit Joran zijn longen wordt geperst.

Waarom vind jij het geen mensenhandel? Denk je dat de meisjes hier alleen hoeven te 'dansen' en op Schiphol met een doosje bonbons door een doorgewinterde pooier worden ontvangen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')