abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63075048
Blijkbaar hebben veel mensen vandaag een zogenaamde Trojan Threat als ze AVG als anti-virus hebben.
Er wordt dan gevraagd om user32.dll te verwijderen. Het gaat om de Banker4 Trojan o.i.d.

Niet doen! Dan start je PC vervolgens niet meer op.
Gooi AVG in de veilige modus weg en download het dan evt. opnieuw.

oké, klinkt lame en als spam. En van een modje.
Als je er geen last van hebt kan je dit uiteraard negeren.
Maar kijk als je met google zoekt op "user32dll banker4" -> http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&q=user32.dll+banker4&meta=
Allemaal resultaten en problemen van vandaag.

[ Bericht 25% gewijzigd door OldJeller op 09-11-2008 15:21:31 ]
pi_63075080
Oké baas.
pi_63075104
!

Dit had ik niet verwacht van een modje
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_63075182
Ik kreeg op mijn USB Stick én telefoon die toen aangesloten stond op de PC als 'Verwisselbare Schijf'', een melding dat Start.exe een Trojan was...

Ook niet verwijderen, want dan start het niet meer op!
-
pi_63075754
Helaas zag ik deze waarschuwing te laat. Mijn laptop krijg ik nu met geen mogelijkheid meer opgestart, ook niet in veilige modus of iets dergelijks.
Ik heb wel XP-cd bij de hand.
Heeft iemand een idee wat te doen?
pi_63075861
quote:
Op zondag 9 november 2008 15:38 schreef Dieke het volgende:
Helaas zag ik deze waarschuwing te laat. Mijn laptop krijg ik nu met geen mogelijkheid meer opgestart, ook niet in veilige modus of iets dergelijks.
Ik heb wel XP-cd bij de hand.
Heeft iemand een idee wat te doen?
Als je tijdens het laden van windows (dat geweldige zwarte scherm met windowstekentje en laadbalkje ) je pc/laptop reset, krijg je als t goed is gewoon het keuzemenu om je pc in de veilige modus te laten starten.
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
pi_63076038
Klopt, maar dan kom ik dus "gewoon" weer in het blauwe scherm met de foutmelding....
pi_63076163
quote:
Op zondag 9 november 2008 15:46 schreef Dieke het volgende:
Klopt, maar dan kom ik dus "gewoon" weer in het blauwe scherm met de foutmelding....
Fabrieksinstellingen in je Bios ff terugzetten wil nog wel helpen...
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
pi_63076242
Ahum, ik ben maar een gewone gebruiker, dus kun je me vertellen hoe ik dat doe? Als ik eenmaal een dos-promt zou hebben zou ik volgens mij de user32.dll van deze PC naar mijn andere PC kunnen overzetten, maar dat lukt dus ook niet.
  zondag 9 november 2008 @ 15:55:37 #10
3878 Vork
Manisch creatief
pi_63076296
Ah dat was het dus. Maar een schone XP installatie was opzich geen overbodige luxe op die computer.
pi_63076341
quote:
Op zondag 9 november 2008 15:54 schreef Dieke het volgende:
Ahum, ik ben maar een gewone gebruiker, dus kun je me vertellen hoe ik dat doe? Als ik eenmaal een dos-promt zou hebben zou ik volgens mij de user32.dll van deze PC naar mijn andere PC kunnen overzetten, maar dat lukt dus ook niet.
Bij opstarten van de pc direct f10 drukken, die optie zie je waarschijnlijk ook wel staan. Hier zie je als het goed is onderin een optie staan; default settings ofzo..
pi_63076746
F10 werkt niet. Ik heb alleen F2 (systeeminfo) of F12 (menu met opstarten in veilige modus etc).....
pi_63076889
quote:
Op zondag 9 november 2008 16:09 schreef Dieke het volgende:
F10 werkt niet. Ik heb alleen F2 (systeeminfo) of F12 (menu met opstarten in veilige modus etc).....
F2 dan lijkt me...
pi_63077096
Ik zie daar wel een optie onder Maintenance, nl Load defaults. Is dat wat je bedoelt? De uitleg erbij is:
"Load the factory default values for all setup fields. Overwriting any changes you may have made"
Lijkt mij wel wat, maar wat zou ik dan kwjit kunnen zijn?
pi_63077190
quote:
Op zondag 9 november 2008 16:19 schreef Dieke het volgende:
Ik zie daar wel een optie onder Maintenance, nl Load defaults. Is dat wat je bedoelt? De uitleg erbij is:
"Load the factory default values for all setup fields. Overwriting any changes you may have made"
Lijkt mij wel wat, maar wat zou ik dan kwjit kunnen zijn?
Het lijkt met niet dat je dan dingen kwijt bent... Maar zover gaat mijn kennis ook weer niet... Dit is wat ik via anderen heb gehoord/zelf heb geprobeerd. Bij mij ging het iig goed
pi_63077512
Ik denk dat ik het voor de zekerheid even navraag bij een collega morgen...In iedergeval bedankt voor de moiete!
pi_63078570
Dieke, lukt het al, of werkt je PC nog steeds niet?
  zondag 9 november 2008 @ 17:46:21 #18
78498 classpc
I don't like change
pi_63079513
Volgende keer toch maar eens wat geld betalen voor een goeie virusscanner?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_63079847
AVG sinds 8.0 = fail
pi_63079892
Ohh nee dit heb ik wel gedaan en mijn pc start idd niet meer op.
Ik ben echt een leek met pc's en als mijn laptop zoiets doet dan luister ik getrouw. Met als gevolg dit dus!
Iemand een idee wat ik nu moet doen?

