Natuurlijk is het niet verkeerd om ergens op voorbereid te zijn. Als ze maar wat duidelijker zouden zijn over het hoe en waarom ipv enkel het pakket onder de aandacht te brengen. En ook duidelijk te maken wat je dan aan die spullen in het pakket hebt. Dan zijn we al een heel stuk verderquote:Op zondag 9 november 2008 13:40 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer te maken heeft met de veranderende wereld. Vroeger was het een "ver van je bed show" maar nu met dingen als aanslagen wat steeds reeëler is om te gebeuren. Dus ik denk niet zozeer dat de kans dát er wat gebeurd zoveel groter is geworden, als wel het bewustzijn dát er wat kan gebeuren. Het is natuurlijk nooit dom om ergens op voorbereid te zijn...Als ze met de watersnoodramp ook allemaal een pakketje op zolder hadden waren er misschien wel stukken minder doden gevallen.
vertel... inside-info?quote:Op zondag 9 november 2008 13:45 schreef omapietje het volgende:
Geloof me maar dat pakket zullen we hard nodig hebben binnen niet al te lange tijd ....
Nou vertel wat weet jij dat wij niet wetenquote:Op zondag 9 november 2008 13:45 schreef omapietje het volgende:
Geloof me maar dat pakket zullen we hard nodig hebben binnen niet al te lange tijd ....
pleasequote:Op zondag 9 november 2008 13:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Nou vertel wat weet jij dat wij niet weten
wie stelt dit soort lijstjes opquote:Het noodpakket
Het noodpakket bevat de belangrijkste zaken die u zéker in huis moet hebben. Ze vergroten uw kansen om een ramp goed te doorstaan. U kunt het noodpakket uitbreiden met de zaken die onder ’En verder’ genoemd worden.
* Radio op batterijen, afgestemd op de rampenzender, met extra batterijen.
* Zaklamp met extra batterijen.
* Eerstehulpdoos met eerstehulphandboekje.
* Lucifers in waterdichte verpakking.
* Waxinelichtjes.
* Warmhouddekens.
* Gereedschapsset.
* Waarschuwingsfluitje.
En verder
* Voorraadje van de medicijnen die u gebruikt op doktersvoorschrift.
* Contant geld en kopieën van identiteitsbewijzen en verzekeringspapieren.
* Reservesleutels van huis en auto.
* Plattegrond van de omgeving, een autokaart en een lijstje met de telefoonnummers en adressen van mogelijke schuiladressen.
* Desinfecterende handgel.
* Drie liter water per dag per persoon, voor minstens drie dagen.
* Voorraad houdbaar eten voor minstens drie dagen (plus blikopener als het eten in blik zit).
* Voorraad verzorgingsartikelen: wc-papier, vochtige doekjes, zeep, wasmiddel, maandverband, tandpasta, tandenborstels.
* Lichte regenponcho per gezinslid.
* Iets om drinkwater mee te vervoeren (fles of jerrycan).
Jij weet iets wat wij niet weten?quote:Op zondag 9 november 2008 13:45 schreef omapietje het volgende:
Oude verzetstrijders uit WO IIquote:
Rusland word behoorlijk geprovoceerd de laatste tijdquote:Op zondag 9 november 2008 14:01 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Jij weet iets wat wij niet weten?
M'n dikke ma ook. Waar plaatst dat ons?quote:Op zondag 9 november 2008 14:03 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Rusland word behoorlijk geprovoceerd de laatste tijd
precies in het middenquote:Op zondag 9 november 2008 14:05 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
M'n dikke ma ook. Waar plaatst dat ons?
Kut nu hebben we ze inderdaad nodig!quote:Op zondag 9 november 2008 14:05 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
M'n dikke ma ook. Waar plaatst dat ons?
Als gas/elektra uitvalt heb je ook echt acuut een warme deken nodig, en die 50 meter lopen naar je slaapkamer overleef je natuurlijk niet.... Kom op zeg.quote:Op zondag 9 november 2008 13:30 schreef Bob-B het volgende:
[..]
En wat nou als er midden in de winter het gas en electro eruit tieft omdat er weer een heli is bezig geweest of wat dan ook? Toch handig dat je op een centrale plek, waar je het snel kan vinden wat warme dekens kan vinden.
Of zodat je gelijk weet waar je moet kijken voor dit soort dingen, en niet moet lopen zoeken. Ik ga er wel een samenstellen, zodat als er iets aan de hand is ik gewoon dat pakket pak en goed zit.quote:Op zondag 9 november 2008 15:02 schreef JF_ het volgende:
[..]
Als gas/elektra uitvalt heb je ook echt acuut een warme deken nodig, en die 50 meter lopen naar je slaapkamer overleef je natuurlijk niet.... Kom op zeg.
Sommige dingen zijn wel handig, kaarsen en lucifers zodat je nog wat kan zien in 't donker, zaklamp om de meterkast te inspecteren, maar de enige reden die ik kan bedenken om alles op een centrale plek te verzamelen zou een nood-evacuatie kunnen zijn waarbij je binnen 30 seconden je huis uit moet en geen tijd meer hebt om spullen te pakken.
