abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63083451
Kaspersky
pi_63083560
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:19 schreef classpc het volgende:

[..]

Ik gebruik NOD32 en heb 0 false positives gehad sinds ik het programma heb. Beat that!
dat denk je...
pi_63083858
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:27 schreef F04 het volgende:
Kaspersky
Kaspersky was goed tot versie 6.0.
Versie 7 en 2009 zijn traag en veroorzaken veel problemen. O.a. niet meer kunnen surfen, blokkeren, etc.
pi_63084365
Als het bestand 'user32.dll' gewoon in de map system32 staat, kan ik er dan vanuit gaan dat alles goed is, of zet het virus het bestand zelf weer terug?
pi_63084498
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:53 schreef VegaKip het volgende:
Als het bestand 'user32.dll' gewoon in de map system32 staat, kan ik er dan vanuit gaan dat alles goed is, of zet het virus het bestand zelf weer terug?
Mits je bovenstaande problemen hebt: er is geen virus.

Je virusscanner denkt dat alleen.
Dus je moet je virusscanner verwijderen
pi_63084653
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:58 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Mits je bovenstaande problemen hebt: er is geen virus.

Je virusscanner denkt dat alleen.
Dus je moet je virusscanner verwijderen
Ik heb vanmorgen 2 bestanden verwijderd uit de map windows, omdat AVG dat aangaf, weet alleen niet meer welke
pi_63084744
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:02 schreef VegaKip het volgende:

[..]

Ik heb vanmorgen 2 bestanden verwijderd uit de map windows, omdat AVG dat aangaf, weet alleen niet meer welke
Het kan natuurlijk nog steeds wel zo zijn dat je echt een virus had.
pi_63084883
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk nog steeds wel zo zijn dat je echt een virus had.
Is dat niet erg toevallig?
pi_63084922
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:09 schreef VegaKip het volgende:

[..]

Is dat niet erg toevallig?
De kans dat dat vandaag gebeurt is niet groter of kleiner dan gisteren of morgen.
pi_63085028
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:10 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De kans dat dat vandaag gebeurt is niet groter of kleiner dan gisteren of morgen.
Ik heb al jaren geen virus gehad dus dan vind ik het wel toevallig

Ik twijfel nog of ik 'm vannacht uitzet...
  zondag 9 november 2008 @ 22:36:35 #61
155634 Crazy_maniac
WE'LL DO IT LIVE!
pi_63088664
Hoi, ik had hetzelfde probleem met user32.dll, die heb k dan kunnen herinstallen door de gevolgde stappen te volgen hier met de expand functie vanop de XP cd, maar nu krijg ik dezelfde fout maar dan met winsrv. Ik heb dezelfde methode gehanteerd als met user32.dll (ook al stond winsrv.dll in de system32, en heb ik die dus overschreven om zeker te zijn) maar de fout heb ik nog steeds. Wat is nu de beste methode om hier van af te geraken?
pi_63089340
Ik heb op zowel de pc van de zaak van m'n ouders als op mijn eigen pc deze melding nog niet gehad. Kan ik 'm nog verwachten of niet meer inmiddels? Hoe krijg je deze trojan/virus uberhaupt binnen? Hoe verspreid ie zich?

Ik heb wel even een extra update uitgevoerd met AVG..
pi_63089412
quote:
Op zondag 9 november 2008 22:54 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik heb op zowel de pc van de zaak van m'n ouders als op mijn eigen pc deze melding nog niet gehad. Kan ik 'm nog verwachten of niet meer inmiddels? Hoe krijg je deze trojan/virus uberhaupt binnen? Hoe verspreid ie zich?

Ik heb wel even een extra update uitgevoerd met AVG..
nazoekwerk leerde mij dat het geen trojan / virus is ... het is een fout in de update van AVG waardoor hij user32.dll als trojan aanziet.
pi_63089547
Oke . Ik heb dus 10min geleden gecheckt op updates. Nog steeds geen melding .

Nouja ik merk morgen wel aan de reactie van een of ander gezinslid of de pc's het nog doen of niet. Ik plak er wel een post-it op ofzo.
pi_63090010
Ik heb overigens op de pc van mijn ma alle genoemde mogelijkheden geprobeerd, maar hielp niks. Ook handmatig overzetten van user32.dll door harde schijf ff uit te wisselen met andere pc mocht niet baten. Dus alle documenten overgezet en er een format overheen gedaan....

achja is dat ding ook weer snel
pi_63090462
Ik als leek kreeg deze melding ook vandaag, en het staat nu bij mij in de ''vault''.
Moet ik em nu terugzetten of kan ik het daar laten en start m'n pc dan nog gewoon op?
Back in business.
  zondag 9 november 2008 @ 23:34:33 #67
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_63090908
ik heb hier 10 laptops staan
  maandag 10 november 2008 @ 00:10:11 #68
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_63091902
Ik kreeg dit mailtje van Nucia:

Je ontvangt deze e-mail omdat je staat ingeschreven bij de Nucia / ASO forums. Indien je geen prijs stelt op deze e-mails, kun je onderaan dit bulletin lezen hoe je jezelf hiervoor uit kunt schrijven.
In dit bulletin:
Beschrijving van het probleem
Oplossing van het probleem

Gebruikers van AVG Antivirus kunnen PC niet meer opstarten na verwijderen 'virus'.