Simone
pi_63079931
quote:
Op zondag 9 november 2008 17:46 schreef classpc het volgende:
Volgende keer toch maar eens wat geld betalen voor een goeie virusscanner?
Ook goeie virusscanners kennen false positives...
pi_63080046
even een tvp voor als ik zo aan de slag ga...

mijn moeder is vandaag ook de klos geworden
pi_63080333
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:03 schreef kimono1986 het volgende:
Ohh nee dit heb ik wel gedaan en mijn pc start idd niet meer op.
Ik ben echt een leek met pc's en als mijn laptop zoiets doet dan luister ik getrouw. Met als gevolg dit dus!
Iemand een idee wat ik nu moet doen?

Simone
Heb je je officiële windows (XP?) CD?

Plaats die in je drive en start de PC opnieuw op vanaf de Windows CD.
Kies voor herstel installatie
Typ dan de letter in van je CD-romdrive.. dus waar je WindowsCD van is opgestart. (b.v. D: / E: / F: )
Als je de juiste hebt typ dan: "cd i368"
Als je dit hebt typ dan dit in: "copy user32.dl_ c:\windows\system32\user32.dll"

Dan "exit"

Opnieuw opstarten. Nu moet het werken.
Update AVG of gooi het weg.
pi_63080538
virusscanners

common sense v1.0
pi_63080636
Je moet gewoon even user32.dll van c:\windows\system32\dllcache copieren naar c:\windows\system32; dit gaat het snelst met bijvoorbeeld een linux live-CD of met een misschien-niet-al-te-legale DOS-based recovery CD, maar mocht je geen van beiden hebben of weten hoe ermee te werken, dan volstaat de Windows XP installatie CD ook; bovendien staat op de XP installatieCD ook de benodigde DLL in de i386 map (maar dan als dl_ bestand welke naar een .dll moet worden hernoemd)

Wat in elk geval NIET gaat helpen:
*BIOS instelligen wijzigen naar factory defaults (tenzij je dit doet om vanaf CD te kunnen booten)
*Opstarten in 'veilige modus' / opstarten in 'veilige modus met commandprompt'

Pak je WinXP installatieCD

Booten via de CD (eventueel moet je een bepaalde functietoets indrukken tijdens de boot om een alternate boot device te kunnen selecteren, of om in je BIOS te kunnen en daar je DVD/CDrom drive als eerste boot device te selecteren)

Wanneer 'ie vraagt of je wil repareren, doe dat; als het goed is start nu de recoveryconsole. Gebeurt dat niet, dan moet je even ergens aan een XP cd aan zien te komen, of gebruik maken van een Linux liveCD (volgens mij werkt DSL-N (een variant op DSL: Damn Small Linux) tegenwoordig redelijk goed met het automounten van NTFS partities, en anders werken Knoppix en de liveCD van Ubuntu ook goed)
Druk op 't nummer corresponderend met je Windows XP installatie (waarschijnlijk 1), en geef je admin wachtwoord..

copy c:\windows\system32\dllcache\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll

Mocht het user32.dll bestandje daar niet aanwezig zijn, kopieer 'm dan vanaf de CD; eventueel kun je je CD ergens anders vinden dan op de D 'schijf'.
copy D:\i368\user32.dl_ c:\windows\system32\user32.dll

Ik weet niet precies of het kopiëren van de user32.dl_ op de XP CD enige bijwerkingen met zich meebrengt, maar 't werkt in elk geval wel..

