dat denk je...quote:Op zondag 9 november 2008 20:19 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik gebruik NOD32 en heb 0 false positives gehad sinds ik het programma heb. Beat that!
Kaspersky was goed tot versie 6.0.quote:
Mits je bovenstaande problemen hebt: er is geen virus.quote:Op zondag 9 november 2008 20:53 schreef VegaKip het volgende:
Als het bestand 'user32.dll' gewoon in de map system32 staat, kan ik er dan vanuit gaan dat alles goed is, of zet het virus het bestand zelf weer terug?
Ik heb vanmorgen 2 bestanden verwijderd uit de map windows, omdat AVG dat aangaf, weet alleen niet meer welkequote:Op zondag 9 november 2008 20:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Mits je bovenstaande problemen hebt: er is geen virus.
Je virusscanner denkt dat alleen.
Dus je moet je virusscanner verwijderen
Het kan natuurlijk nog steeds wel zo zijn dat je echt een virus had.quote:Op zondag 9 november 2008 21:02 schreef VegaKip het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen 2 bestanden verwijderd uit de map windows, omdat AVG dat aangaf, weet alleen niet meer welke![]()
Is dat niet erg toevallig?quote:Op zondag 9 november 2008 21:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk nog steeds wel zo zijn dat je echt een virus had.
Ik heb al jaren geen virus gehad dus dan vind ik het wel toevalligquote:Op zondag 9 november 2008 21:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De kans dat dat vandaag gebeurt is niet groter of kleiner dan gisteren of morgen.
nazoekwerk leerde mij dat het geen trojan / virus is ... het is een fout in de update van AVG waardoor hij user32.dll als trojan aanziet.quote:Op zondag 9 november 2008 22:54 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik heb op zowel de pc van de zaak van m'n ouders als op mijn eigen pc deze melding nog niet gehad. Kan ik 'm nog verwachten of niet meer inmiddels? Hoe krijg je deze trojan/virus uberhaupt binnen? Hoe verspreid ie zich?
Ik heb wel even een extra update uitgevoerd met AVG..
Haal 'm uit de vault.quote:Op zondag 9 november 2008 23:20 schreef Shirley het volgende:
Ik als leek kreeg deze melding ook vandaag, en het staat nu bij mij in de ''vault''.
Moet ik em nu terugzetten of kan ik het daar laten en start m'n pc dan nog gewoon op?
AVG van mn pc afgooien en dan opnieuw installeren helpt ook ?quote:Op zondag 9 november 2008 15:16 schreef OldJeller het volgende:
Gooi AVG in de veilige modus weg en download het dan evt. opnieuw.
Kan. Al was er wel zo'n update die betrekking had op die Trojan, maar dat bezorgde geen positieve verandering bij een aantal mensen, dus ik weet niet of dat gaat helpen.quote:Op maandag 10 november 2008 00:56 schreef seetjai het volgende:
[..]
AVG van mn pc afgooien en dan opnieuw installeren helpt ook ?
Of gewoon wachten op een nieuwe update..
Als je op zoek bent naar een betrouwbare (gratis ) virusscanner kom je automatisch bij Avira uit.quote:Op maandag 10 november 2008 01:08 schreef seetjai het volgende:
Zijn er nog andere progs. ipv AVG die je kan aanraden.
Anders zit ik na een update ook in zulke problemen en moet ik weer bij iemand een windows XP cd halen.
Kheb em uit de vault gehaald en in een doelloos mapje ergens gegooid. Ook de updates gedaan én de system32 map als exception bij de resident shield gezet (tip had ik ergens anders gevonden) , de pc voorlopig maar niet uitdoen of ben ik veilig?quote:Op maandag 10 november 2008 00:13 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Haal 'm uit de vault.
Update AVG. Maar wellicht werkt dat niet, want ik hoorde van anderen dat hij dan alsnog de threat doorgeeft. Dus dan is het verstandig om AVG te verwijderen en dan de nieuwste versie te downloaden.
Maar haal 't bestand wel uit de vault!! !
Die user32.dll file kan je niet zomaar in een doelloos mapje gooien. Het moet natuurlijk wel op de plek staan waar het hoort, anders kan je systeem vooralsnog problemen krijgen.quote:Op maandag 10 november 2008 02:32 schreef Shirley het volgende:
[..]