Een recente update van AVG Anti-Virus zorgt ervoor dat het Windows-systeembestand user32.dll ten onrechte als de malware Trojan Horse PSW banker4 wordt aangezien. Het gevolg hiervan is dat Windows niet meer op kan starten en de gebruiker de keuze krijgt om op te starten in veilige modi, of gewoon op te starten. Al deze opties functioneren niet en Windows kan niet meer gestart worden.
Voor zover het nu bekend is doet het probleem zich voor bij alle versies van AVG Antivirus maar alleen bij gebruikers van Windows XP.

Om de computer weer te kunnen benaderen hebben wij een instructie geschreven en op ons forum geplaatst. Deze instructie wordt continu bijgewerkt zodra er meer bekend is over dit onderwerp. De huidige instructie werkt nog niet bij 100% van de gebruikers maar wij doen ons best om een zo hoog mogelijke dekkingsgraad te creëren.

De instructie kan hier gevonden worden: Recent: PC met AVG start niet meer op.

Stel echter bij twijfel gerust je vraag op ons forum, alwaar wij je verder helpen met eventuele problemen. Het is belangrijk dat je een eigen vraagt opent voor jouw probleem en dat je niet 'inbreekt' bij iemand anders zijn/haar thread.

Overigens met AVG internet security en ondanks wekelijkse scan van gisteren geen problemen gehad.
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_63091974
quote:
Op zondag 9 november 2008 23:20 schreef Shirley het volgende:
Ik als leek kreeg deze melding ook vandaag, en het staat nu bij mij in de ''vault''.
Moet ik em nu terugzetten of kan ik het daar laten en start m'n pc dan nog gewoon op?
Haal 'm uit de vault.
Update AVG. Maar wellicht werkt dat niet, want ik hoorde van anderen dat hij dan alsnog de threat doorgeeft. Dus dan is het verstandig om AVG te verwijderen en dan de nieuwste versie te downloaden.

Maar haal 't bestand wel uit de vault!! !
pi_63092199
De computer van mijn zusje heeft dit probleem. Ze heeft het bestand verwijderd en nu start haar computer niet meer op. Veilige modus start ook niet op. Repair draaien via windows installatie cd gaat niet omdat ze het administrator password niet weet.

Nu probeerde ik het user32.dll bestand te kopiëren naar de system32 map via Knoppix live cd maar dan krijg ik de melding dat ik daar geen rechten voor heb. Hoe zorg je ervoor dat je naar een windows partitie kunt kopiëren in Knoppix? Of een andere oplossing zodat haar pc weer werkt.
pi_63092953
quote:
Op zondag 9 november 2008 15:16 schreef OldJeller het volgende:

Gooi AVG in de veilige modus weg en download het dan evt. opnieuw.

AVG van mn pc afgooien en dan opnieuw installeren helpt ook ?
Of gewoon wachten op een nieuwe update..
pi_63093035
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:56 schreef seetjai het volgende:

[..]

AVG van mn pc afgooien en dan opnieuw installeren helpt ook ?
Of gewoon wachten op een nieuwe update..
Kan. Al was er wel zo'n update die betrekking had op die Trojan, maar dat bezorgde geen positieve verandering bij een aantal mensen, dus ik weet niet of dat gaat helpen.
pi_63093167
Zijn er nog andere progs. ipv AVG die je kan aanraden.
Anders zit ik na een update ook in zulke problemen en moet ik weer bij iemand een windows XP cd halen.
  maandag 10 november 2008 @ 01:14:48 #74
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_63093273
Voor zover het nu bekend is doet het probleem zich voor bij alle versies van AVG Antivirus maar alleen bij gebruikers van Windows XP.

Ik heb de internet-security suite maar nergens last van toch een beetje vreemd dan?
  maandag 10 november 2008 @ 01:15:47 #75
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_63093296
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:08 schreef seetjai het volgende:
Zijn er nog andere progs. ipv AVG die je kan aanraden.
Anders zit ik na een update ook in zulke problemen en moet ik weer bij iemand een windows XP cd halen.
Als je op zoek bent naar een betrouwbare (gratis ) virusscanner kom je automatisch bij Avira uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')