Succes..
pi_63080738
Oh goed dat ik dit toevallig lees, even tegen m'n pa zeggen voor ie z'n net-nieuwe-pc naar de klote helpt (zijn vorige is twee weken terug compleet gecrasht ).

Tussen-neus-en-lippen-door-vraag: iemand een betere vervanging voor AVG? Iemand raadde me laatst Avast! aan, is dat wat?
pi_63080996
AVG. Fuckin' noobs...
pi_63081087
inderdaad, vanaf de windows xp cd, user32.dl_ expanden naar c:\windows\system32

expand (driveletter cdrom):\i386\user32.dl_ c:\windows\system32

daarna pc rebooten en snel avg uninstallen en andere virusscanner.
pi_63081293
Hier het zelfde probleem.
Ben je bestanden kwijt als je de installatie repareert?
pi_63081502
Ik geloof dat dit wel een serieus probleem wordt.
Kreeg eind van de middag een telefoontje van iemand die z'n PC niet meer wilde opstarten.
Ga er morgen even heen.
Nu belde er net wéér iemand dat hun PC niet meer wil opstarten.
Toevallig zie ik dit topic; heb ze gebeld; ze gebruiken beiden AVG

Ik krijg het morgen druk op de zaak...

Hopelijk repareert AVG die update nog voor morgenochtend..
Anders zijn er ook heel wat scholen en bedrijven waar ik heen mag
pi_63081551
Vies goor vuil tering AVG. Stelletje hoerenzonen
pi_63081645
quote:
Op zondag 9 november 2008 19:09 schreef lisa92 het volgende:
Hier het zelfde probleem.
Ben je bestanden kwijt als je de installatie repareert?
Nee, niet als je het doet zoals ik hierboven postte.
Maar als je niet echt weet wat je doet, vraag het dan even aan iemand die iets meer verstand van deze zaken heeft. Want je moet niet je PC gaan formatteren o.i.d., want dan ben je wel alles kwijt.
pi_63081696
Ook op Tweakers.net:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1321388/0

Collega net op MSN:

ik - "We krijgen het druk morgen!"
collega - "AVG?"
ik - "Oh, je hebt m'n mailtje al gehad?"
collega - "Nee? Maar wel al 6x gebeld vandaag..."

Omdat AVG geen fuck tegenhoudt (behalve goede DLL's ) installeer ik al ruim een jaar overal Antivir als het gratis moet.

NOD32 als het wat mag kosten

[ Bericht 31% gewijzigd door TheFreshPrince op 09-11-2008 19:34:45 ]
pi_63081754
Ik download nu SP3, dat zou het moeten verhelpen zo te lezen? Of moet ik m'n laptop nu tot in den eeuwigheid aanhouden
  zondag 9 november 2008 @ 19:39:14 #35
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_63081940
IK heb vandaag bij een vriendin dat bestand dus verwijderd (in de vault), maar de pc is nog niet opnieuw opgestart..... heb net gebeld.
Er was alwel weer een nieuwe update van avg die ze gedaan heeft.

Pc opnieuw opstarten of kan ik nu nog wat doen?
  zondag 9 november 2008 @ 19:40:56 #36
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_63082158
quote:
Ik zie mijn situatie er alleen niet bij staan. Ik kan gewoon nog alles doen, maar als ik opnieuw opstart ben ik verloren waarschijnlijk Ohja, en als ik op ctrl+alt+del druk krijg ik geen taakbeheer meer te zien ofzo. Dus wat nu?
pi_63082188
Ik kan windows niet booten vanaf CD omdat ik een OEM versie heb,
Kan alleen recoveren maar dan ben ik dus echt alle bestanden en later geinstalleerde programma's kwijt.

Iemand een idee hoe nu verder?
pi_63082269
quote:
Op zondag 9 november 2008 19:48 schreef lisa92 het volgende:
Ik kan windows niet booten vanaf CD omdat ik een OEM versie heb,
Kan alleen recoveren maar dan ben ik dus echt alle bestanden en later geinstalleerde programma's kwijt.