Goed zo, jij komt de hongerwinter wel doorquote:Op zondag 9 november 2008 15:13 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Of zodat je gelijk weet waar je moet kijken voor dit soort dingen, en niet moet lopen zoeken. Ik ga er wel een samenstellen, zodat als er iets aan de hand is ik gewoon dat pakket pak en goed zit.
Een warmhouddeken is niet hetzelfde als een warme deken volgens mij. Volgens mij bedoelen ze die folie dingen.
Dat zijn 12 flessen water, hoe klein is je huis?quote:Op zondag 9 november 2008 17:30 schreef karr-1 het volgende:
3 liter water per dag voor minstens 3 dagen. Dus dat is hier in huis 18 liter water? Waar moet ik dat laten? Moet ik constant 18 liter water in mijn huis hebben staan ergens?
Jerrycan van 30L? OH NOES???quote:Op zondag 9 november 2008 17:30 schreef karr-1 het volgende:
3 liter water per dag voor minstens 3 dagen. Dus dat is hier in huis 18 liter water? Waar moet ik dat laten? Moet ik constant 18 liter water in mijn huis hebben staan ergens?
Vertel.quote:Op zondag 9 november 2008 13:45 schreef omapietje het volgende:
Wat is amunitie?quote:Op zondag 9 november 2008 19:11 schreef allsystemshalt het volgende:
alle afleveringen van mc guiver uit je hoofd leren![]()
En zoals eerder vermeld een AK 47 met ruime hoeveelheid amunitie
Nee ik weet hoe belangrijk een goede voorbereiding isquote:Op zondag 9 november 2008 18:45 schreef 100% Tukker het volgende:
WE DIDN'T LISTEN!!!
Bob-B, verkoop jij dat soort pakketten of zo?
Bear Grills heeft ook prima tipsquote:Op zondag 9 november 2008 19:11 schreef allsystemshalt het volgende:
Op wat dan?quote:Op zondag 9 november 2008 19:24 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Nee ik weet hoe belangrijk een goede voorbereiding is
Net uit pappie en mammie's nestje en dan al zoveel wijsheidquote:Op zondag 9 november 2008 19:27 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Op wat dan?
Stroom uitval... oehhhh nou nou... ik heb hier toevallig al een deken, zaklamp, kaarsen... alleen geen fluitje
Snel blaas op je noodfluitje om de aandacht van je nutteloze punt af te wenden!quote:Op zondag 9 november 2008 19:29 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Net uit pappie en mammie's nestje en dan al zoveel wijsheid
Das een scheidsfluitje en werkt kut alsie nat wordt.quote:Op zondag 9 november 2008 19:36 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Snel blaas op je noodfluitje om de aandacht van je nutteloze punt af te wenden!
[ afbeelding ]
verkapt.. ik moet 50 meter lopen om bij m'n slaapkamer te komen.quote:Op zondag 9 november 2008 15:02 schreef JF_ het volgende:
[..]
Als gas/elektra uitvalt heb je ook echt acuut een warme deken nodig, en die 50 meter lopen naar je slaapkamer overleef je natuurlijk niet.... Kom op zeg.
Sommige dingen zijn wel handig, kaarsen en lucifers zodat je nog wat kan zien in 't donker, zaklamp om de meterkast te inspecteren, maar de enige reden die ik kan bedenken om alles op een centrale plek te verzamelen zou een nood-evacuatie kunnen zijn waarbij je binnen 30 seconden je huis uit moet en geen tijd meer hebt om spullen te pakken.
Heb jecook 'nu gele en rode kaart in je pakket?quote:Op zondag 9 november 2008 19:36 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Snel blaas op je noodfluitje om de aandacht van je nutteloze punt af te wenden!
[ afbeelding ]
Waarom? Ga je een kerncentrale opblazen?quote:Op zondag 9 november 2008 13:45 schreef omapietje het volgende:
Ja voor brutale modjes.quote:Op zondag 9 november 2008 19:49 schreef Adelante het volgende:
[..]
Heb jecook 'nu gele en rode kaart in je pakket?
What would McGuiver do?quote:Op zondag 9 november 2008 19:11 schreef allsystemshalt het volgende:
Groot genoeg, maar jij wil zeggen dat je continue 12 flessen water in je huis hebt staan, die ook zo lang goed blijven als nodig is? Heb je wel eens water geproefd dat een lange tijd stil staat?quote:Op zondag 9 november 2008 17:41 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat zijn 12 flessen water, hoe klein is je huis?
Je kan ook gewoon zorgen dat je er 15 hebt, drie opmaken, drie nieuwe kopen, zo ververs je steeds je voorraad.quote:Op zondag 9 november 2008 21:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Groot genoeg, maar jij wil zeggen dat je continue 12 flessen water in je huis hebt staan, die ook zo lang goed blijven als nodig is? Heb je wel eens water geproefd dat een lange tijd stil staat?
Ik zuip geen water uit een fles, daar heb ik een kraan voor.quote:Op zondag 9 november 2008 21:45 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zorgen dat je er 15 hebt, drie opmaken, drie nieuwe kopen, zo ververs je steeds je voorraad.
wie moet er wel drie liter per dag hebben dan?quote:Op zondag 9 november 2008 23:04 schreef Bob-B het volgende:
[..]
die dreumesen van jou hoeven echt geen drie liter per dag als de nood aan de man is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |