quote:
Op maandag 24 november 2008 22:35 schreef zuigmarmot het volgende:[..]
FOUT !.
D.m.v. de rechtenproblematiek mag er niet meer gedrukt, en openbaar verspreid worden. het is geensinds tegen de nederlandse wet om deze particulier te verhandelen. ook op fora als FOK!.
waarom mensen er altijd van terugschrikken snap ik ook niet, aangezien dit slecht geschreven boek echt geen aanhangers maakt
Ik zelf dacht tot een paar minuten voor mijn post dat het idd mocht. 2de hands verkopen.
Ik heb even op internet gezocht en het mag niet.
quote:
De verkoop van het boek, ook tweedehands, is eveneens verboden in Duitsland en Nederland, maar bijvoorbeeld niet in België. Verhandelen van oude kopieën is wel weer toegestaan, behalve als het gebeurt om haat of oorlog te bevorderen. De meeste Duitse bibliotheken bezitten zwaar becommentarieerde en versies samengesteld uit uittreksels uit Mein Kampf. Ook in veel Nederlandse bibliotheken is het boek in te zien en te lenen.
In de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk zijn geen beperkingen op de verkoop en handel van dit boek, omdat de auteursrechten erop voor 1939 aan uitgevers in die landen verkocht werden (in het geval van de Verenigde Staten aan uitgeverij Houghton Mifflin, in het geval van het Verenigd Koninkrijk aan uitgeverij Random House) en dus niet in het bezit van de Duitse deelstaat Beieren zijn. In 1999 meldde het Simon Wiesenthal Centrum, dat belangrijke internet-boekhandelaars, zoals Amazon.com en Barnes and Noble, Mein Kampf verkopen aan klanten in Duitsland. Na een openbaar protest gingen beide bedrijven akkoord om die verkoop te stoppen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mein_Kampfen
quote:
Wanneer de douane in Nederland het boek tegenkomt bij reizigers, wordt het in beslag genomen, laat een woordvoerder van de douane weten. Op internet is het mogelijk om het boek te lezen en zelfs tweedehands te kopen op sites. „Er zijn wel meer verboden spullen op internet te krijgen", liet voorlichter Barnouw weten. Volgens Barnouw zwerven er nog tienduizenden exemplaren rond. Hij noemt het een gekke situatie, een boek dat overal is in te zien, terwijl de handel is verboden. „Als je dichtbij België woont, kan je het boek zo op een antiekmarkt tegenkomen".
http://www.refdag.nl/arti(...)voor+de+verkoop.htmlKLIKDe enige hits zijn ook op Belgische sites. (en gez op NLse sites)