Iemand een idee hoe nu verder?
Je hebt dan waarschijnlijk niet eens een OEM CD, want van een echte OEM installatie CD kun je wel degelijk booten. Download of leen een (echte) OEM installatie CD van iemand en los het daarmee op.
  zondag 9 november 2008 @ 19:52:01 #40
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_63082290
Lijkt 4chan wel met hun system-32 meme's, waarbij users word geadviseet de system 32 folder weg te gooien.
  zondag 9 november 2008 @ 19:56:19 #41
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_63082411
quote:
Op zondag 9 november 2008 19:47 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Ik zie mijn situatie er alleen niet bij staan. Ik kan gewoon nog alles doen, maar als ik opnieuw opstart ben ik verloren waarschijnlijk Ohja, en als ik op ctrl+alt+del druk krijg ik geen taakbeheer meer te zien ofzo. Dus wat nu?
SP3 verhelpt het probleem, dan ben je veilig.
pi_63082427
Ik heb dit bestand vanmorgen ook verwijderd
Ik heb helemaal geen CD's gekregen bij m'n laptop dus wat nu?
pi_63082476
Heb ik in mei ook gehad Heel me pc deed het neit meer heel windows opnieuw moeten installeren en was alles kwijt.
Xbox Live: koenpijl
  zondag 9 november 2008 @ 19:59:42 #44
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_63082521
Zet dit de bestanden ook terug als je nog niet opnieuw hebt opgestart?

# Klik op START --> Klik op UITVOEREN. Typ hier "CMD", druk op < enter >

# In het volgende zwarte scherm staat een knipperend streepje. Hier moeten de volgende commando's getypt worden. Let erop dat je de commando's -exact- overneemt, inclusief spaties en leestekens.

1. ren c:\windows\system32\user32.dll user32.old < enter >
2. copy c:\windows\servicepackfiles\i386\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter>

De oplossing stond bij "indien je toegang hebt tot de veilige modus"...
pi_63082689
quote:
Op zondag 9 november 2008 19:59 schreef fransbreda het volgende:

# In het volgende zwarte scherm staat een knipperend streepje. Hier moeten de volgende commando's getypt worden. Let erop dat je de commando's -exact- overneemt, inclusief spaties en leestekens.

2. copy c:\windows\servicepackfiles\i386\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter>

Zou moeten werken
pi_63082709
quote:
Op zondag 9 november 2008 19:59 schreef fransbreda het volgende:

Dat gaat niet werken zo, vanwege de Windows File Protection ... (ja die kun je wel uitzetten, maar da's niks voor noobs).
  zondag 9 november 2008 @ 20:08:34 #47
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_63082802
Ze zegt ook dat het systeem het opgegeven pad niet kan vinden, met kopieren
pi_63082891
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:08 schreef fransbreda het volgende:
Ze zegt ook dat het systeem het opgegeven pad niet kan vinden, met kopieren
Bestaat bij jou die map "servicepackfiles" wel?
  zondag 9 november 2008 @ 20:17:18 #49
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_63083088
ik zit daar niet, das t probleem.

Net op laten starten, doet t gewoon.
Mooi werk.
  zondag 9 november 2008 @ 20:19:42 #50
78498 classpc
I don't like change
pi_63083183
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:05 schreef JF_ het volgende:

[..]

Ook goeie virusscanners kennen false positives...
Ik gebruik NOD32 en heb 0 false positives gehad sinds ik het programma heb. Beat that!

Dus ook 0 belangrijke systeembestanden verwijderd waardoor je computer verkloot wordt.

Sowieso is dit wel een erg grove fout. False positives ok, maar systeembestanden verwijderen is een ander verhaal.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_63083451
Kaspersky
pi_63083560
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:19 schreef classpc het volgende:

[..]

Ik gebruik NOD32 en heb 0 false positives gehad sinds ik het programma heb. Beat that!
dat denk je...
pi_63083858
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:27 schreef F04 het volgende:
Kaspersky
Kaspersky was goed tot versie 6.0.
Versie 7 en 2009 zijn traag en veroorzaken veel problemen. O.a. niet meer kunnen surfen, blokkeren, etc.
pi_63084365
Als het bestand 'user32.dll' gewoon in de map system32 staat, kan ik er dan vanuit gaan dat alles goed is, of zet het virus het bestand zelf weer terug?
pi_63084498
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:53 schreef VegaKip het volgende:
Als het bestand 'user32.dll' gewoon in de map system32 staat, kan ik er dan vanuit gaan dat alles goed is, of zet het virus het bestand zelf weer terug?
Mits je bovenstaande problemen hebt: er is geen virus.

Je virusscanner denkt dat alleen.
Dus je moet je virusscanner verwijderen
pi_63084653
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:58 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Mits je bovenstaande problemen hebt: er is geen virus.

Je virusscanner denkt dat alleen.
Dus je moet je virusscanner verwijderen
Ik heb vanmorgen 2 bestanden verwijderd uit de map windows, omdat AVG dat aangaf, weet alleen niet meer welke
pi_63084744
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:02 schreef VegaKip het volgende:

[..]

Ik heb vanmorgen 2 bestanden verwijderd uit de map windows, omdat AVG dat aangaf, weet alleen niet meer welke
Het kan natuurlijk nog steeds wel zo zijn dat je echt een virus had.
pi_63084883
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk nog steeds wel zo zijn dat je echt een virus had.
Is dat niet erg toevallig?
pi_63084922
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:09 schreef VegaKip het volgende:

[..]

Is dat niet erg toevallig?
De kans dat dat vandaag gebeurt is niet groter of kleiner dan gisteren of morgen.
pi_63085028
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:10 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De kans dat dat vandaag gebeurt is niet groter of kleiner dan gisteren of morgen.
Ik heb al jaren geen virus gehad dus dan vind ik het wel toevallig

Ik twijfel nog of ik 'm vannacht uitzet...
  zondag 9 november 2008 @ 22:36:35 #61
155634 Crazy_maniac
WE'LL DO IT LIVE!
pi_63088664
Hoi, ik had hetzelfde probleem met user32.dll, die heb k dan kunnen herinstallen door de gevolgde stappen te volgen hier met de expand functie vanop de XP cd, maar nu krijg ik dezelfde fout maar dan met winsrv. Ik heb dezelfde methode gehanteerd als met user32.dll (ook al stond winsrv.dll in de system32, en heb ik die dus overschreven om zeker te zijn) maar de fout heb ik nog steeds. Wat is nu de beste methode om hier van af te geraken?
pi_63089340
Ik heb op zowel de pc van de zaak van m'n ouders als op mijn eigen pc deze melding nog niet gehad. Kan ik 'm nog verwachten of niet meer inmiddels? Hoe krijg je deze trojan/virus uberhaupt binnen? Hoe verspreid ie zich?

Ik heb wel even een extra update uitgevoerd met AVG..
pi_63089412
quote:
Op zondag 9 november 2008 22:54 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik heb op zowel de pc van de zaak van m'n ouders als op mijn eigen pc deze melding nog niet gehad. Kan ik 'm nog verwachten of niet meer inmiddels? Hoe krijg je deze trojan/virus uberhaupt binnen? Hoe verspreid ie zich?

Ik heb wel even een extra update uitgevoerd met AVG..
nazoekwerk leerde mij dat het geen trojan / virus is ... het is een fout in de update van AVG waardoor hij user32.dll als trojan aanziet.
pi_63089547
Oke . Ik heb dus 10min geleden gecheckt op updates. Nog steeds geen melding .

Nouja ik merk morgen wel aan de reactie van een of ander gezinslid of de pc's het nog doen of niet. Ik plak er wel een post-it op ofzo.
pi_63090010
Ik heb overigens op de pc van mijn ma alle genoemde mogelijkheden geprobeerd, maar hielp niks. Ook handmatig overzetten van user32.dll door harde schijf ff uit te wisselen met andere pc mocht niet baten. Dus alle documenten overgezet en er een format overheen gedaan....

achja is dat ding ook weer snel
pi_63090462
Ik als leek kreeg deze melding ook vandaag, en het staat nu bij mij in de ''vault''.
Moet ik em nu terugzetten of kan ik het daar laten en start m'n pc dan nog gewoon op?
Back in business.
  zondag 9 november 2008 @ 23:34:33 #67
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_63090908
ik heb hier 10 laptops staan
  maandag 10 november 2008 @ 00:10:11 #68
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_63091902
Ik kreeg dit mailtje van Nucia:

Je ontvangt deze e-mail omdat je staat ingeschreven bij de Nucia / ASO forums. Indien je geen prijs stelt op deze e-mails, kun je onderaan dit bulletin lezen hoe je jezelf hiervoor uit kunt schrijven.
In dit bulletin:
Beschrijving van het probleem
Oplossing van het probleem

Gebruikers van AVG Antivirus kunnen PC niet meer opstarten na verwijderen 'virus'.

Een recente update van AVG Anti-Virus zorgt ervoor dat het Windows-systeembestand user32.dll ten onrechte als de malware Trojan Horse PSW banker4 wordt aangezien. Het gevolg hiervan is dat Windows niet meer op kan starten en de gebruiker de keuze krijgt om op te starten in veilige modi, of gewoon op te starten. Al deze opties functioneren niet en Windows kan niet meer gestart worden.
Voor zover het nu bekend is doet het probleem zich voor bij alle versies van AVG Antivirus maar alleen bij gebruikers van Windows XP.

Om de computer weer te kunnen benaderen hebben wij een instructie geschreven en op ons forum geplaatst. Deze instructie wordt continu bijgewerkt zodra er meer bekend is over dit onderwerp. De huidige instructie werkt nog niet bij 100% van de gebruikers maar wij doen ons best om een zo hoog mogelijke dekkingsgraad te creëren.

De instructie kan hier gevonden worden: Recent: PC met AVG start niet meer op.

Stel echter bij twijfel gerust je vraag op ons forum, alwaar wij je verder helpen met eventuele problemen. Het is belangrijk dat je een eigen vraagt opent voor jouw probleem en dat je niet 'inbreekt' bij iemand anders zijn/haar thread.

Overigens met AVG internet security en ondanks wekelijkse scan van gisteren geen problemen gehad.
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_63091974
quote:
Op zondag 9 november 2008 23:20 schreef Shirley het volgende:
Ik als leek kreeg deze melding ook vandaag, en het staat nu bij mij in de ''vault''.
Moet ik em nu terugzetten of kan ik het daar laten en start m'n pc dan nog gewoon op?
Haal 'm uit de vault.
Update AVG. Maar wellicht werkt dat niet, want ik hoorde van anderen dat hij dan alsnog de threat doorgeeft. Dus dan is het verstandig om AVG te verwijderen en dan de nieuwste versie te downloaden.

Maar haal 't bestand wel uit de vault!! !
pi_63092199
De computer van mijn zusje heeft dit probleem. Ze heeft het bestand verwijderd en nu start haar computer niet meer op. Veilige modus start ook niet op. Repair draaien via windows installatie cd gaat niet omdat ze het administrator password niet weet.

Nu probeerde ik het user32.dll bestand te kopiëren naar de system32 map via Knoppix live cd maar dan krijg ik de melding dat ik daar geen rechten voor heb. Hoe zorg je ervoor dat je naar een windows partitie kunt kopiëren in Knoppix? Of een andere oplossing zodat haar pc weer werkt.
pi_63092953
quote:
Op zondag 9 november 2008 15:16 schreef OldJeller het volgende:

Gooi AVG in de veilige modus weg en download het dan evt. opnieuw.

AVG van mn pc afgooien en dan opnieuw installeren helpt ook ?
Of gewoon wachten op een nieuwe update..
pi_63093035
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:56 schreef seetjai het volgende:

[..]

AVG van mn pc afgooien en dan opnieuw installeren helpt ook ?
Of gewoon wachten op een nieuwe update..
Kan. Al was er wel zo'n update die betrekking had op die Trojan, maar dat bezorgde geen positieve verandering bij een aantal mensen, dus ik weet niet of dat gaat helpen.
pi_63093167
Zijn er nog andere progs. ipv AVG die je kan aanraden.
Anders zit ik na een update ook in zulke problemen en moet ik weer bij iemand een windows XP cd halen.
  maandag 10 november 2008 @ 01:14:48 #74
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_63093273
Voor zover het nu bekend is doet het probleem zich voor bij alle versies van AVG Antivirus maar alleen bij gebruikers van Windows XP.

Ik heb de internet-security suite maar nergens last van toch een beetje vreemd dan?
  maandag 10 november 2008 @ 01:15:47 #75
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_63093296
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:08 schreef seetjai het volgende:
Zijn er nog andere progs. ipv AVG die je kan aanraden.
Anders zit ik na een update ook in zulke problemen en moet ik weer bij iemand een windows XP cd halen.
Als je op zoek bent naar een betrouwbare (gratis ) virusscanner kom je automatisch bij Avira uit.
pi_63094060
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:13 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Haal 'm uit de vault.
Update AVG. Maar wellicht werkt dat niet, want ik hoorde van anderen dat hij dan alsnog de threat doorgeeft. Dus dan is het verstandig om AVG te verwijderen en dan de nieuwste versie te downloaden.

Maar haal 't bestand wel uit de vault!! !
Kheb em uit de vault gehaald en in een doelloos mapje ergens gegooid. Ook de updates gedaan én de system32 map als exception bij de resident shield gezet (tip had ik ergens anders gevonden) , de pc voorlopig maar niet uitdoen of ben ik veilig?
Back in business.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')