Kheb em uit de vault gehaald en in een doelloos mapje ergens gegooid. Ook de updates gedaan én de system32 map als exception bij de resident shield gezet (tip had ik ergens anders gevonden) Als ik dat mapje nu open waar ik het naar verplaatst heb, krijg ik weer de melding dat ie een Trojan Horse vind, Heb nu op 'ignore' gedrukt, de pc voorlopig maar niet uitdoen of ben ik veilig?
Ik zou de punt komma veranderen in een dubbele punt.quote:Op maandag 10 november 2008 12:49 schreef Jelminho het volgende:
Heb ook AVG, Windows XP, dus een probleem. Gelukkig is dit topic er nog. Het lukt alleen nog niet helemaal...
Bij het opstarten van de PC ram ik op f8, selecteer ik de drive waar de windows XP cd in zit.. vervolgens laadt die wat, en selecteer ik uiteindelijk 1, en voer ik het wachtwoord in.
Daarna vul ik dit, wat hier in het topic stond, in; copy c;\windows\system32\dllcache\user32.dll c;\windows\system32\user32.dll ENTER
'kan het opgegeven bestand niet vinden'
Vervolgens heb ik een andere optie geprobeerd, het van de cd afhalen.. dmv: copy D:\i386\user32.dl_ c;\windows\system32\user32.dll
'Toegang geweigerd"
Vervolgens heb ik de laatste tip geprobeerd, expanden. Dat werkte, zo leek het. Er werd gevraagd of ik hem over wou schrijven, Ja, enter, en ik start hem opnieuw op, en hij doet weer niks.
Enig idee waar ik nog de fout in ga?
Dan mis je waarschijnlijk de stap dat je je Administrator wachtwoord moet invoeren.quote:Op maandag 10 november 2008 13:56 schreef Jelminho het volgende:
Tnx voor de reacties!
@AMD-XP
punt kommas veranderen in dubbele punt was logisch, deed ik al, veranderde niks!
optie 1 probeer ik zo nog
optie 2: ren blabla doet die wel, maar bij de copy komt er te staan; toegang geweigerd
@Crazy-Maniac
Alles ingevoerd wat jij zei, met uitzondering dat D:\ C:\ is.. gebeurd niks...
Probeer dit is in plaats van %windir% windows gebruikenquote:Op maandag 10 november 2008 14:02 schreef Jelminho het volgende:
Die is leeg, ik druk op 1, enter, en dan moet ik een wachtwoord invoeren. Die heb ik echter niet, gewoon leeg laten, enter.. en vervolgens typ ik alles precies zo in. Heb alles al geprobeerd, snap er niks van..
Ik kan het bestand user32.dll ook niet vinden. Heb ik nu een virus? Als ik met Spotlight zoek dan vind ik niks. Mijn computer (iMac) start wel gewoon op. Ook heb ik geen XP CD.quote:Op maandag 10 november 2008 14:04 schreef pfaf het volgende:
Is dit alleen bij XP? Anders moet ik m'n ouders even waarschuwen, die klikken ook altijd op alles.
Dan mis jij waarschijnlijk nog meer .dllsquote:Op maandag 10 november 2008 14:16 schreef Jelminho het volgende:
Werkt ook niet AMD-XP.. telkens worden er bestanden gekopieerd, en lijkt alles goed te gaan.. dan typ ik exit, en start die opnieuw op, en komt die weer niet in windows...
Dit is vals J.quote:Op maandag 10 november 2008 14:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik kan het bestand user32.dll ook niet vinden. Heb ik nu een virus? Als ik met Spotlight zoek dan vind ik niks. Mijn computer (iMac) start wel gewoon op. Ook heb ik geen XP CD.
Help!
Waarom repareer je hem dan niet gewoon?quote:Op maandag 10 november 2008 17:25 schreef Faar18 het volgende:
Een makkelijke maar wel omslachtige reparatiemethode als je niet via DOS-commando's erin slaagt het probleem op te lossen. Bijvoorbeeld omdat je het Admin-wachtwoord niet weet of omdat ook in veilige-modus opstarten niet lukt.
Wat ik heb gedaan was met een windows XP installatie cd nogmaals windows te installeren, op een andere partitie. Ik had dus twee OSn op mijn pc staan. Vanad de tweede installatie kon ik wel gewoon opstarten en in alle mappen. Vervolgens had ik een cleane user32.dll uit de map C:\Windows\$NTuninstallKB925902$ gehaald (is een verborgen map), en die in het system32 folder geplaats. Het ging hier om mappen uit de originele windowsinstallatie. Vervolgens opnieuw opgestart en deed mjin pc het weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |